دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا (Michigan State University)

در این مقاله می خواهیم درباره دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا توضیح دهیم. بیش از ده هزار سال است که انسان در قارهآمریکا زندگی می‌کند. قاره آمریکا توسط کریستف کلمب و در سال ۱۴۹۲ کشف شد. یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، تحصیل در آمریکا می باشد. شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دیگر دانشگاه های آمریکا و راه های اخد اقامت در آمریکا اطلاعات کسب کنید.

مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه های آمریکا  رویای بسیاری از دانشجویان است. مکانی که بسیاری از افراد در پی تحقق رویاها و اهداف خود بدان جا سفر می کنند. بسیاری از دانشگاه های مطرح و معتبر دنیا با بالاترین رنکینگ های جهانی در آمریکا قرار دارند. از جمله این دانشگاه ها،دانشگاه ایالتی میشیگان است. دانشگاه میشیگان، یکی از معتبرترین، برترین و قدیمی ترین دانشگاه های دولتی ایالات متحده آمریکا می باشد که در ایالت میشیگان و شهر ان آربور واقع شده است. دانشگاه ایالتی میشیگان در سال ۱۸۱۷ میلادی در شهر دیترویت تاسیس شده است، درست ۲۰ سال قبل از اینکه منطقه میشیگان به طور رسمی به ایالت تبدیل گردد. دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا دارای دو پردیس دانشگاهی در شهر های دیربورن و فلینت می باشد و یک مرکز پژوهشی در شهر دیترویت دارد. دانشگاه ایالتی میشیگان یکی از اعضای بنیادین انجمن دانشگاه های آمریکایی نیز می باشد. دانشگاه ایالتی میشیگان بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در دوبی نیز شعبه داشت. دانشگاه ایالتی میشیگان، مجری و دارنده بیش از ۲۰۰۰ طرح پژوهشی در ۶۰ کنکور جهان از جمله منطقه ی جنوبگان است.

دانشگاه ایالتی میشیگان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا بعضا انتخاب اول دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل است. این دانشگاه با اعطای تسهیلات و خدمات رفاهی و انواع بورسیه هایی که به دانشجویان خود ارایه می دهد بستر مناسبی را برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل و تحقیق و پژوهش مهیا می کند.

شما می توانید برای مهاجرت به آمریکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه ایالتی میشیگان که در حال حاضر نهمین دانشگاه بزرگ در آمریکا است یک دانشگاه تحقیقاتی و پژوهشی است که در شهر ایست لنسینگ ایالت میشیگان آمریکا واقع شده است که دارای شعبه ای در دبی نیز می باشد. دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا در سال ۱۸۵۵ میلادی تاسیس شد و چهار دانشکده ی فیزیک، مهندسی، علوم سیاسی و بازرگانی آن جزو بهترین دانشکده های دنیا به حساب می آیند. تعداد دانشجویان دانشگاه میشیگان ۴۷٫۸۰۰ دانشجو و تعداد استادانی که در دانشگاه میشیگان مشغول به تدریس میباشند ۲٫۹۵۴ استاد می باشد. دانشگاه میشیگان یکی از دانشگاه های Public Ivy ، که از جمله دانشگاه های برجسته تحقیقاتی در آمریکا هستند، می­ باشد .

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – دانشکده های دانشگاه ایالتی میشیگان

تحصیل در آمریکا و تحصیل در دانشگاه ایالتی میشیگان ، دانشکده های معتبر و بسیاری دارد و تقریبا اکثر رشته ها در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا تدریس می شود. دانشکده دانشگاه ایالتی میشیگان در جدول زیر آمده است. دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا  ۱۴ دانشکده دارد.

  • دانشکده تجارت دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل مدیریت دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل علوم پایه دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل هنر دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل علوم ارتباطات دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل علوم اجتماعی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل مهندسی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل علوم طبیعی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل ادبیات دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل آموزش و پرورش دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل داروسازی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل پرستاری دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل موسیقی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تحصیل حقوق دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

در مقاله ” تحصیل در آمریکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آمریکا اطلاعات کسب کنید .

 دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – رشته های دوره کارشناسی دانشگاه ایالتی میشیگان

در دانشگاه ایالتی میشیگان برخی رشته ها در دوره کارشناسی در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا تدریس می شوند که از آن جمله می توان به کلیه ی رشته ها و گرایش های مرتبط به رشته های دوره کارشناسی دانشگاه ایالتی میشیگان دانشکده های :

  • رشته مدیریت دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته هنر دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته علوم اجتماعی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته داروسازی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته علوم و مهندسی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته رسانه های نوین دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته علوم طبیعی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته علوم پایه دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • رشته  محیط زیست دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

اشاره نمود.

 دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – رشته های  دوره ارشد و دکترا  دانشگاه میشیگان آمریکا

رشته های  دوره ارشد و دکترا  دانشگاه میشیگان آمریکا در مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشکده های :

  • پزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • دامپزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • تجارت Eli دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

رشته های زیادی را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا ارائه می کند.

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – پذیرش دانشگاه میشیگان

برای اخذ پذیرش دانشگاه میشیگان و اقامت در آمریکا ابتدا بایستی وارد سایت دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا شد و سپس با طی کردن مراحل ذیل، درخواست خود را تکمیل نمایید.

  • تکمیل فرم پذیرش به صورت آنلاین
  • انگیزه نامه (قصد شما مبنی بر دلیل تحصیل شما در رشته مربوطه و در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • پرداخت ۵۰ دلار هزینه درخواست که غیر قابل استرداد می باشد. شما می توانید این هزینه را با استفاده ازچک الکترونیکی یا Visa،MasterCard, Discover, American Express پرداخت نمایید. (این هزینه صرفا برای ارسال درخواست آنلاین می باشد).
  • ارسال ریز نمرات تمام مقاطع تحصیلی و مدارک و گواهینامه هایی که اخذ نمودید به شکل مهر و موم شده به دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا
  • ترجمه ی رسمی تمامی مدارک به انگلیسی
  • ارائه مدرک زبان TOEFL،IELTS، SAT، MSUELT، یا MELAB که میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را اثبات کند

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – دانش‌آموختگان دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

دانشگاه میشیگان دارای یکی از بزرگترین گروه دانش‌ آموختگان در بین دانشگاه‌ های جهان است. در سال ۲۰۰۷ تعداد دانش‌آموختگان دانشگاه ۵۶۰۰۰۰ نفر اعلام شد. بودجه آموزشی دانشگاه بالغ بر یک میلیارد و صد و چهل میلیون دلار است که از جمله هنگفت‌ ترین بودجه‌های تحقیقاتی در ایالات متحده‌است. دانشگاه میشیگان هم‌اکنون دارای دانشجو از پنجاه ایالت‌ آمریکا و بیش از ۱۰۰ کشور جهان است که در نوع خود کم‌نظیر است. نرخ پذیرش دانشجو در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا تنها ۳۰ درصد می‌باشد که ورود به آن را بسیار سخت و دشوار می‌کند. سالیانه بیش از ۵۰ هزار متقاضی از سراسر آمریکا و جهان دردانشگاه میشیگان ثبت نام می‌کنند ولی تنها حدود ۱۵ هزار نفر موفق به گرفتن پذیرش می‌شوند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آمریکا مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در آمریکا ” است .

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا  دارای بیش از ۴۰۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات عالی در رشته‌های گوناگونی از قبیل رشته‌های فنی، پزشکی، علوم پایه، هنر، علوم انسانی، زبان و ادبیات است. طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌ های آمریکا که هر ساله توسط وبگاه یو اس نیوز منتشر می‌شود،دانشگاه میشیگان از معدود دانشگاه‌های دولتی آمریکا است که در تمامی رشته‌ها در بین چند دانشگاه دولتی برتر این کشور قرار دارد. دانشکده مهندسی انرژی هسته‌ای دانشگاه میشیگان و دانشکده ی مهندسی صنایع این دانشگاه در بین تمامی دانشکده‌های دانشگاه‌ های آمریکا رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌ند. در سال ۱۹۹۵ شورای ملی تحقیقات دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا را از لحاظ کیفیت برنامه‌های آموزشی در رده سوم بین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا قرار داد.

 

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا – دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

از ایرانیان مشهوری که دانش‌آموختگان ایرانی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا هستند، می‌توان غلامعلی افروز را نام برد که نخستین دانش‌آموخته ی ایرانی در رشته ی روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی از دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا است.

