خرید ملک در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایند.
به همین سبب توجه متقاضیان زیادی به این موضوع جلب شده است. متقاضیانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند نیاز به بررسی جامع و کاملی دارند تا سرمایه گذاری مطمئن تری را تجربه نمایند.

اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک را دارید، بهتر است مطالعه دقیق تری در این زمینه داشته باشید، زیرا این راه پیچیدگی های خاصی دارد که نیاز به بررسی جزئیات آن دارد.

در این مطلب به بررسی جزئیات خرید خانه در ترکیه خواهیم پرداخت تا متقاضیان بتوانند تصمیم درستی در شیوه خرید ملک خود در ترکیه اتخاذ نمایند.

خرید ملک در ترکیه

شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر، خرید خانه در ترکیه رونق بسیار خوبی داشته است. از این رو دولت ترکیه نیز با در نظر گرفتن قوانین جدید و تسهیلات ویژه، به گسترش آن کمک بسزایی کرده است.

بدین سبب خرید ملک در ترکیه رشد روز افزونی را در این سال های اخیر تجربه نموده است. بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است زیرا اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه، علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنند.ب

از این رو در طی سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه، افراد زیادی را از کشورهای مختلفی، به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه املاکی مانند خانه، آپارتمان، ویلا، دفتر کار، مغازه، زمین، زمین کشاورزی خریداری نمایند.

چنانچه فرد متقاضی بخواهد زمین زراعی خریداری نماید و در آن خانه ای را بنا کند باید طی 2 سال به وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کند. خرید خانه برای اتباع خارجی دارای محدودیت هایی است که کشور ترکیه آن را به صورت قانون کلی درآورده است که شامل موارد زیر می شود:

  • اتباع خارجی در تمام کشور ترکیه می توانند در مجموع 30 هکتار ملک یا زمین غیر منقول خریداری نمایند.
  • در مناطق نظامی و ممنوعه کشور ترکیه اتباع خارجی نمی توانند ملکی را خریداری کنند.
  • خانه مورد نظر برای خریداری باید از سوی وزارت مربوطه و یا سازمان‌های امنیتی مورد تائید قرار گیرد.
  • اگر خانه یا زمین خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه قرار نگیرد، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود (قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع نماید).
  • اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید ملک توسط کشور ترکیه امکان پذیر است.
  • اتباع خارجی می توانند تا 10 درصد مساحت هر شهرستان در حوزه مالکیت خصوصی غیر منقول را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی نمی توانند در روستاها اقدام به خرید زمین و خانه نمایند.
  • خرید ملک با متراژ های خیلی زیاد نیز محدودیت هایی برای اتباع خارجی وجود خواهد داشت.
  • اتباع خارجی که اقدام به دریافت اقامت می نمایند تا 3 سال حق فروش ملک خریداری شده را ندارند، در غیر این صورت اقامت متقاضی فسخ می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه کلیک کنید.

شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید خانه در ترکیه

متقاضیان پس از بررسی شرایط و قوانین کشور ترکیه در رابطه با خرید ملک، می توانند ملکی را در نظر بگیرند تا مراحل خرید آن را که پیچیدگی های مختلفی را در پی دارد، انجام دهند که شامل موارد زیر می شود:

  • بازدید و انتخاب ملک مورد نظر
  • قیمت‌ گذاری آن توسط کارشناس رسمی (با مراجعه به اداره تعیین قیمت املاک و مستغلات شهرداری ترکیه در همان محلی که ملک واقع شده است، باید درخواست بررسی و قیمت گذاری بر روی ملک مورد نظر کرد تا ارزش واقعی ملک محاسبه شود.)
  • بردن گذرنامه به دفتر اسناد رسمی جهت ترجمه
  • ثبت درخواست در سازمان ثبت ‌اسناد و املاک این کشور پیش از عقد هرگونه قراردادی توسط خریدار
  • تنظیم قرارداد برای خرید و فروش در ترکیه
  • خریدار باید مبلغی به عنوان پیش‌ پرداخت را به‌ حساب فروشنده واریز نماید (هنگام انتقال سند، خریدار باقی وجه را به‌ حساب فروشنده واریز می‌ نماید.)
  • پس از واریز پیش ‌پرداخت، متقاضی باید وقت مصاحبه ‌ای از اداره مهاجرت ترکیه درخواست‌ کند و در زمان تعیین شده به همراه تمامی مدارک برای مصاحبه به آنجا مراجعه کرده و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ‌ دهد.
  • برای رسمی شدن مالکیت و سند ملک، متقاضی باید به اداره تاپو (Tapu Ofisi) ترکیه مراجعه نماید تا سند رسمی ملک خریداری شده در ترکیه را دریافت نماید.
  • افتتاح حساب در یکی از بانک هاب ترکیه توسط اداره مالیات
  • ارائه شماره مالیاتی توسط اداره مالیات
  • در انتها یک هزینه مالیات و عوارض که در حدود 4 درصد ارزش کل ملک است و بین طرفین تقسیم می شود.

