خرید یک کسب و کار و یا راه اندازی بیزینس در کانادا یکی از راه های دریافت ویزای کانادا و اقامت دائم است. حال در این مقاله کارشناسان آتیه آفرینان به طور کلی نحوه راه اندازی کسب و کار در کانادا را مورد بررسی قرار دادن.
حتما بخوانید و در صورت هرگونه سوال و ابهام با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

خرید بیزینس در کانادا | انواع و شرایط آن برای اقامت کانادا

برنامه Owner operator چیست؟

خرید بیزینس در کانادا، در واقع یک برنامه رسمی مهاجرت نیست، بلکه یک مجوز کار است که تحت برنامه کارگر خارجی موقت فدرال (TFWP) صادر می‌شود. هیچ سهمیه سالانه‌ای نیز برای تعداد مجوزهای کار صادر شده وجود ندارد.

متقاضیان باید برای کسب اقامت دائم یا از طریق برنامه‌های نامزدهای استانی استفاده کنند و یا طرح سیستم اکسپرس اینتری اقدام نمایند. استان کبک کانادا با برنامه سرمایه گذاری مهاجران کبک (QIIP) بر منطقه خود تسلط دارد. این برنامه مبتنی بر سهمیه است و می‌توان گفت بیشتر برای متقاضیان با سرمایه بالا، مناسب است.

یک سرمایه گذار یا کارآفرین خارجی، می‌تواند یک بیزینس مناسب خریداری کند و قبل از اعطای اقامت دائم به منطقه مورد نظر نقل مکان کند.

این ویزای کاری که تحت برنامه اپراتور بیزینس یا Business Owner برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است، ویژه افرادی است که مایل به ایجاد یک تجارت جدید یا خرید یک بیزینس موجود در کانادا هستند.
برای واجد شرایط شدن به عنوان Owner operator، سرمایه گذار خارجی باید دارای تجربه قابل تأیید و قابل انتقال به عنوان مالک کسب و کار یا مدیر کسب و کار باشد و به دولت فدرال کانادا ثابت کند که تمکن مالی لازم برای اداره بیزینس مورد نظر را دارد و این تجارت در کانادا ارزشمند می‌باشد.

برای اخذ اقامت دائم کانادا صاحبان بیزینس که تائیدیه LMIA را نیز از (سازمان تابعیت و مهاجرت کانادا) IRCC دریافت کرده‌اند، باید حداقل 50٪ مالکیت شرکت را داشته باشند و همچنین می‌توانند با دریافت 200 امتیاز در برنامه اکسپرس انتری به عنوان مدیر ارشد با کد شغلی ناک (NOC 00) موفق شوند.

برنامه Owner oprator

پادکست خرید بیزینس در کانادا

از شما دعوت می کنیم برای اطلاعات تکمیلی حتما این پادکست را که توسط کارشناس ارشد موسسه آماده شده است، گوش دهید.

شرایط خرید بیزینس در کانادا

مقامات مهاجرت به کانادا رویه‌های پردازش ویژه‌ای را تحت عنوان برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) با ویزای Owner Operator ایجاد کرده‌اند. برای برنامه‌های دریافت شده در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۱ یا پس از آن، برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP) دیگر تغییرات خط‌ مشی را برای برنامه‌های «مالک/اپراتور» اعمال نخواهد کرد. این برنامه ها با استفاده از فرآیند عادی ارزیابی خواهند شد.
به این ترتیب با اخذ ویزای اپراتوری بیزینس (Owner Operator)، کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که می‌خواهند با خانواده‌های خود به کانادا نقل مکان کنند، می‌توانند یک کسب و کار تأسیس شده بخرند یا یک تجارت جدید در کانادا راه اندازی کنند.

سرمایه گذاران واجد شرایط می‌توانند برای ویزای کار به عنوان کارمندی در سطح مدیریت، تحت برنامه کارگر خارجی موقت فدرال (TFW) درخواست بدهند. در کمتر از 1 سال، دارندگان ویزای کار موقت و خانواده‌هایشان می‌توانند اقامت دائم را تحت برنامه مهاجرت استانی یا به عنوان کارگر ماهر فدرال تحت برنامه اکسپرس اینتری کانادا بدست بیاورند.

مشاوره و تماس
021-72207

متقاضیان خود اشتغال بلند مدت و هدف موقت

افسران مهاجرت باید متقاعد شوند که تبعه خارجی در پایان دوره اقامت مجاز خود، کانادا را ترک خواهد کرد. افسران می توانند دستور العمل های کلی را برای همه ساکنان موقت برای اطلاعات بیشتر بررسی کنند.

