دانشگاه‌ کمبریج انگلستان  (University of Cambridge)

دانشگاه‌ کمبریج انگلستان – معرفی دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۲۰۹ میلادی در شهر کمبریج انگلستان تاسیس شده است. دانشگاه کمبریج انگلستان در سال 2018 یکی از سه دانشگاه برتر انگلستان می باشد . دانشگاه کمبریج انگلستان یکی از برجسته ترین و معروف ترین دانشگاه ها در طول تاریخ می باشد . دانشگاه آکسفورد نیز قدمتی طولانی دارد به این دو دانشگاه ” دانشگاه های باستان ” می گویند و نام آن ها را آکسبریج نهاده اند.روزانه تعداد بسیاری از بازدیدکننده هایی را که از سراسر جهان به انگلستان امده اند را برای بازدید از این دانشگاه به خود جذب می کند. دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان و مراکز علمی پیشرو ویک جامعه ی خودمختار از دانشمندان است. افراد مشهوری چون فرانسیس بیکن،ایزاک نیوتن، چارلز داروین، استفان هاوکینگ وجیمزدی واتسون در دانشگاه کمبریج به تحصیل پرداخته اند و علاوه بر این ثروتمند ترین دانشگاه های انگلستان و کل اروپا می باشد که بخش اعظم دارایی خود را ازطریق دریافت کمک هزینه های تحصیلی و تحقیقاتی که بسیاری ازافراد خیر و مشهور به دانشگاه اهدا کرده اند بدست اورده است. دانشگاه کمبریج یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان و مراکز علمی پیشرو و یک جامعه ی خودمختار از دانشمندان است. شروع ترم در دانشگاه کمبریج از یکم اکتبر می باشد وپایان سال تحصیلی سی ام سپتامبر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در انگلستان مقاله ” تحصیل در انگلستان ” را مطالعه فرمایید .

دانشگاه کمبریج  واقع در شهرکمبریج و درجنوب شهر لندن قراردارد که از لحاظ قدمت بعنوان سومین دانشگاه قدیمی جهان شناخته شده است. دانشگاه کمبریج دارای نه موزه وکلکسیون وچندیدن کالج می باشد که در طول سال برای بازدید عموم باز می باشند.

 

دانشگاه‌کمبریج انگلستان  – کارکرد دانشگاه کمبریج انگلستان

در این قسمت قصد داریم درباره کارکرد دانشگاه کمبریج انگلستان توضیح دهیم .  دانشگاه کمبریج دارای بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل از گوشه وکنار جهان و۹۰۰۰ کارمند، دارای ۳۱ کالج و۱۵۰ دپارتمان چند مدرسه می باشد که در واقع مجموعه ای از یک کنفدراسیون شامل مدارس،کالج ها و دپارتمانهای مختلف می باشد که هرکدام قوانین و مقررات داخلی مربوط به خود را دارا می باشد. مجموعه مدارس در کل ۶ مدرسه می باشد که تحت عنوان: مدرسه ی هنر وعلوم انسانی،علوم زیستی، پزشکی بالینی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، علوم فیزیکی وفن اوری نام دارد. برای کسب اطلاعات جزیی و بیشتر در خصوص مدارس و کالج ها و دپارتمانهای دانشگاه کمبریج می توانید به لینک انها در وبسایت اصلی دانشگاه کمبریج مراجعه فرمایید.

دانشگاه کمبریج انگلستان دارای ۱۱۴ کتابخانه می باشد به طوری که هر دانشکده کتابخانه مخصوص به خود را دارا می باشد که فقط در کتابخانه اصلی این دانشگاه نزدیک به ۸ میلیون نسخه کتاب  موجود می باشد.

 

دانشگاه‌کمبریج انگلستان – افتخارات دانشگاه کمبریج

افتخارات دانشگاه کمبریج به این صورت است که دانشگاه کمبریج از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به‌صورت متوالی به عنوان برترین دانشگاه بریتانیا شناخته شده و تعداد آموزش دانشجویان دکترا در این دانشگاه از تمامی دیگر دانشگاه‌های این کشور بیشتر بود. در سطح بین‌المللی نیز این دانشگاه در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ رتبه اول رتبه‌بندی QS را از آن خود ساخته‌است. از مشهورترین افرادی که در این دانشگاه درس خوانده و به شهرت جهانی رسیده‌اند می‌توان به ایزاک نیوتن، فرانسیس بیکن، چارلز داروین، رابرت اپنهایمر، جان هرشل،‌ استفان هاوکینگ، کریستوفر مارلو، جان میلتون و لرد بایرون اشاره کرد.

دانشگاه‌کمبریج انگلستان

دانشگاه‌کمبریج انگلستان

دانشگاه‌کمبریج انگلستان – رتبه دانشگاه کمبریج

رتبه دانشگاه کمبریج در جدول زیر آمده است :

 

رتبه در سال ۲۰۱۵نطام رتبه بندی
۲QS
۲۳CWTS
۵Shanghay
۵times

دانشگاه‌کمبریج انگلستان – دانشکده های دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج ۳۱ دانشکده و بیش از ۱۵۰ دپارتمان، آموزشگاه و موسسه است. برخی از دانشکده های دانشگاه کمبریج به ترتیب جدول زیر است.

دانشکده زیست شناسیدانشکده حقوقدانشکده مهندسیدانشکده الهیات
دانشکده مدیریت و بازرگانیروانپزشکیدانشکده موسیقیدانشکده اقتصاد
دانشکده معماری و تاریخ هنردانشکده زبان انگلیسیدانشکده آموزشدانشکده موسیقی

دانشگاه‌کمبریج انگلستان – هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج

هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج بر اساس نوع رشته ای که انتخاب می شود متفاوت است. جدول زیر هزینه و شهریه سالیانه رشته های مختلف دانشگاه کمبریج را مشخص می کند. این شهریه برای سال تحصیلی ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ می باشد.

 

گروه ۱
رشتهشهریه
مطالعات آسیا و خاور میانه، اقتصاد, آموزش، تاریخ، زبان انگلیسی، تاریخ هنر، علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی، حقوق، زبانشناسی، فلسفه، الهیات، مطالعات مذهبی۱۵.۸۱۶ پوند
گروه ۲
رشتهشهریه
ریاضیات۱۷.۶۴۰ پوند
گروه ۳
رشتههزینه
معماری، جغرافیا، موسیقی۲۰.۶۹۷ پوند
گروه ۴
رشتههزینه
مهندسی شیمی،علوم کامپیوتر،مهندسی،مدیریت،مهندسی تولید،علوم طبیعی،علوم رفتاری و روانشناسی۲۴.۰۶۹ پوند
گروه ۵
رشتهشهریه
پزشکی . دامپزشکی (پیش بالینی و بالینی)۳۸.۲۸۳ پوند

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در انگلیس بازار کار مهندسی برق در انگلیس

بازار کار مهندسی برق در انگلیس با درآمد حدود £20,000 تا 60,000£ (پوند) یکی از پردرآمدترین بازارها...

مهاجرت به انگلستان مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان و روش های مختلف اقامت در انگلستان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. کش...

تحصیل در انگلستان تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ...

نظرات کاربران
Call Now Button