خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه و روش های خرید ملک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ترکیه از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری امکانپذیر است که خرید ملک نیز از روش هایی است که متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.
اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، باید خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه را نیز مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دهید. در این مطلب به بررسی معایب خرید ملک و خطراتی که ممکن است پیش روی افراد سرمایه گذار قرار بگیرد، بررسی می شود.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید ملک و خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه برای ایرانیان کلیک کنید.

خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه
خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری ترکیه کلیک کنید.

خرید ملک در ترکیه و شرایط عمومی آن

کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است زیرا بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه است و از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه در برگرفته شده است.
و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور محسوب می گردد. ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی همچنان رو به رشد است.
زبان رسمی این کشور ترکی است و افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند می توانند بهتر مراودات و نیازهای روزانه خود را برطرف نمایند. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است.

خطرات خرید ملک در ترکیه – خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه

بازار املاک در کشور ترکیه روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است. زیرا این کشور با توجه به سیاست های مربوط به خود قصد دارد افراد زیادی را جهت خرید ملک به کشور خود تشویق نماید.
به همین جهت متقاضیان با خطرات زیادی در این راه مواجه می شوند زیرا متقاضیان علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست یابند. از این رو در طی سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه افراد زیادی را از کشورهای زیادی به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است.

زمانی که تقاضا برای یک درخواست زیاد می شود، افراد زیادی نیز در جهت سودجویی و کلاهبرداری از آنها به صورت موازی قدم بر می دارند و تبلیغات بسیاری نیز در این زمینه صورت می دهند.
مهاجرت به هر کشوری از طریق خرید ملک پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد و در این میان خطرات، معایب و مشکلاتی نیز بر سر راه افراد قرار می گیرد که حضور یک وکیل مجرب در کنار افراد می تواند خرید ملک را برای متقاضیان امن و مطمئن گرداند.

خطرات خرید ملک در ترکیه
خطرات خرید ملک در ترکیه

امنیت و خطرات خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی است و متقاضیان خرید ملک باید خطراتی که ممکن است سرمایه آنها را تحت تاثیر قرار دهد را بررسی نمایند.
خطرات ناشی از بحث مصادره اموال و امنیت سرمایه ای که برای خرید ملک در ترکیه صرف شده است، بسیار اهمیت دارد. زیرا بعضی از دولت ها اموال خریداران خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد ملک خریداری شده آنها می گردند که باعث ایجاد خسارت مالی می شود.
طبق آمار وضعیت کشور ترکیه در زمینه مصادره اموال، نشان می دهد که سرمایه گذاری در ترکیه وضعیت مطلوبی ندارد.

اما توافق‌ نامه ای تجاری برای ارتقا و حفظ سرمایه‌ گذاری بین دو کشور ایران و ترکیه در خصوص معاهدات مالی و سرمایه ‌گذاری اتباع دو کشور، به امضا رسیده است که تا حدود زیادی سرمایه ‌گذاری شهروندان ایرانی را در ترکیه تضمین می نماید.
این توافق نامه بین دو کشور ایران و ترکیه استاندارد های تجاری را تعیین می نماید و محیط مناسبی را برای فعالیت های اقتصادی آنها فراهم آورده است. همچنین این توافق نامه اجازه توقیف اموال خریداران را به هیچ کدام از دولت‌ها را نخواهند داد مگر در صورتی که خریداران مرتکب اعمال خلاف قانون شود.

شاخص دیگری که خریداران قبل از خرید ملک در کشور ترکیه لازم است به آن توجه کنند، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، خریداران خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.
کشور ترکیه با توجه به آمار شرایط خوبی در این زمینه ندارد اما با توافق نامه ای که بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، سرمایه گذاران می توانند در بستر مناسب اقتصادی و بدون دغدغه از هدر رفت سرمایه، اقدام به خرید ملک در این کشور نمایند.

