خرید ملک در قبرس و شرایط و نحوه خرید آن در این مقاله به صورت مفصل مورد مطالعه قرار می گیرد. خرید ملک در قبرس یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژه ای اقامت کشور قبرس را دریافت نمایند. به همین سبب توجه متقاضیان زیادی به این موضوع جلب شده است.
متقاضیانی که قصد خرید ملک در قبرس را دارند نیاز به بررسی جامع و کاملی دارند تا سرمایه گذاری مطمئن تری را تجربه نمایند. از این رو ممکن است در این راه سوالات بسیاری در این زمینه برای افراد ایجاد شود.

اگر قصد سرمایه گذاری در قبرس از طریق خرید ملک را دارید، بهتر است مطالعه دقیق تری در این زمینه داشته باشید، زیرا این راه پیچیدگی های خاصی دارد که نیاز به بررسی جزئیات آن دارد.
امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی خرید ملک در قبرس کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید ملک می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به قبرس را مطالعه فرمایید.

خرید ملک در قبرس
خرید ملک در قبرس

شرایط عمومی خرید ملک در قبرس

کشور قبرس به طور رسمی، به عنوان جمهوری قبرس شناخته شده که یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا است. این جزیره از شمال با ترکیه، از شرق با سوریه، از جنوب با مصر و از غرب با یونان همسایه است. قبرس به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و قبرس جنوبی (بخش یونانی نشین) تقسیم شده است.
به همین سبب زبان ترکی استانبولی و یونانی جزو زبان های اصلی و رسمی در این کشور به شمار می آید. علاوه بر این دو زبان، زبان انگلیسی نیز بسیار رواج دارد. قبرس کشوری، به صورت جزیره ای در دریای مدیترانه واقع شده است که به عنوان سومین جزیره بزرگ و پر جمعیت این دریا به حساب می آید.
کشور قبرس به شش استان، به نام های فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، لیماسول، نیکوزیا و پافوس تقسیم شده است. پایتخت قبرس، شهر نیکوزیا می باشد. این کشور با مساحتی در حدود 9.251 کیلومتر مربع، در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

واحد پول این کشور نیز یورو است. آب و هوای این کشور در فصل تابستان به صورت گرم و خشک و در زمستان معتدل می باشد. با توجه به این که کشور قبرس از دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تشکیل شده است، از لحاظ مذهب رایج در این کشور، باید اشاره کرد که یونانی ها در قبرس اردوتوکسی و ترک های قبرس مسلمان می باشند.
قبرس از اعضای اتحادیه اروپا می باشد اما عضو شینگن نیست. همچنین این کشور از مناطق گردشگری مدیترانه و مقصد بسیاری از گردشگران جهان می باشد. در حقیقت یکی از منابع درآمد این کشور از طریق گردشگری می باشد.
صنایع کشور قبرس چندان پیشرفته نیست. اقتصاد کشور قبرس بر نظام بازار آزاد است و صادرات این کشور شامل محصولات کشاورزی، میوه های مختلف، تنباکو، انواع پوشاک، کفش و صنایع دستی است و واردات این کشور نیز شامل مواد خوراکی، دام زنده، نفت و فرآورده ‌های شیمیایی می شود.

حتما بخوانید: اقامت دائم قبرس

شرایط عمومی خرید ملک در قبرس
شرایط عمومی خرید ملک در قبرس

شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس

متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در قبرس را دارند، باید بدانند که در این کشور شرایط خاص مخصوص به خود را دارد. خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری در قبرس می باشد.
همچنین خرید ملک در قبرس فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال انتقال سرمایه خود به اروپا هستند. دولت این کشور، شرایط و قوانین سرمایه گذاری در زمینه املاک، در کشور قبرس، برای سرمایه گذاران بین المللی را در سال 2021 تغییر داده است. همچنین شرایط جدیدی را در زمینه اخذ اقامت از طریق خرید ملک تعیین کرده است.
تا قبل از آن متقاضیان خرید ملک می توانستند با خرید ملکی به ارزش 2 میلیون یورو در کمتر از 6 ماه اقامت و حتی تابعیت و پاسپورت قبرس را بدست آورند. اما در شرایط جدید اخذ اقامت از طریق خرید ملک شرایط آسان تر شده است.

متقاضیان می توانند با سرمایه ای به میزان حداقل به ارزش 300 هزار یورو اقدام به خرید ملک در این کشور نمایند. طبق قوانین جدید، متقاضی می تواند با این مبلغ یک یا دو ملک خریداری نماید.
اما زمان درخواست اقامت، حتما باید 200 هزار یورو از ارزش ملک پرداخت شده باشد. در این روش متقاضی اصلی می تواند با خرید ملک به همراه همسر، فرزندان (تا سن 25 سال) و والدین متقاضی، اقامت دائم قبرس را کسب می نمایند. لازم به ذکر است متقاضیانی که از طریق خرید ملک اقدام به سرمایه گذاری در این کشور می نمایند، اجازه کار در قبرس را ندارند.
با این نوع سرمایه گذاری تنها می توانند مجوزی برای اقامت و زندگی در قبرس را بدست آورند. شرایط دیگری که این اقامت در پی دارد، نداشتن شرط حضور می باشد. اگرچه برای افرادی که قصد دارند پاسپورت و تابعیت این کشور را بدست آورند، باید در این کشور زندگی کنند.

شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس
شرایط و قوانین خرید ملک در قبرس

مراحل خرید ملک در قبرس

شرایط سرمایه گذاری در قبرس و وضعیت اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک در این کشور بسیار مناسب می باشد زیرا شخص نیازی به مدرک زبان و انجام تست پزشکی ندارد. تنها مدرکی که باید ارائه دهد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری است. متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد. همچنین نیازی به مصاحبه نیز ندارد.
متقاضیان پس از بررسی شرایط و قوانین کشور قبرس در رابطه با خرید ملک، می توانند ملکی را در نظر بگیرند تا مراحل قانونی خرید آن را برای خرید، انجام دهند که شامل موارد زیر می شود:

  • در مرحله اول سرمایه گذار به صورت حضوری و یا غیر حضوری از پروژه مورد نظر خود بازدید می نماید.
  • انتخاب پروژه نهایی بر اساس هدف، شرایط و میزان بودجه متقاضی
  • متقاضی باید قیمت اصلی ملک را که توسط وزارت دادگستری این کشور تعیین شده است را بدست آورد و در خصوص سوابق مالیاتی ملک انتخابی تحقیقات لازمه را بعمل آورد. بررسی مسائل بانکی و تعداد وام های دریافت شده از طریق سند ملک مورد نظر و اطمینان خاطر از تسویه وام های اخذ شده توسط شخص وام گیرنده و بررسی مسائلی مانند جریمه های دولتی ملک مورد نظر از دیگر وظایف خریدار است.
  • پس از انتخاب ملک مورد نظر توسط مشتری، توافقنامه ای بین خریدار و سازنده امضا می گردد.
  • به طور معمول پس از عقد قراردار، 10 درصد بهای ملک به صورت بیعانه پرداخت می‌ شود. در این مرحله بهتر است خریدار اطمینان کامل از سند ملک حاصل نماید و با بررسی و  استعلام سوابق مالیاتی، مسائل بانکی و وام های اخذ شده احتمالی را دریافت کند و پس از آن مراحل دیگر خرید را اقدام نماید.
  • در مرحله بعد امور قانونی خرید ملک می تواند از طریق وکیل نیز، در قبرس صورت می گیرد. متقاضیان به صورت حضوری باید برای برای اعلامیه رسمی، امور مالیاتی، تهیه مدارکی مانند عکس، مشخصات کامل و حساب بانکی در داخل قبرس اقدام نمایند.
  • مرحله بعد که در واقع امور مالیاتی، انتقال سند و امور وکالتی به طور قانونی می باشد صورت می‌ پذیرد.
  • در مرحله نهائی نیز متقاضی خرید ملک در قبرس امور مربوط به تاییدیه رسمی، مالیات، عکس، مشخصات و حساب بانکی را انجام می دهد

لازم به ذکر است که در برخی شرایط فرد باید در ابتدا ملک مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس حسابی را در یکی از بانک های کشور قبرس افتتاح کند. پول به مبلغ ارزش ملک درون این حساب بلوکه می شود و پس از طی نمودن تمامی مراحل قانونی، ملک تحویل خریدار داده می شود و پول بلوکه شده تحویل فروشنده می شود.
به طور کلی تمامی مراحل باید در مدت زمان 21 روز پس از بستن قرارداد انجام شود. حضور یک وکیل قانونی می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا متقاضی برای خرید ملک در قبرس، باید به اداره ها و موسسات زیادی مراجعه نماید تا سند ملک خریداری شده را بدست آورد.

مراحل خرید ملک در قبرس
مراحل خرید ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس و استانداردهای سرمایه گذاری

در سال های اخیر خرید ملک در قبرس مورد توجه بسیاری از افراد خارجی قرار گرفته است. به طور قطع خریداران ملک باید ابعاد و مسائل مختلفی را بررسی نمایند تا از کشوری که می خواهند در آن اقدام به خریداری ملک نمایند مطمئن شوند.
زیرا بعضی از دولت ها اموال خریداران خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد ملک خریداری شده آنها می شوند که باعث ایجاد خسارت مالی زیادی برای فرد می شود.
سلامت نظام قضایی این کشور نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا متقاضی از سالم بودن و عدم فساد در نظام قضایی قبرس مطمئن شود تا بتواند با خیال راحت اقدام به خرید ملک در قبرس نماید.