اگرچه متقاضیان ممکن است قصد تغییر وضعیت به عنوان کارگران موقت و در نهایت به عنوان ساکنان دائم داشته باشند، اما همیشه باید افسر را قانع کنند که در پایان دوره موقت مجاز طبق بخش R185 کانادا را ترک خواهند کرد. متقاضی باید بتواند نشان دهد که کارشان در کانادا موقتی خواهد بود، ظرفیت و تمایل به ترک کانادا را حفظ کرده و روابط قوی تری با اقامت خود در خارج از کانادا دارند.

خرید بیزینس توسط اتباع خارجی باید توسط یک طرح تجاری مناسب پشتیبانی شود و فرد سایر شرایط لازم را داشته باشد. همچنین باید بیزینس او منجر به ایجاد و یا حفظ مشاغل کانادایی شود. اگر می‌خواهید بیشتر با خرید بیزینس در کانادا آشنا شوید و شرایط آن برای اقامت کانادا را دریابید، با ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، همراه ما باشید.

چه کسی واجد شرایط خرید بیزینس در کانادا است؟

  • یک سرمایه گذار خارجی که تجربه و سابقه کار مدیریتی قابل تأیید و قابل انتقال داشته باشد.
  • فردی که دارایی کافی برای خرید یا راه اندازی کسب و کار هدفمند در کانادا را داشته باشد.
  • فردی که توانایی‌های کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی برای کار فعالانه به عنوان یک مدیر در تجارت را داشته باشد.
  • فردی که دارای سوء سابقه کیفری نباشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • در جایی که فردی مالک جزئی با درصد کمتری است و برای کار در این کسب و کار می آید، فرد ملزم به درخواست مجوز کار به عنوان یک کارمند و نه به عنوان یک فرد خوداشتغال هست و بنابراین ممکن است به LMIA نیاز داشته باشند.
  • اگر چندین مالک وجود داشته باشد، فقط یک مالک به طور کلی واجد شرایط مجوز کار طبق بند R205 (a) است، مگر اینکه شرایط استثنایی را بتوان نشان داد.
  • باید حداقل یک کانادایی یا مقیم دائمی را استخدام کرده باشد.
  • هنگامی که افسران در حال بررسی مزایای قابل توجه کسب و کار پیشنهادی هستند، لزوماً نوع کسب و کار (مالکیت انفرادی، حق امتیاز، شرکت، و غیره) نیست که آن را به یک مزیت قابل توجه تبدیل می کند یا حتی چقدر برای آن هزینه شده است. در عوض، چگونه فرصت هایی را برای کانادایی ها یا ساکنان دائمی فراهم می کند یا برای اقتصاد محلی یا منطقه ای سود می بخشد.
  • به عنوان مثال، یک فروشگاه رفاه واقع در خیابان یونگ در تورنتو که 2 نفر اضافی را استخدام می کند، هیچ تفاوتی در اقتصاد محلی ایجاد نمی کند و 2 شغل اضافی نیز قابل توجه نیست.
  • اما اگر همان فروشگاه رفاهی در یک منطقه کوچک روستایی که نزدیک‌ترین خواربار فروشی در 20 کیلومتری آن است تأسیس شود، ممکن است سودمند باشد زیرا می‌تواند از یک استخر بسیار کوچکتر از افراد محلی که ممکن است شغل کمیاب باشد، استخدام کند. با جذب مردم به این منطقه، اقتصاد سایر مشاغل اطراف خود را افزایش دهید.
  • باید وجه کافی از 100000 تا 300000 دلار را فرد در حساب بانکی خود برای راه اندازی بیزینس داشته باشد.
چه کسی واجد شرایط خرید بیزینس در کانادا است؟

مدارک مورد نیاز برای خرید بیزینس در کانادا

  • طرح کسب و کار (بیزینس پلن) برای شرکت کانادایی
  • مدرک مالکیت شرکت کانادایی (اسناد ثبت نام یا قرارداد خرید اکثریت سهام)
  • اثبات اصالت کسب و کار در کانادا (با ارائه مدارک بازاریابی، وب سایت، قراردادها، اجاره دفتر، فاکتورها و غیره)
  • مدارک شخصی متقاضی (مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، گذرنامه، گواهی ازدواج، صورتحساب بانکی، مدرک تجربه کاری و یا سابقه مدیریتی و …)

ویزای کار با خرید بیزینس در کانادا، ابتدا برای 2 سال صادر می‌شود و در صورتی که کارگر خارجی شرایط ویزای اولیه خود

را رعایت کرده باشد، امکان تمدید آن را دارد. اعضای خانواده متقاضی نیز می‌توانند به او در کانادا ملحق شوند.