حضور یک وکیل قانونی که به زبان ترکی مسلط باشد می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا متقاضی برای خرید ملک در ترکیه، باید به اداره ها و موسسات زیادی مراجعه نماید تا سند ملک خریداری شده را بدست آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

مراحل خرید خانه در ترکیه

امنیت و ضمانت ملک خریداری شده در ترکیه

در سال های اخیر خرید ملک در ترکیه مورد توجه بسیاری از افراد خارجی قرار گرفته است. به طور قطع خریداران ملک باید ابعاد و مسائل مختلفی را بررسی نمایند تا از کشوری که می خواهند در آن اقدام به خریداری ملک نمایند مطمئن شوند؛

زیرا بعضی از دولت ها اموال خریداران خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد ملک خریداری شده آنها می شوند که باعث ایجاد خسارت مالی زیادی برای فرد می شود. طبق آمار وضعیت کشور ترکیه در زمینه مصادره اموال، نشان می دهد که سرمایه گذاری در ترکیه وضعیت مطلوبی ندارد.

اما توافق‌ نامه ای تجاری برای ارتقا و حفظ سرمایه‌ گذاری بین 2 کشور ایران و ترکیه در خصوص معاهدات مالی و سرمایه ‌گذاری اتباع دو کشور، به توافق و امضای طرفین رسیده است که تا حدود زیادی سرمایه ‌گذاری شهروندان ایرانی را در ترکیه تضمین می نماید.

این توافق نامه بین 2 کشور ایران و ترکیه استانداردهای تجاری را تعیین می کند و محیط مناسبی را برای فعالیت های اقتصادی آنها فراهم آورده است. همچنین این توافق نامه اجازه توقیف اموال خریداران ملک را به هیچ کدام از دولت‌ها نخواهند داد مگر در صورتی که خریداران مرتکب اعمال خلاف قانون کشور ترکیه که پیشتر به آن اشاره شد، شوند.

شاخص دیگری که خریداران قبل از خرید املاک و مستغلات در کشور ترکیه لازم است به آن توجه نمایند، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، خریداران خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کنند.

کشور ترکیه با توجه به آمار شرایط خوبی در این زمینه ندارد اما با توافق نامه ای که بین 2 کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، خریداران ملک می توانند در بستر مناسب اقتصادی و بدون دغدغه از هدر رفت سرمایه خود، اقدام به خرید ملک در این کشور نمایند.

امنیت و ضمانت ملک خریداری شده در ترکیه

نحوه تنظیم و عقد قرارداد خرید ملک در ترکیه

یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید ملک، متقاضیان خارجی با آن روبرو می شوند، تنظیم یک قرارداد صحیح و مناسب است که بتواند در عین حال منافع شخص را نیز حفظ نماید. پس از دریافت استعلام های لازم و مطمئن شدن از اینکه ملک مورد نظر بدهی مالیاتی، وام و عوارض، ندارد، خریدار می تواند اقدام به عقد قرارداد کند.

قرارداد خرید ملک را می توان همانند قولنامه در کشور ایران نیز نام برد. در این قرارداد که به صورت تک برگی است که در معاملات خرید و فروش املاک و مستغلات بین خریدار و فروشنده تنظیم می شود و به امضا طرفین می رسد.
در واقع فروشنده ملک، به خریدار ملک تعهد فروش ملک را ضمانت می نماید تا مراحل ثبت سند و دیگر مراحل اداری آن طی شود؛ اما نکته ای که به شدت باید به آن توجه داشت این است که قرارداد خرید ملک به معنای تمام شدن معامله و مالکیت ملک نیست.