شاخص ریسک مصادره اموال و امنیت سرمایه

ریسک مصادره یا سلب اموال یکی از مهم ترین موارد در سرمایه گذاری و به خصوص خرید ملک است. این شاخص در بازه ی 1 تا 7 تعیین کننده میزان ریسک سرمایه است و هر چه این عدد به یک نزدیک تر باشد، نشان دهنده میزان ثبات و امنیت بالا در قبرس است. امتیاز کشور قبرس در این شاخص عدد 1 بوده است که امنیت بالای سرمایه گذاری در این کشور را نشان می دهد.

برای تضمین امنیت سرمایه بهتر است این موضوع بررسی شود که دولت قبرس تا چه اندازه در سال های اخیر به صورت تبعیض آمیز نسبت به سلب مالکیت یک طرفه، از سرمایه گذار نیز اقدام می نماید.

شاخص کنترل فساد نظام قضایی

شاخص بعدی که قبل از خرید ملک در کشور قبرس لازم است به آن توجه شود، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، فرد سرمایه گذار خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.

این استاندارد عددی بین مثبت 2.5 تا منفی 2.5 را شامل می‌ شود که هر چه این عدد به منفی 2.5 نزدیک تر باشد نشان دهنده کنترل ضعیف تر و هر چه به 2.5 نزدیکتر باشد نشان دهنده کنترل قوی تر خواهد بود. کشور قبرس با کسب رقم 0.75 در سال های اخیر، از نظر کنترل فساد اداری، نرخ مناسبی را کسب نموده است.

شاخص کنترل فساد نظام قضایی
شاخص کنترل فساد نظام قضایی

خرید ملک در قبرس و شاخص های اقتصادی تأثیر گذار بر آن

از دیگر شاخص هایی که برای خرید ملک در کشور قبرس باید به آنها توجه کرد و مورد بررسی قرار داد، شاخص های اقتصادی تاثیرگذار هستند که خرید املاک و مستغلات را تحت تاثیر خود قرار می دهند.
که شامل مواردی چون: نرخ تورم، مالیات و سود و بهره بانکی می شوند که هرکدام نقش موثری در شناخت شرایط اقتصادی کشور قبرس دارند. نرخ مواردی که مطرح شده است به صورت تقریبی در سال های اخیر در زیر آورده شده است:

نرخ تورم (Inflation Rate)

نرخ تورم در هر کشوری می‌ تواند بر روی سرمایه‌گذاری افراد و هزینه های مربوط به خرید ملک، زندگی و سایر هزینه‌ ها، تاثیرگذار باشد. این نرخ ترجیحاً باید از دو یا سه درصد فراتر نباشد.
بر طبق آمار در سال 2021 نرخ تورم در کشور قبرس 5.04 درصد اعلام شده است که نشان می دهد این کشور نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

نرخ تورم (Inflation Rate)

نرخ مالیات بر درآمد

افرادی که قصد دارند پس از خرید ملک در کشور قبرس ملک خود را که می تواند مسکونی یا تجاری باشد اجاره دهند و از آن برای خود درآمدی کسب نمایند، لازم است از مالیات بر درآمد در این کشور اطلاع یابند.
نرخ مالیات بر درآمد در طی سال های اخیر در کشور قبرس، تقریباً ثابت بوده و نوسان چندانی نداشته است. به علاوه هر چقدر درصد مالیات در یک کشور بالاتر بماند، در مقابل آن سود سرمایه‌ گذاری حاصل از خرید ملک نیز پایین ‌تر خواهد بود.

نرخ مالیات بر درآمد های بالا 19500 یورو، در سال 2021 در حدود 35 درصد بوده است که رقم نسبتا بالایی می باشد. نرخ مالیات بر فروش نیز 19 درصد است و مالیات بر املاک از 0.6 تا 1.9 درصد می باشد. همچنین نرخ مالیات انتقال بر املاک از 3 تا 8 درصد تعیین شده است.

نرخ مالیات بر درآمد

نرخ بهره بانکی

از طرفی نرخ بهره بانکی نیز در این ارزیابی مهم است زیرا هر چقدر این نرخ پایین‌ تر باشد نشان دهنده نرخ پایین ‌تر تورم هم خواهد بود. نرخ بهره بانکی در کشور قبرس 0 درصد را نشان می دهد.

نرخ بهره بانکی

مدارک موردنیاز خرید ملک در قبرس

متقاضیان برای خرید ملک در کشور قبرس نیاز به مدارکی دارند که برای سازمان ها و دفاتر اسناد و غیره مورد نیاز می باشد. در صورت داشتن کسر مدرک ممکن است روند خرید و انتقال سند به تعویق بیوفتد و سرعت آن کند شود. به همین جهت پیشنهاد می شود که مدارک را به صورت منظم دسته بندی کرده و چک لیست نمایید.

