دانشگاه بن آلمان که به نام رِنیش فِرِیدریش ویلهِلم بُن (به آلمانی Rheinische Friedrich-Wilhelms -Universität Bonn) شناخته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی است که در بُن، ایالت نوردراین-وِستفالِن، آلمان واقع شده است.
دانشگاه بن در شکل فعلی خود به عنوان Rhein-Universität در 18 اکتبر 1818 توسط فردریک ویلیام سوم، به عنوان جانشین خطی Kurkölnische Akademie Bonn (انگلیسیAcademy of the Prince-electr of Cologne) تأسیس شد.
دانشگاه بن بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف ارائه می دهد و 544 استاد دارد. کتابخانه آن بیش از پنج میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است.
بودجه این دانشگاه 850.2 میلیون یورو برآورد شده است که با آن نزدیک به 36.000 دانشجو و 5.500 کارمند را اداره می کند. از این تعداد دانشجو حدود 5000 نفر آن دانشجوی بین المللی هستند.
این دانشگاه در رشته های ریاضیات، فیزیک، نجوم، اقتصاد، علوم زیستی، و فلسفه بسیار مشهور است.
رتبه جهانی این دانشگاه براساس سایت QS در سال 2021، 240 دنیا شده است که خود باز نشان دهنده اعتبار و قدرت این دانشگاه در جهان است.

دانشگاه بن آلمان – تاریخچه دانشگاه بن آلمان

دانشگاه بن Bonn در سال 1777 توسط ماکسیمیلیان فِرِدریک، شاهزاده منتخب کُلن تاسیس شد. این موسسه با روحیه ای روشنگرانه، آکادمی جدید غیرمذهبی در آن زمان بود.
این آکادمی دارای مدارس الهیات، حقوق، داروسازی و مطالعات عمومی بود. در سال 1784 امپراطور ژوزف دوم به آکادمی حق اعطای درجه علمی (لیسانس و دکترا) را اعطا کرد و آکادمی را به دانشگاه تبدیل کرد.
آکادمی در سال 1798 پس از اشغال ساحل چپ راین توسط فرانسه در جریان جنگ های انقلابی فرانسه تعطیل شد. پس از آن پادشاه فردریک ویلیام سوم در 18 اکتبر 1818 تأسیس دانشگاه جدیدی را در استان حکم داد.

تا اکتبر سال 2020، از میان فارغ التحصیلان برجسته، اعضای هیئت علمی و محققان آن، 11 برنده نوبل، 4 مدال آور فیلد 12 21 برنده جایزه گوتفرید ویلهلم لایب نیتس و همچنین برخی از با استعدادترین ذهن ها در علوم طبیعی، به عنوان مثال آگوست ککوله، هاینریش هرتز و جوستوس فون لیبیگ؛
فلاسفه بزرگی مانند فِردریش نیچه، کارِل مارکس و یورگِن هابِرماس و اقتصاددانان مشهوری مانند والتِر اوکِن، فِردیناند تونیس و جوزِف شومپیتِر و بعلاوه شاهزاده آلبرت، پاپ بِنِدیکت شانزدهم و ویلهِلم دوم در این دانشگاه تحصیل کرده بودند.
در طرح تعالی دانشگاه های آلمان عنوان “دانشگاه برتر” به دانشگاه بن اعطا شده است.

دانشکده های دانشگاه بن آلمان

این دانشگاه دانشکده های متفاوتی دارد که عبارتند از:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده الهیات کاتولیک
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده ریاضی و علوم طبیعی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده پزشکی

زمان بندی پذیرش دانشگاه بن

آخرین مهلت اپلای ترم زمستان15 جولای
آخرین مهلت اپلای ترم تابستان15 ژانویه

دانشگاه بن آلمانمدارک مورد نیاز برای ویزا و پذیرش دانشگاه بن

  • حداقل 18 سال سن داشته باشید
  • پاسپورت معتبر با حداقل 8 ماه اعتبار زمان صدور ویزا
  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارک تحصیلی و ریزنمرات با تایید وزارت علوم و سفارت آلمان
  • مدرک زبان انگلیسی برای دوره هایی که به انگلیسی تدریس می­شود در سطح B2
  • اگر دوره به زبان آلمانی باشد حداقل سطح B1 آلمانی یا شرکت در دوره­ های زبان آلمانی
  • ارائه تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل به سفارت آلمان
  • انگیزه نامه و رزومه قوی

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بن آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی(که بسته به رشته تحصیلی متقاضی متفاوت است) و همچنین مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی و لیسانس به همراه ریزنمرات و … نیاز است.

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه بن آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی (که بسته به رشته تحصیلی متقاضی متفاوت است) و همچنین مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس، ارشد به همراه ریزنمرات و… نیاز است.

دانشگاه بن آلمانمدرک زبان مورد نیاز دانشگاه بن آلمان

مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه بن آلمان به این صورت است که داشتن مدرک زبان برای تمامی دانشگاه ها در کشور آلمان امری ضروری است . اکثر رشته ها در دانشگاه بن آلمان به زبان آلمانی تدریس می شوند. برای رشته هایی که به زبان آلمانی تدریس می شوند می توانید مدرک B2 زبان آلمانی و یا مدرک TestDaf با حداقل نمره 4 ارائه نمایید.

اما در رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند داشتن حداقل مدرک زبان انگلیسی (آیلتس / تافل) با نمره 6.5 نیاز است.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم.

دانشگاه بن آلمانهزینه تحصیل در دانشگاه بن آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه بن آلمان به این صورت است که دانشگاه بن آلمان یکی از دانشگاه هایی است که برای تحصیل از دانشجویان هزینه ای دریافت نمی کند و امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

دانشگاه بن آلمان –  هزینه زندگی در آلمان

برای اقامت در آلمان و زندگی باید هزینه های آن جا را بسنجید . هزینه زندگی در آلمان به این صورت است که برای زندگی در آلمان در حین تحصیل نیاز است تا مبلغی در حساب شما در کشور آلمان بلاک شده باشد.این مبلغ برای هزینه های زندگی شما در طول یک سال است و به شما اجازه داده می شود تا ماهیانه در حدود 800 یورو از این مبلغ را از حسابتان برای هزینه های زندگی برداشت نمایید.

یکی از روش های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آلمان ” اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه بن آلمان –  اجازه کار در حین تحصیل در آلمان

اجازه کار در حین تحصیل در آلمان برای دانشجویان امکان کار پاره وقت در حین تحصیل وجود دارد . برای دانشجویان  دانشگاه بن آلمان امکان کار کردن 20 ساعت در هفته امکان پذیر است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Narges

سلام..این دانشگاه در مقطع ارشد بورسیه میکند؟؟شرایطش چیه؟؟من تو سایتش چیزی ندیدم..ممنون

آتیه آفرینان

با سلام. دانشگاه بن جز بهترین دانشگا های آلمان هست. کلا تحصیل ذر آلمان رایگانه.شرایط هم بستگی به رشته ای که میخواهید تحصیل کنید داره. تحصیل به زبان انگلیسی در اغلب رشته ها نیاز به آیلتس 6.5 یا 7 داره. رشته هایی مثل حقوق آیتلس 7.5 نیاز هست. اگر هم میخواهید به زبان آلمانی تحصیل کنید مدرک زبان آلمانی بایستی داشته باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button