دانشگاه تورنتو در بین دانشگاه های کانادا جایگاه نخست از لحاظ علمی، پژوهشی، رفاهی دارد، و بسیاری از چهره ها و مشاهیر در این دانشگاه تحصیل کردند.
حال شما هم کنجکاو شدین که در مورد این دانشگاه بیشتر بدانید و راهی برای مهاجرت به کانادا و پذیرش دانشگاه تورنتو بیابید، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید به طور کامل تمام اطلاعات را در اختیارتان قرار داده ایم.

دانشگاه تورنتو کانادا | آشنایی با دانشگاه تورنتو کانادا | خوابگاه دانشجویی دانشگاه تورنتو | بورس تحصیلی دانشگاه تورنتو

آشنایی با دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو کانادا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کانادا است که در شهر تورنتو قرار دارد. دانشگاه تورنتو کانادا در سال 1827 تأسیس شده و در در مجموع پردیس‌ها تا حدود 73000 نفر دانشجو داشته ‌است. دانشگاه تورنتو کانادا بسیار معتبر است و عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکایی نیز هست.  
دانشگاه تورنتو کانادا یکی از قدرتمندترین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی است که در سال 1827 میلادی در انتاریو شهر تورنتو کانادا تاسیس شده است. دانشگاه تورنتو چهارمین کتابخانه بزرگ آمریکای شمالی را داشته که بیش از 10 میلیون جلد کتاب در آن وجود دارد. تحقیق راجع به انسولین و سلول های بنیادی برای اولین بار در این دانشگاه انجام شد. دانشگاه تورنتو کانادا در مقایسه با سایر دانشگاه ها بیشترین بودجه تحقیقاتی را دریافت می کند. دانشگاه تورنتو در ردیف برترین دانشگاه های دنیا و در رتبه بندی وزارت علوم جزء دانشگاه های ممتاز دسته بندی شده است.

دانشگاه تورنتو کانادا یک دانشگاه آکادمیک تحقیقاتی واقع در تورنتو اونتاریو کانادا است. دانشگاه تورنتو کانادا در سال 1827 تاسیس یافت و اولین دانشگاه نواحی شمالی کانادا محسوب می شود. 
دانشگاه تورنتو در حال حاضر با رتبه یک برترین دانشگاه کانادا است. تحقیقات موجود در دانشگاه تورنتو کانادا همواره در سطح جهانی باعث ایجاد تحولات فراوان بوده اند.
به عنوان مثال: دانشگاه تورنتو کانادا جایگاه پیدایش تحقیقات مربوط به سلول های مادر انسولین می باشد، اولین میکروسکوپ الکترونی کاربردی نیز در دانشگاه تورنتو کانادا به وجود آمد، تکنولوژی های مالتی تاچ، شناسایی تعدادی از اولین سیاه چاله ها و … همگی از دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه تورنتو بوده اند. کمپس اصلی دانشگاه به مساحت ۲ کیلومتر واقع در مرکز تورنتو است. دانشگاه تورنتو سالانه تعداد زیادی دانشجوی خارجی می پذیرد.

مشاوره و تماس
021-72207

رنکینگ دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو کانادا علاوه بر بخش آکادمیک که برترین دانشگاه کانادا محسوب می شود، در زمینه تحقیقاتی نیز بالاترین و برترین دانشگاه کانادا است و تقریبا بخش اعظم بودجه تحقیقاتی کانادا به سمت دانشگاه تورنتو کانادا سرازیر می شود.  
به علاوه دانشکده های پزشکی و حقوق نیز رتبه یک را در کانادا برای دوره های پزشکی و حقوق به خود اختصاص می دهند. در سال 2023 رنکینگ QS دانشگاه تورنتو 21 هست و رنکینگ تایمز 18

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تورنتو

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تورنتو به این صورت است که اکثر دانشگاه ها خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. این امر به خصوص برای دانشجویان سال اول لیسانس صدق می کند.
برخی از خوابگاه ها فقط مختص آقایان، برخی فقط مختص خانم ها و برخی مختلط می باشند (توسط طبقات از هم جدا می شوند). اتاق های خوابگاه ها یک، دو و یا سه نفره هستند با سرویس های بهداشتی مشترک. در جدول زیر هزینه خوابگاه + وعده های غذایی نوشته شده است:

