دانشگاه ترنتو ایتالیا (UNITN) Universita Degli Studi di Trento

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه ترنتو ایتالیا توضیح دهیم . همانطور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می باشد . در مقالات دیگر به طور مفصل درباره تحصیل در ایتالیا توضیح داده ایم . یکی از روش های تحصیل در ایتالیا ، تحصیل در دانشگاه ترنتو ایتالیامی باشد . در ادامه درباره شرایط دانشگاه ترنتو ایتالیا توضیح خواهیم داد .

دانشگاه ترنتو ایتالیا ، یک دانشگاه جوان می باشد که در سال ۱۹۶۲ در شهر زیبای ترنتو و نزدیک روورتو به عنوان موسسه علوم اجتماعی تاسیس شده است . در شروع فعالیت، دانشگاه ترنتو ایتالیا به عنوان مدرسه عالی، یکی از برجسته ترین مراکز آموزش و تحقیق علوم اجتماعی محسوب می شود . شهر ترنتو در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از ۱۰ شهرهای هوشمند دنیا انتخاب شد . طی دهه های بعدی رشته های دانشگاه ترنتو به علوم و موضوعات دیگر گسترش یافت و در سال ۱۹۸۲ به دانشگاه عمومی تبدیل گشت . در حال حاضر این دانشگاه ۱۷۱۱۸ دانشجو دارد که ۹ درصد آنها خارجی هستند . دانشگاه ترنتو ایتالیا در حدود ۱۲۰۰ کارمند دارد . در دانشگاه ترنتو  ۱۰ دپارتمان، ۶۰ آزمایشگاه پژوهشی، ۳ مرکز تحقیق، ۱ مرکز زبان، ۵ کتابخانه و ۳ باشگاه ورزشی وجود دارد .

دانشگاه ترنتو با دانشگاه هاي معتبر زيادي در سراسر جهان همکاري مي کند و از جمله دانشگاه هاي فعال در پروژه اراسموس است. در سال 2012 دانشگاه ترنتو بعنوان يکي از دانشگاه هاي پيشرو پنجاهمين سالگرد خود را جشن گرفت و اولين دانشگاه بنابر کيفيت تحقيق و پنجمين دانشگاه دولتي در ايتاليا شناخته شد.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – رنکینگ دانشگاه ترنتو (UNITN) 

رنکینگ دانشگاه ترنتو شامل :

  • رتبه 967 جهان در سیستم رتبه بندی uniRank
  • رتبه 25 در بین دانشگاه های ایتالیا در سیستم رتبه بندی uniRank
  • رتبه 543 جهان در سیستم رتبه بندی CWUR در سال 2016
  • رتبه 30 در بین دانشگاه های ایتالیا در سیستم رتبه بندی CWUR در سال 2016
  • رتبه 201-250 جهان در سیستم رتبه بندی آموزش عالی تایمز THE 2017
  • رتبه 441-450 در رنکینگ QS 2016
  • رتبه ۱۰۱-۱۵۰در رنکینگ۲۰۱۶  QS در رشته­ حقوق و جامعه شناسی
  • رتبه ۱۵۱-۲۰۰در رنکینگ۲۰۱۶ QS در رشته­ روانشناسی و مهندسی
  • رتبه ۲۵۰-۲۰۱در رنکینگ۲۰۱۶ QS در رشته­ فیزیک و ستاره شناسی، علوم مواد، کامپیوتر
  • رتبه ۲۴۹در رنکینگ۲۰۱۶ QS در رشته علوم اجتماعی

هم چنين براي شهرت دانشگاه نمره 32.7 از 100، براي هيئت علمي بين المللي 45.5 و به استنادها به اعضاي هيئت علمي نمره 60.5 را اختصاص داده است. با اين حال دانشگاه ترنتو از دانشگاه هاي سرشناس در زمينه علوم اجتماعي محسوب شده به نحوي که اين دانشگاه در رشته هايي چون حقوق و جامعه شناسي در بين 150 دانشگاه برتر جهان جاي گرفته و براي رشته مهندسي و فناوري رتبه 311 را از آن خود کرده است.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – دانشکده­ های دانشگاه ترنتو (UNITN)