معایب خرید ملک در ترکیه

از آنجایی که خرید ملک در ترکیه مورد استقبال زیادی از متقاضیان قرار گرفته است، لذا افراد متقاضی نیز باید مشکلات و معایب این کار را نیز در نظر بگیرند تا در سرمایه گذاری خود تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
خرید ملک نیز مانند هر کار دیگری، معایب مخصوص به خود را دارد. برخی از مهمترین معایبی که متقاضیان ممکن است با آنها روبرو شوند را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

معایب خرید ملک در ترکیه

  • زبان کشور ترکیه: یکی از معایب مهمی که در نظر اول به چشم می خورد زبان این کشور است. با وجود این که کشور ترکیه توریسم زیادی دارد و میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد، اما مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط ندارند.
    از این رو در معاملات و سرمایه گذاری های خرد و کلان در کشور ترکیه نیز امکان بروز مشکل وجود دارد که ممکن است برای سرمایه گذاران دردسر ساز شود.
    زیرا افراد سودجویی بسیاری هستند که بخاطر عدم تسلط سرمایه گذاران به زبان ترکی، آنها را مورد سواستفاده قرار می دهند. در این راه بهتر است افراد از یک مترجم قابل اعتماد استفاده نمایند.
  • امکان ابطال قرارداد خرید ملک: از معایب دیگر خرید ملک می توان به ابطال قرارداد خرید ملک اشاه کرد و چنانچه سرمایه گذار، ملکی را خریده باشد که قوانین جمهوری ترکیه را نقض کند شامل این قانون می شود.
    اگر ملک خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه نشود، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود(قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع کند).
    و همچنین اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید ملک توسط کشور ترکیه امکان می پذیرد.
  • پرداخت مالیات و هزینه های جانبی خرید ملک: نرخ مالیات در ترکیه نیز بسیار اهمیت دارد زیرا میزان مالیات در یک کشور رابطه مستقیمی با میزان سود و دریافت خالص از شرکت مورد سرمایه گذاری است و هرچه نرخ مالیات بیشتر باشد، سود حاصل برای سرمایه گذاران کمتر خواهد بود.
    مالیات درواقع انتقال بخشی از درآمد به دولت یا بخشی از سود فعالیت های تجاری و اقتصادی است که توسط سرمایه گذاران به دولت پرداخت می شود.
    به محض این که سرمایه گذار اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه نماید، باید برای ملک خریداری شده مالیات پرداخت کند. علاوه بر مالیت هزینه های جانبی دیگری که شامل هزینه‌ ثبت سند و حق مشاوره به موسسات املاک نیز می شود. در صورتی که سرمایه گذار قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد، باید مالیات بر درآمد حاصل از آن را نیز پرداخت نمایند.

معایب خرید ملک در ترکیه
معایب خرید ملک در ترکیه

خطرات خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری در هر زمینه ای در صورتی که سرمایه گذار بررسی کافی و دقیق نسبت به مورد سرمایه گذاری نداشته باشد با خطراتی روبرو خواهد شد. خرید ملک در ترکیه نیز با ریسک ها و خطراتی روبرو خواهد بود.
اما با افزایش آگاهی و دانش نسبت به خطرات و روند خرید ملک، می توان خطرات ناشی از عدم آگاهی را کاهش داد. از آنجایی که در سال های اخیر، تعداد متقاضیان خرید ملک در ترکیه و در پی آن اخذ اقامت این کشور، بالا رفته است، تعداد افراد سودجو و کلاهبردار نیز افزایش یافته است.

