خرید ملک در اسپانیا چه مزایا و معایبی دارد؟ سوال بسیاری از افراد این است که آیا می توان با خرید ملک، اقامت اسپانیا را به دست آورد؟ اگر پاسخ به این سوال بله است، چگونه می توان این کار را انجام داد؟ چه مزایایی به دست خواهم آورد؟

کمی بیشتر در مورد اسپانیا

اسپانیا در جنوب غربی اروپا و در جزیره ایبری قرار دارد. در قسمت شمالی آن فرانسه را داریم و از جنوب و شرق هم به دریای میدترانه و جبل الطارق می رسد. پرتغال هم، هم مرز غربی اسپانیا محسوب می شود.

می دانید که در اروپای غربی، اسپانیا دومین کشور وسیع محسوب می شود؟ در کل اروپا هم اسپانیا پنجمین کشور بزرگ به حساب می آید. مادرید بزرگ ترین شهر اسپانیا است که پایتخت آن هم می باشد. زبان مردم آن اسپانیایی و واحد پول شان هم یورو است.

این کشور که به شکل پادشاهی مشروطه اداره می شود، سیزدهمین اقصاد بزرگ دنیاست. سیزدهمین در کل دنیا عدد بسیار خوبی است.

وضعیت اقتصادی، استانداردهای بالای زندگی و رفاه و امنیت بالا باعث شده است تا افراد زیادی از راه های مختلف از جمله خرید ملک برای اقامت در اسپانیا اقدام کنند. این روش یکی از بهترین راه ها برای داشتن اقامت اسپانیا می باشد.

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

افراد زیادی هر ساله از طریق راه های گوناگون برای اقامت در اسپانیا اقدام می کنند. یکی از دلایل مهمی که افراد برای خرید ملک در این کشور اقدام می کنند داشتن اقامت آن است.

  • نکته مهمی که باید بدانید این است که خرید ملک در اسپانیا از هر روشی و با هر شرایطی نمی تواند شما را به اقامت اسپانیا برساند بلکه باید تمامی شرایط لازم را داشته باشید.
  • برای این که بتوانید گلدن ویزا اسپانیا را داشته باشید می توانید مبلغی بیش از 500 هزار یورو را برای خرید ملک و یا دیگر مستغلات در این کشور سرمایه گذاری کنید. این مسیر باعث می شود بتوانید برای خود و خانواده تان اقامت دریافت کنید.
  • دقت کنید که این ویزا را باید هردو سال تمدید نمایید. افرادی که از این طریق بتوانند 5 سال در اسپانیا زندگی کنند می توانند به اقامت دائم آن فکر کنند.
  • شما برای این که ویزای موقت این کشور را داشته باشید نیازی به حضور در آن ندارید اما اگر به فکر اقامت دائم هستید حضورتان در اسپانیا ضروری است.
  • پس از ده سال اقامت در اسپانیا می توانید برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید.

برای خرید ملک در اسپانیا می توانید از راه های ساده تر و با هزینه های کمتر هم اقدام کنید. در این خصوص با کارشناسان ما در مجموعه آتیه آفرینان مشورت نمایید.

خرید ملک در اسپانیا

می توان برای خرید ملک وام گرفت؟

احتمال دارد که تمامی مبلغ لازم برای خرید ملک در این کشور را در حساب بانکی تان آماده نداشته باشید. جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید بدین منظور وام هم دریافت کنید. قیمت ملکی که می خرید باید توسط کارشناسانی که دولت اسپانیا تعیین می کند، تایید شود.

شرکت هایی در اسپانیا وجود دارند که ملک را پیش از خرید از شما اجاره کرده و ماهانه مبلغی بابت اجاره که در حقیقت می تواند همان وام در نظر گرفته شود، به شما پرداخت می کنند. وقتی ده سال از خرید ملک بگذرد و شما اقامت اسپانیا را دریافت کنید می توانید ملک رابرگردانده و سرمایه اولیه خود را دریافت کنید یا این که خودتان ملک تان را بفروشید و سود بیشتری هم کسب کنید.

اگر بخواهید با وام در اسپانیا ملک بخرید برایتان شرط حضور در نظر گرفته نمی شود و فرزندان هم از امکان تحصیل در اسپانیا بهره مند خواهند بود. هم چنین در این روش، بازگشت پول تان گارانتی می شود.

