حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه در این مقاله مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایند.
به همین سبب توجه متقاضیان زیادی به این موضوع جلب شده است. متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارند نیاز به بررسی جامع و کاملی دارند تا سرمایه گذاری مطمئن تری را تجربه نمایند.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه

اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال های اخیر، ترکیه میزبان مهاجران زیادی بوده است. لازم به ذکر است کشور ترکیه علی رغم این که بخشی از آن اروپایی است، اما هنوز هم نتوانسته است عضو رسمی اتحادیه اروپا به حساب بیاید و پذیرفته شود.

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است. افرادی که بتوانند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست یابند.

روش های متعددی برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد از جمله: ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و غیره که بهترین آنها می توان خرید ملک را نام برد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه منجر به اخذ تابعیت ترکیه می شود.

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه و انواع آن

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و در عین حال پرجاذبه است که سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به ترکیه را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود، یکی از روش های سرمایه گذاری را انتخاب نمایند تا بتوانند بر اساس آن اقدام به درخواست اقامت ترکیه نمایند.
انواع سرمایه گذاری در ترکیه شامل موارد زیر می شوند:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت
حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه و انواع آن

حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک

در سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه رونق بسیار خوبی داشته است. از این رو دولت ترکیه نیز با در نظر گرفتن قوانین جدید و تسهیلات ویژه، به گسترش آن کمک بسزایی کرده است. بدین سبب خرید ملک در ترکیه رشد روز افزونی را در این سال های اخیر تجربه نموده است.
بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است زیرا اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه، علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنند.
این رو در طی سال های اخیر، خرید ملک در ترکیه، افراد زیادی را از کشورهای مختلفی، به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه املاکی مانند خانه، آپارتمان، ویلا، دفتر کار، مغازه و… خریداری نمایند.

چنانچه فرد متقاضی بخواهد زمین زراعی خریداری نماید و در آن خانه ای را بنا کند باید طی 2 سال به وزارت محیط زیست و شهرسازی اعلام کند. مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می شود. همچنین یکی از راه های اخذ تابعیت ترکیه نیز محسوب می شود.
حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلار آمریکا می باشد. در قانون سال های پیش، این مبلغ یک میلیون دلار بوده است که با برای جذب سرمایه گذاران بیشتر این قانون را برداشته و به 250 هزار دلار کاهش داده است.
شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود. در این روش بین 3 تا 6 ماه زمان لازم می برد که پاسپورت ترکیه برای متقاضیان صادر شود تا از تمام حق و حقوق شهروندی ترکیه بهره مند شوند.

حداقل سرمایه لازم برای سپرده بانکی

قوانین مربوط به سرمایه گذاری در ترکیه طی سال های اخیر، برای اخذ تابعیت این کشور تغییر یافته است. در قوانین گذشته، سرمایه ‌گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه، مبلغی معادل 1 تا 3 میلیون دلار آمریکا مورد نیاز بوده است.
اما از آنجایی که دولت ترکیه برای جلب سرمایه گذاران خارجی به کشور خود اقداماتی را صورت داده است، در سال 2019 بر اساس قوانین جدید، حداقل سرمایه برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه به مبلغ 250 تا 500 هزار دلار آمریکا کاهش پیدا کرده است.

سرمایه ‌گذاری از طریق سپشرط لازم برای اخذ اقامت، این است که مبلغ مورد نظر در سپرده بانکی تا 3 سال نباید جا به جا شود یا از حساب کسر گردد. البته ناگفته نماند که این روش سود چندانی برای شخص ندارد.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

حداقل سرمایه لازم برای خرید سهام

این نوع سرمایه گذاری در ترکیه منجر به اخذ تابعیت ترکیه نیز خواهد شد. حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه در این روش، مبلغ 500 هزار دلار آمریکا می باشد. به طور که این مبلغ باید صرف خریداری سهام های تعیین شده شود.
این مبلغ با قانون قدیم سرمایه گذاری در ترکیه به مبلغ 2 میلیون دلار آمریکا بوده است. اما بر اساس قوانین جدید ترکیه کاهش بسیار زیادی داشته است.