  • شرکت های توریستی: شرکت های توریستی و آژانس های مسافرتی بسیاری در ایران وجود دارند که خود را واسطه ای میان خریداران و املاک در ترکیه نشان می دهند. اما اکثر این آژانس های مسافرتی مجوزی برای خرید و فروش املاک و مستغلات در کشور ترکیه ندارند.
    آژانس های مسافرتی فقط برای امور گردشگری و سفر مجوز دارند، نه خرید و فروش ملک در ترکیه. در این حالت افراد سودجو قصد کلاهبرداری از متقاضیان خرید ملک دارند و با وعده های پوچ می خواهند واسطه ای باشند که سرمایه افراد را به خطر می اندازد.
  • شرکت های واسط املاک در ایران: آژانس های املاک واسط در ایران که متاسفانه مجوز لازم را از کشور ترکیه ندارند و با تبلیغات بسیار سعی در جذب سرمایه گذاران دارند. متاسفانه تعداد این شرکت های واسط در ایران به سبب کسب درآمد بالا، روز به روز در حال افزایش است که خود را دلال ملک معرفی می نمایند.
    سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک دارند بهتر است با آژانس های املاکی مشاوره بگیرند و اقدام به خرید نمایند که مجوز های لازم را از دولت ترکیه داشته باشند، معمولا این شرکت ها در ایران مجوز لازم را ندارند.
    متقاضیان با خرید خانه در کشور ترکیه توسط این شرکت ها، سرمایه افراد با ریسک بزرگی مواجه می شود و موجب از بین رفتن سرمایه آنها شود.
  • شرکت های واسط محلی در ترکیه: آژانس های املاک که در ترکیه فعالیت می کنند ممکن است بدون مجوز مشغول فعالیت باشند و از آن جهت که تقاضا برای خرید ملک در ترکیه افزایش پیدا کرده است، آژانس های املاک زیادی اقدام به فروش ملک به اتباع خارجی می نمایند اما ممکن است برخی از آنها مجوز های لازم را نداشته باشند.
    این آژانس های معمولا در محله ها و نقاطی که خیلی در دسترس نباشند وجود دارند تا از چشم بازرس های دولتی ترکیه در امان بمانند، زیرا اگر بازرسان آنها را ببینند که بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند، با آنها برخورد قانونی سختی انجام می دهند.
    آژانس املاک محلی در ترکیه ممکن است برای قرار ملاقات های اولیه با سرمایه گذاران، از هتل های گران قیمت استفاده کنند و بعد از اینکه نظر افراد را به خود جلب کردند و اعتماد آنها را بدست آوردند، با عقد یک قرارداد و دریافت وجه زیادی از سرمایه گذاران دیگر نمی توان آنها را پیدا کرد. لذا بهتر است قبل از اقدام نسبت به هر عملی تحقیقات لازم را انجام دهید.
  • شرکت های مهاجرتی بدون نام و نشان: به راحتی افراد سودجو خود را وکیل مهاجرتی معرفی می نمایند بدون اینکه پروانه وکالت داشته باشند و با دایر کردن یک دفتر مهاجرتی بدون نام و نشان و مجوز های لازم، اقدام به کلاهبرداری از سرمایه گذاران می نمایند.
    افراد زیادی نیز فریب مجوزها و پروانه های جعلی آنان را می خوردند و سرمایه های زیادی را در این راه از دست می دهند. متقاضیان باید پیش از عقد قرارداد با این افراد و پرداخت هرگونه وجه نقدی، ابتدا پروانه وکالت آنها را مورد بررسی قرار دهند.
  • خرید ملک ارزان در ترکیه: همین عنوان خرید ملک ارزان در ترکیه افراد زیادی را در جهت خرید ملک در ترکیه جلب می کند و سودجویان از این عنوان استفاده کرده و از سرمایه گذاران کلاهبرداری می نمایند.
    چیزی که واضح است، ملک ارزان در ترکیه فروخته نمی شود بلکه با قیمت معقول و تحت نظارت مراجع مربوطه است و قیمت ها بر اساس ارزش واقعی ملک تعیین می شود.
    اگرچه قیمت ملک نسبت به کشورهای اروپایی مناسب و ارزان تر است اما عنوانی که اقدام به فریب مشتریان می کنند واقعی نیست و تنها ملکی در ترکیه می تواند ارزان باشد که یا وام داشته باشد که تسویه نشده و یا دارای مالیات و بدهی پرداخت نشده به دولت ترکیه است.

افزایش چنین کلاهبردارانی، از مهم ترین خطرات سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه به حساب می آید که سرمایه گذاران به سبب عدم آگاهی کافی، نمی توانند شرکت های معتبر و دارای مجوز لازم را تشخیص دهند و در کمترین زمان ممکن سرمایه خود را از دست می دهند. پس باید با تحقیقات فراوان مواظب چنین افراد سودجویی باشید.

معایب خرید ملک در ترکیه
معایب خرید ملک در ترکیه

راه حل و نکات مهم برای خرید خانه در ترکیه

خرید ملک در ترکیه علاوه بر معایب و خطراتی که ممکن است داشته باشد، مزایای خاص خود را نیز دارد. قدم گذاشتن در این راه پیچیده، بدون کمک گرفتن از افراد متخصص منطقی به نظر نمی رسد و راه حل مطمئن می تواند استفاده از خدمات موسسات معتبری باشد که مجوزهای لازم را داشته باشند.
این افراد و موسسات علاوه بر داشتن مجوز های لازم، باید سابقه درخشانی در این زمینه را نیز دارا باشند. لازم به ذکر است که خرید ملک در ترکیه، روال کاری مشخصی دارد که باید به ترتیب و در راستای یکدیگر انجام شود.