همچنین همسر می‌تواند اجازه کار بگیرد و برای فرزندان نیز امکان اخذ اجازه تحصیل در کانادا وجود دارد. کودکان می‌توانند به صورت رایگان در یک مدرسه دولتی در کانادا ثبت نام کنند. از طرفی متقاضی و اعضای خانواده‌اش می‌توانند در طول مدت اعتبار ویزای خود به خدمات درمانی رایگان نیز دسترسی داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای خرید بیزینس در کانادا

روند خرید بیزینس در کانادا چگونه است؟

ابتدا باید سرمایه گذار خارجی یک تجارت کانادایی را برای خرید شناسایی کند. سپس باید تائیدیه ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) را همراه با یک طرح تجاری مناسب ارائه بدهد. هنگامی که تائیدیه LMIA صادر شد، سرمایه گذار خارجی برای مجوز کار موقت 12 تا 24 ماهه و قابل تمدید درخواست می‌دهد. این روند بعد از پیدا شدن یک بیزینس برای خرید، چیزی در حدود 2 تا 3 ماه طول می‌کشد.

دو نوع LMIA وجود دارد:

  1. دستمزد بالا
  2. دستمزد کم

LMIA با دستمزد بالا برای مشاغلی اعمال می شود که بیش از متوسط دستمزد ساعتی در استان یا منطقه ای که شغل در آن واقع شده است، پرداخت می شود. LMIA با دستمزد کم برای مشاغلی است که کمتر از میانگین دستمزد ساعتی استانی یا منطقه ای پرداخت می کنند.

واجد شرایط بودن به عنوان مالک اپراتور owner-operator

اگر صاحب کسب و کار خارجی هستید و می خواهید کسب و کاری را در کانادا راه اندازی یا خریداری کنید، ممکن است واجد شرایط LMIA به عنوان مالک اپراتور باشید.
برای واجد شرایط بودن، باید نشان دهید که مالکیت سهام کنترل کننده/تصمیم گیرنده در کسب و کار دارید (حداقل 51% از سهام شرکت)، مهارت ها و تجربه لازم برای اداره کسب و کار را دارید و می توانید نشان دهید که کسب و کار شما مزایای اقتصادی قابل توجهی برای کانادا ایجاد می کند.

ارزیابی LMIA

در طول ارزیابی LMIA ،Employment and Social Development Canada (ESDC) پیشنهاد شغل و تبلیغات را بررسی می کند تا اطمینان حاصل شود که شما الزامات تعیین شده توسط ESDC را برآورده می کنید.
علاوه بر ارزیابی نیاز به یک کارگر خارجی، ESDC همچنین ارزیابی می کند که آیا استخدام یک فرد بر بازار کار کانادا تأثیر منفی می گذارد یا خیر.

پس از تایید LMIA

پس از تایید LMIA، کارفرما باید یک کپی از نامه LMIA را به کارگر خارجی ارائه دهد، سپس کارگر می تواند از آن برای درخواست مجوز کار استفاده کند. پس از صدور مجوز کار، کارگر خارجی می تواند برای کار برای کارفرما به کانادا بیاید.

فرد متقاضی خرید بیزینس در کانادا و کسب و کار در کانادا باید بتواند از فرصت‌های محدود مهاجرت مبتنی بر سرمایه گذاری در کانادا استفاده کند. اکثر برنامه‌های مهاجرتی اقامتی مبتنی بر سرمایه گذاری استانی و با صدور دعوت نامه می‌باشند که این روند کلی 12 تا 36 ماه طول می‌کشد.

روند خرید بیزینس در کانادا

سخن پایانی

اگر شما می‌خواهید که سرمایه خود را در کشور کانادا صرف کنید و با سوابق مدیریتی خود، اقدام به خرید بیزنس در کانادا کنید، می‌توانید از راهنمایی و تجربه وکلای خوش نام موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان استفاده کنید.
بیش از 18 سال سابقه در امور مهاجرتی و بالغ بر 20 هزار پرونده مهاجرتی موفق، گواه این است که با برترین ها روند مهاجرت خود را پیش خواهید برد. پس فرصت را از دست ندهید و هم اکنون از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان مهاجرتی، استفاده کنید.

سوالات متداول

ویزای کار یا خرید بیزینس برای چه مدتی صادر می شود؟

ابتدا برای 2 سال صادر می‌شود و در صورتی که کارگر خارجی شرایط ویزای اولیه خود را رعایت کرده باشد، امکان تمدید آن را دارد

برنامه اپراتور بیزینس (Owner oprator) مختص چه افرادی است؟

ویژه افرادی است که مایل به ایجاد یک تجارت جدید یا خرید یک بیزینس موجود در کانادا هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به کانادا مهاجرت به کانادا

اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید اما از روشهای متنوع مهاجرت به کانادا آگاهی ندارید، این مق...

ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

نظرات کاربران
Call Now Button