جاذبه های توریستی کشور یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است و به دلیل زیبایی های طبیعی و تاریخ شگفت انگیز معروف می باشد . مکان های تاریخی باستانی ، جزایر بی شمار ، سواحل شنی ، آب و هوای مطبوع مدیترانه ای ، کشور یونان را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در اروپا تبدیل می کند . این کشور به لطف جایگاه استراتژیک منطقه ای و آب و هوای مطبوع همواره در طول تاریخ پر از جذابیت برای شاهان و پادشاهانی خوش ذوق بوده و همین امر باعث شده تا در کنار همه زیبایی های طبیعی انواع سازه ها و ساختمان های زیبا و تاریخی نیز به بزرگی و زیبایی این کشور اساطیری اضافه کند . بنابراین کشور یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد و به بخش ها و محدوده هایی مختلف تقسیم شده و مکان های دیدنی متنوعی دارد . با موسسه آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید تا در مورد جاذبه های توریستی کشور یونان بیشتر بدانید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در یونان می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور یونان به شرح زیر می باشد :

  • شهر کورفو در کشور یونان

شهرکورفو در دریای ایونی، در سواحل غرب کشور یونان یکی از پربازدید ترین جاذبه های توریستی کشور یونان محسوب می شود و به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو (به لطف معماری ایتالیایی ظریفش)، چندین قرن توسط ونیزی ها اداره شده است.دو قلعه متعلق به قرن 16 در پیاده رو های رمانتیک این شهر که پر از کافه های قدیمی می باشد ، می توان کشف کرد .از جمله تفریحات محبوب کورفو می توان به قایق های بادبانی در دریای ایونی و تورهای گردشگری با قایق به ساندارا و بورتنیت در نزدیکی آلبانی اشاره کرد . کورفو یک فرودگاه و کشتی از پاتراس یونان دارد. در تابستان کشتی ها آنکونا و ونیز هم در اینجا متوقف می شوند.

  • شهر رودس در کشور یونان

شهر رودس در امتداد دریای اژه، در نزدیکی کشور ترکیه، یکی از گسترده جزایر دودکانیز به شمار می رود و به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو و از بهترین جاهای دیدنی یونان محسوب می شود. این جزیره با دروازه ها و برج ها یادواره، توسط شوالیه ستن جان پس از به دست گرفتن کنترل جزیره در قرن چهاردهم به وجود آمد. خیابانهای شهر قدیمی رودس خالی از ماشین می باشد و می توانید با پای پیاده به کشف این جزیره بروید .همچنین از دیگر جاذبه های توریستی شهر رودس می توان به شهر ساحلی زیبا در دامنه کوه ، مارماریس در سواحل غرب ترکیه اشاره نمود. در رودس فرودگاه و کشتی به سمت آتن، پیره وجود دارد.

  • شهر نافپلیو در کشور یونان

شهر نافپلیو یکی از زیباترین شهرهای کشور یونان و پاتوق آتنی های ثروتمند برای آخر هفته هاست و یکی از جاذبه های توریستی کشور یونان به حساب می آید. این شهر در شبه جزیره ای کوچک در سواحل شرق پلوپونز به وجود آمده و در سال1828  قبل از آتن، به عنوان اولین پایتخت یونان شناخته شد. یک شهر بدون ماشین پر از عمارت های نئو کلاسیک و کلیساهای معتبر می باشد و از دیدنی های اطراف نافپلیو می توان به تیرینس، تئاتر اپیداروس و قرنتس باستان اشاره کرد .

  • شهر تسالونیکی در کشور یونان

شهرتسالونیکی مشرف به دریای اژه در شمال یونان یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور یونان، دومین شهر بزرگ این کشور بعد از آتن محسوب می شود. به دلیل نزدیکی به کشورهای بلغارستان و ترکیه همیشه مهد فرهنگ ها و ادیان مختلف بوده است. کلیساهای بیزانس ، چندین بنای تاریخی رومی از قبیل طاق نصرت گالریوس و موزه بیزانس از جمله دیدنی های شهر تسالونیکی یونان هستند.

  • دشت صومعه متوارا در کشور یونان

یکی از عجیب ترین جاذبه های توریستی کشور یونان، دشت تسالی است که در آن صخره های عجیب و غریب پر از صومعه های متورا به چشم می خورد. 6 تا از این صومعه ها در فهرست آثار جهانی یونسکو آمده است. برای رفتن به این صومعه ها مستلزم است با هواپیماهای تفریحی پروازه کرده و وارد شوید. داخل صومعه شمع، مجسمه های مذهبی، نقاشی های دیواری بیزانس را خواهید دید. ساعات بازدید هر 6 صومعه متفاوت است و برای دیدن همه آنها باید یک روز کامل را بگذرانید. نزدیکترین شهر به این منطقه کالامباکا می باشد.

