دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس

دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک با بیش از 80 سال سابقه متشکل از 4 دانشکده ،52 دپارتمان اموزشی و مرکز تحقیقات پزشکی میباشد و سالیانه بیش از 600 پزشک ازافریقا،اسیا،اروپاو خاور میانه در دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک مشغول به گذراندن دوره های تخصص های پزشکی هستند .
برای ورود به مقاطع تخصص های پزشکی در بلاروس ،دانشجو ابتدا میبایست دوره پاتفک زبان انگلیسی را بگذراند و سپس به دانشگاه ورود کند .
طول دوره تحصیل در دوره های تخصص پزشکی در بلاروس بین 2-5سال است .
هزینه های تحصیل در دوره های تخصص پزشکی بلاروس سالیانه 3150دلار و در تخصص های دندان پزشکی سالانه 3200دلار است .
تخصص های ارائه داده شده در دانشگاه تخصصی پزشکی مینسک :
زنان و زایمان،رادیولوژی ،آلرژی و ایمونولوژی ،تخصص پزشکی و اجتماعی،بیهوشی،باکتری شناسی،ویروسشناسی،جنس شناسی،هماتولوژی،جراحی قلب ،ژنتیک،پزشکی ورزشی ،جراحی کودکان، دندانپزشکی عمومی،جراحی دندان پزشکی
دانشکده جراحی دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس :
گروه بیهوشی و احیاء
گروه جراحی قلب
گروه دندانپزشکی و پروتز
گروه جراحی اضطراری
گروه انکولوژی
گروه چشم پزشکی
گروه جراحی دهان و دندان
گروه پروتز
گروه آناتومی پاتولوژی
گروه پیشگیری دندانپزشکی
ارتوپدی
گروه اورولوژی و نفرولوژی

دانشکده جراحی متشکل از 132 استاد است که اکثریت انها دارای درجه پروفسوری میباشند .
به دلیل همکاری دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک با کشورهای المان ،اوکراین ،ژاپن ،چین و لتونی ،کیفیت اموزش و اموزه های علمی در این دانشکده بسیاربالا است .

دانشکده درمان دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک :
گروه الرژی و اسیب شناسی
گروه بیماری های گوارش
بخش پیرشناسی و طب سالمندان
بخش امراض دستگاه تناسلی
بیماری های عفونی
قلب و عروق و روماتولوژی
بخش اعصاب و عصب شناسی
بخش روانپزشکی
بخش ریه
بخش غدد مترشحه
امروزه از تجهیزات پزشکی الکترونیکی برای بسیاری از بیماری ها استفاده میشود و در این دانشکده چگونگی درمان بیمار از طریق دستگاه های الترونیکی پزشکی بررسی میشود
دانشکده بهداشت عمومی و مدیریت بهداشت و درمان:
گروه بهداشت و محیط زیست پزشکی
گروه تشخیص آزمایشگاهی بالینی
گروه اپیدمیولوژی و میکروب شناسی
گروه بهداشت و مدیریت بهداشت و درمان
گروه طب ورزشی و ورزش درمانی
گروه تخصص های پزشکی و توانبخشی
گروه تشخیص سونوگرافی
گروه طب عمومی
گروه اورژانس و پزشکی فاجعه
گروه اقتصاد و حسابداری در سیستم بهداشت و درمان

دانشکده طب اطفال :

گروه انکولوژی کودکان و هماتولوژی
گروه دندان کودک
گروه هماتولوژی بالینی
گروه طب نوزادان و ژنتیک پزشکی
گروه اطفال
گروه جراحی اطفال
گروه فیزیوتراپی و توانبخشی و علم استحمام درمانی
گروه روان درمانی و روان شناسی کودکان
گروه زنان، زنان و بهداشت باروری
گروه زنان و زایمان
گروه بیماری های عفونی کودکان
گروه هوشبری و احیاء
گروه مغز و اعصاب کودکان

دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس

دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس

دانشگاه مینسک بلاروس – واحد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک

 دانشگاه علوم پزشکی بلاروس یکی از زیرمجموعه های دانشگاه مینسک بلاروس BSMU است . این دانشگاه در تاریخ سی اکتبر ۱۹۲۱ و برای نخستین بار دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی بلاروس ایجاد شد. پس از گذشت چهار سال نخستین پزشکان از این دانشکده فارغ التحصیل شدند. در سال ۱۹۵۰ شالوده دانشگاه علوم پزشکی بلاروس استوار گردید و به همین ترتیب در سالهای ۱۹۶۰ دانشکده دندانپزشکی و ۱۹۶۴ دانشکده های پزشکی اطفال و بهداشت  بصورت زیرمجموعه هایی از دانشگاه مینسک بلاروس بنا شد.

