افراد زیادی مایل به خرید ملک در کانادا هستند. این تمایل گاهی صرفا یک سرمایه گذاری است و گاهی علاوه بر آن تلاشی است برای دریافت اقامت کانادا. اما آیا واقعا خرید ملک به دریافت اقامت کانادا هم کمک می کند؟

شما باید بدانید که چگونه و با طی چه مسیری می توانید در کانادا به بهترین شکل، ملک بخرید.

خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

شاید برایتان جالب باشد بدانید که قوانین کانادا در این زمینه برای ملیت های مختلف، فرق دارد. همه افراد به شرط داشتن توانایی مالی، می توانند برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند. افراد غیر مقیم ملزم به پرداخت مالیات اضافه هستند که البته این قانون تنها برای برخی نقاط کانادا وجود دارد.

شما می توانید ملک تان را خریداری کرده اما بیش از نیمی از سال را خارج از کانادا زندگی کنید. در این صورت باز هم قوانین خرید ملک برایتان اجرا می شود. تفاوتی که وجود دارد این است که شما از پرداخت مالیات مازاد معاف هستید.

در صورتی که اقامت کانادا را داشته باشید قطعا مسیر خرید ملک برایتان راحت تر و به صرفه تر است.

مشاوره و تماس
021-72207

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشوری پیشرفته مثل کانادا یک سرمایه گذاری قوی محسوب می شود. بسیاری از کشورها به شما اجازه نمی دهند تا از طریق خرید ملک، اقامت آن کشور را دریافت نمایید. باید بگوییم که کانادا هم یکی از همان کشورهاست.

البته شما برای مهاجرت به کانادا راه های زیادی دارید. در این مورد می توانید با کارشناسان ما مشورت نمایید. مثلا شما می توانید در کانادا یک بیزینس راه بیاندازید و از این طریق اقامت هم بگیرید.

به هر صورت اگر هدف تان از خرید ملک در کانادا، یک سرمایه گذاری مطمئن است، راه درستی را انتخاب کرده اید.

  • شما می توانید برای خرید ملک از وام هم بهره مند شوید که البته درصد سود آن بالاتر خواهد رفت.
  • اگر مقیم کانادا نیستید هنگام خرید ملک باید حداقل 35 درصد از قیمت آن را پرداخت نمایید. دقت کنید که مهم است یک حسابدار یا مشاور متخصص را در کنارتان داشته باشید.

پادکست راهنمای خرید ملک در کانادا

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ ویزای خرید ملک در کانادا را گوش کنید.

مراحل خرید ملک در کانادا

لازم می دانیم تاکید کنیم که مهم است وکیل یا مشاور با تجربه و آگاه، امور لازم را پیش ببرد. این فرد باید به کلیه قوانین مالی و مالیاتی در کانادا و شرایط خرید ملک در کانادا، آگاه باشد.

  • ابتدا باید به فروشنده، پیشنهاد خرید بدهید. این پیشنهاد با کمک مشاور املاک و وکیل انجام شده و می بایست  درصدی مشخص از مبلغ ملک را به فروشنده بدهید.
  • توافقات لازم بین شما و فروشنده انجام می شود.
  • وکیل توافقات را بررسی کرده و تاریخ عقد قرارداد هم مشخص می شود.
  • سند توسط وکیل تنظیم شده و مبلغی که باید پرداخت کنید مشخص می شود.
  • مبلغ به صورت کامل به فروشنده پرداخت می شود. پس از آن سند و کلید در اختیار شما قرار می گیرد.

برای این که بتوانید این مراحل را انجام دهید می توانید ویزای توریستی گرفته و وارد کانادا شوید.

این موارد را در مذاکره خرید ملک مد نظر قرار دهید

  • در مورد قیمت با فروشنده صحبت کنید ممکن است بتوایند از او تخفیف هم بگیرید.
  • مشخص کنید که پیش پرداخت خرید ملک در کانادا قرار است چقدر باشد.
  • در مورد مبلغ وثیقه می توانید گفتگو کنید.
  • در مورد مبلغ وام فکر کنید.
  • انعقاد رسمی قرارداد قرار است چه زمانی انجام شود؟ معمولا 2 تا 3 ماه پس از توافق های اولیه، این کار صورت می گیرد.
  • مشخص کنید که پیشنهاد خرید چقدر اعتبار دارد؟

قوانین خرید ملک در کانادا

یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری در همه دنیا خرید املاک است. کانادا کشوری است با اقصاد پایدار و سطح بالای استانداردهای زندگی. افراد زیادی برای خرید ملک در کانادا اقدام می کنند.