اخذ وام خرید ملک

شرایط لازم برای خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا مزایای زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها این است که برای این کارمحدودیتی ندارید مثلا لازم نیست حتما تبعه اروپا باشید.

شما می توانید برای خرید ملک، انواع ملک مسکونی، تجاری و یا زمین ومستغلات را انتخاب نمایید. خوب است بدانید که دولت اسپانیا از این روش های سرمایه گذاری حمایت هم می کند.

برای این کار باید به ایستگاه پلیس مراجعه کرده و با ارائه گذرنامه تان یک کد اقتصای دریافت کنید. افرادی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، برای این کار تنها به یک روز زمان احتیاج دارند اما برای دیگران ممکن است تا 3 هفته هم طول بکشد.

🎧 پادکست راهنمای خرید ملک در اسپانیا را تا انتها گوش کنید تا از آخرین شرایط و مزایای زندگی در اسپانیا آگاهی پیدا کنید.

راه حل لازم برای خرید ملک در اسپانیا

برای این کار باید مراحل قانونی لازم را طی کنید. اولین قدم این است که ویزای توریستی گرفته و به اسپانیا بروید. پس از این که به اسپانیا رفته و ملک مد نظرتان را انتخاب نمودید باید به کشور خودتان برگشته و مراحل خرید ملک را دنبال نمایید.

پس از اینکه ملک را خریدید واقامت اسپانیا را هم دریافت نمودید می توانید برای مهاجرت به اسپانیا اقدام کنید.

مراحل اولیه برای خرید ملک باید توسط وکیل تان انجام شود. او وضعیت آب، برق و گاز رامشخص کرده و امور را با دفتر اسناد رسمی پیش می برد. پس از پرداخت تمامی هزینه ها، سند قانونی به نام شما ثبت می شود.

مدارک مورد نیاز

مدارک لازم برای خرید ملک در اسپانیا

دقت کنید که لازم است تمامی مدارک را به زبان اسپانیایی تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا باید تکمیل شود.
  • نیاز به داشتن عکس مناسب دارید.
  • لازم است پاسپورت تان را در حالی که اعتبار کافی دارد ارائه دهید.
  • ارائه فرم گواهی سوء پیشینه لازم است.
  • مدارک مربوط به تمکن مالی باید ارائه شود.
  • داشتن بیمه ضروری است.

مزایای اقامت اسپانیا با خرید ملک

یکی از بهترین راه هایی که می توان از طریق آن اقامت استرالیا را به دست آورد خرید ملک در این کشور است. با این روش شما در اسپانیا زندگی کرده و اقامت می گیرید و از طرفی یک دارایی با ارزش هم دارید که همان ملک تان است.

قیمت املاک در این کشور تقریبا پایین است و علاوه بر ان می توانید از وام های مختلفی که به خرید مسکن تخصیص داده می شود هم استفاده کنید. علاوه بر این خرید ملک در این کشور مزایای دیگری هم دارد:

  • می توانید به راحتی در 26 کشور عضو شینگن رفت و آمد کنید.
  • از آفتاب زیبای آن لذت می برید.
  • دومین خط ساحلی طولانی اروپا در اختیار شماست.
  • شرایط با ثباتی را از نظر سیاسی تجربه می کنید.
  • نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه های کمی برای زندگی می پردازید.
  • زیرساخت های علمی و فناوری بسیار قوی است.
  • می توانید از مکان های دیدنی مختلف لذت ببرید.
  • همراهان تان می توانند به سادگی اقامت بگیرند.
  • شرایط مالی و اقتصادی برای همه شهروندان ایده آل است.
  • همسرتان می تواند به کار مشغول شود.
  • فرزندان شما امکان تحصیل رایگان دارند.
  • این کشور در همه زمینه ها رتبه های کیفی بسیار بالایی دارد.
مزایای اقامت اسپانیا

کمی بیشتر در مورد گلدن ویزای اسپانیا

ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا یکی از راه های محبوب برای دریافت اقامت اسپانیا است. در این روش شما با سرمایه گذاری بر روی املاک و مستغلات با ارزش حداقلی 500 هزار یورو و یا با استفاده از دیگر روش ها می توانید گلدن ویزا را دریافت کنید.

گلدن ویزا سعی دارد سرمایه گذار خارجی جذب کرده و سرمایه داخلی کشور را افزایش دهد. کشورهایی مثل پرتغال هم این طرح را با اهداف مشابه اجرا می کنند.

