کشور کانادا سرزمینی زیبا و جذاب برای گردشگران می باشد و جاذبه ها و عجایب طبیعی و مصنوعی فراوانی دارد که چشم نواز و نفس گیر است. طبیعت بکر و زیبای این کشور که تلفیقی از جنگل و برف است باعث می شود گردشگران بسیاری به این کشور سفر کنند.

سفر به کانادا و گشت و گذار در این کشور می تواند یکی از بهترین تجربه های هر انسانی باشد لذا گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در این مقاله تلاش کرده است که برخی از مهمترین جاذبه های توریستی کشور کانادا را معرفی نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کانادا می توانید مقاله ” تحصیل در کانادا ” را مطالعه فرمایید.

جاذبه های توریستی کشور کانادا

1. شهر اتاوا در کشور کانادا

شهر اتاوا، پایتخت کشور کانادا است و جزو بزرگترین شهرهای دنیا محسوب می شود که از مکان ها و جاذبه های گردشگری متعددی تشکیل شده که زیبایی آن را دو چندان کرده است.
این شهر در کنار رودخانه اوتاوا و در مرکز تپه پارلیمانت واقع شده است و مجموعه ‌ای از معماری دوره ویکتوریایی را به تصویر می‌ کشد. رودخانه اوتاوا، محل قایق سواری در تابستان و اسکیت سواری و مسابقات اسکی در فصل زمستان می باشد.

2. تپه پارلیمانت در کشور کانادا

تپه پارلیمانت یکی از جاذبه های توریستی کشور کانادا و یکی از اصلی ترین بخش های سیاسی کانادا می باشد که در مرکز اتاوا قرار گرفته است. ساختمان های این منطقه به سبک گوتیک ساخته شده و و عناصر معماری ملی کشور کانادا را به همراه دارد. لازم به ذکر است که سالانه حدود سه میلیون گردشگر از این مکان، بازدید می‌کنند.

این منطقه در قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم ساخته شد و در سال ۱۸۵۹، توسط ملکه الیزابت، به عنوان پایتخت سیاسی کانادا در نظر گرفته شد.

اکثر جشن های مهم و سنتی این شهر در نزدیکی این تپه برگزار می شود که بخش بزرگی از آن را رقص نور و موسیقی های زنده و زیبا تشکیل می دهد.
این مکان در سال ۱۹۱۶ میلادی دچار آتش سوزی شد و بعد از آن، و طی مرمت ‌های بعدی، برج صلح در سال ۱۹۲۷ به آن افزوده شد و امروزه به ساختمانی با ‌شکوه و مظهر هنر انسانی تبدیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار در کانادا می توانید مقاله ” کار در کانادا ” را مطالعه فرمایید.

جاذبه های توریستی کشور کانادا

3. آبشارهای نیگارا در کشور کانادا

آبشارهای نیگارا یکی از جاذبه های توریستی کانادا می باشد که مجموعه ‌ای از 3 آبشار و جدا کننده کانادا در بخش اونتاریو و ایالت نیویورک در آمریکا هستند.

این 3 آبشار از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آبشار با نام های آبشارهای نعل اسبی، آبشار آمریکایی و آبشارهای بریدال ویل شناخته شده اند. صدای آب‌ های خروشانی که از اوج به پایین سقوط می‌ کنند، روحتان را در آرامشی وصف ناشدنی غرق خواهند کرد و به راستی خشوع و خضوعی بی ‌پایان را می توان تجربه کرد.

همچنین در این مکان می توان تفریحات متعدد نظیر قایق‌سواری، پل هوایی و موسیقی و رقص نور را تجربه کرد.  اما یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌ های این آبشار، رنگین کمان زیبا و بسیار بلندی می باشد که هر روز بر روی آن نقش می بندد و زمین سرسبز را به آسمان لاجوردی وصل می‌ کند.
در این مکان، انواع پرندگان و حیوانات و گیاهان که منحصر به فرد این مکان رویایی هستند، زندگی می‌ کنند و دیدن حتی یک مورد از آنها، تجربیات و ماجراجویی‌ های هر فردی را کامل ‌تر خواهد کرد. ارتفاع این آبشار در حدود 57 متر است .