در همه کشورها سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک با محدودیت هایی رو به رو هستند. این موضوع طبیعی است و البته خوب است بدانید محدودیت ها در کانادا در پایین ترین حد خود قرار دارد.

شما بدون این که محدودیتی داشته باشید می توانید برای خرید انواع املاک و مستغلات اقدام نمایید. فرقی ندارد که می خواهید یک آپارتمان بخرید؟ خانه ویلایی مد نظرتان است؟ باغ، املاک تجاری، مزارع مختلف، تاکستان و…. همه و همه را می توانید بدون هیچ محدودیتی خریداری نمایید.

  • شما به عنوان فردی غیر کانادایی می توانید حداکثر تا 65 درصد قیمت ملک مد نظرتان را وام دریافت نمایید. از طرفی باید حتما به میزان 35 درصد از قیمت ملک را به صورت پیش پرداخت، بپردازید.
  • دقت کنید که وام مسکن را تنها باید از موسسات مالی کانادایی دریافت کنید و بانک های خارجی این امکان را ندارند.

پیشنهاد می کنیم برای طی کردن مسیر خرید ملک، حتما با متخصصان مشورت کنید. انجام این کار نیاز به تجربه و دانش کافی دارد.

دریافت وام برای خرید ملک در کانادا

برای گرفتن وام برای خرید ملک در کانادا ابتدا باید مشخص شود که شرایط دریافت وام را دارید؟ در اولین قدم باید با موسسات مالی واجد شرایط مصاحبه کرده و شرایط را بررسی کنید. این ارتباط می تواند از طریق فکس، ایمیل، تلفن و… باشد. احتمالا آنها اطلاعات درآمدی شما را می خواهند.

اظهارنامه مالیاتی، تایید میزان درآمد، گزارش های مختلف بانکی و.. از جمله مدارکی است که احتمالا باید به موسسه مالی ارائه دهید تا وضعیت مالی تان روشن شود.

قیمت خانه در کانادا گران است؟

طبیعت زیبا، امکانات بالای رفاهی و استانداردهای بالای زندگی در کانادا باعث می شود خرید ملک رونق بالایی داشته باشد. ممکن است هدف تان سرمایه گذاری باشد یا این که برای زندگی در کانادا به یک خانه احتیاج داشته باشید که ترجیح می دهید آن را بخرید.

قطعا قبل از این که به خرید ملک در کانادا فکر کنید باید قیمت املاک را بدانید و بودجه تان را بررسی کنید.

نمی توان قیمتی به صورت کلی اعلام کرد زیرا اولا بسته به زمانی که شما در حال خواندن این مطلب هستید قیمت ها متفاوت خواهد بود و دوما قیمت ملک بستگی به متراژ و موقعیت آن هم دارد.

هر چه شهر مد نظر شما برای خرید ملک پرطرفدار بوده و امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت خرید بالا می رود. از طرفی در همان شهر باز هم هر چه ملک در موقعیت بهتری قرار گرفته باشد، قیمت آن بالا می رود.

خرید زمین در کانادا

برخی افراد ترجیح می دهند با خریدن زمین در کانادا، ساخت ملک را خودشان بر عهده بگیرند. این کار می تواند منافع و مضراتی داشته باشد. مثلا ساخت یک ساختمان درسرهای خودش را دارد و از طرفی می توانید همه امور را کاملا طبق سلیقه خودتان پیش ببرید.

قطعا هر چه موقعیت زمین بهتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است.

خرید مزرعه در کانادا

اگر به فکر سرمایه گذاری در کانادا هستید، علاوه بر خرید ملک در کانادا، می توانید برای خرید مزرعه هم اقدام کنید. معمولا برای خرید مزرعه استان انتاریو را انتخاب می کنند. این منطقه آب و هوای خوب و طبیعت بکر و جذابی دارد و از این نظر داشتن یک مزرعه در آن می تواند برای شما دلچسب هم باشد.

اگر به پرورش گل و گیاه و یا دامداری و موارد مشابه فکر می کنید می توانید برای خرید مزرعه اقدام کنید.

البته باید بدانید که در انتاریو با توجه به موقعیت مناسبی که برای کشاورزی و دامداری دارد، قیمت مزرعه نسبت به بسیاری مناطق دیگر، گران تر است.