زمانی که ملک توسط دفتر اسناد در اداره تاپو (Tapu Ofisi) ترکیه به نام زده می شود، می توان مطمئن شد که مالکیت ملک به صورت تمام و کمال به نام خریدار زده شده است. به همین منظور در این مرحله به هیچ عنوان نباید تمام پول ملک را به فروشنده پرداخت کرد و تنها درصد کمی را با توافق بین خریدار و فروشنده به عنوان پیش پرداخت می توان پرداخت کرد.

در حقیقت تاپو یک سند تایید کننده حق مالکیت املاک و مستغلات و رسمی بودن سند ملک خریداری شده در ترکیه است. اداره تاپو یک نهاد رسمی دولتی ترکیه می باشد که مرجع ثبت و بایگانی اسناد املاک و مستغلات در ترکیه است و وظیفه آن انجام مراحل اداری خرید ملک و کنترل آنها می باشد.
از این رو قرارداد خرید ملک را می توان به عنوان پیش نویس سند مالکیت در کشور ترکیه در نظر گرفت. این قرارداد شامل بندهای مختلف و مفادی است که آشنایی با جزئیات آن از ملزومات خرید و فروش در کشور ترکیه به حساب می آید.

نحوه تنظیم و عقد قرارداد خرید ملک در ترکیه

مدارک مورد نیاز خرید خانه در ترکیه

متقاضیان برای خرید خانه در کشور ترکیه نیاز به مدارکی دارند که برای سازمان ها و دفاتر اسناد و غیره مورد نیاز می باشد. در صورت داشتن کسر مدرک ممکن است روند خرید و انتقال سند به تعویق بیافتد و سرعت آن کند شود. به همین جهت پیشنهاد می شود که مدارک را به صورت منظم دسته بندی کرده و چک لیست نمایید.

  • اصل گذرنامه و ترجمه رسمی آن به زبان ترکی
  • سند ملک و تأییدیه سازمان ثبت اسناد و املاک
  • گزارش ارزیابی ملک
  • کد مالیاتی محلی
  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های مجاز ترکیه برای اتباع خارجی
  • مدارک مرتبط با محل سکونت سابقتان (مانند قبض آب)
  • 2 قطعه عکس جدید رنگی از خریدار
  • یک قطعه عکس از فروشنده
  • بیمه نامه زلزله ملک
  • در صورت گرفتن وکیل، وکالتنامه رسمی

لازم به ذکر است به همراه داشتن یک مترجم رسمی مورد تایید اداره ثبت ترکیه از الزاماتی است که خریدار خارجی باید داشته باشد. همچنین مدارک شناسایی که مربوط به خریدار است باید به طور کامل یک نسخه ترجمه رسمی زبان ترکی از آن نیز در پرونده وجود داشته باشد.

مدارک مورد نیاز خرید خانه در ترکیه

هزینه های خرید ملک در ترکیه

متقاضیان باید بدانند که خرید ملک در ترکیه دارای هزینه های جانبی زیادی است که علاوه بر هزینه های اصلی خرید ملک، هزینه مالیات، مجوز های مختلف و ترجمه اسناد را نیز باید مد نظر گرفت. علاوه بر همه این ها هزینه زندگی در ترکیه نیز هست که شامل هزینه های اصلی خورد و خوراک و رفت و آمد در این کشور می شود.

قبل از هر اقدامی نسبت به انتقال سند، هزینه ارزیابی ملک پیش روی خریداران می باشد که داشتن نامه ارزیابی آن در پروسه انتقال سند، اجباری می باشد. ارزیابی ملک توسط موسسات مربوطه، به بررسی اطلاعات نقشه، اطلاعات ثبتی در شهرداری و بررسی ارزش واقعی ملک می پردازد.
ارزیابی خانه باعث می شود امکان کلاهبرداری سودجویان در این زمینه بسیار کم تر شود. هزینه گزارش ارزیابی ملک در ترکیه مبلغی در حدود 1500 لیر ترکیه است که باید به سازمان ثبت زمین و مستغلات ترکیه پرداخت شود.