4. کلیسای نتردام در کشور کانادا (Notre-Dame Basilica)

کلیسای نتردام یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا می باشد که به خاطر شخصیت عاشق‌ پیشه گوژپشت نتردام در شهر مونترال کانادا ساخته شده است.

این کلیسا، یکی از مهم ‌ترین کلیساهای کانادا است که در سال ۱۸۴۶ ساخت آن به پایان رسیده است. سازه های داخل این کلیسا از نقاشی، شیشه و تمثال نگاری‌های گوتیکی تشکیل شده و ساختمان باشکوهی را به وجود آورده است و بدون شک یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کشور کانادا می باشد.

طاق‌ های این کلیسا با رنگ آبی تیره و ستاره ‌های طلایی و دیگر بخش ‌های آن، با رنگ قرمز، بنفش، لاجوردی، نقره ‌ای و طلایی طراحی شده است و مکانی مقدس است که داستان ‌های روحانی بسیاری با خود به همراه دارد و کافیست به دیوارها و طاق‌ های آن نگاهی کنید تا با افسانه‌های روحانی این کلیسا و مردمان تاریخ ‌های دور آشنا شوید.

5. برج سی ان در کشور کانادا

برج CN یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری کانادا می باشد که در شهر تورنتو واقع شده است و به عنوان سمبل کانادا مشهور شده است. ارتفاع این برج ۵۵۳ متر است و ساخت این بنا در سال ۱۹۷۶ کامل شد و تا سال ۲۰۰۷، یعنی به مدت ۳۲ سال، بزرگ‌ ترین سازه دست ساز انسانی در جهان بود تا این که برج خلیفه در امارات پا به عرصه ظهور گذاشت.

لازم به ذکر است که این برج عظیم در مرکز شهر قرار گرفته و با قدم گذاشتن در بالاترین نقطه آن، می توان تمام شهر را در کوچکی کم‌ نظیری، مشاهده کرد. این برج در حقیقت برای انواع رستوران ها، تفریحات و مراکز خریدش معروف می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کانادا ” اطلاعات کسب کنید.

6. ساحل کیتسیلانو در کشور کانادا (Kitsilano beach)

یکی از مکان های دیدنی شهر ونکوور، ساحل کیتسیلانو می باشد که شهرت زیادی بین مردم محلی و گردشگران، به ویژه در ماه‌ های گرم تابستان دارد. این ساحل بزرگترین استخر شنا، از دسته استخرهای روباز آب شور را فراهم کرده که هر ساله در بین ماه ‌های می تا سپتامبر باز می ‌شود.

در کنار این ساحل و تفریحات ساحلی، زمین‌ های بازی والیبال نیز فراهم شده است. ساحل زیبای کیتسیلانو مجموعه ‌ای از تفریحات، آرامش و زیبایی ‌ها را فراهم می‌کند زیرا مجموعه ‌ای از چشم اندازهای زیبای کوهستان‌ های اطراف، ساحل آرام، آفتاب درخشان، رستوران ‌ها و کافه ‌های زیبا و مدرن و مردم شادی است که در حال لذت بردن از لحظات زندگی هستند.

ساحل کیتسیلانو در کشور کانادا (Kitsilano beach)

7. پل معلق کاپیلانو در کشور کانادا (Capilano Suspension Bridge park)

پل معلق کاپیلانو در فاصله بین دو دره فوق العاده زیبا، وسیع و عمیق واقع شده است که با ۱۴۰ متر طول، ۷۰ متر از سطح زمین فاصله دارد. سالانه این پل 800 هزار بازدید کننده دارد.
پل معلق کاپیلانو در سال ۱۸۸۹ توسط جورج مک‌کی که مهندس عمران اسکاتلندی بود، طراحی و ساخته شد و تاکنون، مضمون بسیاری از فیلم ‌ها بوده است که یکی از معروفترین آنها فیلم پلکانی به سوی بهشت می باشد.