خرید ملک هزینه های جانبی هم دارد؟

بله. علاوه بر هزینه اصلی که برای خرید ملک می پردازید، باید حواستان به هزینه های جانبی هم باشد. باید بدانید که این هزینه ها توسط وام مسکن پوشش داده نمی شود و در واقع باید این مبلغ را خودتان در لحظه بپردازید.

هزینه های جانبی شامل موارد مختلفی است. برخی از این موارد عبارتند از: عوارض شهرداری، هزینه های مربوط به مالیات، هزینه های مربوط به بازرسی فنی، بیمه مسکن،هزینه های شارژ و..

هزینه مالیات انتقال زمین در کانادا

این مالیات مبلغی بین 0.5 تا 2 درصد از قیمت کل زمین است. البته انتقال زمین یا ملک در همه مناطق شامل این مالیات نمی شود. ساسکاچوآن، آلبرتا و نوآ اسکوشیا از جمله مناطقی هستند که انتقال در آن ها مشمول این مالیات نمی شود.

هزینه های حقوقی را باید بپردازید

این هزینه ها معمولا توافقی تعیین می شود. این حق الزحمه می تواند تا 10 درصد از ارزش کل ملک هم برسد.

هزینه های خرید ملک در کانادا

مالیات کالاها و خدمات را فراموش نکنید

در مورد خانه های نوساز این مالیات حدود 5 درصد مبلغ خرید می باشد. مالیات کالاها و خدمات غالبا در قیمت فروش در نظر گرفته می شود.

هزینه های مربوط به گواهینامه Estoppel

این هزینه فقط برای واحدهای مجزا و آپارتمان ها وجود دارد. این گواهینامه در واقع وضعیت حقوقی و مالی ملک را شرح می دهد و باید هزینه های مربوط به آن را بپردازید. خوب است بدانید که در کبک این هزینه وجود ندارد.

هزینه های مربوط به اسناد رسمی و امور حقوقی هم هست

سند پیشنهاد خرید توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی بررسی می شود. هم چنین انجام اموری مانند تحقیق در مورد فروشنده، تهیه اسناد مربوط به وام و انجام همه امور در فرآیند خرید ملک، بر عهده آن ها می باشد.

این هزینه ها بسته به این که خرید ملک در چه استانی انجام می شود، روند خرید چقدر پیچیدگی دارد و ارزش ملک چقدر است، متفاوت خواهد بود.

حق الوکاله توسط هر کدام از طرفین و به صورت جداگانه پرداخت می گردد.

نمایندگی املاک و مستغلات هم هزینه های خودش را دارد.

این هزینه معمولا بین 3 تا 7 درصد ارزش ملک است. معمولا فروشنده مبلغ کارمزد نماینده را می پردازد. گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که به عنوان خریدار هم مبلغی را بپردازید.

برای خرید ملک باید مالیات بپردازم؟

بله. پس از خرید ملک در کانادا باید مالیات آن را هم بپردازید. میزان این مالیات توسط شورای شهر مشخص می گردد. همه صاحبان املاک ملزم به پرداخت مبلغ تعیین شده هستند.

شهرداری و بانک دو نهادی هستند که در تعیین میزان مالیات و دریافت آن نقش دارند. معمولا شهرداری پیگیری های لازم را انجام می دهد.

این که در کدام شهر کانادا ملک می خرید بر روی میزان مالیات اثرگذار است. هم چنین ارزش ملک هم مهم است. به صورت کلی معمولا حدود 15 درصد از ارزش کلی ملک به عنوان مالیات در نظر گرفته می شود. شرایط گفته شده برای افرادی است که مقیم کانادا نیستند.

می توانید املاک تجاری بخرید

منظور از ملک تجاری ملکی است که از آن برای اهداف تجاری استفاده می شود. وقتی از ساختمانی با مقاصد تجاری استفاده می شود این موضوع بر قیمت آن و مالیات و برخی مسائل دیگر تاثیر می گذارد.

فروشگاه های مختلف، مراکز خرید، تولیدی ها و… همه ملک تجاری محسوب می شوند.

ممکن است بخواهید خودتان در ملک تجاری کسب و کاری راه بیندازید یا این که هدف تان از خرید آن سرمایه گذاری و سودآوری باشد.

حضور یک وکیل الزامی است

همان طور که می دانید خرید ملک در کانادا و انجام امور قانونی آن ظرافت های خودش را دارد. مثلا می دانید که برخی کلاهبرداران یک ملک را به چند نفر می فروشند؟ می دانید که مهم است ابتدا مطمئن شوید ملک مد نظر بدهی، قسط و.. نداشته باشد؟

تسلط به زبان موضوع مهمی است و علاوه بر آن داشتن دانش و تجربه کافی در امور حقوقی و مالیاتی هم مهم است. حضور یک وکیل در کنار شما خیالتان را از این بابت راحت می کند.