علاوه بر خرید ملک می توانید با راه های دیگری هم گلدن ویزا بگیرید که عبارتند از:

  • خرید سهام شرکت یا بانک
  • ثبت شرکت و کارآفرینی در این کشور
  • سرمایه گذاری بر روی اوراق قرضه دولتی

داشتن وکیل مهم است

خرید ملک ان هم در کشوری که تجربه کافی درمورد قوانینش ندارید موضوع مهمی است که باید حواستان به آن باشد. اقدام در این زمینه بدون داشتن دانش وتجربه کافی می تواند باعث دردسرهای زیادی شود. در این شرایط ممکن است زمان وهزینه تان را به کلی از دست بدهید وشانس دوباره ای هم برای گرفتن اقامت برایتان باقی نماند.

باید بدانید که در همه زمنیه ها افراد سودجو مشغول فعالیت هستند و اگر بی تجربه باشید تبعات بدی برایتان به بار خواهند آورد. پیشنهاد می کنیم از همراهی یک وکیل حرفه ای و درستکار بهره مند شوید تا خیالتان از بابت همه این موارد راحت باشد.

وکیل مهاجرتی اسپانیا

حواستان به این موارد باشد

  • وکیل شما باید از نظر زبان تسلط کافی داشته باشد. اوباید به زبان های انگلیسی واسپانیایی و نیز اصطلاحات و شرایط حقوقی این کشور آگاه باشد تا بتواند پرونده تان را به خوبی پیش ببرد.
  • ملک را حتما به صورت حضوری ببینید و بررسی نمایید. دقت کنید که خرید ملک با دیدن تعدادی عکس و از راه دور ابدا کار درستی نیست. احتمال دارد ملک مد نظر از نظر آب و برق مشکل داشته ویا حتی بدهی داشته باشد. همه این موارد را باید با کمک وکیل تان پیگیری نمایید.
  • مشخصات مالک واقعی ملک را بررسی کرده ومطمئن شوید که ملک برای خود این فرد است. اگر با وکیل فرد معامله می کنید لازم است از قانونی بودن وکالتنامه او مطمئن شوید.

استانداردهای سرمایه گذاری در اسپانیا

یکی از موارد مهمی که به ما نشان می دهد یک کشور برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر استانداردهای سرمایه گذاری آن کشور می باشد.

موضوعی به نام خطر مصادره اموال

این مورد برای همه کشورها و با درصدهای متفاوت وجود دارد. توجه به نرخ مصادره اموال موضوع مهمی است که باید حتما به ان توجه داشته باشید. منظور از این نرخ شرایطی است که با توجه به ان کشور میزبان می تواند موارد سرمایه گذاری شده را به نفع خودش مصادره کند. دلیل چنین موضوعی می تواند تحریم، تغییر رژیم و یا موارد مشابه باشد.

خطر مصادره اموال

نرخ مصادره اموال عددی بین 1 تا 7 خواهد بود. عدد 1 نشان دهنده کمترین خطر و عدد 7 نشان دهنده بالاترین میزان خطر از این نظر می باشد. در اسپانیا نرخ مصادره اموال برابر با یک است و بنابراین از این نظر کم خطر محسوب می شود.

نرخ کنترل فساد

نرخ فساد هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. منظور از این نرخ هم بررسی این موضوع است که در هر کشور تا چه حد می توان جلوی سوء استفاده قدرتمندان را گرفت؟ آیا آنها می توانند به نفع خودشان تصمیماتی در سطح جامعه بگیرند؟ این نرخ هر چه بیشتر باشد نشان دهنده امنیت بالاتر در ایمنی سرمایه گذاری است.

نرخ کنترل فساد از 2.5- تا 2.5 مشخص می شود که اسپانیا از این نظر هم در جایگاه خوبی قرار دارد.

شاخص های اقتصادی در اسپانیا

یکی از دیگر موضوعات مهم برای سرمایه گذاری در هر کشوری این است که به شاخص های اقتصادی آن کشور توجه کنید.

نرخ تورم در اسپانیا

تورم یکی از شاخص های مهم در اسپانیا است. منظور از تورم تغییراتی است که در بازه زمانی مشخص در قیمت ها ایجاد می شود. اسپانیا از این نظر در شرایط مناسبی قرار دارد.

نرخ تورم در اسپانیا

نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور اسپانیا

وضعیت تولیدات ناخالص داخلی یک کشور نشان دهنده قدرت آن کشور در زمینه اقتصاد می باشد. این نرخ می تواند رشد اقتصادی کشور را نسبت به سال های گذشته نشان بدهد. اسپانیا از نظر تولید ناخالص داخلی هم همیشه در شرایط خوبی قرار داشته است.