  • اصل گذرنامه و ترجمه رسمی آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ملک و تاییدیه سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گزارش ارزیابی ملک و استعلامات مربوط به ملک
  • کد مالیاتی محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های مجاز قبرس برای اتباع خارجی
  • دو قطعه عکس جدید رنگی از خریدار
  • یک قطعه عکس از فروشنده
  • در صورت گرفتن وکیل، وکالتنامه رسمی

لازم به ذکر است به همراه داشتن یک مترجم رسمی مورد تایید اداره ثبت قبرس از الزاماتی است که خریدار خارجی باید داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس

متقاضیانی که خارج از اتحادیه می باشند در ابتدا باید از نظر عدم سوء پیشینه مورد تایید باشند تا اجازه خرید ملک در قبرس را داشته باشند.
عموما تمام افرادی که از نظر توان مالی و عدم سوء پیشینه شرایط لازم را داشته باشند، می توانند برای خرید ملک در قبرس اقدام نمایند. متقاضیان خرید ملک در قبرس برای اخذ اقامت خود در این کشور نیازمند مدارک زیر می باشند:

  • پاسپورت متقاضی و افراد وابسته به همراه کپی از صفحات
  • اسناد اصلی برای اثبات خرید ملک در قبرس (کپی قرارداد ملک حداقل به ارزش 300 هزار یورو)
  • اثبات بیمه درمانی کامل برای متقاضی و وابستگان همراه
  • اسناد اصلی سپرده های بانکی
  • تاییدیه بانکی در خصوص سپرده بانکی متقاضی در یک بانک قبرسی در قبرس به میزان حداقل 30 هزار یورو که نشان دهد این سپرده برای حداقل سه سال دست نخورده باقی خواهد ماند.
  • اسناد اصلی و تاییده برای اثبات درآمد
  • مدارکی دال بر درآمد سالیانه حداقل سی هزار یورو از منابعی غیر از اشتغال در قبرس. مبلغ درآمد سالیانه به ازای همسر و هر فرزند وابسته متقاضی پنج هزار یورو افزایش می یابد. این مبلغ به ازای هریک از والدین متقاضی و یا والدین همسر 8 هزار یورو افزایش می یابد.
  • اثبات منابع مالی کافی برای زندگی در قبرس (تمکن مالی و پرینت حساب)
  • گواهی وضعیت تاهل و تولد فرزند در صورت نیاز
  • اثبات پرداخت مبلغ مورد نیاز به اداره مالیات
  • 2 قطعه عکس برای هر عضو در خانواده
  • اظهارنامه رسمی متقاضی و همسر او که بیان کند آنها در قبرس مشغول به کار نخواهند شد (والدین وابسته نیز موظف به ارائه چنین اظهار نامه ای می باشند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی، همسر و والدین با ترجمه رسمی و تایید سفارت
  • سند ازدواج متقاضی و شناسنامه فرزندان با ترجمه رسمی و تایید سفارت

مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس
مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در قبرس

هزینه های خرید ملک در قبرس

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، برای اخذ اقامت کشور قبرس، ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 300 هزار یورو باشد. هزینه های مالکیت و اداری برای خرید ملک در قبرس شامل موارد زیادی می شود و خرید ملک در قبرس تنها مبلغ پراختی ارزش ملک نمی باشد.
قبرس برای انتقال مالکیت از سیستم تائید توسط دفتر اسناد رسمی استفاده نمی کند، به همین جهت هزینه هایی با عنوان دفتر اسناد رسمی وجود نخواهد داشت. مالیات انتقال برای ملک دست دوم ممنوع است و برای هر مبلغ بیش از 170.000 یورو، حداکثر نرخ 8 درصد است.
لازم به ذکر است که در قبرس نرخ مالیات انتقال، فقط در روز انتقال مالکیت، بر اساس ارزیابی ملک توسط اداره ثبت زمین و نه قیمت واقعی خرید (هر چند معمولا این 2 نرخ با هم تطابق دارند) تأیید می شود.

سایر هزینه های خرید شامل هزینه های حقوقی مجزا 4،165 یورو (1 درصد از قیمت خرید همراه با مالیات بر ارزش افزوده)، مالیات تمبر 620 یورو و ثبت زمین و سایر هزینه ها 120 یورو می باشد. به طور مثال هزینه کل خرید ملک دست دوم به ارزش 350،000 یورو در قبرس در حدود 365،505 یورو خواهد بود.
خریداران ملک در قبرس باید مالیات متناسب با شرایط خود را پرداخت نمایند. نرخ مالیات بر فروش نیز 19 درصد است و مالیات بر املاک از 0.6 تا 1.9 درصد می باشد. همچنین نرخ مالیات انتقال بر املاک از 3 تا 8 درصد تعیین شده است. لازم به ذکر است که هیچ گونه مالیاتی بر ارث و یا هدیه در قبرس وجود ندارد.

