اگر قصد مهاجرت به عمان از طریق کار را داشته باشید، مطمئناً می‌خواهید بدانید، درآمد شخصی که در کشور عمان کار می‌کند چقدر است؟ باید در پاسخ این سؤال بگوییم درست است که هر شغلی حقوق مخصوص به خودش را دارد ولی فردی که در عمان کار می‌کند به طور میانگین حدود 1800 OMR در ماه درآمد دارد و میزان حقوق سالانه حدود 22000 OMR است.

کمترین میزان دستمزد در این کشور چیزی در حدود 500 OMR بوده و بالاترین میزان دستمزد، 8000 OMR نیز می‌رسد. توجه داشته باشید که دستمزدها در عمان همراه با مزایایی همچون حق مسکن، حمل و نقل و … است.

میزان حقوق و درآمد کار در عمان

مقایسه حقوق و دستمزد بر اساس سال‌ های تجربه

شاید بخواهید بدانید که چگونه حقوق یک فرد با کار در عمان به مرور زمان افزایش می‌یابد. باید بدانید که سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق افراد است. طبیعتاً هر چه سال‌های بیشتری کار کرده و تجربه کاری بالاتری داشته باشید، دستمزد بالاتری نیز خواهید گرفت.
به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه کاری دارند، به طور متوسط 35% بیشتر از تازه‌ کاران و جوانان در همه صنایع و رشته‌های موجود در عمان، درآمد دارند.

افراد حرفه‌ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط 40% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. تغییر در حقوق بر اساس تجربه از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و به زمینه شغلی نیز بستگی دارد.
با رسیدن به مرز 10 سال سابقه، حقوق شما در عمان، چیزی در حدود 20% افزایش می‌یابد و برای افرادی که سابقه‌شان از مرز 15 سال گذشته باشد، حقوق 15% افزایش می‌یابد.

مقایسه حقوق و دستمزد بر اساس سال‌ های تجربه
میزان حقوق و درآمد کار در عمان

مقایسه حقوق بر اساس میزان تحصیلات

سطح تحصیلات نیز بر روی حقوق شما در عمان تأثیر دارد. به خوبی مشخص است که افراد با مدارک آموزش عالی، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.
تأثیر حقوق بر اساس تحصیلات نیز از مکانی به مکان دیگر متفاوت بوده و به زمینه شغلی نیز بستگی دارد. اما بر اساس تحقیقات انجام شده، کارگران دارای مدرک دیپلم به طور متوسط 20% بیشتر از همتایان خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده‌اند، درآمد دارند.
کارمندانی هم که مدرک لیسانس گرفته‌اند، 25% بیشتر از کسانی که فقط موفق به دریافت گواهینامه یا دیپلم شده‌اند، درآمد دارند.

برای حرفه‌ای‌هایی که به مدرک کارشناسی ارشد دست یافته‌اند، حقوق به صورت 30% بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می‌گیرد. در نهایت، دارندگان مدرک دکترا با انجام کار پزشکی، به طور متوسط 25% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

میزان حقوق و درآمد کار در عمان بر اساس جنسیت

اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیر دارد. باید بگوییم که در عمان، کارمندان مرد 10% بیشتر از زنانی که کار مشابه را انجام می‌دهند درآمد دارند.

به عنوان مثال اگر یک مرد در یک موقعیت شغلی به میزان 1900 OMR حقوق دریافت کند، یک زن با انجام همان کار، مبلغی معادل با 1700 OMR دریافت خواهد کرد.

میزان حقوق و درآمد کار در عمان بر اساس جنسیت
میزان حقوق و درآمد کار در عمان بر اساس جنسیت

میانگین درصد افزایش حقوق سالانه در کشور عمان

تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که افزایش حقوق سالانه در عمان چقدر است؟ کارمندان هر چند وقت یک بار، افزایش حقوق پیدا می‌کنند؟
کارمندان در عمان به طور معمول هر 19 ماه یک بار افزایش دستمزد خود را به میزان 7% مشاهده می‌کنند. البته این ارقام به صورت میانگین هستند.