از جمله شرایط سرمایه گذاری در بخش سهام در ترکیه این است که سرمایه گذاری هر فرد، باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه مورد تایید واقع شود.
همچنین سهام خریداری شده، باید به مدت 3 سال توسط شخص سرمایه گذار نگه داشته شود. اما فرد می تواند بعد از 3 سال به فرد دیگری واگذار نماید.

حداقل سرمایه لازم برای خرید اوراق قرضه دولتی

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، مبلغ 500 هزار دلار می باشد.  
از جمله شرایط لازم در این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه را نباید حداقل به مدت 3 سال فروخت. همچنین سرمایه گذاری باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی کشور ترکیه مورد تایید قرار گیرد. پس از تایید متقاضی می تواند تابعیت و اقامت دائمی ترکیه را اخذ نماید.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در شرکت های فعال در زمینه املاک و مستغلات است. حداقل سرمایه مورد نیاز در این روش مبلغی به میزان 500 هزار دلار آمریکا است که منجر به اخذ تابعیت این کشور می شود.

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

حداقل سرمایه لازم برای کارآفرینی و ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از بهترین و ایمن ترین راه های کارآفرینی است که برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه می باشد. با توجه به این که سرمایه گذاری و به ویژه کارآفرینی در کشور ترکیه مورد حمایت دولت قرار می گیرد، افراد بسیاری از این روش استقبال می نمایند.

به طور کلی افراد برای ثبت شرکت در ترکیه، باید یک بیزینس پلن ارائه نمایند. این بیزینس پلن باید به تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه برسد. انواع مختلفی از شرکت ها در ترکیه را که جهت کارآفرینی در این کشور به ثبت می رسند شامل موارد زیر می شود:

حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت
  • شرکت های مسئولیت محدود: این نوع شرکت با حضور تنها یک نفر نیز قابل تاسیس می باشند. حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز این نوع شرکت 2100 دلار الی 2600 دلار آمریکا است که معادل 10 هزار لیر ترکیه می شود.
  • شرکت های سهامی: این نوع شرکت با توجه به تعداد افراد سهام دار و سرمایه گذار به 2 دسته شرکت های سهامی عام و سهام خاص تقسیم می شود. حداقل سرمایه مورد نیاز در این نوع شرکت، در حدود 5500 دلار آمریکا است.
    در این نوع شرکت، سهم هر یک از سهامداران برابر می باشد و با توجه به قوانین موجود در کشور ترکیه در مجمع عمومی این شرکت ها حتماً باید افرادی از جانب وزارت بازرگانی ترکیه حضور داشته باشند.
  • شرکت های مختلط: در این شرکت احتمال دارد 1 نفر و یا چندین مسئول بدهی ها و قرض های مربوط به شرکت در نظر گرفته شده باشند.
  • شرکت های تضامنی: در این نوع شرکت تمامی افراد سهام دار و سرمایه دار مسئول پرداخت بدهی ها و قرض های شرکت هستند.
  • تاسیس شرکت در مناطق آزاد ترکیه: افرادی که توانایی تولید کالایی خاص را داشته باشند، می توانند با خرید ملک و یا زمین جهت راه اندازی کسب و کار در مناطقی که توسط ادراه بازرگانی ترکیه، به آنها معرفی می شود، اقدام به راه اندازی شرکت و کسب و کار می کنند. متقاضیان کارآفرینی در ترکیه با تاسیس این نوع شرکت ها می توانند از تسهیلات مناسب بانکی نیز استفاده کنند.
حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

سرمایه و هزینه های جانبی سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه دارای هزینه های جانبی زیادی است که با توجه به نوع سرمایه گذاری می تواند کمی متفاوت شود. اما به طور کلی علاوه بر هزینه های اصلی، هزینه مالیات، مجوز های مختلف و ترجمه اسناد را نیز باید مد نظر گرفت. علاوه بر همه این ها هزینه زندگی در ترکیه نیز می باشد که شامل هزینه های اصلی خورد و خوراک و رفت و آمد می شود.
ارزیابی خانه توسط موسسات مربوطه، به بررسی اطلاعات نقشه، اطلاعات ثبتی در شهرداری و بررسی ارزش واقعی ملک است.

به طور کلی مجموع هزینه هایی که برای خرید ملک، ثبت شرکت، باز کردن حساب بانکی و غیره در ترکیه صرف می شود، در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی بسیار به صرفه تر است. از همین جهت متقاضیان بسیاری را به دلیل هزینه کمتر و امکانات بیشتر، کشور ترکیه را برای سرمایه گذاری و زندگی در این کشور انتخاب می نمایند.

اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

اغلب افرادی که قصد دارند در کشور ترکیه سرمایه گذاری نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز می گردد. سرمایه گذاری در ترکیه یکی از محبوب ترین روش هایی است که جهت اخذ اقامت ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد.
سرمایه گذاری از هر طریقی برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، علاوه بر شرایط لازم کشور ترکیه، نیازمند حداقل مبلغی برای سرمایه گذاری می باشد که در هر روش کمی متفاوت است.
با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کنند. با توجه به قوانین جدید کشور ترکیه در خصوص سرمایه گذاری، حداقل سرمایه لازم در هر روش متفاوت خواهد بود.

در روش خرید ملک، متقاضی باید حداقل با مبلغی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا، اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند که در این صورت می تواند پس از 6 ماه تابعیت کشور ترکیه را دریافت نماید. حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سپرده بانکی نیز 250 الی 500 هزار دلار آمریکا می باشد.
حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک نیز، مبلغ 500 هزار دلار آمریکا مورد نیاز می باشد.
همچنین حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت، مبلغی در حدود 2800 دلار آمریکا مورد نیاز است. افراد سرمایه گذار باید 5 سال در این کشور حضور مستمر داشته باشند می‌ توانند اقامت دائم ترکیه را به راحتی برای خود و خانواده شان را بدست آورند و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور استفاده نمایند.

اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

حداقل سرمایه لازم برای طریق مهاجرت تحصیلی

بررسی حداقل سرمایه لازم و هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند، بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.
حداقل هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می کند، می تواند بسیار متفاوت باشد. عموما دانشگاه های دولتی ترکیه که به زبان ترکی در آن تدریس می شود، کم هزینه تر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه که به زبان ترکی تدریس می شود، مبلغی در حدود 300 دلار الی 800 دلار آمریکا برآورد شده است که اگر در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی تدریس شود، حداقل هزینه تحصیل مبلغی در حدود 500 دلار الی 1500 دلار آمریکا خواهد بود.

در دانشگاه های خصوصی که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 5000 دلار الی 20000 دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی برآورد شده است.
در دانشگاه هایی که به زبان ترکی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 300 دلار الی 600 دلار آمریکا برآورد شده است و در دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود، هزینه تحصیل در حدود 600 دلار الی 900 دلار آمریکا برای دانشجویان تخمین زده شده است.

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری در حدود 4000 دلار الی 5000 دلار آمریکا در دانشگاه های این کشور تخمین زده شده است. هزینه های زندگی می تواند با توجه به امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود به خصوص در دانشگاه های دولتی، می تواند بسیار کم تر شود. برخی از دانشگاه های ترکیه دارای خوابگاه هستند که هزینه های آنها مقداری کم تر از خوابگاه های دیگر است.

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه از طریق مهاجرت تحصیلی

حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه و هزینه های لازم برای زندگی

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به ترکیه باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. در کشور ترکیه متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 3،240 TL لیر ترکیه است.

هزینه زندگی در ترکیه 14.45% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است و میتوان انتظار داشت که هزینه ماهانه زندگی در ترکیه حدودا بین 1500 تا 2000 لیر، معادل 500 تا 600 دلار می باشد. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در ترکیه را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (لیر ترکیه)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط120 TL
شیر (1 لیتر)       22.36 TL
یک قرص نان تازه (500 گرم)2.55 TL
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)    5.64 TL
تخم مرغ (12 عدد)12.59 TL
مرغ (1 کیلوگرم)   9.66 TL
گوشت گاو (1 کیلوگرم)31.37 TL
سیب (1 کیلوگرم) 2.66 TL
موز (1 کیلوگرم)   6.29 TL
پرتقال (1 کیلوگرم)3.28 TL
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.47 TL
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.48 TL
پیاز (1 کیلوگرم)  1.59 TL
آب (بطری 1/5 لیتری)2.30 TL
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.50 TL
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)         6.44 TL
بنزین (1 لیتر)26.30 TL
شارژ ماهانه آپارتمان 85 متر مربعی 490 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر       1536 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز       996 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر       2642 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز         1708 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر583.45 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز336.39 TL