دانشکده­ های دانشگاه ترنتو شامل :

  • دانشکده عمران، محیط زیست و مهندسی مکانیک
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی صنایع
  • دانشکده مهندسی اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده روانشناسی و علوم شناختی
  • دانشکده جامعه شناسی و تحقیقات اجتماعی

و همچنین از سه مرکز تحقیقاتی قدرتمند زیر بهره مند می باشد:

  •  CIBIO مرکز بیولوژی سازگاری یافته
  •  CIMEC مرکز علوم ذهن/مغز
  •  SSI مدرسه مطالعات بین الملل

دانشگاه ترنتو ایتالیا – مدارک تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترنتو (UNITN)

مدارک تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترنتو به شرح زیر است :

مقطع کارشناسی

  • مدرک دیپلم یا مدرک معادل اخذ شده پس از 12 سال تحصیلی مورد تایید سفارت ایتالیا
  • مدارک دوره متوسطه

*تمام رشته­ های دانشگاه ترنتو در مقطع کارشناسی آزمون ورود ( admission test ) دارند . این آزمون به زبان ایتالیایی است و در ماه آگوست صورت میپذیرد.

تحصیلات تکمیلی

  • اصل مدرک کارشناسی
  • لیست دروس گذرانده شده توسط دانشجو
  • امتحانات گذرانده شده توسط دانشجو به زبان ایتالیایی( اگر زبان ایتالیایی در دسترس نبود به زبان انگلیسی)
دانشگاه ترنتو ایتالیا

دانشگاه ترنتو ایتالیا

دانشگاه ترنتو ایتالیاشرایط زبان ایتالیایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترنتو (UNITN)

شرایط زبان ایتالیایی برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترنتو به شرح زیر است :

  • حداقل زبان ایتالیایی level B2 برای رشته­هایی که به ایتالیایی تدریس میشوند.
  • داشتن دیپلم زبان و فرهنگ ایتالیایی در دانشگاه Perugia و Siena که برای خارجی زبان­ها است.
  • داشتن یکی از گواهینامه­های مهارت زبان ایتالیایی، با سطح C1 و C2 از شورای اروپا که توسط
  • CLIQ(Italian Language Certification of Quality) ارائه میشود.

* مرکز زبان دانشگاه(CLA) دوره­هایی برای آموزش زبان­های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، روسی، پرتغالی و ایتالیایی به عنوان یک زبان خارجی ارائه می دهد.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – دانشجویان دانشگاه ترنتو

دانشجویان دانشگاه ترنتو به این صورت است که همانطور که گفته شد، دانشگاه ترنتو در شهر ترنتو واقع شده است. شهر ترنتو مرکز استان ترنتینو و از شهرهای مهم شمال ایتالیا محسوب می شود. شهر ترنتو از دیرباز به علت مجاورت با کشورهای شمال ایتالیا از مراکز مهم در ایتالیا و ارتباط با مرکز اروپا بوده به نحوی که حتی در دوره اشغال بخشی از ایتالیا توسط امپراتوری اتریش مجار، در زمره شهرهای مهم اتریش قرار گرفته بود. این شهر از شهرهای ثروتمند در شمال ایتالیا است که در دامنه زیبای آلپ و دره رود آدیجه واقع شده است. از شهرهای نزدیک به این منطقه می توان به میلان (۲۳۲km)، ونیز (۲۱۳km) و ورونا (۹۹km) اشاره کرد. دسترسی آسان و ارزان از طریق قطار به ایتالیا و همچنین کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش، لیختن اشتاین، اسلونی و کرواسی یک زندگی اروپایی به تمام معنی را برای ساکنین شهر به ارمغان می آورد.