هزینه های انتقال مالکیت در ترکیه نیز می تواند بین خریدار و فروشنده تقسیم شود به طوری که 4 درصد ارزش واقعی ملک محاسبه می شود. در صورت داشتن وکیل حقوقی برای انتقال سند، مبلغی به میزان 150 یورو نیز به آن افزوده خواهد شد. هزینه آژانس املاک نیز معادل 2 درصد از قیمت فروش ملک می باشد که مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه خواهد شد.

همچنین عوارض و مالیات هر ملک به صورت سالیانه برای خانه های شهری 0.2 درصد و برای خانه های حومه شهر0.1 درصد باید پرداخت شود.
به طور کلی مجموع هزینه هایی که برای خرید ملک مورد نیاز است، در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی بسیار به صرفه تر است. از همین جهت متقاضیان بسیاری به دلیل هزینه کمتر و امکانات بیشتر، کشور ترکیه را برای خرید ملک و زندگی در این کشور انتخاب می کنند.

هزینه های خرید ملک در ترکیه

قیمت ملک در مناطق مختلف ترکیه

در سال 2021 همانند دیگر سال ها استانبول به عنوان پویاترین شهر ترکیه مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. به طور کلی در اکثر مناطق ترکیه خرید ملک نسبت به سال قبل بسیار افزایش پیدا کرده است.

فروش املاک به افراد خارجی 23% نسبت به سال قبل در همان ماه افزایش داشته است. تقاضا در برخی مناطق بیشتر بوده است. ویژگی هایی مثل قرارگیری ملک در مرکز شهر، نبود مشکل حمل و نقل، ایجاد فرصت موثر در محیط اجتماعی و عملکرد صحیح زیرساخت ها باعث افزایش تقاضا می شود. در جدول زیر قیمت املاک و مستغلات در مناطق مختلف ترکیه ذکر شده است.

منطقه مورد نظرجزئیات ملکقیمت ملک (دلار آمریکا)
استانبولآپارتمان 2 خوابه144269 دلار
ازمیرآپارتمان 2 خوابه378411 دلار
فتحیهویلای 2 خوابه601072 دلار
استانبولآپارتمان 3 خوابه650394 دلار
شیشلی استانبولآپارتمان 100 متری613200 دلار
بشیکتاش استانبولآپارتمان 100 متری108110 دلار
اسنیورت استانبولآپارتمان 100 متری295560 دلار

شرایط درخواست وام برای خرید ملک در ترکیه

متقاضیانی که برای خرید ملک در ترکیه قصد دارند از وام بانکی استفاده نمایند، می توانند امیدوار باشند که این امکان برای اتباع خارجی نیز امکان پذیر است و شرایط خاص خود را دارد.

بانک هایی در ترکیه می توانند به افراد برای خرید ملک وام دهند، بدون گزارش ارزیابی (که قبل از تنظیم قرارداد ارائه می شود) با ذکر ارزش واقعی ملک و همچنین اگر در ثبت ملک هر گونه محدودیتی وجود داشته باشد و دارای بدهی باشد، وام بانکی به این ملک ارائه نخواهد شد.

میزان وامی که به ملک تعلق میگیرد به عوامل متفاوتی همچون گردش مالی، ارزش ملک خریداری شده، نوع کسب و کار، میزان حقوق دریافتی فرد و غیره بستگی دارد. به همین دلیل بانک عامل پس از بررسی شرایط خریدار و ملک مورد نظر، اغلب بین 65 تا 70 درصد هزینه ملک را می توانند تسهیلات وام ارائه نمایند.

