مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی آمریکا (MIT) ( Massachusetts Institute of Technology)

در این مقاله می خواهیم درباره دانشگاه ام آی تی آمریکا توضیح دهیم . کشور آمریکا از منابع طبیعی فراوان و زیر ساخت های توسعه یافته و از بهره وری بالا تغذیه می کند . یکی از روش های مهاجرت به آمریکا ، تحصیل در آمریکا می باشد . شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره دیگر دانشگاه های آمریکا اطلاعات کسب کنید .

مؤسسه فناوری ماساچوست معروف به دانشگاه ام آی تی ، یک دانشگاه خصوصی واقع در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا می باشد که در سال 1861 توسط ویلیام بارتون راجرز تاسیس شد . دانشگاه ام آی تی آمریکا یکی از مهمترین مراکز علمی تحقیقاتی در آمریکا و جهان به شمار می رود . دانشگاه ام آی تی همه ساله به عنوان بهترین دانشگاه مهندسی جهان انتخاب می شود و در سال 2012 طی الگوی تحقیقاتی انجام شده توسط مؤسسه ی QS برای رتبه بندی کلی دانشگاه ها، در رتبه ی اول بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفت . دانشگاه ام آی تی آمریکا در سال 2014 در نظام رتبه بندی دانشگاه های شانگهای در زمینه ی مهندسی و علوم کامپیوتر، رتبه نخست و در رتبه کلی در جایگاه سوم دانشگاه های جهان قرار گرفته است .

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به آمریکا ” اطلاعات کسب کنید .

مساحت پردیس دانشگاه ام آی تی آمریکا در شهر کمبریج ۰٫۷ کیلومتر مربع می‌باشد که در فاصله حدود یک مایلی رود معروف «چارلز» واقع شده‌است. پردیس دانشگاه ام آی تی توسط خیابان «ماساچوست» به دو قسمت تقسیم می‌شود و پل «هاروارد» به آن متصل است. ریاست فعلی دانشگاه ام آی تی به عهده دکتر رافائل ریف می‌باشد .

موسسه فناوری ماساچوست یا ام آی تی ، برترین دانشگاه جهان براساس جدید‌ترین رتبه‌بندی QS، دانشگاهی تحقیقاتی و خصوصی در کمبریج ماساچوست است که از گذشته تا امروز به ‌خاطر آموزش و پژوهش در زمینه علوم فیزیکی و مهندسی و به ‌تازگی نیز در حوزه علوم زیستی، اقتصاد، زبان‌شناسی و مدیریت شهرت زیادی به ‌دست آورده‌ است.

دانشگاه ام آی تی در سال 1861 در پاسخ به روند رو‌به ‌افزایش صنعتی شدن ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. دانشگاه ام آی تی از مدل دانشگاه‌های پلی‌تکنیکی استفاده کرده و تاکید زیادی بر ساخت آزمایشگاه‌ داشت. تاکید اولیه ام آی تی بر تکنولوژی‌های کاربردی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد منجر به همکاری بسیار نزدیک دانشگاه ام آی تی با صنعت شد . تحولات دوره‌ای تحت ریاست کارل کامپتون و وانوار بوش در دهه 1930 تاکید بیشتری بر علوم پایه ایجاد کرد.

دانشگاه ام آی تی در سال 1934 به عنوان یکی از اعضای انجمن دانشگاه‌ های آمریکا انتخاب شد . محققان در این مرکز بر پروژه‌های رایانه‌ای، راداری، سیستم‌های هدایت حرکتی در دوران جنگ جهانی دوم و جنگ سرد مطالعه می‌کردند. این مطالعات تحت ریاست جیمز کیلیان به توسعه سریع دانشکده‌ها و فضای دانشگاه کمک فراوانی کرد. محوطه و ساختمان کنونی این دانشگاه به وسعت 68 هکتار در سال 1916 افتتاح شد. ام آی تی امروزه از فرهنگ کارآفرینی پرباری برخوردار است. بازده مالی بالای شرکت‌هایی که توسط دانشگاه ام آی تی تاسیس شده‌اند می‌تواند آن را در رتبه یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا می توانید مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید .

مشارکت ام آی تی در تحقیقات نظامی از جنگ جهانی دوم آغاز شد. در سال 1941 وانوار بوش به عنوان رئیس دفتر فدرال تحقیقات و توسعه علمی انتخاب شد و تحت ریاست وی بودجه‌های تحقیقاتی تنها به گروهی از دانشگاه‌ها از جمله ام آی تی هدایت شدند. دانشمندان و مهندسان از سرتاسر آمریکا در ام آی تی گردهم آمدند تا در لابراتوار علوم پرتوی ام آی تی در ساخت رادار ریزموج برای ارتش بریتانیا همکاری کنند، ابداعی که تاثیر فراوانی بر جنگ و تحقیقات بعدی در این حوزه علمی به جا گذاشت.

در سال 2001 ام آی تی با الهام از برنامه منابع باز و جنبش دسترسی آزاد برنامه‌ای با نام Open Course Ware را راه‌اندازی کرد تا دانشجویان بتوانند به تمامی موضوعات،‌منابع،‌سوالات امتحانی و تمامی جزئیات رشته تحصیلی خود به صورت آنلاین و رایگان دسترسی پیدا کنند. این برنامه از سال 2005 در دیگر دانشگاه‌ های آمریکا نیز رواج پیدا کرد و درحال حاضر بیش از 250 دانشگاه را پوشش می‌دهد و محتوای آن در 6 زبان مختلف در دسترس دانشجویان قرار گرفته‌است. ام آی تی در سال 2011 دوره‌های آنلاین خود را در قالب برنامه MITx راه‌اندازی کرد .

دانشگاه ام آی تی بودجه های بالایی را به زمینه تحقیقات اختصاص داده است و همین امر باعث معروف بودن دانشگاه ام آی تی آمریکا در سطح جهانی شده است. شما می توانید برای اقامت در آمریکا از طریق تحصیل در دانشگاه ام آی تی آمریکا اقدام کنید .

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی ساختمان های دانشگاه ام آی تی

ساختمان های دانشگاه ام آی تی به این صورت است که هریک از ساختمان‌های دانشکده‌ها و خوابگاه‌های ام آی تی از عدد و نامی خاص خود برخوردارند، اما معمولا دفاتر اداری و آکادمیک با اعداد و ساختمان‌های مسکونی با نام‌ها از یکدیگر مجزا شده‌اند. بسیاری از این ساختمان‌ها از طریق راهروهایی بالاتر از سطح زمین و همچنین تونل‌هایی زیرزمینی به یکدیگر متصل بوده و قابل دسترسی هستند.

رآکتور هسته‌ای ام آی تی که در خود مجموعه دانشگاه ام آی تی آمریکا قرار دارد، یکی از قدرتمند‌ترین رآکتورهای هسته‌ای دانشگاهی در آمریکا به‌شمار می‌رود که حضور آن در منطقه‌ای پرجمعیت و شلوغ همواره مورد انتقاد قرار گرفته‌است،‌اما ام آی تی همواره از آن به عنوان مرکزی که به خوبی تحت محافظت است دفاع کرده‌است. از دیگر تجهیزات قابل توجه این دانشگاه تونل باد و حوضچه آب آن است که از آنها برای آزمایش کشتی‌ها و سازه‌های دریایی و اقیانوسی استفاده می‌شود. شبکه وایرلس گسترده دانشگاه ام آی تی آمریکا در سال 2005 تکمیل شد و اکنون محوطه‌ای به وسعت 870 هزار متر مربع را پوشش می‌دهد و از سه هزار نقطه دسترسی برخوردار است.

 

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی آموزش دانشگاه ام آی تی

آموزش دانشگاه ام آی تی  به این صورت است که دانشگاه ام آی تی دانشگاهی اقامتی است که بیشترین تعداد پذیرش آن در رشته‌های کارشناسی ارشد و تخصصی است. ترم‌های دانشگاه ام آی تی از پاییز آغاز شده و تا اواسط دسامبر ادامه پیدا می‌کند. ترمهای بهاره نیز از اوایل فوریه آغاز شده و تا پایان می ادامه دارند.

محبوب‌ترین دانشکده ام آی تی دانشکده مهندسی الکترونیک دانشگاه ام آی تی آمریکا و علوم رایانه‌ای دانشگاه ام آی تی آمریکا است و دانشکده معماری دانشگاه ام آی تی آمریکا و نقشه‌کشی ام آی تی اولین دانشکده معماری در سرتاسر آمریکا است. ام آی تی در بسیاری از رتبه‌بندی‌های معتبر جهان جایگاه خود را در میان 10 دانشگاه برتر تثبیت کرده‌است.