هزینه های خرید ملک در قبرس
هزینه های خرید ملک در قبرس

هزینه های زندگی در قبرس

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به قبرس و خرید ملک باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور می باشد. هزینه ‌های زندگی در قبرس نسبت به سایر کشورهای مطرح اروپایی نرخ پایین ‌تری دارد.
در کشور قبرس متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 1,209.61 €  یورو است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 686.64 €  یورو بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در قبرس را مشاهده نمایید:

عنوانهزینه (یورو)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط45.00 €
شیر (1 لیتر) 1.35 € 
یک قرص نان تازه (500 گرم)              1.48 €  
برنج سفید (1 کیلوگرم)       1.82 €  
تخم مرغ (12 عدد)              2.61 €
مرغ (1 کیلوگرم)      6.80 €   
گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.60 €  
سیب (1 کیلوگرم) 2.21 €  
موز (1 کیلوگرم)   1.49 € 
پرتقال (1 کیلوگرم)1.33 €
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.14 €
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.92 €  
پیاز (1 کیلو گرم)  0.90 €
آب (بطری 1/5 لیتری)0.75 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.50 €
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)         1.00 €
بنزین (1 لیتر)1.19 €
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی 138.25 €  
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر       590.21 € 
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز       494.04 € 
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر       1,016.32 €
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز         856.06 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر1,708.00 €   
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز1,326.97 €

قیمت خرید ملک در قبرس

به طور طبیعی بازار و قیمت ملک در قبرس مانند تمامی بازارهای دنیا، متغیر است و امکان خرید در بازه‌ های قیمتی مختلف برای متقاضیان وجود خواهد داشت. متقاضیان با توجه به انتخاب خود و این که چه شهری را برای خرید ملک مورد نظر خود انتخاب نموده اند، می تواند متفاوت باشد.
همچنین محله ای که فرد متقاضی در آن شهر انتخاب می کند نیز می تواند در نرخ ملک مورد نظر اثر بگذارد. قدمت ملک، امکانات آن و  شرایط و عوامل دیگری که خصوصیات ملک در بر دارد می تواند همگی بر روی قیمت ملک در قبرس اثر بگذارد.

با توجه به این موارد و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کشور قبرس، قیمت املاک از حدود 150.000 یورو شروع می شود و تا چندین میلیون دلار بالا تر خواهد رفت.
اما متقضیانی که قصد اخذ اقامت این کشور را داشته باشند، کافی است ملکی به ارزش حداقل 300 هزار یورو خریداری نمایند. رقم های بالاتر از این مقدار نیز برای دریافت اقامت الزامی ندارد اما هرچه قیمت ملکِ خریداری ‌شده بالاتر باشد، می‌ تواند شانس اخذ اقامت قبرس با خرید ملک را افزایش دهد.

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک

در طی سال های اخیر متقاضیان زیادی در مناطق مختلف کشور قبرس اقدام به خرید انواع مختلف ملک از جمله ویلا، آپارتمان و زمین کرده اند. طی چند سال اخیر محبوبیت برخی مناطق قبرس برای خرید ملک، به سبب امکاناتی که دارد، توسط اتباع خارجی افزایش یافته است که در زیر به برخی از این مناطق اشاره می شود:

بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک

نیکوزیا (Nicosia)

طبیعتا پایتخت هر کشوری بهترین و شاید گران ترین مناطق را برای خرید ملک در اختیار افراد قرار دهد. نیکوزیا، بزرگترین شهر در قبرس شمالی می باشد که ساختمان سازمان ملل و سایر سازمان ها و ادارات خارجی در این شهر واقع شده است.
این شهر به دو نیمه تقسیم شده است، یک نیمه، قبرس ترک که نیکوزیای شمالی می باشد و لفکوشا شهرت لقب گرفته است. نیمه دیگر، قبرس یونانی که نیکوزیای جنوبی می باشد و نام لفکوزیا شهرت دارد. پایتخت اصلی این کشور نیز همین لفکوزیا است جالب است بدانید که تردد بین این دو نیمه تنها با ارائه کارت شناسایی امکان پذیر می باشد.

همانطور که اشاره شد، قیمت ملک در پایتخت هر کشوری نسبت به سایر مناطق گران تر است. همچنین سرمایه گذار در مقابل پول بیشتری که نسبت به سایر مناطق پرداخت می کند، ملک کوچک تری نیز نصیبش می شود. با پرداخت مبلغ 250000 یورو می توان صاحب یک واحد آپارتمان نقلی در این شهر شد.

نیکوزیا (Nicosia)
نیکوزیا (Nicosia)

لیماسول (Limassol)

لیماسول یک شهر تجاری، تفریحی و توریستی است که حد فاصل دو شهر لارناکا و پافوس در جنوب قبرس قرار گرفته است. بعد از نیکوزیا، لیماسول بزرگ ترین شهر قبرس به شمار می آید.
همچنین این شهر به دلیل کارناوال های متعددی که برپا می شود، به یکی از شهر های معروف برای گردشگری تبدیل شده است. متقاضیان می توانند با مبلغی در حدود 445000 دلار در یکی از آپارتمان های مسکونی نوساز این شهر سرمایه گذاری نمایند. از این رو ، شهر لیماسول یکی از بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک به شمار می رود.