شرایط درخواست وام برای خرید ملک در ترکیه

مراحل درخواست وام بانکی جهت خرید ملک در ترکیه

  • ارائه درخواست مبنی بر دریافت وام به بانک مورد نظر
  • ارائه مدارک کامل که شامل مدارک کارشناسی فردی، مدارک شناسایی ضامن، پروانه ساخت ملک یا سند، نامه ارزیابی ملک
  • باز کردن حساب در شعبه مورد نظر و استعلام مدارک توسط بانک
  • تکمیل فرم های مربوط به وام
  • ارزیابی درخواست وام شما توسط بانک مربوطه
  • اعزام ناظر بانک جهت بازدید از ملک
  • ارزش گزاری ملک توسط ناظر بانک
  • انجام امضاهای قرارداد و حصول چک از بانک
  • مراجعه به دفتر ثبت سند و دفتر خانه برای نقل و انتقال سند

معمولا حداکثر مبلغی که برای باز پرداخت اقساط وام بانکی، در نظر گرفته می شود، معادل 50 درصد از حقوق یا درآمد ماهیانه افراد است که در مدت زمان 10 الی 15 سال طول می کشد. مدت زمان بازپرداخت نیز در همان زمان گرفتن وام مشخص می شود.
امکان پرداخت این نوع وام ها به صورت ارزی نیز وجود دارد. این بدین معناست که متقاضی می تواند به جای پرداخت با لیر ترکیه از ارزهای رایجی مانند یورو، دلار و پوند استفاده نماید.

لازم به ذکر است در صورت انصراف از گرفتن وام و تسویه مبلغ وام بانکی، بانک های ترکیه مبلغی را به عنوان جریمه از فرد متقاضی دریافت می کنند.
بر اساس این قانون در صورتی که مابقی اقساط باقیمانده کمتر از 36 قسط باشد، فرد باید 1 درصد از کل مبلغ وام را به عنوان جریمه به بانک پرداخت کند و اگر تعداد اقساط باقیمانده بیشتر از 36 قسط باشد، فرد باید 2 درصد از کل مبلغ وام را به عنوان جریمه پرداخت نماید، علاوه بر این، اقساط باقیمانده از وام نیز از متقاضی دریافت خواهد شد.

پیش خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر استقبال بسیار خوبی از خرید انواع ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی به عمل آمده است که پیش خرید ملک نیز در همین راستا قرار گرفته است زیرا قیمت پایین در این نوع خرید و امتیازاتی که برای خریداران ملک قائل می شوند، از عوامل مهمی است که نظر خریداران زیادی به خصوص اتباع خارجی را به خود جلب کرده است.
پیش خرید پروژه های در حال ساخت در کشور ترکیه هم به صورت قسطی صورت می گیرد و هم می توان به صورت یکجا تمام مبلغ آن را پرداخت کرد.

در پیش خرید ملک تنها با شرکت ساخت و ساز باید طرف حساب بود اما در املاک آماده با شخص فروشنده باید در ارتباط بود. اگرچه خرید ملک های آماده، دردسرهای کمتری ممکن است داشته باشد و تحویل آن فوری باشد اما پیش خرید ملک های در حال ساخت نیز مزیت هایی دارد. مهم ترین مزیت آن مبلغ پایینی است که خریدار پرداخت می نماید.

زیرا در ابتدا مبلغی به عنوان پیش پرداخت به شرکت ساخت و ساز پرداخت می شود و مابقی با توجه به پیشبرد ملک قابل پرداخت می شود. همچنین واحدهایی که پیش فروش می شوند معمولا بین 15 تا 30 درصد ارزان تر از واحد های آماده تحویل خواهند بود.

افرادی که خرید ملک در ترکیه را به عنوان سرمایه گذاری بنگرند و سود دهی برایشان اهمیت بیشتری داشته باشد، با پیش خرید ملک در این کشور می توانند تا زمان تحویل آن حداقل 15 تا 30 درصد سود خواهند کرد و البته این درصد از سود هرساله با بالا رفتن قیمت ملک در ترکیه، افزایش پیدا می کند.
معمولا اقساطی که برای ملک پیش خرید تبیین می نمایند بلند مدت است و مبلغ آن را به صورت اقساط در مدت زمان معین و معمولا بدون بهره پرداخت می توان پرداخت کرد.

پیش خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه را داشته باشند از مزایای بسیاری بهره مند خواهند شد که بررسی آنها می تواند در نحوه تصمیم گیری خریداران ملک بسیار تاثیر گذار باشد.