دانشگاه ام آی تی آمریکا

دانشگاه ام آی تی آمریکا

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی کتابخانه های دانشگاه ام آی تی

سیستم کتابخانه‌های ام آی تی متشکل از پنج کتابخانه موضوع‌ محور است: بارکر با موضوع مهندسی، دوی با موضوع اقتصاد، هایدن با موضوع علوم انسانی، لیوایز با موضوع موسیقی و راتچ با موضوع هنر و معماری. همچنین چندین کتابخانه تخصصی و آرشیو‌های متعدد نیز در دانشگاه ام آی تی آمریکا وجود دارند. بیش از 2.9 میلیون نسخه کتاب چاپی، 2.4 میلیون نسخه میکرو و 49 هزار نسخه مجله چاپی یا الکترونیک در این کتابخانه‌ها موجودند. این کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر تمرکز خود را به جمع‌آوری نسخ دیجیتال معطوف کرده‌اند که قابل‌توجه‌ترین مجموعه‌های دیجیتال را می‌توان در کتابخانه لیوایز مشاهده کرد. دانشگاه ام آی تی از نمایشگاه هنری چرخان و موزه نیز برخوردار است که در سال 1971 تاسیس شده و اکنون به مرکزی عمومی برای آموزش موضوعات مختلف تبدیل شده‌است.

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی دانشجویان دانشگاه ام آی تی

درسال تحصیلی 2011-2012 چهارهزار و 384 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه ام آی تی آمریکا و 6 هزار و 510 دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه ام آی تی ثبت‌نام کردند. 45 درصد از دانشجویان کارشناسی دانشگاه ام آی تی آمریکا را زنان تشکیل می‌دادند. دانشجویان دانشگاه ام آی تی از 50 ایالت مختلف آمریکا و 115 کشور مختلف جهان در دانشگاه ام آی تی آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند. دانشگاه ام آی تی برای سال تحصیلی 2015 درحدود 17 هزار درخواست در رشته‌های کارشناسی داشت که تنها هزار و 742 نفر از آنها موفق به دریافت پذیرش شدند و از این میان نیز هزار و 128 نفر ثبت‌نام کردند. همچنین دانشگاه ام آی تی 19‌هزار و 446 درخواست برای دوره‌های ارشد دریافت کرد که دو هزار و 991 نفز پذیرفته شده و هزار و 880 نفر موفق به ثبت‌نام شدند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در دانشگاه MIT ترکیب بین المللی آن می‌باشد. 40 درصد از کل دانشجویان در مقطع کارشناسی دانشگاه ام آی تی آمریکا مشغول به تحصیل هستند و 60 درصد در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه ام آی تی آمریکا، دکترا و بالاتر از آن. این در حالی است که این ترکیب برای دانشجویان بین المللی 18 به 82 می‌باشد به این معنا که درصد بسیار بالایی از دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر مشغول به تحصیل می‌باشند. از کنار هم گذاشتن این آمار به این نتیجه جالب می‌رسیم که 45 درصد از کل دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه ام آی تی آمریکا و بالاتر از دانشجویان خارجی می‌باشد. شرایط در بخش اساتید و کادر آکادمیک از این هم بیشتر بین المللی است وقتی متوجه می‌شویم بیش از 56 درصد از هیئت علمی دانشگاه MIT را اساتید خارجی تشکیل می‌دهند. این آمار نشانگر علاقه جذب دانشگاه ام آی تی آمریکا به جذب استعدادها از سراسر جهان می‌باشد و بی شک منابع بسیاری را نیز در قالب بورسیه‌های تحصیلی، فرصت‌های مطالعاتی و امکانات آزمایشگاهی در اختیار این نخبگان علمی قرار می‌دهد.

دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ام آی تی آمریکا تا سال 2015 موفق به دریافت 84 جایزه نوبل شده‌اند. نکته جالب توجه، تنوع جوایز در رشته‌های گوناگون است به نحوی که بجز در رشته ادبیات، در سایر حوزه‌های دیگر یعنی اقتصاد، شیمی، فیزیک، پزشکی و حتی صلح جوایز زیادی را کسب کرده‌اند. در فراوانی جوایز کسب شده نیز فیزیک در صد قرار دارد و بر خلاف تصور عموم اقتصاد جلوتر از شیمی، پزشکی و صلح قرار گرفته است که دانشگاه MIT را به عنوان قطب تحقیقات اقتصادی در سطح فوق پیشرفته مطرح ساخته است.