نهایتاً در سال ۱۹۸۷ دانشکده پزشکی دانشجویان خارجی گشایش یافت و همچنین در سال ۱۹۹۵ دانشکده پزشکی نظامی به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس به عنوان دانشگاهی پیشتاز در علوم پزشکی جمهوری بلاروس شناخته شده است. هم اکنون در دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بیش از ۹۰۰ استاد مشغول به کار هستند که بیش از ۶۰% آنها در سطح بالا (فوق تخصص، کاندیداهای احراز دکتری عالی) می باشد.

در حال حاضر اعضاء فعال دانشگاه در چهارده انستیتوی تحقیقاتی و پژوهشی، دو مرکز تجربی، چهار مؤسسه آموزش عالی و انستیتوی آموزش تکمیلی پزشکان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان جمهوری بلاروس مشغول به فعالیت می باشند.
بیش از چهار هزار دانشجو در شش دانشکده دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک به تحصیل علوم پزشکی می پردازند. دوره های کار آموزی تحت نظر ۶۰۰ پزشک از سراسر استانها و مناطق بلاروس انجام می شود.

دوره های تخصصی ۳۸ عدد می باشد و حدود ۸۲ دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت با نیمه وقت تحصیل می کند و نیز ۸۵ دانشجو برای دفاع از رساله های علمی خود جهت دریافت دکترای علمی آماده می شوند. ظرفیت پذیرش دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک هر سال سی نفر دانشجوی بلاروسی و سی نفر دانشجوی خارجی می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مینسک بلاروس به عنوان سازمان دهنده اصلی دو برنامه فنی وعلمی در سطح ملی با عنوان ” دندانپزشکی و جراحی فک و صورت ” و نیز فنون تشخیص درمان بیماریها می باشد.
در ساختار دانشگاه مینسک بلاروس برجسته ترین کلینیک های حرفه ای زیست شناسی و بیولوژیکی وجود دارد . لابراتوار مرکز تحقیقاتی با واحدهای مختلف انستیتوی علمی و پژوهشی وزارت بهداشت و درمان بلاروس همواره همکاری نزدیک و متقابل داشته است.
سازمان ها و مؤسسات بین المللی چون سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی محیط زیست، مجتمع بین المللی آموزش عالی پزشکی و دارو سازی مراکز پزشکی اروپا، اتحادیه بین المللی بهداشت آمریکا، دانشگاه غربی کانادا، جامعه پزشکی بلاروس از جمله سازمانههایی هستند که با این مرکز در تقابل و همکاری دائمی بوده اند.

در حال حاضر ریاست دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بعهده پروفسور پاول ایوانوویچ بسپالچوک است و در دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بیش از پنج هزار دانشجوی داخلی و خارجی در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال، بهداشت عمومی، پزشکی ارتش و کلیه تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل میباشند که حدود دویست نفر از این دانشجویان ایرانی میباشند.

 

دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک – دانشکده پزشکی برای دانشجویان بین­ الملل

اولین متخصصان پزشکی کشورهای خارجی در سال 1969 از دانشگاه فارغ­ التحصیل شدند .

دانشکده پزشکی برای دانشجویان بین­ الملل شامل موارد زیر است :

دوره آموزش:
-پزشکی 6 سال
-دندان­پزشکی 5 سال
-داروسازی 5 سال
-طب پیشگیری 6 سال.

از زمان تأسیس دانشکده ، بیشتر از 2000 فارغ­ التحصیل بین­ المللی از نزدیک به 100 کشور؛فارغ ­التحصیل شده ­اند. ساختمان اصلی دانشکده که به زبان روسی  می­باشد، در سال 1975افتتاح شد. یادگیری زبان روسی توسط دانش ­آموختگان بین­ المللی نشان­ دهنده سطح بالای دانش وکیفیت عالی آموزش عملی می­باشد. و از سال 2009 تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه پایه­ ریزی شد.