افزایش حقوق از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، سمت شغلی، میزان سابقه، حساسیت شغلی، تحصیلات، جنسیت و عملکرد شما برای موفقیت سازمان، مهم‌ترین فاکتورها در تعیین میزان و تعداد دفعات افزایش حقوق هستند.

اصطلاح “افزایش سالانه حقوق” معمولاً به افزایش در دوره 12 ماهه تقویمی اشاره دارد، اما از آنجایی که به ندرت اتفاق می افتد که حقوق افراد دقیقاً در یک سال بررسی شود، دانستن دفعات و نرخ آن، نیازمند محاسبه است.

میانگین درصد افزایش حقوق سالانه در کشور عمان

چگونه درصد افزایش حقوق را محاسبه کنیم؟

افزایش حقوق سالانه در یک سال تقویمی (12 ماه) را می‌توان به راحتی به صورت زیر محاسبه کرد:

  • افزایش سالانه حقوق = نرخ افزایش x 12 ÷ فرکانس افزایش
  • متوسط افزایش حقوق و دستمزد در یک سال (12 ماه) در عمان حدود 4% است.

پاداش و تشویقی‌ ها در عمان چگونه است؟

نرخ پاداش سالانه حقوق در عمان، به این صورت است چیزی در حدود 55% از کارکنان در سال گذشته هیچ گونه پاداش یا مبلغ تشویقی دریافت نکرده‌اند در حالی که 45 درصدشان اعلام کرده‌اند که پاداش پولی دریافت کرده‌اند.
کسانی که پاداش دریافت کردند، حدود 4% تا 5% از حقوق سالانه‌شان، بیشتر دریافتی داشته‌اند.

پاداش و تشویقی‌ ها در عمان چگونه است؟

آیا عمان برای کسب درآمد مقصد خوبی است؟

عمان با جمعیت تخمینی 4.97 میلیون نفر و با توجه به اینکه تقریباً یک سوم جمعیت عمان را مهاجران از سراسر جهان تشکیل می‌دهند، می‌تواند مقصد ایده آلی برای کار باشد. اکثر کارگران خارجی در این کشور در مشاغل غیر ماهر کار می‌کنند، اما تعداد زیادی از مشاغل بسیار تخصصی و موقعیت‌های اجرایی نیز به افراد واجد شرایط مهاجرت داده می‌شود.

کشور عمان یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین کشورهای خلیج‌ فارس برای زندگی و کار خارجی‌ها است. اما مانند هر مقصد دیگری، زندگی و کار در این کشور فراز و نشیب‌هایی نیز دارد.

حقوق مشاغل مختلف در عمان

باید بگوییم که میزان دستمزد در کشور عمان بالا است و معمولاً مشابه یا حتی بیشتر از آنچه در کشورهای غربی در نظر گرفته می‌شود، می‌باشد.
برای اینکه تصویر بهتری از کار در این کشور به دست آورید، در اینجا نگاهی به برخی از حرفه‌های رایج به همراه میانگین حقوق ماهیانه آن‌ها در عمان می‌اندازیم:

  • مدیر عامل – 10310 دلار
  • مدیر کل – 7672 دلار
  • معلم دبیرستان – 3511 دلار
  • وکیل – 3925 دلار
  • مدیر منابع انسانی – 5966 دلار
  • مدیر هتل – 6415 دلار
  • نماینده فروش – 2856 دلار
  • پزشک عمومی مراقبت‌های بهداشتی – 4670 دلار
  • حسابدار – 3260 دلار
  • مسئول پذیرش – 2420 دلار
  • دستیار اداری – 2291 دلار
  • مهندس – 4027 دلار
  • توسعه دهنده/برنامه نویس نرم افزار – 3860 دلار
  • پرستار – 3709 دلار
  • داروساز – 5116 دلار
  • خدمتکار – 2760 دلار
حقوق مشاغل مختلف در عمان
حقوق مشاغل مختلف در عمان

سوالات متداول

✳️ تجربه کار در کشور موجب افزایش حقوق می شود؟

بله. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه کاری دارند، به طور متوسط 35% بیشتر از تازه‌ کاران و جوانان در همه صنایع و رشته‌های موجود در عمان، درآمد دارند.