ملک در اسپانیا گران است؟

این که چقدر برای خرید یک ملک در اسپانیا باید بپردازید به موارد زیادی بستگی دارد. آپارتمان شما در مرکز شهر قرار دارد؟ یک خوابه یا چند خوابه است؟ در خارج از مرکز شهر قرار دارد؟ همه این موارد در کنار نوساز یا قدیمی بودن ساختمان، وضعیت آب و برق و…می تواند در تعیین قیمت ملک شما اثرگذار باشد.

دقت کنید که شما برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا هم هزینه خرید ملک را دارید وهم برخی هزینه های دیگر. شما می توانید ملک خریداری شده را به افرادی که مایل هستند اجاره بدهید و از این طریق درآمد هم داشته باشید. اسپانیا هر ساله توریست های زیادی را پذیرایی می کند و بنابراین اجاره دادن خانه کار سختی نیست.

به صورت کلی و با توجه به این که در ایران قیمت ارز با نوسانات شدیدی همراه است نمی توان دقیقا مشخص کرد که با ریال چقدر برای خرید یک ملک در اسپانیا باید پرداخت کرد.

خرید ویلا در اسپانیا

قطعا شما می توانید ملکی از نوع ویلا بخرید. بسته به این که ویلای شما در چه منطقه ای واقع شده، چقدر وسعت دارد، چه امکاناتی دارد و بسیاری موارد دیگر مشخص می شود که قیمت ویلایتان چقدر است. شما می توانید ویلایی با قیمت ارزان یا خیلی گران بخرید واین به خودتان و انتخاب شما بستگی دارد.

 می توانید ویلایتان را در مکان های مختلف از جمله مالاگا، بیلبائو، مورسیو.. بخرید که هرکدام قیمت های متفاوتی دارند.

خرید ویلا در اسپانیا

خرید آپارتمان در اسپانیا

اگر اولین بار است که در اسپانیا ملک یا مستغلات و..می خرید حتما با یک وکیل یا مشاورمجرب مشورت کنید. وقتی یک آپارتمان در این کشورمی خرید باید حواستان به بقیه هزینه ها هم باشد. مالیات یکی از مهم ترین هزینه ها است. هزینه هایی مثل آب، برق، گاز و.. را هم که قطعا خودتان در نظر می گیرید.

هزینه ای که برای یک آپارتمان می پردازید بسته به شهر مد نظر، موقعیت ملک در آن شهر، دسترسی به اماکن مختلف و… متفاوت خواهد بود. به صورت کلی هر چه ملکی که می خرید شرایط بهتری داشته باشد هزینه بیشتری هم باید بپردازید.

خرید هتل در اسپانیا

ممکن است خودتان مدیر و صاحب یک هتل باشید یا این که صرفا برای سرمایه گذاری در اسپانیا خرید هتل را انتخاب کنید. برای این کار باید ابتدا شرایط هتل را بررسی کرده و سپس برای خرید اقدام کنید. هتل مد نظر درحال فعالیت است؟

خودتان قصد دارید کاری در مدیریت آن انجام بدهید؟ هتل در کدام شهرو کدام منطقه قرار گرفته است و آیا پتانسیل خوبی برای جذب مشتریدارد؟

این که هتل شما چند ستاره است قطعا در قیمت آن اثرگذار است.

خرید هتل در اسپانیا

خرید مزرعه در اسپانیا

وقتی از خرید ملک ومستغلات در اسپانیا حرف می زنیم یکی از گزینه های پیش روی شما خرید مزرعه است. ممکن است دلتان بخواهد در آن جا زندگی کنید و یا آن را به افرادی دیگر اجاره بدهید. شاید هم قصد نگه داری حیوانات یا انجام امورکشاورزی را داشته باشید.

اگر به فکر خرید مزرعه اقتاده اید تا کار کشاورزی انجام بدهید قبل از هر چیز باید بدانید تمرکزتان روی چه محصولی است؟ آیا به صورت کلی اسپانیا و منطقه ای که انتخاب کرده اید برای این محصول می تواند مناسب باشد؟ نوع خاک را حتما باید بررسی کنید و یا نظر کارشناسان مربوط را درمورد آن بپرسید. شرایط آبیاری هم موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

زمین های کشاورزی در مناطق مختلف قیمت های متفاوتی دارند. به صورت کلی فرقی نمی کند چه زمین یا ملکی در اسپانیا می خرید، برای استفاده از این سرمایه گذاری در جهت اخذ اقامت، ملک یا زمین مربوطه باید ارزش حداقلی تعیین شده از سوی اسپانیا را داشته باشد. زمین انتخابی شما باید حداقل به میزان 100 هزار یورو ارزش داشته باشد.

