دانشگاه بارسلونا اسپانیا (Universitat de Barcelona)

در این مقاله قصد داریم درباره دانشگاه بارسلونا اسپانیا توضیح دهیم . همانطور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد . یکی از راههای تحصیل در اسپانیا ، تحصیل در دانشگاه بارسلونا اسپانیا می باشد . شما می توانید درباره دیگر دانشگاه های اسپانیا در مقالات دیگر به طور مفصل اطلاعات کسب کنید .

دومین شهر بزرگ کشور اسپانیا شهر بارسلونا می باشد که دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای دنبال کردن تحقیقات خود به این شهر سفر می کنند . در شهر بارسلونا می توانید از ساحل و معماری خیره کننده گائودی لذت ببرید و همچنین رفت و آمد از این شهر به اروپا بسیار آسان می باشد .شهر بارسلونا یکی از مقاصد توریستی مشهور در دنیا است و دارای 8 میراث جهانی یونسکو، 68 پارک، خط ساحلی گسترده با بنادر زیبا و فعالیت های فرهنگی بسیار زیبا است.   دانشگاه بارسلونا در میان دانشگاه های برتر برای تحصیل در اسپانیا از اعتبار ویژه ای برخوردار است که جز دانشگاه های برتر اروپا و دنیا به حساب می آید . تاریخ تاسیس دانشگاه دولتی بارسلونا به سال 1450 باز می گردد، اگر چه از تاریخ تاسیس تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و ساختمان مرکزی فعلی دانشگاه از سال 1871 مشغول به فعالیت می باشد .

دانشگاه بارسلونا پنجمین دانشگاه قدیمی اسپانیا و جزء قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه بارسلونا در سال 2016 در رتبه 166 جهانی در رنکینگ QS قرار دارد که از این لحاظ معتبرترین دانشگاه اسپانیا به شمار می رود. همچنین در حال حاضر بیش از 65.000 دانشجو در 4 پردیس این دانشگاه در نقاط مختلف بارسلونا مشغول به تحصیل می باشند که در حدود 10.000 نفر دانشجوی بین المللی هستند و سالانه 10.000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 450 دانشجوی دکترا از دانشگاه بارسلونا فارغ التحصیل می شوند.

دانشگاه بارسلونا اولین مرکز تحقیقات در کل اسپانیا به شمار می‌رود و همچنین توسط وزارت علوم دولت اسپانیا به عنوان دانشگاه برتر در ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بین الملل در سال ۲۰۰۹ انتخاب شده است. دانشگاه بارسلونا در تاریخ ۵۶۰ ساله خود تا به حال ۶۳۰۰۰ دانشجو داشته است. دانشگاه بارسلونا شامل 18 دانشکده و 2 مدارس عالی میباشد. زبان تدریس در دانشگاه بارسلونا اسپانیایی و انگلیسی است اگرچه تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی تدریس می شود ولی رشته های زیادی در مقاطع  کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا – رنکینگ دانشگاه بارسلونا اسپانیا

رنکینگ دانشگاه بارسلونا اسپانیا به این صورت است که در سال ۲۰۱۱ دانشگاه بارسلونا اسپانیا به عنوان بهترین دانشگاه اسپانیا از طرف QS اعلام گردید و همچنین ۱۴۸مین دانشگاه برتر جهان شد. این دانشگاه در رشته های هنر و علوم انسانی رتبه ۸۹ و در رشته های مهندسی ۱۷۵ و علوم طبیعی و بیومدیکال ۸۷ و ۱۴۳ام برای رشته های علوم اجتماعی در جهان است.  هم اکنون در سال 2016 این دانشگاه در رده 160 QS قرار دارد.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا دانشکده های دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا دارای 18 دانشکده می باشد که اسامی دانشکده های دانشگاه بارسلونا اسپانیا به شرح زیر می باشد :

  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده اقتصاد و تجارت
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده جغرافیا و تاریخ
  • دانشکده زمین شناسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده کتابداری
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده روان شناسی
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده رسانه
دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا اسپانیا – رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلونا اسپانیا

رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلونا اسپانیا به این صورت است که دانشگاه بارسلونا دارای 20 دانشکده و 97 دپارتمان است و رشته های تحصیلی متنوعی در زمینه علوم انسانی و هنر، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و مهندسی ارائه می کند. به صورت کلی ۷۵ رشته کارشناسی، ۳۵۳ رشته کارشناسی ارشد و هم چنین ۹۶ رشته در مقطع دکترا برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا وجود دارد.

زبان تدریس در دانشگاه بارسلونا اسپانیایی و انگلیسی است اگرچه تمامی رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی تدریس می شود ولی رشته های زیادی در مقاطع  کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا – شهریه تحصیل در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

شهریه تحصیل در دانشگاه بارسلونا نسبتاً ارزان می باشد و معمولاً شهریه سالانه به ازای تعداد واحدهای درسی ارائه شده محاسبه می شود و قیمت هر واحد تقریباً 100 تا 150 یورو در مقطع کارشناسی و 70 تا 100 یورو در مقطع کارشناسی ارشد است. به صورت میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در حدود 8000 تا 12000 یورو در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2500 تا 4500 یورو در سال می باشد. همچنین شهریه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه بارسلونا در سال در حدود 700 یورو است.

  گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button