از مهم ترین مزایایی که می توان به آن اشاره کرد، این است که اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه، علاوه بر سود، اقامت نیز به آنها تعلق می گیرد. سرمایه گذاری در کشور ترکیه دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • آب و هوای معتدل و مناسب کشور ترکیه که با وجود باران های سیل آسا، اما زمستان های نه چندان سرد و تابستان های نه خیلی گرم را می توان تجربه کرد.
  • دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی از هواپیما گرفته تا اتوبوس های بین شهری
  • هزینه های زندگی در ترکیه متناسب با درآمد افراد مناسب و به صرفه می باشد. از خورد و خوراک روزانه تا خرید و اجاره مسکن، همه با هر قیمتی در بالاترین کیفیت در دسترس تمام افراد جامعه قرار می گیرند. هزینه‌ های جاری زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین است.
  • قیمت مناسب املاک نسبت به ارزش آن بدین معنا که با توجه به امکاناتی که دریافت می شود در مقایسه با خرید ملک در اروپا بسیار مقرون به صرفه است.
  • مالیات بر ارث در کشور ترکیه وجود ندارد. اگر متقاضی نیز بخواهد مالکیت ملک را به شخص دیگری واگذار نماید نیاز به پرداخت مالیت های سنگینی که در کشور های اروپایی دریافت می شود، نیست.
  • در کشور ترکیه، سرمایه گذاران اگر ملکی را با هر متراژی که خریداری نمایند، با پرداخت مبلغ کل آن می توانند مالکیت صد در صدی آن را دریافت نمایند. ملک خریداری شده می تواند خانه یا زمین نیز باشد.
  • اخذ اقامت با خرید خانه در ترکیه برای خارجیان و خانواده شان
  • از مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه، امکان اخذ اقامت و تابعیت این کشور است. در شرایطی اتباع خارجی می توانند پاسپورت ترکیه را دریافت نمایند که مبلغی معادل 250 هزار دلار هزینه خرید ملک کرده باشند.
  • تضمین سرمایه ‌گذاری در ترکیه توسط معاهده ای که بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، نشان می دهد سرمایه آنها دچار ریسک نمی شود.
  • امکان اجاره ملک خریداری شده
  • امکان فروش ملک پس از 3 سال
  • امکان افتتاح حساب بانکی و دسترسی به مستر کارت بین المللی
  • روند سریع و نسبتا راحت برای کسب اقامت و تابعیت کشور ترکیه برای خارجیان
مزایای خرید ملک در ترکیه

معایب خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر از آنجایی که خرید ملک در ترکیه مورد استقبال زیادی از متقاضیان قرار گرفته است، لذا افراد متقاضی نیز باید معایب این کار را نیز در نظر بگیرند تا در سرمایه گذاری خود تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

خرید ملک نیز مانند هر کار دیگری، معایب مخصوص به خود را خواهد داشت. برخی از مهم تریم معایبی که متقاضیان ممکن است با آنها روبرو شوند در زیر به آن اشاره شده است:

  • یکی از معایب مهمی که در نظر اول به چشم می خورد زبان این کشور است. با وجود این که کشور ترکیه توریسم زیادی دارد و میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است، اما مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط ندارند.
    از این رو در معاملات و سرمایه گذاری های خرد و کلان در کشور ترکیه نیز امکان بروز مشکل وجود دارد که ممکن است برای سرمایه گذاران دردسر ساز شود؛ زیرا افراد سودجویی بسیاری هستند که بخاطر عدم تسلط سرمایه گذاران به زبان ترکی، آنها را مورد سو استفاده قرار خواهند داد. در این راه بهتر است افراد از یک مترجم قابل اعتماد استفاده کنند.
  • از معایب دیگر خرید ملک می توان به ابطال قرارداد خرید ملک در ترکیه اشاره نمود و چنانچه خریدار، ملکی را خریده باشد که قوانین جمهوری ترکیه را نقض کند شامل این قانون خواهد شد.
    اگر ملک خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه نشود، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود (قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع کند) و همچنین اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید ملک توسط کشور ترکیه امکان پذیر می شود.
  • نرخ مالیات در ترکیه نیز بسیار اهمیت دارد زیرا میزان مالیات در یک کشور رابطه مستقیمی با میزان سود و دریافت خالص است و هرچه نرخ مالیات بیشتر باشد، سود حاصل برای خریدار ملک کمتر خواهد بود.
    مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمد به دولت یا بخشی از سود فعالیت های تجاری و اقتصادی است که توسط سرمایه گذاران به دولت پرداخت می شود.
    به محض این که سرمایه گذار اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه کند، باید برای ملک خریداری شده مالیات پرداخت کند. علاوه بر مالیت هزینه های جانبی دیگری که شامل هزینه‌ ثبت سند و حق مشاوره به موسسات املاک نیز می شود. در صورتی که سرمایه گذار قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد، باید مالیات بر درآمد حاصل از آن را نیز پرداخت کند.

