دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان (State University of Yerevan – Armenia)

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان بزرگترین (با ۱۱۰ دپارتمان) و قدیمی ترین دانشگاه در ارمنستان می باشد که دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان با تصمیم دولت کشور ارمنستان و تلاش های مستمر سرکان تیگرانیان (SIRAKAN TIGRANYAN) در ۱۶ می ۱۹۱۹ تاسیس شد و به همین خاطر و به طور غیر رسمی لقب دانشگاه مادر ارمنستان را به آن نسبت می دهند. پرفسور یوری قمبریان (YURI GHAMBARIAN) به عنوان اولین رئیس دانشگاه منصوب شد. دانشگاه دولتی ایروان رسما در ۳۱ ژانویه ۱۹۲۰، در مراسمی بزرگ در الکساندروپل ( ALEXANDROPOL ) افتتاح شد. در این مراسم نخست وزیر  وقت، الکساندر خاتیزیان ( ALEXANDER KHATISIAN) و مقامات کشورهای مختلف حضور داشتند. از جمله این مقامات می توان به سفرای ایران، فرانسه و بریتانیا اشاره نمود. در ابتدا مکان دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان به صورت موقت در ساختمان تجارت الکساندروپل بود.

در مقاله ” تحصیل در ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

در حال حاضر دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در تعداد زیادی از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد و دارای دوازده هزار دانشجو است. دانشگاه ایروان ارمنستان 3150 كارمند، 130 استاد،700 دانشيار و 360 استاديار دارد. دانشگاه ایروان ارمنستان با 400 محقق و پژوهشگر و 1350 دانشجوي كارشناسي ارشد حرف اول را در ارمنستان مي‌زند. از 9 هزار دانشجوي كارشناسي دانشگاه ایروان ارمنستان ، 800 دانشجو را دانشجويان خارجي از جمله ايراني تشكيل مي‌دهند. به همين منظور سواي بر آموزش به زبان ارمني، دروس دانشگاه ایروان ارمنستان به زبان انگليسي و روسيه نيز تدريس مي‌شود. زبان تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان ارمنی می باشد ولی در حال حاضر به زبان‌ های انگلیسی و روسی برای دانشجویان خارجی نیز تدریس می‌شود. هر سال تحصیلی در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان از اول سپتامبر تا پانزدهم ژوئیه به طول می‌انجامد.

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان – رتبه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

آزمایشگاه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در کنار اتاق‌های ویژه‌ای با مجهزترین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا قرار گرفته است، به گونه‌ای که در رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌های جهان رتبه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان جزو بهترین دانشگاه های ارمنستان شناخته شده است. طبق سایت معتبر University Ranking by Academic Performance، رتبه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در دنیا ۱۶۳۹ می‌باشد و همچنین بهترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور ارمنستان است.

براساس رتبه بندی دانشگاه ها از نظر عملکرد تحصیلی ( VRAP ) ، دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان رتبه نخست را در ارمنستان بخود اختصاص داد همچنین از بین ۲۰٫۰۰۰ موسسه موجود در این لیست ، دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان رتبه ۹۵۴ جهان را بدست آورد .

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستاندانشکده های دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

برای تحصیل در ارمنستان می توانید در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان تحصیل کنید .  دانشکده های دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان شامل موارد می باشد:

  • دانشکده آماده سازی دانشجویان خارجی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان
  • دانشکده تاریخ دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : تاریخ، هنرهای زیبا، مطالعات فرهنگی
  • دانشکده زبانشناسی ارمنی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : زبان و ادبیات ارمنی، مدیریت آموزشی (تربیت دبیر)
  • دانشکده شیمی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : اکولوژی (اکولوژی شیمیایی)، شیمی داروئی، شیمی کاربردی، داروسازی، حفاظت محیط زیست، فارماکولوژی، شیمی محیط زیست
  • دانشکده فیزیک دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : فیزیک، فیزیک هسته ای، ریاضیات و فیزیک کاربردی
  • دانشکده اقتصاد دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : اقتصاد نظری، امور مالی و اعتباری، مدیریت، اقتصاد جهانی، روشهای ریاضی و تحقیقات عملی در اقتصاد
  • دانشکده ریاضی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : ریاضیات، ریاضیات آماری
  • دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : زیست شناسی، بیوفیزیک، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، قارچ و میکروب شناسی، بیولوژی سلولی و مولکولی، بیوفیزیک مولکولی، بیوفیزیک بافت، بیوشیمی گیاهان، بیوتکنولوژی بوتانیک، بیوتکنولوژی میکروبها، ژنتیک سلولی و مولکولی انسان، سایکو فیزیولوژی و …
  • دانشکده جغرافیدانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : جغرافیا، هیدرومترولوژی
  • دانشکده زمین شناسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : زمین شناسی، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، هیدرولوژی و مهندسی زمین، معدن شناسی و پتروگرافی، اکتشاف و استخراج معدن، زمین شناسی منطقه ای
  • دانشکده حقوق دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : علوم حقوقی
  • دانشکده زبان شناسی روسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : زبان وادبیات روسی، مطالعات ترجمه (روسی و ارمنی)، زبان وادبیات روسی برای شهروندان خارجی
  • دانشکده مطالعات شرق شناسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : عرب شناسی، ایران شناسی، ترک شناسی
  • دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : روزنامه نگاری
  • دانشکده فلسفه و روانشناسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : فلسفه، روان شناسی
  • دانشکده انفورماتیک و ریاضیات کاربردی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : ریاضیات، ریاضیات آماری
  • دانشکده رادیو فیزیک دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : رادیوفیزیک و الکترونیک، فیزیک سمی هادیها و میکروالکترونیک
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : جامعه شناسی، خدمات اجتماعی
  • دانشکده ریاضیات و مکانیک دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : مکانیک، مکانیک کاربردی، ریاضیات
  • دانشکده زبانشناسی رومی- آلمانی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : زبان و ادبیات انگلیسی، زبان وادبیات فرانسه، زبان وادبیات آلمانی، زبان و ادبیات اسپانیایی، مترجمی انگلیسی-ارمنی، مترجمی آلمانی-ارمنی، مترجمی فرانسوی-ارمنی، زبان شناسی و روابط بین الملل (زبان انگلیسی)
  • دانشکده روابط بین الملل دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : علوم سیاسی، روابط بین الملل
  • دانشکده الهیات دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان : الهیات