به ­طورکلی، این ساختمان بیشتر از 1000 دانشجو را از 60 کشورآموزش داده است، که شامل جغرافیای وسیعی از کشورهای: ارمنستان، آذربایجان، بحرین،غنا،آلمان، گرجستان، مصر، یمن، هند، اردن، ایران، عراق، اسراییل، کیپ­ ورد، چین،قزاقستان، کنگو، کویت، لتونی، لبنان، لیبی، لیتوانی، مکزیک، سودان، سوریه،تاجیکستان، تونس، ترکمنستان، ترکیه، فرانسه، ازبکستان، اوکراین، استونی، سوئد،سومالی، سری­لانکا، ایالات متحده و کره­ جنوبی می­باشد.

دانش­جویان بین ­الملل با بالاترین امکانات در دانشکده­ های شبانه­ روزی، زندگی می­کنند. آن­ها می­توانند با یکدیگر و یا با گروه­های دیگر ارتباط برقرار کنند، تعطیلات ملی و مذهبی را جشن بگیرند و در جشنواره­ های ملی و نمایشگاه ­ها شرکت کنند.
در طی دوسال اول آموزش­های تئوری (نظری) پزشکان آینده؛ انجام می­شود. در این مدت دانش­جویان بین­ الملل به ­طور جداگانه از سایردانش­جویان بلاروسی آموزش داده می­شوند. گروه­هایی شامل 8 تا 10 نفر که کالبد شکافی طبیعی (Normal Anatomy) و بافت­شناسی ((Histology ،سلول­شناسی و رویان­شناسی(Embryology  (Cytology and  ،شیمی عمومی و بیوارگانیک General and Bioorganic Chemistry) ،زیست شناسی (Biology) ، بیوشیمی و روانشناسی عمومیNormal Physiology and Biochemistry) )را مطالعه می­کنند.

اعضا واجد شرایط ساختمان نظری دانشگاه به­ طور مناسبی، آموزش عالی علوم پزشکی را در سطح علمی وعملی، فراهم می­کنند. و در طول آموزشِ درس­های زیست­ شناسی Biological)( و پزشکی ((Medicalدانش ­آموزان، روسی و لاتین را نیز مطالعه می­کنند.

پنجمین وششمین سال تحصیلی در جهت توسعه دانش و مهارت­های تخصصی می­باشد. دانش­جویان بیماری­های جراحی و داخلی، بیماری­های کودکان و چشم پزشکی، بیماری­ های گوش، حلق و بینی، بیماری­های گرمسیری و عفونی (Infenctiousand Tropical Diseases) ، روان­شناسی و … را مطالعه می­کنند. همگی دانش­جویان فرصت دارند که در ارتباط مستقیم با بیماران باشند و درزمینه­ ها و بحث­های بالینی و فرآیند تشخیص پزشکی، شرکت کرده و در اتاق عمل حاضر شوند.
دندان­پزشکان آینده نیزاین فرصت را دارند که از سال سوم به بعد در آموزش­های عملی شرکت کنند.

مدرسه­ های علمی معلم­های با تجربه و آداب و رسوم پذیرفته شده و مسلم در میان شهروندان خارجی در حال تحصیل، این اجازه را به دانشگاه ما می­دهد تا شرایط آموزش پزشکی بابالاترین کیفیت فراهم شود.
دانش­جویان می­توانند با حضور در سالن مطالعه کتابخانه دانشگاه و یا در کلاس­های کامپیوتر وفضاهای علمی مطالعه کنند و هر ساله در کنفرانس­های علمی دانش­جویان شرکت کنند. درتابستان، آن­ها برنامه آموزشی کاربردی و مراقبت­های پزشکی در مینسک دارند. و فارغ­ التحصیلان فرصت ادامه آموزش خود را در بیمارستان­های بالینی نیز دارند.

به فارغ­ التحصیلان دیپلم­هایی با استاندارد بین­ المللی داده می­شود، که یک صفحه از آن  با عنوان MD doctor)Medical)در انگلستان تهییه شده است. در واقع تعداد ساعت­ها و نمره­ های اخذ شده در درس­های مطالعه شده، کامل­ کنندهدیپلم می­باشد. این مدارک با برنامه تحصیلی دانشگاه ملی شخص فارغ­ التحصیل، به منظور بررسی دیپلم امتحان و نمره­ ها قابل تطبیق می­باشد.