جاذبه های توریستی کشور یونانجاذبه های توریستی کشور یونان

جاذبه های توریستی کشور یونان

  • دره دلفی در کشور یونان

دره دلفی در یونان یکی از میراث جهانی یونسکو ، بر روی دامنه کوه پارناسوس بوجود آمده است. دره دلفی مشرف به دره ای چشمگیر مکانی مقدس می باشد که گردشگران برای پرستش آپولو (خدای نور، نبوت، موسیقی، و شفا) به اینجا می آیند و با اوراکل افسانه ای درد و دل می کنند. معابد متعدد، سالن تئاتر و استادیوم از جاهای دیدنی دلفی می باشند. علاوه بر این، موزه باستانی دلفی ، یافته های باستانی این مناطق را به نمایش می گذارند.  دلفی در 180 کیلومتری شمال غربی آتن واقع شده است.

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

  • موزه آکروپلیس در کشور یونان

آکروپلیس در صدر تمامی جاذبه های گردشگری یونان قرار گرفته است و با همه سر و صدا ها ، گرد و غبار و جمعیت زیاد این منطقه ، هر مسافری که یونان را انتخاب کرده باید از این منطقه بازدید کند. این مکان همواره در لیست آرزوهای همه مردم برای داشتن یک سفر کوتاه به این منطقه قرار دارد. موزه آکروپلیس موزه ای پر از دوران های تاریخی می باشد که عدم بازدید از این موزه یک اشتباه بزرگ است.  . این محوطه مملو از ساخته های جدید و بسیار مدرن و منحصر به فرد می باشد . موزه آکروپلیس با توجه به شرایط مختلف زمانی و با حساسیت تمام ایجاد شده و بازدید از ان مطمئنا به شما حس خوبی خواهد داد.

  • جزایر سانتورینی در کشور یونان

جزایر سانتورینی در سواحل غرب یونان مشرف به دریا واقع شده است و یکی از چشمگیر ترین جزایر یونان، به خاطر شهرهای صخره ای فیرا و اویا معروف است.. فیرا و اویا ، از محبوب ترین مراکز گردشگری یونان برای ماه عسل هستند و از خانه ها و هتل بوتیک های مکعبی شکل سفید ساخته شده اند . از تفریحات جزیره سانتورینی می توان به شنا در سواحل شنی آتشفشان سیاه در جنوب و سواحل شرق، بازدید از مکان تاریخی آکروتیری، اشاره کرد.  این جزیره دارای فرودگاه، کشتی و قایق های دو بدنه از بندر آتن است .

  • آمفی تئاتر اپیداروس در کشور یونان

آمفی تئاتر اپیداروس یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین مناطق و جاذبه های گردشگری کشور یونان و آمفی تئاتر باستانی یونان است. این تئاتر باستانی یونان که هنوز هم به خوبی حفظ شده برای 15000 نفر جایگاه تماشاچی دارد که تنها یکی از مدارک معتبر و ارزشمند یونان بری اثبات بیش از 2000 سال قدمت در این کشور می باشد . این مجموعه باستانی بسیار ارزشمند و مورد ستایش و محبوبیت می باشد . این آمفی تئاتر دارای سه طبقه می باشد و نشان دهنده جذابیت زندگی یونانیان باستان می باشد .

  • شهر میستراس در کشور یونان

شهر میستراس یک شهر قرون وسطایی در کنار یک منطقه تپه ای زیبا واقع شده است و دارای کلیساها ، کاخ ها ، خیابان ها و خانه هایی می باشد که توسط یک قلعه محافظت شده اند. این شهر در قرن 18 رها شده بود و دوباره پس از سال ها مورد استفاده قرار گرفت و شبیه یک عقب نشینی تاریخی  که بازدید کنندگان خود را متحیر خواهد کرد. حتما از صومعه های جذاب و نقاشی های فوق العاده این شهر دیدن کنید .

  • کاخ گرند مستر در کشور یونان

کاخ گرند مستر یکی از جاذبه های گردشگری کشور یونان می باشد که در جزیره رودس یونان واقع شده است و یک قلعه قرون وسطایی چشمگیر دارد و به عنوان ستاد سابق شوالیه های هاسپیتالر بوده است. جنگجویانی مذهبی صلیبی که به خاطر قدرت و نفوذ خود در دوره قرون وسطی شناخته شده هستند. امروزه این قلعه قرون وسطایی عظیم در قالب یک موزه نمایان شده است و نشان دهنده رویداد های مهمی از ابتدای مسیحیت تا زمان فتح عثمانی است. بازسازی های قرن نوزدهم سبب شد تا برج های عظیم این بنا بسیار چشم گیر تر و فوق العاده تر  و قطعا ارزشمند تر شوند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در یونان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در یونان ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button