✳️ آیا میزان تحصیلات کارکنان در کشور عمان در حقوقشان تاثیر دارد؟

بله. برای حرفه‌ای‌هایی که به مدرک کارشناسی ارشد دست یافته‌اند، حقوق به صورت 30% بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می‌گیرد. در نهایت، دارندگان مدرک دکترا با انجام کار پزشکی، به طور متوسط 25% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

4.3/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار ...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذار...

نظرات کاربران
رادمان میری

سلام خسته نباشید من فوق لیسانس عمران دارم و همچنین مدرک DBA از موسسه آموزش عالی دارم فقط زبان انگلیسی در حد آماتور بلدم میتونم در عمان کار داشته باشم. اگر کارهای دیگه هم بخوام انجام بدم حقوقش فرق میکنه؟ مثل گارسون یا خدمتکار و غیره

آتیه آفرینان

با سلام. برای کشور عمان فقط کادر درمان اقدام داریم.

زهره جوادیه

سلام. من دکترای علوم ارتباطات دارم‌همراه با ۱۷ سال سابقه بیمه و دولتی در وزارت ارشاد ایران. همچنین حدود ۱۱ سال هست که در دانشگاه تدریس میکنم،شانس کار من در عمان به چه شکلی هست؟متشکرم

آتیه آفرینان

با سلام. شرایط خیلی خوبی دارید. باید از طریق موسسات کاریابی معتبر اقدام کنید. چون ما در حال حاضر کشورهای دیگه رو اقدام داریم.

سجاد رستمی

سلام خسته نباشین بنده در ایران روی دکل حفاری کار میکنم و سکوبان هستم همون رافنیک خاستم بدونم در عمان به نیروی کار در صنعت حفاری احتیاج دارند ؟وشرایط رفتن به عمان برای کار رو دکل حفاری چطوره ممنون میشم راهنمایی کنید

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر یرای کادر درمان اقدام داریم.

محمد اعتمادی

من دکتورای زبان وادبیات عربی دارم قصد تدریس در دانشگاه یاموسسات علمی اموزشی درعمان ذارم ضمنا به لهجهای مختلف عربی مسلطم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکر

آتیه آفرینان

با سلام. باید از طریق موسسات کاریابی اقدام کنید. ولی جای معتبر خیلی کم هستش باید تحقیق کنید.

جاسم.بفلانی

باسلام من دنبال کار میگردم یک جوان بیکارم کارم خدماتی هستم و همه کار انجام میدم نگهبانی در تنظیفات انجام میدهم

آتیه آفرینان

با سلام. برای عمان بیشتر کادر درمان اقدام داریم.

حمیدی

با سلام این حقوق هایی که نوشتید کلا درست نیست و هیچ مهاجری از مدیر تا خدمتکار چنین حقوقی هیچ جای عمان دریافت نکرده و نخواهد کرد مثلا خدمتکار منزل حدودا 100 ریال تا 150 ریال حقوق میگیره و کارگر هم حرفه ای که باشه و در رستوران که روزی 16 ساعت کار میکنه تقریبا 200 ریال هست که به هزار دلار نمیرسه کارمند هم تقریبا 200 تا 300 بستگی به جایی که کار میکنه داره پرستار تقریبا 350 تا 400 ریال میگیره یعنی 910 دلار تا 1040 دلار میشه پس بهتره مردم رو با این تفکر واهی وسوسه مهاجرت نکنید

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

عبداللهبریهی

با سلام من آشپز کبابگیر رستوران بودم و به صورت تجربی این کار را یاد گرفتم و هیچگونه مدرک آشپزی ندارم ضمنا به زبان عربی تسلط کامل دارم آیا در کشور عمان به آشپز نیاز دارند؟ اگر جواب مثبت هست، شرایط کار و میزان حقوق به چه صورت میباشد؟ با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. باید از طریق موسسه کاریابی اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button