دانشگاه استکهلم سوئد، یک دانشگاه دولتی می باشد که در شهر استکهلم سوئد واقع شده است و حوزه مرکزی برای آموزش تحصیلات تکمیلی و پژوهش در رشته های حقوق، علوم طبیعی و کانون برای ایفای نقش پژوهشگران بین المللی است.  دانشگاه استکهلم سوئد یکی از بزرگترین دانشگاه های اسکاندیناوی می باشد که ۴ دانشکده دارد. این موسسه به ندرت به عنوان یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر در جهان شناخته شده است. عنوان دانشگاه استکهلم سوئد در سال ۱۹۶۰ اعطا شد و بنابراین چهارمین دانشگاه قدیمی سوئد محسوب می شود. متقاضیان عزیز می توانید برای مهاجرت به سوئد گزینه مناسب تحصیل در سوئد را انتخاب کنید و همچنین شما برای تحصیل در سوئد می توانید دانشگاه استکهلم سوئد را انتخاب کنید.

دانشگاه استکهلم سوئد
دانشگاه استکهلم سوئد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت سوئد مقاله ” اقامت در سوئد ” را مطالعه بفرمایید.

کلاس‌های دانشگاه استکهلم از تجهیزات کامل برخوردار بوده، سالن‌های سخنرانی و سالن اجتماعات «مّگنا» نام سالن کنفرانس دانشگاه استکهلم سوئد است که مجهز به دستگاه‌های مدرن ترجمه همزمان است از این رو سالنی است که سخنرانی‌های برندگان جوایز نوبل در آن برگزار می‌گردد.

دانشگاه استکهلم برای خدمتگزاران دولتی و حکومتی در سراسر دنیا که در زمینه‌ های مختلف مشغول به کارند براساس نیازهای ویژه ی حرفه‌ای در رشته‌های دلخواه و مورد نیاز شان طبق سفارش و مشخصات درخواست شده در دوره‌های مختلف مدیریت رهبری و زمامداری آموزش عالی می‌دهد. سیستم دست و دل باز رفاه اجتماعی در سوئد و چگونگی بر پا نگاه داری گسترده محیط زیست کشور پی در پی بعنوان الگوی بین‌المللی نشان داده شده‌است. کشور سوئد بخاطر داشتن مدیریت رهبری و اجرائی و اداری ثمر بخش و باز خود شهرت داشته، و خدمات و ایده‌های صادراتی خود را برای بهبود کشورهای مختلف آموزش داده ‌است. برای مثال: ایجاد بنیادهائی چون (بنیاد فریاد رس مردم) آموزش مأمورینی است که کارشان رسیدگی به شکایات مردم علیه دولت و مراجع دولتی است. همه این‌ها سوئد را سر منزل محبوبی می‌کند برای زمام داران و رهبران بخش دولتی در سراسر گیتی که هدفشان تحقق بخشیدن به پیشرفت و تکامل بیشتر در طرز اداره و سرپرستی دستگاه حکومتی در زمینه‌های گوناگون در کشورهای مربوطه خودشان است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

دانشگاه استکهلم سوئد
دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم سوئد می‌تواند به دانش پژوهان خارجی که در بخش‌های دولتی کار می‌کنند با مشخصات سفارش شده که ویژه شغلی آنها است خدمات آموزشی گسترده‌ای را عرضه کند چون بر اساس این مشخصات است که سوئد در دنیا پر آوازه ‌است. دانشگاه استکهلم سوئد برای ارائه چنین خدمات آموزش عالی تکمیلی جایگاه یگانه‌ای را دارا می‌باشد. ساختمان مدرن دانشگاه استکهلم سوئد در محیط سر سبز و پر دشتی قرار گرفته ‌است که اولین پارک طبیعی و ملی دنیا است که در داخل پایتخت کشور قرار دارد. دانش پژوهان از اینکه هم به ملی ترین نهادهای آموزشی ـ اجرائی وابسته به کشور دسترسی دارند خوشحالند و هم از این که زندگی آنها به فرهنگ غنی در پایتخت کشور نزدیک بوده آمیخته از لذت است چون برای رسیدن به مرکز استکهلم تنها ده دقیقه زمانی است. دانشگاه استکهلم بیش از هفتاد دانشکده را در خود جای داده که در بسیاری از آنها دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و دانشجویان بین‌المللی بسیاری در آنها به تحصیل مشغولند. اما بیشتر دوره‌های آموزشی با این ویژگی شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌شوند و بیشتر دوره‌های لیسانس در دانشکده‌های مختلف دانشگاه استکهلم به زبان سوئدی در جریان هستند. منطقه‌ای که محوطه اصلی دانشگاه استکهلم در آن واقع شده و شامل بیشتر دانشکده‌ های آن نیز می‌شود به کمپس فرسکاتی معروف است که در طول ۲۰۰ سال گذشته به منظور فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و آموزشی مورد استفاده قرار گرفته اما پیش از آن یک منطقه متعلق به خاندان سلطنتی بوده و تا سال‌ها از آن به عنوان پارک تفریح پادشاه استفاده شده‌ است. نام فرسکاتی نیز از زمانی به این منطقه داده شد که شاه گوستاو سوم در سفر خود به ایتالیا از شهری به همین نام بازدید کرد. بعد از آن بود که نامگذاری مکان‌های مختلف در این بخش از استکهلم به زبان ایتالیایی کمی مرسوم شد. دانشکده علوم کامپیوتر و سیستم‌های دانشگاه استکهلم در سال ۱۹۶۶ واقع در Kista تاسیس گردید و یکی از قدیمی ترین دانشکده‌های کامپیوتر در دانشگاه استکهلم سوئد است. این دپارتمان زیر مجموعه بخش علوم اجتماعی دانشگاه استکهلم است و یکی از پیشروترین مراکز در زمینه علوم کامپیوتر و سیستم‌ها به شمار می‌رود.