در چه شهری سرمایه گذاری کنم؟

پاسخ به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد. آیا در شهر خاصی قرار است کار خاصی انجام بدهید؟ مثلا اگر قرار است در شهری زندگی و یا تحصیل کنید طبیعی است که خوب است ملک تان را در همان شهر بخرید. هم چنین در این شرایط قطعا به خرید زمین کشاورزی فکر نمی کنید و ترجیح می دهید خانه ای بخرید که علاوه بر سرمایه گذاری بتوانید در آن زندگی هم بکنید.

خرید خانه در بارسلونا

بارسلونا شهری است که به فرهنگ غنی ومردم شادش مشهور است. در این شهر شب ها تا دلتان بخواهد می توانید تفریح کنید. البته زندگی در بارسلونا گران است و باید حواستان به این موضوع باشد. هزینه خرید خانه هم در این شهر بالا است.

در صورتی که در حومه شهر به دنبال خانه مد نظرتان بگردید ممکن است بتوانید خانه ای با قیمت بهتر پیدا کنید ولی در هر صورت خانه در این شهر ارزان نیست.

علاوه بر این موارد، متراژ خانه و امکانات ان هم در قیمت نهایی بسیار اثرگذار است.

خرید خانه در بارسلونا

خرید خانه در والنسیا

والنسیا همیشه مورد علاقه مهاجران است. این شهر آب و هوای بسیار خوبی دارد و استاندارد زندگی در آن بالاست. اگر اهل غذاهای خوشمزه هستید هم قطعا از والنسیا خوشتان می آید.

اجاره ملک دروالنسیا می تواند مناسب باشد و می توانید برای خرید آن هم اقدام کنید تا یک سرمایه گذاری محسوب شود. بسته به محل ملک، دسترسی، امکانات و… قیمت آن تعیین می شود.

زندگی در اسپانیا گران است؟

در صورتی که در اسپانیا سرمایه گذاری می کنید تا اقامت آن را دریافت کرده و در این کشور زندگی کنید، قطعا باید حواستان به مخارج زندگی در آن باشد. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف می تواند متفاوت باشد مثلا سیدنی نسبت به گرانادا تا حد قابل توجهی گران تر است.

بارسلونا هم از سیدنی ارزان تر و از گرانادا گران تر است. شما به عنوان یک فرد مجرد می توانید در گرانمادا با 633.7 یورو و در بارسلونا با 746.4 یورو زندگی کنید. دقت کنید که در این اعداد اجاره ملک در نظر گرفته نشده است.

هزینه زندگی در اسپانیا

سوالات متداول

با خرید ملک می توان اقامت اسپانیا را گرفت؟

بله. همان طور که توضیح دادیم با خرید ملکی که شرایط لازم را داشته باشد می توانید از گلدن ویزای اسپانیا بهره مند شوید.

خرید خانه در اسپانیا ارزش دارد؟

صنعت گردشگری در اسپانیا فعال است و از این نظر قیمت ملک در آن روندی صعودی دارد. با سرمایه گذاری در این زمینه می توانید به بالا رفتن ارزش ملک و کسب سود از آن هم امیدوار باشید.

اقامت اسپانیا شرط حضور دارد؟

اگر بخواهید گلدن ویزا دریافت کنید نیازی به حضور در این کشورنیست.

با چه میزان سرمایه می توان در این کشور خانه خرید؟

دقت کنید که شما شاید بتوانید با سرمایه کمی هم در اسپانیا خانه بخرید اما ملکی که بتواند به شما گلدن ویزا هدیه بدهد باید حداقل 500 هزار یورو ارزش داشته باشد.

4.4/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل کشور اسپانیا را انتخاب می کنند. کشور اسپانیا در چند س...

مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا بر اساس سیستم اخذ ویزا انجام می شود. این سیستم برای کشورهایی که با اسپانی...

تحصیل پزشکی در اسپانیا تحصیل پزشکی در اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اسپانیا در رشته ه...

نظرات کاربران
Call Now Button