نوع اتاقهزینه اتاقمجموع
یک نفره (استاندارد)10،771 دلار16،471 دلار
یک نفره (کوچک)9،700 دلار15،400 دلار
دو نفره (سطح بالا)8،322 دلار14،022 دلار
دو نفره (سطح پایین)7،490 دلار13،190 دلار

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو

  • ریز نمرات تحصیلی از دبیرستان / سطوح متوسطه
  • پایه 12 را به پایان رسانده باشید. (دیپلم 12 ساله)
  • معدل: 3.6 در مقیاس 4.0 یا 92٪
  • نمرات آزمون استاندارد برای تحصیل در کانادا. SAT -1330-1500. ACT – 29-34.
  • شرایط لازم برای تسلط به زبان انگلیسی: آیلتس – 7.0. تافل IBT – 93.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط پذیرش در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی حداقل معدل 3.6 برای ug و 73-75٪ برای pg است. حداقل نمره آیلتس 7.0 یا تافل IBT برای هر دو سطح مورد نیاز است تا شرایط مهارت زبان انگلیسی را برآورده کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو هر ساله کمک های تحصیلی متعددی به دانشجویان خود می کند. این کمک ها می تواند از سوی دولت کانادا و یا از سوی شرکت های خصوص و پژوهشی باشد که به دانشجویانی که در زمینه کاری آن ها فعالیت می کنند کمک های مالی می رساند. به علاوه اینکه این دانشگاه کمک های خود را از طریق قرض و وام نیز به دانشجویان خود ارائه می کند.

لطفاً توجه داشته باشید که قبل از صدور مجوز تحصیل، دولت کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد که مدرکی مبنی بر حمایت مالی (پیوند خارجی) ارائه دهند، تا نشان دهند که می‌توانید در زمان اقامت در کانادا از خود حمایت کنید.

دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا با مجوز تحصیلی تحصیل می کنند، واجد شرایط دریافت کمک مالی از برنامه های دولت کانادا نیستند. توصیه می کنیم با آژانس های تامین مالی در کشور خود مشورت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که افراد محافظت شده یا پناهندگان کنوانسیون می توانند برای کمک مالی دولت کانادا درخواست دهند.

همه دانشجویان، از جمله دانشجویان بین المللی، به طور خودکار برای بورسیه تحصیلی در هنگام پذیرش در نظر گرفته می شوند. بورسیه ها و جوایز ورودی برای دانشجویان بین المللی به دلیل تعداد دانشجویان ممتازی که برای U of T درخواست می کنند، محدود و رقابتی است. لطفا توجه داشته باشید که اکثر بورسیه ها و جوایز برای دانشجویان بین المللی هزینه کامل شهریه را پوشش نمی دهند. بهتر است برنامه های مالی دیگری نیز در دست اجرا باشد. 

دانشکده های دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو 13 کالج دارد که دانشکده ها در آنها پخش شده اند. هر یک از دانشکده ها تعداد زیادی دپارتمان و مرکز تحقیقاتی در مجموعه خود دارد. برای تحصیل در کانادا ابتدا باید با دانشکده های آن آشنا شوید که شامل:

  • دانشکده هنر و علوم
  • دانشکده علوم کاربردی و مهندسی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده جنگلداری
  • دانشکده موسقی
  • دانشکده آی تی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده کنیزیولوژی
  • دانشکده بهداشت عمومی
  • دانشکده  حقوق
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده الهیات

سوالات متداول

رنکینگ جهانی دانشگاه تورنتو چقدره؟

رتبه QS دانشگاه تورنتو 21 هست و رنکینگ تایمز 18

میانگین هزینه یک نفر در خوابگاه دانشگاه تورنتو چقدر هست؟

به طور میانگین اتاق یک نفره و هزینه مواد غذایی 16،471 دلار میشود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button