برای هر دانشجویی مطالعه کردن و درس خواندن در دانشگاه، جالب­ترین و هیجان انگیزترین دوره زندگی می­باشد. و هر دانشجویی می­تواند با شرکت کردن در تئاتر دانشجویی و مباحث هنری، مسابقه ها و رقابت های ورزشی بهترین و درخشان ترین دوره تحصیلی را برای خودرقم بزند.

متقاضی بین­ المللی عزیز، اگر شما خواستار تحصیل در خارج از کشور هستید، دانشگاه مینسک بلاروس و دانشکده پزشکی آماده گشایش درهای خود به روی شما می­باشد.

دانشگاه مینسک بلاروس – مدت تحصیل در دانشگاه مینسک بلاروس

مدت تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه مینسک بلاروس  پس از اتمام دوره پیش دانشگاهی ۶ سال و مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی ۵ سال است میباشد و طول دوره تخصصهای پزشکی ۳ تا ۴ سال است .
کسانی که در ایران مدرک گرفته اند ترجمه پایان نامه خود را نیز باید بهمراه داشته باشند .
نکته مهم :در مورد رشته های علوم پزشکی این مسئله باید به دانش آموزان گوشزد شود که زبان لاتین زبان مشترک علوم پزشکی در سراسر دنیاست و در این مورد هیچ فرقی بین دانشگاه انگلیسی زبان و روسی یا فرانسه زبان نیست و همه دانشجویان با زبان بین المللی پزشکی آشنا خواهند شد .

دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس – تحصیل در بلاروس دانشگاه علوم پزشکی میسنک بلاروس به روسی BGMY

دانشگاه مینسک بلاروس در تاریخ سی اکتبر ۱۹۲۱ و برای نخستین بار دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی بلاروس ایجاد شد. پس از گذشت چهار سال نخستین پزشکان از این دانشکده فارغ التحصیل شدند. در سال ۱۹۵۰ شالوده دانشگاه علوم پزشکی بلاروس استوار گردید و به همین ترتیب در سالهای ۱۹۶۰ دانشکده دندانپزشکی و ۱۹۶۴ دانشکده های پزشکی اطفال و بهداشت بنا شد.

نهایتاً در سال ۱۹۸۷ دانشکده پزشکی دانشجویان خارجی گشایش یافت و همچنین در سال ۱۹۹۵ دانشکده پزشکی نظامی به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس به عنوان دانشگاهی پیشتاز در علوم پزشکی جمهوری بلاروس شناخته شده است. هم اکنون در این دانشگاه بیش از ۹۰۰ استاد مشغول به کار هستند که بیش از ۶۰% آنها در سطح بالا (فوق تخصص، کاندیداهای احراز دکتری عالی) می باشد. در حال حاضر اعضاء فعال دانشگاه در چهارده انستیتوی تحقیقاتی و پژوهشی، دو مرکز تجربی، چهار مؤسسه آموزش عالی و انستیتوی آموزش تکمیلی پزشکان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان جمهوری بلاروس مشغول به فعالیت می باشند.

بیش از چهار هزار دانشجو در شش دانشکده دانشگاه تخصص های پزشکی مینسک بلاروس به تحصیل علوم پزشکی می پردازند. دوره های کار آموزی تحت نظر ۶۰۰ پزشک از سراسر استانها و مناطق بلاروس انجام می شود.

دوره های تخصصی ۳۸ عدد می باشد و حدود ۸۲ دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت با نیمه وقت تحصیل می کند و نیز ۸۵ دانشجو برای دفاع از رساله های علمی خود جهت دریافت دکترای علمی آماده می شوند. ظرفیت پذیرش این دانشگاه هر سال سی نفر دانشجوی بلاروسی و سی نفر دانشجوی خارجی می باشد.

دانشگاه علوم پزشکی بلاروس به عنوان سازمان دهنده اصلی دو برنامه فنی وعلمی در سطح ملی با عنوان ” دندانپزشکی و جراحی فک و صورت ” و نیز فنون تشخیص درمان بیماریها می باشد.

در ساختار دانشگاه مینسک بلاروس برجسته ترین کلینیک های حرفه ای زیست شناسی و بیولوژیکی وجود دارد . لابراتوار مرکز تحقیقاتی با واحدهای مختلف انستیتوی علمی و پژوهشی وزارت بهداشت و درمان بلاروس همواره همکاری نزدیک و متقابل داشته است.