از روش های مهاجرت به ارمنستان ، تحصیل در ارمنستان است یعنی برای تحصیل در ارمنستان می توانید در یکی از دانشکده های دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان که در بالا آمده است تحصیل کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ارمنستان شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” بیاندازید.

دانشكده‌هاي فيزيك و رياضي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان كادر بسيار قدرتمندي دارد و همواره در پذيرش اساتيد بين‌المللي و بورسيه دانشجويان رشته‌هاي ياد شده فعال مي‌باشد، از ديگر رشته‌هاي قوي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان كه داراي مدرك معتبر در عرصه جهاني است. دانشكده حقوق و روزنامه‌نگاري دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان مي‌باشد كه ميزبان سمينارها و جشنواره‌هاي زيادي بوده است.

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان – دوره های آماده سازی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

دوره های آماده سازی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان برای متقاضیان خارجی که میخواهند خود را برای امتحانات ورودی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان آماده نمایند برگزار میگردد. دوره های آماده سازی از سال 1956 به بعد برگزار شده اند. در حال حاضر شهریه هر یک از مواد درسی برای دوره های آماده سازی دانشگاه دولتی ایروان 80000 درهم میباشد. برنامه موجود با نیازها و شرایط امتحانات ورودی دانشگاه های دولتی همخوانی دارند. دانشکده دارای یک خوابگاه مناسب نیز در مجاورت ساختمان آموزشی آن میباشد. این خوابگاه دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان از کتابخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه زبان و مرکز کامپیوتر مستقل برخوردار می باشد. طول مدت تحصیل در دانشکده دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان  یک سال است (1 سپتامبر– 30 ژوئیه) که شامل تعطیلات زمستانی (به مدت یک ماه) است.

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان – مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان به شرح زیر است :

  • گذرنامه یا شناسنامه
  • گواهی فراغت از تحصیل یا مدرکی از یک مرکز آموزش عالی
  • دو قطعه عکس 4*3

مدارک مورد نیاز برای درخواست تحصیل در دوره های اصلی YSU توسط متقاضیان خارجی

  • نامه درخواست خطاب به رئیس دانشگاه که در آن تخصص فرد متقاضی باید ذکر گردد
  • فتوکپی تأیید شده مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • مدارک پزشکی صحت (مدرکی دال بر عدم ابتلا به ایدز و هپاتیت بی)
  • فتوکپی پاسپورت
  • ترجمه تأیید شده شناسنامه
  • شش قطعه عکس 4*3
دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان فارغ التحصیلان معروف دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

فارغ التحصیلان معروف دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان عبارتند از:

  • پاريو سواك شاعر سابق ارمنستان
  • شاهين مگيان رهبر نظامي سابق ارمنستان
  • سيلويا كاپوتيكيان شاعر سابق ارمنستان
  • سرگئي مرگيان رياضي‌دان و دانشمند نابغه ارمنستان
  • سرژ ساركيان رييس‌جمهور سابق ارمنستان
  • واهه اشمانيان وزير قوه قضاييه سابق ارمنستان
  • لئون پطروسيان اولين رييس‌جمهور كشور
  • لئون چوكازيان عضو هيات يونسكو در زمينه هند
  • الكساندر آرزومانيان اولين وزير ارمنستان در آمريكا

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان – بورسیه در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