[powerpress url=”https://atiyeafarinan.com/wp-content/uploads/2019/06/Stockholm-University.mp4″]

دانشگاه استکهلم سوئد
دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم سوئد – رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم

برای مهاجرت به سوئد می توانید از طریق تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد اقدام کنید. رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم به شرح زیر است:

  • رشته علوم طبیعی دانشگاه استکهلم سوئد

شیمی تحلیلی، بیوشیمی، ریاضیات، نجوم، اقلیم شناسی و علوم جوی، تنوع زیست، محافظت از محیط زیست، انفورماتیک، زیست شناسی، آمار محاسبات فیزیک، شیمی در محیط زیست، برنامه ریزی های فیزیکی حفاظت از محیط زیست، علوم زیست محیطی، زیست شناسی تکمیلی، علوم گیاهی ژنتیکی و مولکولی، قطب شناسی، هیدرولوژی و منابع آب، کارتوگرافی، زیست دریایی، شیمی آلی، ریاضی و آمار، شیمی دارویی، میکروبیولوژی، فیزیک مولکولی، علوم زیست مولکولی، مولکولی و نور بیولوژی، تغذیه و شیمی آلی، پپتید و شیمی پروتئین، فیزیک، علوم کواترنر توسعه آب و هوایی، جهش زیستی برای توسعه، فیزیک نظری، سم شناسی

  • رشته علوم انسانی دانشگاه استکهلم سوئد

سینما، رقص، مد، زبان انگلیسی، زبان شناسی عمومی، رسانه و ارتباطات

  • رشته حقوق دانشگاه استکهلم سوئد

قوانین تجارت بین الملل، قوانین اروپا، قوانین در حقوق مالکیت فردی در اروپا، قوانین محیط زیست

  • رشته علوم اجتماعی دانشگاه استکهلم سوئد

حسابداری و حسابرسی، علوم اجتماعی و کاربردی، بانکداری، کامپیوتر، تجارت و بازاریابی، جمعیت، اقتصاد، محیط زیست و تغییرات اجتماعی جهانی، جغرافیای انسانی، مدیریت اطلاعات، آموزش و پرورش بین المللی، مدیریت علوم سیاسی، سلامت جمعیت، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی، آمار، فناوری اطلاعات، برنامه ریزی شهری

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم
رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم سوئد – شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم به این صورت است که کشور سوئد از سال ۲۰۱۱ شرایط رایگان بودن تحصیل را در کشور سوئد لغو کرد. مبلغ شهریه به ازای هر سال تحصیلی در دانشگاه استکهلم برای رشته های علوم انسانی، اجتماعی و حقوق ۹۰ هزار کرون و برای علوم طبیعی ۱۴۰ هزار کرون سوئد ی می باشد.

دانشگاه استکهلم سوئد – بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم سوئد

برای تحصیل در سوئد همچنین تحصیل در دانشگاه استکهلم سوئد بورسیه تحصیلی به سادگی به دانشجویان پرداخت نمی گردد، این بورسیه تنها به ۳۰۰ دانشجو تعلق می گیرد که شامل هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه استکهلم سوئد می شود. بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم سوئد معمولا یک ترم بعد از ورود دانشجو به دانشگاه استکهلم و در شرایطی کاملا رقابتی در تحصیل و پژوهش میان دانشجویان به دانشجو اعطا می گردد. دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارد.

شرایط لازم برای گرفتن بورسیه دانشگاه استکهلم در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می شود:

  • نمره های عالی در همه مقاطع تحصیلی
  • فارغ التحصیلی از دانشگاه های مطرح جهان
  • داشتن مقالات معتبر جهانی
  • مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶.۵ و یا تافل ۹۰

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم سوئد
بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم سوئد – کتابخانه دانشگاه استکهلم

کتابخانه دانشگاه استکهلم یکی از بزرگترین و پیشرو ترین مراکز تحقیقاتی و فرهنگی در نهادهای دانشگاهی کشور سوئد است بیش از ۱۸۰۰ نفر بازدیدکننده در سال را دارد. کتابخانه دانشگاه استکهلم علاوه بر دانشجویان، پژوهشگران و اساتید این دانشگاه عضویت عموم مردم را نیز می پذیرد.

در مقاله ” مهاجرت در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت سوئد اطلاعات کسب کنید.

کتابخانه دانشگاه استکهلم فضاهایی برای مطالعه فردی و گروهی و همچنین دسترسی به کامپیوتر را برای اعضای خود فراهم ساخته است. این کتابخانه حتی برای اشخاصی آلرژی دارند هم فضای مخصوصی اختصاص داده است. کتابخانه دانشگاه استکهلم سوئد آرشیوی الکترونیکی از مقالات، پایان نامه ها و پروژه های دانشجویان خود دارد و همچنین نشر آنها را در انتشارات دانشگاه استکهلم سوئد پشتیبانی می کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سوئد به سه گروه ممتاز ، خوب و متوسط تقسیم می شود . در اد...

دانشگاه اومئو سوئد (Umea University) دانشگاه اومئو سوئد (Umea University)

دانشگاه اومئو سوئد، یک دانشگاه دولتی می باشد که در شهر اومئو سوئد در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده است ...

دانشگاه مید سوئیدن سوئد (Mid Sweden University) دانشگاه مید سوئیدن سوئد (Mid Sweden University)

دانشگاه مید سوئیدن سوئد (MIUN)، یکی از دانشگاه های دولتی کشور سوئد می باشد که در سال1993 میلادی ...

نظرات کاربران
Call Now Button