سازمان ها و مؤسسات بین المللی چون سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی محیط زیست، مجتمع بین المللی آموزش عالی پزشکی و دارو سازی مراکز پزشکی اروپا، اتحادیه بین المللی بهداشت آمریکا، دانشگاه غربی کانادا، جامعه پزشکی بلاروس از جمله سازمان هایی هستند که با این مرکز در تقابل و همکاری دائمی بوده اند.

در حال حاضر ریاست دانشگاه مینسک بلاروس بعهده پروفسور پاول ایوانوویچ بسپالچوک است و در دانشگاه مینسک بلاروس بیش از پنج هزار دانشجوی داخلی و خارجی در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال، بهداشت عمومی، پزشکی ارتش و کلیه تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل میباشند که حدود دویست نفر از این دانشجویان ایرانی میباشند.

از دانشگاه مینسک بلاروس تا به امروز حدود چهارصد دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل شده اند که اکثر آنها در ایران و یا سایر نقاط جهان مشغول به کار پزشکی شده اند.

لازم به تذکر است که ۱۸ انستیتوی علمی تحقیقاتی علوم پزشکی این کشور زیر مجموعه دانشگاه پزشکی بلاروس هستند و دانشگاه در بیش از ده بیمارستان کلینیکی شهر دارای شعبه های علمی است.

دانشگاه مینسک بلاروس همچنین دارای روابط وسیع بین المللی با دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه ، آلمان، یونان ، ژاپن، استرالیا و ایران است و کادر علمی دانشگاه حدود ۱۷۰۰ استاد مشغول به کار هستند که ۷۰۰ نفر آنها دارای مدرک دکترای علوم میباشند.

دانشگاه مینسک بلاروس – هزینه های تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در بلاروس

شهریه های سالیانه دانشگاه دولتی علوم پزشکی مینسک در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

دانشگاه مینسک بلاروس – تحصیل در رشته های پزشکی در کشور بلاروس به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی ۴۲۰۰ دلار به صورت سالیانه

تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی ۴۸۰۰ دلار به صورت سالیانه

تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به زودی اعلام میگردد

دانشگاه مینسک بلاروس – تحصیل در رشته های پزشکی در کشور بلاروس به زبان روسی

تحصیل در رشته پزشکی به زبان روسی ۳۵۰۰ دلار سالیانه

تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان روسی ۳۸۰۰ دلار سالیانه

تحصیل در رشته داروسازی به زبان روسی ۳۵۰۰ دلار سالیانه

دانشگاه مینسک بلاروس – هزینه های خوابگاه در رشته های پزشکی در بلاروس

هزینه خوابگاه در دانشگاه های پزشکی بلاروس بسته به کیفیت خوابگاه و دو تخته و یا سه تخته بودن ماهایانه بین ۳۵ دلار الی ۸۵ دلار

دانشگاه مینسک بلاروس – هزینه دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان انگلیسی در بلاروس

هزینه دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان انگلیسی در بلاروس در کالج های مورد تایید دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس سالیانه بین ۴۰۰۰ الی ۴۶۰۰ دلار بسته به نوع کالج متغیر است.

هزینه خوابگاه برای کالج های دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان انگلیسی با کیفیت خیلی خوب و دو تخته و سه تخته ماهیانه بین ۸۵ دلار الی ۹۵ دلار است.

دانشگاه مینسک بلاروس – هزینه دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان روسی در بلاروس

هزینه دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان روسی در بلاروس در کالج های مورد تایید دانشگاه های علوم پزشکی بلاروس سالیانه بین ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار بسته به نوع کالج متغیر است.

هزینه خوابگاه برای کالج های دوره پیش دانشگاهی پزشکی به زبان روسی با کیفیت های مختلف  دو تخته و سه تخته ماهیانه بین ۳۵ دلار الی ۸۵ دلار است.

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در بلاروس تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس به دلیل مزایای بسیاری که برای متقاضیان تحصیل در اروپا دارد دارای طرفدار...

مهاجرت به بلاروس مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس و روش های مختلف اقامت در بلاروس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. قبل از ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی بلاروس ، مقیاس های پذیرش مربوط به علوم ، زیست شناسی ، شیمی و ف...

نظرات کاربران
Call Now Button