دانشگاه بنگلور هند (University of Bangalore, India)

دانشگاه بنگلور هند یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هند می باشد که در سال 1886 میلادی در شهر بنگلور هند به عنوان کالج مرکزی بنگلور توسط دولت بریتانیا تاسیس شد . کالج مرکزی بنگلور و دانشگاه Visvesvaraya ، دو قسمت اصلی در دانشگاه بنگلور هستند . با دستور فرمان ایالتی کارناتاکا در سال 1975 که دولت با هدف بوجود آوردن یکنواختی در تمام دانشگاه ها صادر کرد، دانشگاه بنگلور هند به دانشگاه وابسته به دولت تغییر وضعیت داد . به دلیل داشتن تعداد زیاد دانشجویان دکترا دانشگاه بنگلور هند شهرت خوبی در دانشگاه های هند دارد .

در حال حاضر دانشگاه بنگلور هند میزبان شمار فزاینده ای از دانشجویان خارجی است. دانشگاه بنگلور در طول دوره بریتانیا به ایجاد موسسه علوم هند به عنوان یکی از مراکز پیشرو علم کمک کرد.پردیس مرکزی دانشگاه بنگلور هند شاهد بسیاری از دانشمندان و دارنده چند جایزه نوبل است که در آنجا کار می کردند. از جمله می توان به سر CVRaman ، برنده جایزه نوبل فیزیک ، اشاره نمود .

دانشگاه بنگلور هند دارای دو مرکز اصلی، یکی در داخل شهر تحت عنوان نام Central Collegeو دیگری Jhana Baharathi Campus در جاده بنگلور میسور می باشد . دانشگاه بنگلور صرفا مخصوص رشته های علوم پایه، علوم انسانی و هنر بوده و سایر گروهها مانند گروه مهندسی و یا پزشکی زیر نظر دانشگاه های دیگر می باشد. دانشگاه بنگلور ، به استثنای تنها دانشکده مهندسی وابسته به آن که در این دانشکده دانشجوی مقطع کارشناسی پذیرش می شود . این دانشکده صرفا دانشجوی هندی پذیرش می کند و فقط ارائه کننده مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

در مقاله ” تحصیل در هند” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند اطلاعات کسب کنید .

دانشگاه بنگلور دارای ۵ سال دوره کارشناسی ارشد پیوسته در علم ، هنر ، مدیریت و علوم اجتماعی است. دانشگاه بنگلور هند بیش از ۱۳۰۰ مقاله در مجلات آموخته شده در طول پنج سال گذشته منتشر کرده است. با این حال ، تنها در حدود یک سوم از اعضای هیئت علمی در حال انتشار به طور منظم هستند.

دانشگاه بنگلور هنددانشکده های دانشگاه بنگلور هند

دانشکده های دانشگاه بنگلور هند شامل موارد زیر می باشد :

  • دانشکده حقوق دانشگاه بنگلور هند
  • دانشکده مهندسی دانشگاه بنگلور هند
  • دانشکده اقتصاد دانشگاه بنگلور هند
  • دانشکده علوم دانشگاه بنگلور هند
  • دانشکده آموزش دانشگاه بنگلور هند
  • دانشکده علوم انسانی دانشگاه بنگلور هند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت هند مقاله ” اقامت در هند” را مطالعه بفرمایید .

دانشگاه بنگلور هند – رشته های موجود در دانشگاه بنگلور هند

رشته های موجود در دانشگاه بنگلور هند به شرح زیر می باشد :

  • رشته های گروه پزشکی دانشگاه بنگلور هند : رشته پزشکی – رشته دندانپزشکی – رشته داروسازی
  • رشته های گروه فنی مهندسی دانشگاه بنگلور هند : شامل اکثر رشته های فنی مهندسی موجود در ایران
  • رشته های گروه علوم انسانی دانشگاه بنگلور هند : تاریخ – اقتصاد – علوم سیاسی – روانشناسی – جامعه شناسی –  زبان انگلیسی – زورنال شناسی – زبان انگلیسی و غیره
  • رشته های گروه علوم دانشگاه بنگلور هند : فیزیک – شیمی – ریاضی – الکترونیک – علوم کامپیوتر – الکترونیک –  آمار –گیاه شناسی – جانورشناسی – میکروبیولوژی
  • رشته های بازرگانی دانشگاه بنگلور هند : بیشتر تحت عنوان کارشناسی تجاری یا اختصاراCom  خوانده می شود و زیر گروههای آن شامل زیر است . ریاضیات تجاری، حسابداری مالیه ، اصول مدیریت، اقتصاد بازرگانی یا تجاری .
دانشگاه بنگلور هند

دانشگاه بنگلور هند

یکی از روش های مهاجرت به هند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به هند” اطلاعات کسب کنید .

در کنارشاخه های گرایش ریاضی رشته دیگری که  دارای سیستم ترمی می باشد، رشته دیگری به نام کامپیوتر کاربردی یا اصطلاحا BCA  وجود دارد که با علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر متفاوت می باشد.

دانشگاه بنگلور هند کتابخانه دانشگاه بنگلور هند

کتابخانه دانشگاه بنگلور هند دارای دو قسمت ، یکی در دانشگاه مرکزی که در سال ۱۸۵۸ به وجود آمد ، و یکی در جنانا Bharathi کمپس در سال ۱۹۶۶ با حدود ۳۵۰۰۰ کتاب می باشد .

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
mehdimotahari

سلام . من به دنبال مجله ای هستم که مقاله دفاع دکترایم را به چاپ برساند . این مجله می تواند اسکوپوس باشد یا ای اس ای . شما می توانید به من کمک کنید. درهند مجله ای برای پذیرش که سخت نگیرد و هزینه زیاد هم نگیرد وجود دارد . خواهشنمدم هدایت فرمایید. مهدی مطهری. دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی . مقاله ام ارائه الگوی مدیریت عملکرد اجتماعی است.

آتیه آفرینان

سلام، این مورد جزء خدمات شرکت نیست.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button