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی شهریه تحصیل در دانشگاه ام آی تی

شهریه تحصیل در دانشگاه MIT در رشته‌های کارشناسی 40 هزار و 732 دلار و هزینه کلی تحصیل در ام آی تی یا تحصیل در آمریکا درحدود 52 هزار و 500 دلار تخمین زده شده‌است. با‌این وجود دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی فدرال در قالب بورسیه و وام تحصیلی با میانگین 38 هزار و 900 دلار به ازای هر دانشجو استفاده کنند.

تعداد کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ام آی تی در سال 2013 درحدود هزار و 30 نفر اعلام شد که 225 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دادند. از سال 1964 تا 2009 درحدود 17 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ام آی تی آمریکا موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند، به‌طور کلی از ابتدا تاکنون اعضای هیات علمی این دانشگاه 27 نوبل دریافت کرده‌اند که بیشترین این جوایز به تحقیقات اقتصادی یا فیزیکی اختصاص داشته‌است. بسیاری از فضانوردانی که دربرنامه‌های فضایی ناسا حضور داشته‌اند،‌از جمله باز آلدرین، فضانورد عملیات آپولو نیز از دانش‌آموختگان دانشگاه ام آی تی آمریکا هستند. از دیگر افراد مشهور در حوزه سیاست که در دانشگاه ام آی تی آمریکا تحصیل کرده‌اند می‌توان به علی‌اکبر صالحی، دیوید میلیبند و کوفی عنان اشاره کرد.

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی دانشکده های دانشگاه ام آی تی

دانشکده‌های دانشگاه ام آی تی عبارت‌اند از:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده فنی مهندسی دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده معماری دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده مدیریت دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم انسانی دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده هنر دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ام آی تی آمریکا

شناخته‌ ترین رشته‌ ها در دانشگاه ام آی تی رشته‌هایی چون مهندسی برق، هوا فضا و علوم رایانه بوده اما تنوع رشته‌ها در دانشگاه ام آی تی فراتر از رشته‌های مهندسی رفته و حوزه‌هایی چون تاریخ، زبان‌شناسی، ادبیات، موسیقی، مدیریت، اقتصاد و بیولوژی را نیز در بر می‌گیرد. دانشگاه ام آی تی دارای دانشکده پزشکی و حقوق نیست اما یک کالج به نام شاخه علوم و فنون بهداشتی هاروارد-ام‌آی‌تی وجود دارد.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه ام آی تی آمریکا نیز از کارشناسی تا دکترای تخصصی را پوشش داده و به شرح زیر می‌باشد:

  • کارشناسی علوم دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ام آی تی آمریکا (SB)
  • کارشناسی ارشد معماری دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ام آی تی آمریکا (MArch)
  • مدیریت ارشد کسب و کار دانشگاه ام آی تی آمریکا
  • دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه ام آی تی آمریکا(MBA)
  • کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری دانشگاه ام آی تی آمریکا (MCP)
  • کارشناسی ارشد مهندسی دانشگاه ام آی تی آمریکا (MEng)
  • کارشناسی ارشد مالی دانشگاه ام آی تی آمریکا (MFin)
  • کارشناسی ارشد علوم دانشگاه ام آی تی آمریکا (SM)
  • مهندسی دانشگاه ام آی تی آمریکا (در رشته‌های خاص ارائه شده)
  • دکترای تخصصی دانشگاه ام آی تی آمریکا (PhD)
  • دکترای علوم دانشگاه ام آی تی آمریکا (ScD)

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تی – استادان دانشگاه ام آی تی

استادان دانشگاه ام آی تی به شرح زیر است :

  • نوام چامسکی
  • موریس هله
  • رومن یاکوبسن
  • جرالد جی ساسمن

دانشگاه ام آی تی تاکنون ۸۰ بار در رشته‌های مختلف موفق به دریافت جایزه جهانی نوبل و ۴۷ مدال ملی آمریکا توسط پژوهشگران خود شده‌است. از جمله دانش آموختگان حاضر در صحنه ی سیاسی و عمومی آمریکا عبارتند از بن برننکی رئیس سابق فدرال رزرو، جان الیور نماینده سابق حوزه انتخابیه اول ماساچوست، پیت استارک نماینده سابق حوزه انتخابیه سیزدهم کالیفرنیا، لارنس سامرز رئیس سابق شورای ملی اقتصادی کریستینا رومر رئیس سابق شورای مشاورین اقتصادی.