جهاني شدن و پژوهش از شاخصه هاي اصلي در نقشه راهبردي اين دانشگاه محسوب مي شود به نحوي که دانشگاه ترنتو با کسب رتبه پنجم در بين دانشگاه هاي ايتاليا يکي از بالاترين سطوح تحقيقاتي را به خود اختصاص داده است.
راه اندازي مرکز پژوهشي مشترک با شرکت مايکروسافت در زمينه “محاسبات و تحليل بيولوژي” و ارائه رشته ها به زبان انگليسي از فعاليت هاي شاخص دانشگاه ترنتو در ساليان اخير مي باشد.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – شهریه دانشگاه ترنتو (UNITN)

در این قسمت قصد داریم درباره شهریه دانشگاه ترنتو توضیح دهیم . هزینه ­ی زندگی یک ماه در شهر ترنتو شامل هزینه­ های حمل و نقل، غذا، اینترنت، تفریح،پوشاک ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. دانشجویان از نظر پرداخت شهریه به سه گروه تقسیم میشوند. گروه اول دانشجویانی که تمام شهریه را خودشان پرداخت میکنند. گروه دوم دانشجویانی که از کمک هزینه­ ارائه شده توسط Opera استفاده میکنند و گروه سوم دانشجویانی که توسط دولت بورسیه شده اند.

دانشجویانی که تمام هزینه را خودشان پرداخت میکنند با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده شامل تخفیفاتی میشوند. شهریه­ی این گروه از دانشجویان برای دوره­ی کارشناسی با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده از ۴۵۱ تا ۲۰۲۱ یورو میشود و برای دوره­ی کارشناسی ارشد ۵۹۶ تا ۲۸۲۲ یورو میشود.این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز تخفیفهایی در شهریه در نظر گرفته است. به عنوان مثال دانشجویانی که نمره­ ی اپلای آنها از ۹۰ تا ۱۰۰ شود از پرداخت شهریه معاف اند.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – بورسیه های دانشگاه ترنتو (UNITN)

بورسیه های دانشگاه ترنتو به این صورت است که دانشگاه ترنتو برای دانشجویانی که شهریه را خودشان پرداخت میکنند با توجه به رشته­ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته ­های به زبان انگلیسی از 6000 تا 10000 یورو کمک هزینه­ در نظر گرفته است. کمک هزینه Opera  برای دانشجویان با توجه به شرایط اقتصادی از 1231 تا 6000 یورو است.

دانشگاه ترنتو برای دانشجوهای دکتری بورسیه خاصی را در نظر گرفته است که مقدار آن تا ۱۳٫۶۳۸,۴۷ یورو میرسد و در دو قسط به دانشجو داده میشود. و تنها شرط آن این است که دانشجو از هیچ یک از بورسیه ­های دیگر استفاده نکرده باشد.

دانشگاه ترنتو ایتالیا – خوابگاه های دانشگاه ترنتو (UNITN)

خوابگاه ­های دانشگاه ترنتو محدود است و 1,500  تخت دارد. اسکان اکثر دانشجویان توسط Opera  صورت میگیرد. Opera   بیش از 20 خوابگاه مختلف با امکانات متفاوت از جمله آشپزخانه، ماشین لباسشویی، وای فای،پارکینگ و غیره دارد. هزینه این خوابگاه­ها در ماه برای اتاق­های تک نفره از 180 تا 250 یورو و برای اتاق­های دونفره 220 تا 310 یورو است. هزینه مهمان برای هر شب در اتاق­های دو نفره 17 یورو و اتاق ­های تک­نفره 20 یورو است. این دانشگاه برای دانشجویانی که کمتر از یک سال و به صورت موقت در این شهر ساکن هستند اقامتگاه­ هایی را در نظر گرفته که به صورت اتاق ­های تک تا 6 نفره است و هزینه آنها از 30 تا 16 یورو برای هر شب است.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که پیدا کردن خوابگاه در ماه ­های سپتامبر تا دسامبر به خصوص برای دانشجویانی که کمتر از یک سال سکونت دارند به علت ورود تعداد زیادی از دانشجویان به این شهر مشکل است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
Call Now Button