  • مجتبی شمسی‌پور، شیمیدان ایرانی و استاد گروه شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز، دانش‌آموخته دانشگاه ایالتی میشیگان است.
  • حسن لاهوتی مترجم و مولوی‌شناس نیز از فارغ التحصیلان دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا است .

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا  – نامداران دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

دانشگاه میشیگان  برنده ۷جایزه نوبل، ۱۱۶ قهرمان المپیک، ۱۶ برنده جایزه مؤسسه مک آرتور و ۱۸ برنده جایزه پولیتزر را به جهان معرفی کرده‌است. از فارغ التحصیلان بنام این دانشگاه می‌توان به جرالد فورد رئیس‌جمهور سابق آمریکا و لاری پیج بنیان‌گذار شرکت گوگل اشاره کرد. مایکل فلپس ورزشکار سرشناس دارنده شانزده مدال المپیک و مدونا خواننده ی اسطوره‌ای موزیک پاپ نیز در دانشگاه میشیگان تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه میشیگان دارای معتبرترین تیم‌های ورزشی در سطح دانشگاهی در ایالات متحده‌است. به خصوص تیم‌های فوتبال آمریکایی و هاکی دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور بسیار شناخته شده و قدرتمند هستند. ورزشگاه خانگی تیم فوتبال دانشگاه میشیگان بزرگترین ورزشگاه کشور آمریکا و سومین ورزشگاه ورزشی بزرگ جهان با گنجایش ۱۱۰۰۰۰ نفر می‌باشد.

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا-  هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی میشیگان

هزینه تحصیل در دانشگاه میشیگان مانند سایر دانشگاه ها بر اساس رشته و دانشکده متفاوت است. هزینه های تحصیل در دانشگاه میشیگان به طور کلی بر اساس جدول زیر محاسبه می گردد. همچنین ابتکار جالبی که سایت دانشگاه ایالتی میشیگان انجام داده است این است که بر اساس شرایط خاص هر دانشجو، محاسبه گری را برای محاسبه دقیق هزینه ها طراحی کرده است که می تواند مرجع موثقی به عنوان محاسبه هزینه های دانشجو باشد. این ویژگی ها شامل: سطح تحصیل دانشجو، ترم تحصیلی، کشور محل اقامت دانشجو، نحوه اسکان دانشجو و… می باشد.

شهریه دانشگاه (۱۵ واحد / یک ترم)۳۷٫۹۱۲ دلار
خوابگاه۱۰٫۴۱۲ دلار
کتاب و لوازم التحریر۱٫۰۶۸ دلار
مخارج شخصی۲٫۶۴۸ دلار
هزینه های درمانی۲٫۰۷۵ دلار
جمع کل برای دو ترم۵۴٫۱۱۵ دلار
دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا –  خوابگاه های دانشگاه ایالتی میشیگان

دانشگاه میشیگان خوابگاه های متنوعی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.برای اقامت در آمریکا می توانید در خوابگاه های دانشگاه ایالتی میشیگان که دارای شش خوابگاه دانشجویی در داخل دانشگاه است که هزینه ی این خوابگاه ها بر اساس نوع و امکانات اتاق متفاوت است ساکن شوید.

دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا –  انواع بورس های تحصیلی دانشگاه ایالتی میشیگان

برای مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه میشیگان کمک هزینه های مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که البته این کمک هزینه ها به دانشجویان شعبه دبی دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا تعلق نمی گیرد. برخی از این کمک هزینه ها و انواع بورس های تحصیلی دانشگاه ایالتی میشیگان به شرح ذیل می باشد:

  • بورس تحصیلیGlobal Neighbors
  • سالیانه ۶٫۰۰۰ دلار برای ۸ ترم
  • این بورس به تعداد محدودی از دانشجویان خارجی استعداد درخشان و ممتاز اعطا می شود.
  • بورس تحصیلی Global Spartan
  • سالیانه ۱٫۰۰۰ دلار برای ۲ ترم
  • این بورس به تعداد محدودی از دانشجویان خارجی استعداد درخشان و ممتاز اعطا می شود.
  • بورس تحصیلیRed Cedar
  • سالیانه۳٫۰۰۰ دلار برای ۸ ترم
  • این بورس متعلق به وابستگان فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد.
  • بورس تحصیلی ریاست جمهوری
  • این بورس متعلق به دانشجویان خارجی می باشد.

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button