وکیل به تمامی مقررات سرمایه گذاری، مالیات، خرید املاک و.. آشنایی کامل دارد و خیالتان راحت است که همه مراحل به صورت کاملا قانونی پیش می رود.

نکات “مهم” خرید ملک در کانادا

چقدر با بازار ملک در کانادا آشنایی دارید؟ این بازار همیشه پر رونق است. دلیل این رونق وضعیت اقتصادی و ثبات بالای کانادا در این زمینه است.

  • پیشنهاد می کنیم از وکلای بومی استفاده کنید. این وکلا با زبان و همچنین قواینین کانادا به خوبی آشنا هستند.
  • تاکید می کنیم که خرید ملک در کانادا نمی عتواند باعث اقامت شما شود. برای کسب اقامت این کشور و آشنایی با راه های مختلف آن می توانید با کارشناسان ما مشورت نمایید.
  • اگر وام دریافت می کنید دقت کنید که علاوه بر خرید ملک، هزینه های جانبی آن و دیگر هزینه های زندگی تان را هم باید بپردازید. مبلغی را به عنوان وام دریافت کنید که برای پرداخت قسط های آن به مشکل برنخورید.
  • اگر پول تان را در حساب های TFSA پس انداز کنید، برای خرید اولین ملک، از مالیات معاف هستید.
  • موسسات مختلف، سودهای متفاوتی برای وام هایشان دارند. تحقیق در این مورد می تواند باعث شود تا بهترین وام را انتخاب کنید.
  • خوب است وقتی می خواهید ملک را بخرید علاوه بر رعایت همه موارد لازم، از یک کارشناس بخواهید وضعیت خانه را بررسی کند و از بدون عیب بودن آن مطمئن شوید.
نکات مهم خرید ملک در کانادا

با استانداردهای سرمایه گذاری کانادا آشنا هستید؟

بازار خرید ملک در کانادا افزایش قیمت دارد و این به دلیل تقاضای زیاد است. به عنوان سرمایه گذار می خواهید در کانادا بر روی ملک سرمایه گذاری کنید؟ چقدر امنیت سرمایه تان برایتان مهم است؟ می دانید که ریسک معاملات در کشورهای مختلف، متفاوت است؟ با فاکتوری به نام خطر مصادره اموال آشنایی دارید؟

در این قسمت در مورد استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا صحبت می کنیم تا با خیالی آسوده به سرمایه گذاری در این کشور بپردازید.

خطری به نام مصادره اموال

نرخ مصادره اموال در مورد همه کشورها وجود دارد. نکته مهم این است که بدانید در کشور مد نظر شما این خطر تا چه حدی است؟

کمترین میزان ریسک خطر اموال با عدد یک نشان داده می شود و آمارها این عدد را برای کانادا هم یک نشان می دهد. بنابراین می توانید مطمئن باشید که پس از خرید ملک در کانادا امنیت بالایی داشته و به دلایل مختلف نمی تواند مصادره شود.

نرخ کنترل فساد

منظور از فاسد، فساد قضایی، رانت خواری، عدم برابری حقوق مساوی برای افراد مختلف و موارد مشابه است. کانادا در این زمینه کنترل های زیادی دارد و با توجه به این قوانین احتمال پیشامد چنین مسائلی پایین است.

کانادا از نظر اقتصادی

وقتی به خرید ملک در کانادا و سرمایه گذاری در کانادا یا هر کشوری فکر می کنیم طبیعی ست که ابتدا باید ببینیم وضعیت اقتصادی آن کشور چگونه است. می دانید که کانادا یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است. شاخص های اصلی اقتصادی برای این کشور عبارت است از: قیمت مصرف کننده، شروع ساخت و ساز مسکن، تولید ناخالص داخلی، فروش مسکن و بسیاری موارد دیگر.

در ادامه برخی از این موارد را بررسی می کنیم. از میان این فاکتورها، 2 فاکتور فروش مسکن و شروع ساخت و ساز مسکن به موضوع مورد بحث مربوط است و از این نظر آنها را بررسی می کنیم.