این مراحل باید یا توسط خود فرد انجام شود یا از طریق یک وکیل قانونی اقدام به انجام این مراحل کرد. اما قبل از هر اقدامی باید تمام اسناد در دفاتر رسمی ثبت اسناد که مورد تایید دولت ترکیه می باشند به ثبت برسند.
نکته دیگری که لازم است سرمایه گذاران به آن توجه داشته باشند عقد قولنامه ای است که در دفاتر املاک بین خریدار و فروشنده، انجام می شود.


این قولنامه به منزله واگذاری ملک به خریدار نیست، پس در هنگام امضا قولنامه فقط درصدی از مبلغ کل را باید پرداخت کرد و مابقی پول را باید بعد از ثبت در دفتر اسناد، پرداخت کرد. زیرا برخی از املاک و مستغلات در ترکیه قابل واگذاری به اتباع خارجی نیستند.

استعلام گرفتن از اداره های مربوطه می تواند خیال سرمایه گذاران را نیز قبل از اقدام به خرید راحت کند. همچنین با استعلام از ملک مورد نظر می توان از میزان بدهی هایی که ممکن است داشته باشد نیز اطلاع لازم بدست می آید.  
زیرا بسیاری از املاک در ترکیه با کمک وام خریداری شده اند و یا ممکن است مالیات و عوارض خانه را پرداخت نکرده باشند. با توجه به این نکات، سرمایه گذاران با بررسی دقیق ملک مورد نظرشان در ترکیه ، می توانند مسائل مربوط را ارزیابی نمایند تا از بروز و مواجه با هرگونه مشکل و خطری  جلوگیری نمایند. به این ترتیب می توانند یک خرید امن برای خود داشته باشند.

راه حل و نکات مهم برای خرید خانه در ترکیه
راه حل و نکات مهم برای خرید خانه در ترکیه

مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه

با توجه به خطرات و معایبی که خرید ملک در ترکیه وجود دارد و مسائل مختلفی که می تواند در چشم به هم زدنی سرمایه خریداران را به باد بدهد، حضور یک مشاور و وکیل مجرب در کنار شما عزیران، می تواند راه هایی که به ضرر و از بین رفتن سرمایه نقدی خریداران برسد، را تشخیص دهند و راه درست را جلوی پای شما قرار دهند.
از این رو بهتر است قبل از هر اقدامی، با یک متخصص این کار کمک و مشورت دریافت کنید تا در انجام تمام مراحل در کنارتان باشد و بتوانند به درست ترین و متناسب ترین شکل ممکن در روند کار و اتخاذ تصمیم درست عمل نمایید.
اگر خواهان خرید ملک در ترکیه هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت نمایید.
کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند و خرید ملکی که در نظر دارید را از هر نوع خطری دور نمایند.

در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی و مراحل ثبت و انتقال اسناد، آشنایی کاملی دارند، می تواند تمامی فرآیندهای مربوط به خرید خانه را به راحتی برای افراد انجام دهد.
زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز داشته و به جزئیات آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای خرید ملک در ترکیه را برایشان رقم بزنند.

مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه
مشاوره در زمینه خرید ملک در ترکیه

سخن پایانی خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه

خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه و راه حل های خرید ملک در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید ملک برای اخذ اقامت اقدام کنید.
از آنجایی که سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک در سال های اخیر به شدت توسط ایرانیان افزایش داشته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
خرید ملک، معایب خرید ملک، خطرات خرید ملک و راه حل مطمئن برای خرید ملک، از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور ترکیه را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول خطرات و معایب خرید ملک در ترکیه

✳️ خطرات خرید ملک در ترکیه چیست؟

  • شرکت های توریستی
  • شرکت های واسط املاک در ایران
  • شرکت های مهاجرتی بدون نام و نشان
  • خرید ملک ارزان در ترکیه
  • ✳️ معایب خرید ملک در ترکیه چیست؟

  • زبان کشور ترکیه
  • امکان ابطال قرارداد خرید ملک
  • پرداخت مالیات و هزینه های جانبی خرید ملک
  • 4.4/5 - (10 امتیاز)
    مقالات مشابه
    کار در ترکیه کار در ترکیه

    کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

    تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

    دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

    مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

    مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

    نظرات کاربران
    Call Now Button