این پل بر روی پارکی به همین نام ساخته شده است که سرشار از جاذبه های طبیعی می باشد و منطقه‌ ای است پوشیده از درختان سربه فلک کشیده، رودی که از میان دره‌ های عمیق این پارک می‌گذرد، آوای پرندگان و صدای حیواناتی که روح را به دوران ما قبل تاریخ هدایت می کنند، همگی می‌ توانند روزی پر از ماجراجویی، هیجان، لذت و آگاهی را به ارمغان بیاورند. این پل در شهر ونکوور قرار گرفته است.

8. آکواریوم کبک در کشور کانادا (Aquarium du Quebec)

آکواریوم کبک یکی از معروف ترین آکواریم های کشور کانادا در شهر پیشین سنت فوی در کبک واقع شده است و زمینی به وسعت ۱۶ هکتار که مجموعه بی‌ نظیری از بیش از ۱۰‌هزار حیوان از بیش از ۳۰۰ گونه هستند، را فراهم کرده است.

این آکواریوم در سال ۱۹۵۴ میلادی ساخته شده است و در سال ۲۰۰۵، دولت کبک، حدود ۶٫۵ میلیون دلار را برای گسترش و توسعه آن سرمایه‌گذاری کرد و امروزه مجموعه ای از باغ‌ ها، استخرهای متعدد روباز، با بیش از ۳۰۰ گونه ماهی، سخت‌ پوست، خزنده، دوزیست، پرنده و حیوان پستاندار است و از بهترین جاذبه های توریستی کشور کانادا به شمار می رود.

9. شهر تاریخی کبک در کشور کانادا

یکی از زیباترین مناطق شهر کبک که در میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است، شهر تاریخی کبک می باشد که به دو بخش پایین ‌دست و بالا ‌دست تقسیم می ‌شود و هر کدام از بخش‌ ها دارای محله ‌ها، خانه ‌ها و عمارت هایی به سبک دوران قدیم می باشد و هر کدام ارزش دیدن و قدم زدن در این مکان را دارند.

علاوه بر این، در این مکان انواع رستوران، کافه، مراکز خرید و سایر تفریحات وجود دارد که می‌ تواند خستگی پیاده روی و گشت و گذار در شهر را برطرف کند.

10. پارک ملی بنف (Banff) و کوه های راکی در کشور کانادا

پارک ملی بنف در مرکز کوه های با شکوه راکی قرار دارد، مکانی در استان آلبرتا (Alberta) که بسیاری از مناظر روح انگیز کانادا را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

بدون اغراق جواهر این پارک را می توان دریاچه لوئیز (Lake Louise) دانست، مکانی که نقش کوه های راکی داخل آب های فیروزه ای دریاچه خودنمایی می کند و بازدید کنندگان می توانند به راحتی در کنار ساحل آن به قدم زنی مشغول شوند.
در انتهای جنوب پارک، شهر کوچک و دوست داشتنی بنف وجود دارد که انواع ویلاهای اجاره ای، مراکز خرید و رستوران ها و کافه ها را در دل خود جای داده است.

11. مهاجرت خرس قطبی در کشور کانادا (Polar Bears of Churchill, Manitoba)

یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های کانادا مهاجرت خرس‌های قطبی است که می‌بیند این موجودات زیبا از خشکی به یخ در خلیج هادسون، نزدیک شهر چرچیل در شمال منیتوبا راه پیدا می‌کنند.

این جامعه کوچک هر پاییز به روی گردشگران باز می شود. تورها بازدیدکنندگان را در کالسکه‌های تاندرا با پنجره‌های قفس‌دار برای برخورد نزدیک با خرس‌های قطبی بیرون می‌آورند. زمان اصلی تماشا در اکتبر یا نوامبر رخ می دهد، در حالی که خرس ها قبل از رفتن به روی یخ منتظر یخ زدن آب هستند.