مشاوره جهت خرید ملک در ترکیه

افرادی که علاقه مند به خرید ملک در کشور ترکیه و اخذ اقامت این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی، با یک متخصص در این زمینه، مشاوره و کمک دریافت نمایند تا با خیالی آسوده یک ملک مناسب را خریداری کنند. مشاوران حقوقی ما می توانند راهنمایی های لازم را برای خریداران ملک در ترکیه را ارائه دهند و در هنگام عقد قرارداد در کنارشان باشند.

اگر خواهان خرید خانه در ترکیه هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت نمایید. مشاوران ما می توانند تمام جزئیات خرید ملک در ترکیه را برای شما عزیزان تشریح نمایند تا تصمیم گیری را برایتان راحت تر نماید.

مشاوره جهت خرید ملک در ترکیه

اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید ملک

عموما افرادی که برای خرید ملک در کشور ترکیه اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز هستند. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان با خرید ملک در ترکیه می توانند اقامت این کشور را با شرایط خاصی دریافت کنند که این یک مزیت بسیار مهمی است که این کار در بر دارد.

متقاضیان خرید ملک برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید ملکی به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری کنند. این ملک می تواند تجاری یا مسکونی نیز باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.

لازم به ذکر است که خریداران خارجی که با مبلغی به ارزش 250_300 هزار دلار آمریکا، اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند، می توانند طی مدت زمان 6 ماه برای خود و خانواده اش اقامت و تابعیت این کشور را دریافت نمایند. به این معنی است که در کمترین زمان هم سرمایه گذاری مفید صورت گرفته است و هم پاسپورت این کشور دریافت می شود.

افراد با مبالغ پایین تر نیز می‌ توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید و از امکانات رفاهی این کشور استفاده نمایند. متقاضیان برای دریافت اقامت دائم و تابعیت باید 5 سال در این کشور حضور مستمر داشته باشند که پس از گذشت آن می توانند تابعیت این کشور را به راحتی برای خود و خانواده شان بدست آورند.

اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید ملک

سخن پایانی

خرید ملک در ترکیه و نحوه اخذ تابعیت ترکیه در این مطلب مورد بررسی قرار گفت. اگر می خواهید در ترکیه سرمایه گذاری کرده و از این راه تابعیت این کشور را به دست آورید، خرید ملک می تواند بهترین گزینه باشد.
ترکیه به نسبت دیگر کشورها مسیر تابعیت راحت تری داشته و با تنها 250 هزار دلار می توان برای آن اقدام کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید ملک در ترکیه می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید، در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را مطرح کرده، تا کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخ شما را ارسال کنند.

سوالات متداول

بهترین مناطق ترکیه برای خرید ملک کجاست؟

خرید خانه در استانبول، خرید خانه در آنتالیا، خرید خانه در بورسا، خرید خانه در بدروم، خرید خانه در کالکان، خرید خانه در یالووا

شرایط خرید خانه در استانبول چیست؟

استانبول با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده و بسیاری از محله های آن در حال بازسازی است. سرمایه گذاران با تجربه از این فرصت برای خرید خانه در مناطقی با امکان افزایش قیمت استفاده می کنند.

شرایط خرید ملک در ترکیه چیست؟

بسیاری از کشورها طرح ویزای طلایی را ارائه می دهند. در طرح ویزای طلایی افراد می توانند با خرید ملک اقامت و تابعیت آن کشور را به دست آورند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button