لیماسول (Limassol)
لیماسول (Limassol)

لارناکا (Larnaca)

لارناکا سومین شهر و دومین بندر بزرگ قبرس به حساب می آید. این شهر ساحلی که در جنوب قبرس قرار گرفته است با خیابان های سنتی و مغازه های هنرهای دستی، تاریخ خود را نشان می دهد. ساحل لارناکا جز آن دسته سواحل مدیترانه ای است که همچنان بکر و زیبا باقی مانده است.
از دیگر جاذبه های تاریخی و توریستی این منطقه می توان به بناهای تاریخی از قبیل لنگرگاه سلطنتی لارناکا، کلیسا و مساجد این شهر را نام برد.
فرودگاه اصلی و بین المللی قبرس در لارناکا واقع شده است. لارناکا یکی از شهر های به نسبت ارزان قبرس به شمار می رود و تنها با مبلغ 156000 دلار می توان ملکی در این شهر خرید.

لارناکا (Larnaca)
لارناکا (Larnaca)

فاماگوستا (Famagusta)

یکی از بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک، فاماگوستا است. این شهر در شمال شرقی قبرس قرار گرفته است. به رغم مساحت کمی که دارد دو تا از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه های قبرس (دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه آداک نت) در این شهر قرار گرفته است. به همین جهت فاماگوستا، به شهر دانشگاهی شهرت دارد.
آب و هوای مدیترانه ای این شهر باعث شده که زمستان های بسیار کوتاهی داشته باشد لذا آب و هوای گرم و آفتابی در این شهر غالب می باشد. یک مرز سنگی نیز فاماگوستا را به 2 قسمت تقسیم کرده که در یک سمت قبرس اروپا قرار دارد و یک سمت هم ترک نشین ها حضور دارند. قیمت خرید ملک در این شهر از 250 هزار یورو شروع می شود تا خانه هایی با قیمت های بالاتر نیز می توان یافت.

فاماگوستا (Famagusta)
فاماگوستا (Famagusta)

کارپاز (Rizokarpaso)

یکی از مناطق محبوب در قبرس کارپاز می باشد. جالب است بدانید الاغ های معروف قبرس در این منطقه می باشند.

کارپاز (Rizokarpaso)
کارپاز (Rizokarpaso)

گیرنه (Kyrenia District)

گیرنه یک بندر توریستی می باشد که در شمال قبرس واقع شده است و تنها 64 کیلومتر از کشور ترکیه فاصله دارد. این شهر به دلیل زیبایی های طبیعی که دارد به جواهر قبرس شهرت دارد و کوهستان های زیبا و مکان های تاریخی و هنری متعددی که در گیرنه وجود دارند این شهر را به یک شهر توریستی تبدیل کرده است.
در این شهر اثری از برج ها و آسمان خراش ها وجود ندارد و اکثر خانه ها ویلایی می باشند و کسانی که علاقه دارند در یک محیط آرام و سنتی زندگی کنند این شهر انتخاب بسیار مناسبی برایشان می باشد.

گیرنه (Kyrenia District)
گیرنه (Kyrenia District)

گوزل یورت (Güzelyurt District)

دانشگاه لفکه در این شهر قرار دارد و ویژگی های اصلی و شهرت این شهر نیز تحت تاثیر همین دانشگاه قرار دارد. این شهر کلوب ها و مکان های زیادی برای وقت گذارانی دارد که شاید به دلیل حضور دانشجو ها در این شهر باشد.

گوزل یورت (Güzelyurt District)
گوزل یورت (Güzelyurt District)

لانگ بیچ (Long Beach)

یکی از بهترین مناطق جهان برای سرمایه گذاری ساحل زیبای لانگ بیچ است. شهرک های زیبا و مدرنی که در این شهر ساخته شده اند. انواع مختلف امکانات رفاهی و تفریحی و در عین حال قیمت های مناسب این امکان را به این شهر می دهد که در صدر بهترین مناطق برای خرید ملک در قبرس قرار گیرد.

لانگ بیچ (Long Beach)
لانگ بیچ (Long Beach)

اسن تپه (Esentepe)

اسن تپه در شرق گیرنه واقع شده است که به یکی از مناطق پیشنهادی برای خرید ملک در قبرس بدل شده است. شاید بتوان این منطقه را بخشی از بهشت روی زمین دانست زیرا دریا در این منطقه زلال تر از هر جای دیگر دیده می شود و مناظر بسیار زیبایی در این شهر به وجود آورده است. علاوه بر امکاناتی که این شهر دارد، قیمت ملک در این شهر نیز بسیار معقول می باشد.