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه با حداقل سرمایه مورد نیاز

متقاضیان سرمایه گذاری در ترکیه می توانند با حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه، علاوه بر این که در کشور ترکیه به دلار سرمایه گذاری کرده اند و بعد از گذشت مدتی به سود دست پیدا می کنند، می توانند تابعیت کشور ترکیه را نیز دریافت نمایند. از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با توجه به زیر ساخت ها و رشد اقتصادی این کشور، می توان با سرمایه گذاری در ترکیه سود مناسبی کسب نمود.
  • کشور ترکیه به سرمایه گذاران خارجی، حداقل مبلغ 500 میلیون لیر را به عنوان باز پرداخت مالیات می دهد.
  • برای جذب سرمایه گذاران خارجی میزان مالیات به 20 درصد کاهش یافته است (برخی از سرمایه گذاران خارجی از پرداخت مالیات معاف می شوند.)
  • توافق نامه ارتقا و حفاظت از سرمایه و توافق نامه پیشگیری از دوگانه مالیاتی به منظور امنیت سرمایه گذاران ایرانی و جلوگیری از فساد بین کشورهای ایران و ترکیه امضا شده است.
  • مدت زمان اخذ پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه تنها 3 تا 6 ماه به طول می انجامد.
مزایای سرمایه گذاری در ترکیه با حداقل سرمایه مورد نیاز

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ترکیه با حداقل سرمایه لازم

متقاضیانی که قصد دارند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند نیاز به اخذ ویزای سرمایه گذاری دارند که با توجه به نوع سرمایه گذاری می تواند مدت زمان آن متفاوت باشد.
همچنین افرادی که بخواهند اقامت خود را در ترکیه بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده در ویزا تمدید نمایند، افرادی که نیاز به معافیت ویزا می باشند یا می خواهند بیش از 90 روز اقامت داشته باشند، باید مجوز اقامت دریافت نمایند.
برای ثبت نام مجوز اقامت کوتاه مدت، افراد خارجی که در ترکیه مشاوره املاک دارند یا قصد دارند تجارتی برپا نمایند و یا مراودات تجاری دارند باید مدارک خود را به اداره مهاجرت ایالتی مربوطه ارائه کنند و درخواستی را در سیستم الکترونیکی اقامت (e-residence system) به ثبت برسانند. مجوز اقامت کوتاه مدت برای حداکثر 2 سال اعتبار دارد.

همچنین متقاضی ثبت نام برای تمدید، درخواست برای تمدید مجوز اقامت خود را باید 6 روز قبل از پایان اعتبار به دفاتر فرمانداری ارسال نماید، اما تحت هیچ شرایطی نباید بعد از اتمام اعتبار آن اقدام کند.
همچنین برای تمدید، افراد خارجی باید در سیستم الکترونیکی اقامت ثبت نام نمایند. درخواست تکمیل شده و مدارک لازم باید ظرف 5 روز اداری و از طریق ایمیل به اداره مهاجرت ایالتی مربوطه در شهر های مختلفی که اعلام می نمایند، ارسال کنند.
برای اقامت بلند مدت نیز، افراد خارجی که حداقل 4 سال در ترکیه اقامت پیوسته داشته باشند، باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ایالتی مربوطه ارائه نمایند که شامل موارد زیر می شود:

  • درخواست
  • فرم درخواست اقامت
  • اصل و کپی پاسپورت و یا مدارک سفر
  • کپی مدرک اقامت قبلی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • مستندات اینکه فرد طی حداقل 3 سال گذشته هیچ کمک اجتماعی از سوی ارگان های دولتی دریافت نکرده باشد
  • گواهی پشتوانه مالی برای مدت اقامت
  • مستندات گزارش پلیس
  • بیمه پزشکی معتبر
شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ترکیه با حداقل سرمایه لازم

سخن پایانی

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه و شرایط کار و زندگی در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که متقاضیان زیادی هر ساله در صدد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هستند، به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور ترکیه مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

سوالات متداول

✳️ حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک چقدر است؟

حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلار آمریکا می باشد.

✳️ در کشور ترکیه متوسط حقوق یک فرد چقدر است؟

متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 3،240 TL لیر ترکیه است.

✳️ مجوز اقامت کوتاه مدت در کشور ترکیه چند سال اعتبار دارد؟

مجوز اقامت کوتاه مدت برای حداکثر 2 سال اعتبار دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button