پذيرش دانشجو و بورسيه در دانشگاه ايروان ارمنستان بيشتر در رشته‌هاي تاريخ و زبان‌هاي خارجه مي‌باشد و همواره به دليل نزديكي جغرافيايي و فرهنگي به كشورمان ايران دانشگاه‌ هاي ارمنستان بين دانشجويان ايراني پرطرفدار بوده است. مدارك لازم براي درخواست تحصيلي در دانشگاه ايروان به شرح ذيل است: درخواست تقاضانامه به دانشگاه ايروان و ذكر رشته تحصيلي، كپي ديپلم تحصيلي تاييد شده از سوي دفتر اسناد رسمي با ريز نمرات دانشجو، گواهي سلامت، گواهي پاك بودن از ايدز، كپي پاسپورت، كپي شناسنامه و 6 قطعه عكس برخي از اين مدارك است. اما اگر دانشجو قصد ادامه تحصيل در مقطع پژوهش‌محور (1 تا 2 سال) يا دكتري (3 سال) را دارد نامبرده علاوه بر مدارك بالا موظف است تا مدارك شامل ليست مقالات تاييد شده از دانشگاه قبل و حداقل يك تز و برنامه تحقيقي و آموزشي را نيز ارايه كند.

دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان – دانشكده پزشكي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان

دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی ایروان، پرطرفدارترین و معروف‌ ترین دانشکده در این کشور است. دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی ایروان در سال ۱۹۲۰ یک سال پس از تاسیس دانشگاه افتتاح شده است. در ابتدا کلاس‌های دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان برای دانشجویان خارجی از قبیل هند، ایران، اتیوپی، بلغارستان و … به زبان روسیه‌ای تدریس می‌شد اما از سال ۲۰۰۰ کلاس‌های دانشجویان خارجه به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود. در حال حاضر طی جدیدترین آمار، ۷۴۰ دانشجو خارجی از کشورهای هند، مورید، ایران، لبنان، اردن، عراق، کانادا، آمریکا، روسیه، قزاقستان، گرجستان، بلاروس، مولداوی، اوکراین، مالدیو، سریلانکا و موریتانی در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در حال تحصیل می‌ باشند.

در دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان نه تنها آموزش عمومي بلكه آموزش عملي نيز آموخته مي‌شود. دوره‌هاي آموزش عملي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان مبتني بر جديدترين متدهاي آموزشي دنيا است و دوره‌هاي تمرين نيز براي دانشجويان در كلينيك‌هاي تحت قرارداد دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در سطح شهر فراهم شده است. دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان در تعطيلات ملي و مذهبي دانشجويان خارجي خود مراسم برگزار مي‌كند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ارمنستان مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در ارمنستان ” است .

دوره‌ها و قيمت‌هاي دوره ‌هاي پزشكي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان به شرح ذيل است:

  • دوره پزشكي عمومي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان شش ساله با شهريه سالانه 3.185 دلار
  • دوره دستياري و داروسازي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان دو تا سه سال با شهريه سالانه 3.567 و 2.548 دلار
  • دوره پزشكي مقدماتي دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان يك ساله است با شهريه سالانه 2.293 دلار.

متقاضيان براي تحويل مدارك دانشگاهي بايد مدارك خود را به سفارت ارمنستان در كشور خود تحويل داده و يا اينكه از طريق پست مدارك خود را به وزارت آموزشي در ارمنستان ارسال كند و كساني كه شرايط فوق را داشته باشند ويزاي خود را مي‌توانند از سفارت دريافت كنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به ارمنستان مهاجرت به ارمنستان

مهاجرت به ارمنستان و روش های مختلف اقامت در ارمنستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در...

تحصیل پرستاری در ارمنستان تحصیل پرستاری در ارمنستان

کشور ارمنستان کشوری است که بیشترین دانشگاه ها و مراکز آموزش های عالی را دارد و بهترین انتخا...

تحصیل در ارمنستان تحصیل در ارمنستان

تحصیل در ارمنستان به علت نزدیکی که به کشور ایران دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرف...

نظرات کاربران
sina

salam.man diplom daram.mikham baraye edame tahsil biam armenia.baraye ye reshte mesle music hazine tahsil chtorie??emkanaati ke behemoon midan chie??khaabgah dare??qaza midan??vaziyat baraye peyda kardane kar chtore??ye etelaate kolli mikhastam

سارا جوادی

با سلام پیشنهاد میکنم برای دریافت اطلاعات درباره تحصیل در ارمنستان مقاله صفر تاصد تحصیل در ارمنستان و در صورتی که پاسخ سوالاتتون رو دریافت نکردید با واحد مشاوره آتیه آفرینان تماس بگیرید.

بابک

هزینه دوره دکترای روانشناسی

سارا جوادی

با سلام هزینه تحصیل در مقطع دکترا در ارمنستان حدود 2000 یورو در سال می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button