اسن تپه (Esentepe)
اسن تپه (Esentepe)

پافوس (Paphos)

شهر پافوس نیز یکی از بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک است که در جنوب غربی قبرس واقع شده است. این شهر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و طبیعت زیبا، سواحل طلایی و اقامتگاه ها و رستوران های متعدد این شهر را تبدیل به یکی از مقاصد مناسب برای هر سن و سلیقه ای کرده است.

اسن تپه (Esentepe)
اسن تپه (Esentepe)

مزایای خرید ملک در قبرس

متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور قبرس را داشته باشند از مزایای بسیاری بهرمند خواهند شد که بررسی آنها می تواند در نحوه تصمیم گیری خریداران ملک بسیار تاثیر گذار باشد. از مهم ترین مزایایی که می توان به آن اشاره کرد، این است که اتباع خارجی با خرید ملک در قبرس ، علاوه بر سود، اقامت نیز به آنها تعلق می گیرد.
سرمایه گذاری در کشور قبرس دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • رشد سالانه قیمت ملک در قبرس در حدود 5 تا 12 درصد بوده و بیشتر در مورد املاک پیش فروش شده صدق می کند.
  • خریدار ملک توسط قانون شهروندی تحت حفاظت دولت قبرس قرار می گیرد.
  • امکان سفر به 160 کشور بدون ویزا
  • امکان دریافت پاسپورت و شهروندی قبرس
  • روند پیگیری سریع، تایید در عرض 2 تا 3 ماه از تاریخ ثبت.
  • امکان زندگی متقاضی و اعضای خانواده در قبرس
  • زندگی در یک کشور امن و مطمئن و با پایین ترین سطح جرم در اروپا
  • سادگی در روند خرید ملک و اخذ اقامت (خریدار با پرداخت کردن 30 درصد از مبلغ ملک آن را به نام خود ثبت نموده و پس از آن به انجام مراحل قانونی اخذ اقامت بپردازد که حداکثر دو هفته طول خواهد کشید.)
  • امکان سرمایه گذاری در قبرس با پوند انگلیس (از مزایای خرید خانه در قبرس شمالی را می توان سرمایه گذاری با پوند انگلیس که یکی از قوی ترین ارزهای رایج دنیاست دانست)
  • شرایط آسان اقامت در قبرس (اخذ اقامت قبرس شمالی منوط به حضور دائم در این کشور نیست و افراد می توانند پس از خرید ملک و دریافت اقامت در کشور قبرس در هر زمان و به هر مدتی قبرس شمالی را ترک کنند. به دلیل همین مزیت برخی از افراد با خرید خانه در قبرس و اخذ اقامت، خانه را اجاره می دهند.)
  • آب و هوای بسیار خوب مدیترانه ای قبرس شمالی
  • قبرس یک کشور در حال توسعه و پیشرفت است و قیمت ملک روز به روز در آن در حال افزایش می باشد.
  • امکان دسترسی به بهترین دانشگاه ها و موسسات عالی
  • امکان اجاره دادن ملک وجود دارد که از این راه متقاضی می تواند کسب درآمد نیز بکند.
  • امکان اخذ اقامت در کشوری آرام و امن با کمترین میزان جرم و جنایت

مزایای خرید ملک در قبرس
مزایای خرید ملک در قبرس

معایب خرید ملک در قبرس

در سال های اخیر از آنجایی که خرید ملک در قبرس مورد استقبال زیادی از متقاضیان قرار گرفته است، لذا افراد متقاضی نیز باید معایب این کار را نیز در نظر بگیرند تا در سرمایه گذاری خود تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
خرید ملک نیز مانند هر کار دیگری، معایب مخصوص به خود را خواهد داشت. برخی از مهم تریم معایبی که متقاضیان ممکن است با آنها در این کشور روبرو شوند شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه زندگی در قبرس بسیار زیاد است.
  • یکی از مشکلات خرید ملک در قبرس برای ایرانی ها این است که اجازه خرید ملک مرغوب و با کیفیت را ندارند.
  • از دیگر مشکلات خرید ملک در قبرس این است که اجازه اقامت در قبرس به منزله اخذ مجوز شهروندی و داشتن اجازه کار برای متقاضیان نمی باشد.
  • بیشتر واحد های مسکونی قبرس وام های کم بهره دارند.

متقاضیان قبل از خرید ملک در قبرس به خوبی باید تحقیق و بررسی های لازم را از منابع موثق و مطمئن در خصوص خرید خود اطمینان به عمل آورند. در این راه مشاوران حقوقی می توانند کمک بسزایی به متقاضیان نمایند.

مشاوره جهت خرید ملک در قبرس

افرادی که علاقه مند به خرید ملک در کشور قبرس و اخذ اقامت این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی، با یک متخصص در این زمینه، مشاوره و کمک دریافت نمایند تا با خیالی آسوده یک ملک مناسب را خریداری کنند. مشاوران حقوقی ما می توانند راهنمایی های لازم را برای خریداران ملک در قبرس را ارائه دهند و در هنگام عقد قرارداد درکنارشان باشند.
اگر خواهان خرید ملک در قبرس هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت نمایید.
مشاوران ما می توانند تمام جزئیات خرید ملک در قبرس را برای شما عزیزان تشریح نمایند تا تصمیم گیری را برایتان راحت تر نماید.

کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان، با بررسی دقیق و تخصصی شرایط فعلی شما، بهترین راهنمایی ها را می توانند در اختیار شما عزیزان قرار دهند تا هدفی که در سر دارید را تحقق بخشند.
در این راه دشوار یک وکیل حرفه ای با توجه به اینکه نسبت به قوانین مهاجرتی و مراحل ثبت و انتقال اسناد، آشنایی کاملی دارند، می تواند تمامی فرآیند های مربوط به خرید ملک را به راحتی برای افراد انجام دهد.
زیرا وکلای مهاجرتی در این زمینه مطالعات به روز داشته و به جزئیات آن آشنایی کامل دارند و می توانند سریع ترین و کم هزینه ترین راه در عین حال امن و مطمئن، برای خرید ملک در قبرس را برایشان رقم بزنند.

مشاوره جهت خرید ملک در قبرس
مشاوره جهت خرید ملک در قبرس

اخذ اقامت و تابعیت کشور قبرس از طریق خرید ملک

عموما افرادی که برای خرید ملک در کشور قبرس اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز هستند. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان با خرید ملک در قبرس می توانند اقامت این کشور را با شرایط خاصی دریافت کنند که این یک مزیت بسیار مهمی است که این کار در بر دارد.
متقاضیان خرید ملک برای اخذ اقامت و تابعیت کشور قبرس، باید ملکی را به ارزش حداقل معادل 300 هزار یورو ، در قبرس خریداری نمایند. این ملک می تواند تجاری یا مسکونی نیز باشد. متقاضیان برای اخذ اقامت دائم قبرس باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • ملکی به ارزش حداقل 300 هزار یورو در قبرس خریداری نمایند. با این مبلغ متقاضی می تواند یک یا دو ملک خریداری نماید. اما زمان درخواست اقامت باید 200 هزار یورو از ارزش ملک پرداخت شده باشد.
  • سپرده بانکی در قبرس که متقاضی باید در یکی از بانک های قبرس مبلغ 30 هزار یورو سپرده قرار دهد. این مبلغ به مدت 3 سال در بانک بلوکه خواهد شد.
  • اثبات در آمد سالیانه، فرد متقاضی باید ثابت کند که درآمد کافی برای زندگی در قبرس را دارا می باشد. این درآمد باید از خارج از کشور قبرس تامین شود. مجموع درآمد متقاضی و همسر در نظر گرفته می شود. که شامل موارد زیر می شود:
  • برای متقاضی اصلی 30 هزار یورو در سال
  • به ازای همسر و فرزندان هر کدام 5 هزار یورو در سال
  • به ازای والدین هر کدام 8 هزار یورو در سال

این این روش سریع و جدید مخصوص اتباع غیر اروپایی می باشد که تمایل دارند از طریق سرمایه گذاری در قبرس، اقامت این کشور را دریافت نمایند.

اخذ اقامت و تابعیت کشور قبرس از طریق خرید ملک
اخذ اقامت و تابعیت کشور قبرس از طریق خرید ملک

سخن پایانی خرید ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس و نحوه دریافت اجازه اقامت و شرایط خرید در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به قبرس را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید ملک برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید.
از آنجایی که سرمایه گذاری در قبرس از طریق خرید ملک در سال های اخیر به شدت توسط ایرانیان افزایش داشته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به خرید ملک در قبرس برای اتباع خارجی مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب با بودجه شما برای اخذ شهروندی و تابعیت کشور قبرس را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در قبرس برای اتباع خارجی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول خرید ملک در قبرس

✳️ مزایای خرید ملک در قبرس چیست؟

  • امکان سفر به 160 کشور بدون ویزا
  • امکان دریافت پاسپورت و شهروندی قبرس
  • روند پیگیری سریع، تایید در عرض 2 تا 3 ماه از تاریخ ثبت.
  • امکان زندگی متقاضی و اعضای خانواده در قبرس
  • زندگی در یک کشور امن و مطمئن و با پایین ترین سطح جرم در اروپا
  • ✳️ بهترین شهرهای قبرس برای خرید ملک کدامند؟

    نیکوزیا (Nicosia)
    لیماسول (Limassol)
    پافوس (Paphos)
    لانگ بیچ (Long Beach)
    و…

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    اقامت پس از تحصیل در قبرس اقامت پس از تحصیل در قبرس

    کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می با...

    بورسیه تحصیلی در قبرس بورسیه تحصیلی در قبرس

    کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس ...

    مهاجرت به قبرس مهاجرت به قبرس

    مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل ق...

    نظرات کاربران
    Call Now Button