ساخت و ساز مسکن در کانادا

هر ماه در کانادا ازطریق گزارش های مربوطه، فعالیت های مسکونی ماه قبل مشخص می شود. این گزارش ها توسط CMHC یا همان شرکت وام و مسکن کانادا ارائه می شود. گزارش های گفته شده به خوبی وضعیت بازار مسکن این کشور را مشخص می کند.

برای گردآوری داده های گفته شده، سرشماری و آماربرداری های دقیقی انجام می شود.

وضعیت فروش مسکن در کانادا

بر اساس تعداد و وضعیت خانه هایی که در کانادا فروش می رود، این شاخص بررسی می شود. این کار توسط CREA یا همان انجمن املاک و مستغلات کانادا انجام می شود.

در گزارش های مربوطه دیگر اطلاعلات مهم مربوط به مسکن هم ذکر می شود. تغییرات اعمال شده در خانه های نوساز، وضعیت شاخص قیمت ها، متوسط قیمت برای فروش و… از جمله این اطلاعات است.

با شاخص های گفته شده می توانید سلامت اقتصاد کانادا از جنبه های مختلف را متوجه شوید. وضعیت اشتغال، درصد تورم، وضعیت تجارت های مختلف و.. از جمله جنبه های مهم و تاثیرگذاری است که با بررسی شاخص های گفته شده می توان در مورد آن نتیجه گرفت.

به صورت کلی با بررسی این شاخص ها می توان در مورد سلامت کلی اقتصاد یک جامعه نظر داد که کانادا از این نظر در رتبه های برتر جهانی قرار می گیرد.

قیمت ملک برای افراد غیر مقیم متفاوت است؟

شما وقتی می خواهید برای خرید ملک در کانادا اقدام کنید چه مقیم باشید و چه نباشید شرایط یکسانی دارید البته به جز یک مورد. مورد گفته شده قیمت تمام شده ملک است که افراد غیر مقیم، باید قیمت بالاتری برای خرید بپردازند. این موضوع به شهر و موقعیت ملک هم بستگی دارد. این تصمیم توسط دولت کانادا در سال 2017 گرفته شد.

اگر به تازگی به کانادا رفته اید و قصدتان زندگی در این کشور است، پیشنهاد می کنیم برای چند سال مستاجر شده و با مناطق مختلف این کشور آشنا شوید. پس از آن شما می توانید با آگاهی بیشتر برای خرید ملک در کانادا اقدام کنید.

راهی ساده برای خرید خانه در کانادا

احتمال دارد کل مبلغ خرید ملک در کانادا را به صورت یک جا در حسابتان نداشته باشید. در این صورت شما چه مقیم کانادا باشید و چه نباشید می توانید از وام های خرید ملک استفاده نمایید. البته شرایط این وام ها می تواند برای افراد مقیم و غیر مقیم متفاوت باشد.

دولت و موسسات خصوصی، وام های مختلفی را برای این منظور در نظر گرفته اند. این وام ها می تواند باز یا بسته باشد که شرایط دریافت شان یکی است اما بازپرداخت آن ها متفاوت است.

اگر وام انتخابی شما باز باشد می توانید مبلغ بیشتری را به عنوان قسط بپردازید و سود پرداختی را کم کنید. در مورد وام های بسته شرایط متفاوت است. در این جا باید در زمان مشخصی که بین 15 تا 25 سال است اقساط ماهانه بپردازید و سود هم ثابت است. به عبارتی شما نمی توانید مبلغ اقساط را بیشتر در نظر بگیرید تا سود پرداختی تان کم شود.

خانه ای ارزان در کانادا می خواهید؟

  • یکی از راه هایی که می توانید با شرایط ساده تر خرید ملک در کانادا ، استفاده از وام های مختلف است. در این مورد در دیگر قسمت های همین مطلب توضیح داده ایم.
  • راه دیگری که برای خرید ارزان ملک در این کشور وجود دارد، خریدن خانه های در حال ساخت است. این آپارتمان ها پیش فروش می شود و معمولا خریدشان برای شما به صرفه تر است.
  • راه بعدی این است که ملک مد نظرتان را در شهرها و محله های کوچک کانادا انتخاب کنید. در این مکان ها قیمت ملک پایین تر است. این مناطق در فاصله کمی از کانادا قرار گرفته اند و همین فاصله باعث می شود قیمت ملک در آن ها پایین تر باشد.

سوالات متداول

هزینه مالیات انتقال زمین در کانادا چقدر است؟

بین 0.5 تا 2 درصد از قیمت کل زمین است.

آیا خرید ملک و مستغلات در کانادا محدودیت دارد؟

خیر

4.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button