12. خلیج کوچک فاندی در کشور کانادا (Bay of Fundy)

خلیج فاندی، واقع در شرق کانادا، بین نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا، به دلیل جزر و مد شگفت انگیزش شناخته شده است. تنوع بین بالا و پایین بزرگترین در جهان است که حداکثر تا 19 متر (10 فاتوم) اندازه گیری می شود.

در حالی که راه‌های زیادی برای قدردانی از این شگفتی طبیعی وجود دارد، برخی از محبوب‌ترین مکان‌ها و مناظر در امتداد خلیج فاندی صخره‌ها و صخره‌ها در کیپ هوپول، پارک ملی فاندی، پارک‌وی فاندی تریل و جزیره گراند مانان هستند.

برخی از محبوب ترین مکان ها و مناظر در امتداد خلیج فاندی قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست، از جمله آنها می توان به صخره ها، سنگ های به وجود آمده در هوپ ول کیپ (Hopewell Cape)، پارک ملی فاندی، مسیر پیاده روی فاندی و جزیره گرند مانان (Grand Manan) اشاره کرد.

خلیج کوچک فاندی در کشور کانادا

در مقاله ” اقامت در کانادا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در کانادا اطلاعات کسب کنید .

13. پارک ملی گروس مورن در کشور کانادا (Gros Morne National Park)

پارک ملی گروس مورن در نیوفاندلند (Newfoundland) واقع شده است و تا محبوب ترین پارک های ملی کانادا فاصله بسیار زیادی دارد، اما کشف طبیعت بکر این منطقه و چشم اندازهای زیبایی که از کوه ها و رودهای داخل تنگه های سرسبز به نمایش می گذارد ارزش طی کردن این مسافت زیاد را دارد.
لازم به ذکر است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است و شامل دیوارهای صخره ای شیب دار، آبشارها و سنگ های جالبی می باشد که توسط آب های فریز شده یخچال ها دچار خوردگی شده اند.

اکثریت بازدیدکنندگان برای بیشتر لذت بردن از مناظر این منطقه همراه یک تور سوار قایق می شوند ولی مسیرهای پیاده روی و کایاک سواری نیز برای افرادی که قصد دارند به تنهایی وارد منطقه شوند تعبیه شده است.
این پارک در فصل زمستان جمعیت بازدید کننده کمتری را به خود می بیند اما به لطف پیست اسکی، پارک در فصل های سرد نیز از یاد ورزش دوستان نمی رود.

14. بندر سنت جان (St. John’s Signal Hill National Historic Site)

در ورودی بندر سنت جان، مشرف به شهر و دریا، سایت ملی تاریخی سیگنال هیل قرار دارد. در اینجا، در سال 1901، اولین سیگنال بی سیم فرا اقیانوس اطلس دریافت شد. همچنین نقش استراتژیک در جنگ هفت ساله با فرانسه ایفا کرد، اگرچه استحکامات فعلی در طی جنگ های 1812 ساخته شد.

برج کابوت یکی از مکان های کلیدی سیگنال هیل است. این بنا در سال 1897 به مناسبت چهارصدمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شد. همچنین در حال حاضر یادآور استقبال گوگلیلمو مارکونی در اینجا در سال 1901 از اولین سیگنال تلگراف رادیویی فراآتلانتیک است که در فاصله 2700 کیلومتری از پولدو در انگلستان مخابره شد.

در برج نمایشگاه هایی در مورد تاریخ سیگنال هیل و تاریخ ارتباطات (با بخش ویژه در مارکونی) وجود دارد. از بالا، می توانید از مناظر پانوراما شهر و ساحل تا کیپ اسپیر – شرقی ترین نقطه آمریکای شمالی – لذت ببرید.

15. مونترال قدیم (Old Montreal)

مونترال قدیم، با ردیفی از ساختمان‌های تاریخی دوست‌داشتنی، مکانی برای خرید عالی و غذاخوری‌های خوب است. در حالی که مونترال خود یک شهر مدرن پر جنب و جوش است، مونترال قدیم، در کنار ساحل، جایی است که می خواهید برای لذت بردن از جو بروید.