دانش آموختگان ام آی تی در سیاست بین‌المللی عبارتند از وزیر سابق امور خارجه ایران علی‌اکبر صالحی، نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا، راگورام راجان رئیس بانک مرکزی هند، دیوید میلیبند وزیر امور خارجه سابق بریتانیا، نخست‌وزیر سابق یونان لوکاس پاپادموس، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد کوفی عنان، احمد چلبی معاون سابق نخست‌وزیر عراق و محمد علی نجفی وزیر پیشین آموزش و پرورش ایران

مؤسسه فناوری ماساچوست یا دانشگاه ام آی تیشرایط پذیرش دانشگاه ام آی تی

شرایط پذیرش دانشگاه ام آی تی به شرح زیر است :

  • دانشگاه ام آی تی بسیار گزینش سختی دارد و متقاضیان باید معدل وامتحان sat  و act مورد نیاز هر رشته را که بسیار مهم است ارائه دهند و در صورت عدم ارائه شانس قبولی شما نزدیک صفر خواهد بود .
  • معدل مورد نیاز در دانشگاه MIT کسب معدل مورد نیاز برای گرفتن پذیرش خیلی مهم است که میانگین این معدل در ام ای تی ۴٫۱۳ است.

دانشگاه mit دور ه لیسانس متوسطی دارد ولی دوره های فوق لیسانس ودکترای آن عمدتا به دلیل بودجه بالای تحقیقاتی وبدون مرز بودن پذیرش دوره های قوی ای و عالی می باشد.

امتحان هایی که برای ورود به ام آی تی لازم است:

نگلیسی صحبت نمی کنند باید۲ امتحان بدهند که انتخابش با دانشجو است.

گزینه اول- امتحان SAT یا ACT است .علاوه بر این SAT دوگزینه برای امتحان دارد یکی در زمینه ریاضی و یکی دیگر  در زمینه علوم(فیزیک،شیمی، زیست شناسی)

گزینه دوم-تافل است (آیلتس رو قبول ندارند) وهمچنین در آزمو ن sat یکی در زمینه ریاضی ودیگری در زمینه علوم (فیزیک،شیمی، زیستشناسی) این گزینه مخصوص دانش آموزانی است که به زبان انگلیسی تسلط ندارند.

همه دانشجویان باید امتحان های مورد نیاز را بدهند ونمیتوانند آزمون دیگری را مانند IB، A-level جایگزین آزمون های بالایی کنند. دانشجویان خارجی که sat ,act برای آنها ارائه نشده است مثل جمهوری اسلامی ایران وجمهوری خلق چین برای آن ها امتیاز این امتحان ها را در نظر نخواهند گرفت. برای پذیرش در دانشگاه ام آی تی باید امتیاز تافل را داشته و این امتیاز برایpaper based test  577 از۶۰۰ است و برای internet based test 90 از ۱۰۰ است. دانشجویانی که خارج از آمریکا تحصیل کرده اند و رشته ومقطع تحصیلی متفاوت از دانشجویان آمریکایی دارند تاثیرمنفی بر در خواست پذیرش شان ندارد. دانش جویان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ام آی ایی باید برخی دروس پیش نیاز را بر اساس نوع دیپلم خود بگذرانند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آمریکا مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در آمریکا ” است .

هر دانشجوی خارجی به طور معمول قبل از شروع تحصیل در ام آی تی باید سابقه آشنایی با دروسی مانند زبان انگلیسی (حداقل ۴ سال) تاریخ وعلوم اجتماعی (حداقل ۲ سال) ریاضیات (حداقل تا سطح دیفرانسیل، جبر و انتگرال) زیست شناسی وفیزیک را داشته باشند.

 

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

کار در آمریکا کار در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیر...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
javad eshaghi

سلام. وقت بخیر. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. من نمیخواهم به آمریکا مهاجرت کنم و میخواهم بوسیله لپ تاپم که در منزل والدینم در مشهد است در دبیرستانها و دانشگاههای آن لاین آمریکا بطور آن لاین تحصیل کنم. من باید چکار کنم و لطفا اگر میتوانید اسم و وبسایت بهترین دبیرستانها و دانشگاههای آن لاین آمریکا را پیدا کنید که شاگرد بین المللی از راه دور در رشته کامپیوتر میپذیرند و مدارک لازم برای ثبت نام در وبسایت این دبیرستانها و دانشگاههای آن لاین آمریکا چیست و شهریه ثبت نام چقدر است و فرم ثبت نام را هم به ایمیل من بفرستید. نیز چه دوره هایی از زبان انگلیسی را باید بخوانم. پاسخ سوالاتم را به شماره موبایل 09384928168 پیامک بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

آتیه آفرینان

با سلام. همکارانم باهاتون تماس میگیرن.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button