جاذبه های توریستی کشور گرجستان

کشور گرجستان دارای یکی از دیدنی ترین مناظر طبیعی است و به دلیل نزدیکی به ایران بسیار مورد توجه ایرانیان نیز قرار دارد . آب و هوای این کشور متنوع است و زیباترین سواحل دریای سیاه نیز در این کشور قرار دارد و دارای زمین های حاصل خیز است و البته تنوع گیاهان بالایی نیز دارد . با سفر به کشور گرجستان متوجه اقلیم خاص آن خواهید شد . باتومی و تفلیس از مقاصد محبوب گردشگران است . لازم است برای سفر به این کشور از جاذبه های توریستی کشور گرجستان نیز مطلع باشید . در اینجا به معرفی برخی از این جاذبه ها می پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در گرجستان می توانید مقاله ” تحصیل در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

  • تندیس مدیا در گرجستان

یکی از جاذبه های توریستی کشور گرجستان مخصوصا برای افرادی که به تندیس ها علاقه دارند و تاریخ آنها را می دانند تندیس مدیا می باشد . مدیا یکی از شاهزاده های اساطیری بوده است هنگامی که «یاسون» (Jason) برای پیدا کردن «پشم زرین» به «کولخیس» آمده ، مدیا عاشق او می ‌شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌ نماید . در راه یافتن پشم زرین، این دو با هم فرار می کنند و مخفیانه ازدواج می ‌کنند. بعدها «یاسون»، «مدیا» را رها کرده تا با دختر «کرئون» (Creon) ازدواج کند، سپس مدیا از شدت حسادت و خشم، دختر کرئون، خود کرئون و فرزندان خود را می ‌کشد.

  • مجسمه علی و نینو در گرجستان

یکی از معروف ترین تندیس های این کشور است و اگر علاقه مند به جاذبه های توریستی کشور گرجستان باشید حتما اسم این مجسمه به گوشتان خورده است . این تندیس با ارتفاع هست متر حکایت عشق علی پسری مسلمان و نینو دختر گرجی بوده است و از رمان معروفی به همین نام گرفته شده است . این دو بعد از فروپاشی جمهوری شوروی جدا می شوند . شما این روایت را به خوبی در تندیس ها می توانید مشاهده نمایید . این تندیس ها فلزی هستند اما پر از احساسند .

  • کلیسای جامع مادر مقدس در گرجستان

یک کلیسای جامع در باتومی و از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری گرجستان است . این کلیسا برای کاتولیک های رومی بنا شده و امروزه ظاهر ارتودوکس دارد این کلیسا دارای دو برج دوقلو است . با پنجره های رنگی و جذاب در داخل کلیسا نیز نقاشی های زیبایی به چشم می خورد .

یکی از روش های مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به گرجستان ” اطلاعات کسب کنید .

  • حمام های تفلیس در گرجستان

در تفلیس محله ای وجود دارد که از قدیمی ترین و پر بازدید ترین مکان های گرجستان است . این محله به علت ساخت حمام هایش و چشمه آب گرم طبیعی معروف شده بود و برای جشن ها در قدیم استفاده می شده است . این محله درکرانه رودخانه کورا قرار دارد و از جالب ترین جاذبه های گردشگری کشور گرجستان می باشد .

جاذبه های توریستی کشور گرجستان

جاذبه های توریستی کشور گرجستان

  • پارک آبی تفلیس در گرجستان

این پارک آبی به عنوان یکی از جاذبه های توریستی کشور گرجستان و البته تفلیس به شمار می رود . با سرسره های گوناگون و استخر های شنا برای افرادی که به تفریح و شنا علاقمندند مکانی جذاب خواهد بود . بهترین زمان برای استفاده از این پارک نیمه خرداد تا نیمه مهر است .

  • پارک ریکه در تفلیس گرجستان

این پارک یکی از بهترین پارک های گرجستان است و دارای دسترسی آسانی از پل صلح به محله قدیمی شهر است و شما می توانید در تله کابین قلعه نارلیکا را نیز ببینید . در فصل تابستان این پارک دارای برنامه های گوناگون موسیقی و رقص آب و نور است و همین امر آن را به یکی از جاذبه های توریستی کشور گرجستان تبدیل نموده است .

  • شهر سنگی اوپلیستیخه در گرجستان

این شهر سنگی بزرگترین شهر سنگی در دنیا است و معنوی لغوی نام آن معبد یا قلعه خدایان است . این مکان یکی از مهمترین مراکز سیاسی و مذهبی قبل از مسیحیت کارتلی بوده است و در سمت چپ رودخانه متکواری قرار دارد. اما زمانی که مسیحیت به گرجستان رسید شهر نیز معروفیتش را از دست داد . باستان شناسان، در خاک برداری هایی که انجام داده اند، تعداد زیادی معابد و متعلقات دیگر مربوط به الهه خورشید، که قبل از آمدن مسیحیت بوده کشف کرده اند . این شهری غار مانند است . یکی از عجایب سفر شما می تواند دیدن این شهر سنگی زیبا باشد .

برای اقامت و تابعیت در گرجستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

  • برج الفبا در گرجستان

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور گرجستان برج الفبا است که افراد علاقمند به معماری حتما از آن دیدن می کنند . این برج در باتومی است و در این بنای آهکی 33 حرف الفبای گرجی مانند دی ان ای طراحی شده است .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button