برخی از مکان‌های دیدنی در مونترال قدیمی عبارتند از Rue Bonsecours و بنای برجسته Marché Bonsecours در ساختمان تالار قدیمی شهر، فضای داخلی کلیسای زیبای نوتردام، میدان پر جنب و جوش ژاک-کارتیه، و تالار شهر دهه 1870.

16. جزیره ونکوور (Vancouver Island)

اگرچه کمتر از دو ساعت با قایق از سرزمین اصلی فاصله دارد، جزیره ونکوور می تواند یک دنیا دورتر به نظر برسد. بیشتر مردم برای بازدید از مناظر و فرهنگ به ویکتوریا، پایتخت پیش از میلاد مسیح می‌روند، اما اگر به سمت شمال به سمت مناظر وحشی و دورافتاده بروید، این جزیره دارای تجربه‌های غیرمنتظره و فراموش‌نشدنی است. دوستداران طبیعت می توانند بهترین مسیرهای پیاده روی در جزیره ونکوور را طی کنند و در مکان های زیبای کمپینگ قرار بگیرند. کسانی که به دنبال آسایش بیشتر هستند، همیشه می توانند به یکی از اقامتگاه ها یا استراحتگاه های جزیره مراجعه کنند.

یکی از باورنکردنی ترین مناظر جزیره، جنگل های قدیمی درختان غول پیکر است که برخی از آنها بیش از 1000 سال قدمت دارند. در فاصله یک روزه از ویکتوریا، درختان باستانی Eden Grove، در نزدیکی شهر Port Renfrew قرار دارند. اگر به سمت جزیره می روید، می توانید از طریق کلیسای جامع گروو، نه چندان دور از شهر پورت آلبرنی، سرگردان شوید، یا تمام راه را به سمت توفینو بروید تا حتی درختان بزرگ تری را ببینید.

در ساحل ناهموار غربی، صحنه ای باشکوه از خلیج های شنی و سواحل صخره ای دراماتیک زمانی که به سمت توفینو می روید خود را نشان می دهد. در اطراف این شهر کوچک توریستی، اما فوق‌العاده محبوب، در منطقه حفاظت شده پارک ملی حاشیه اقیانوس آرام، می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی باورنکردنی، برخی از بزرگ‌ترین درختان کانادا، سواحل بی‌پایان، نقاط عالی موج‌سواری، کمپینگ و مکان‌ها را بیابید. جایی که می توانید به سادگی طبیعت را در آرامش غرق کنید.

توفینو مقصدی در تمام طول سال است، اگرچه در فصل طوفان از نوامبر تا مارس، بسیاری از بازدیدکنندگان از امواج عظیمی که در ساحل غلت می‌خورند قدردانی می‌کنند. برخی برای موج‌سواری می‌آیند و برخی دیگر به سادگی در کنار آتشی در یکی از استراحتگاه‌های دوست‌داشتنی توفینو که به اقیانوس آرام نگاه می‌کنند، می‌آیند.

سایر مقاصد اطراف جزیره عبارتند از Nanaimo، Parksville، و Qualicum Beach، که همگی در ساحل شرقی قرار دارند و به دریای سالیش می نگرند. اگر واقعاً می خواهید از همه چیز دور شوید، به سمت شمال جزیره بروید و پارک استانی کیپ اسکات را کشف کنید.

17. پارک استنلی ونکوور (Vancouver’s Stanley Park)

یکی از بزرگترین گنجینه های ونکوور، پارک 405 هکتاری استنلی است که به راحتی در ضلع غربی منطقه مرکز شهر قرار دارد. این پارک که در شبه جزیره ای قرار دارد، توسط اقیانوس احاطه شده است و درختان سرو قرمز بزرگ و صنوبر داگلاس را در خود جای داده است. دیوار دریا، که حلقه‌های پارک را در بر می‌گیرد، دارای مسیر پیاده‌روی، دویدن، و دوچرخه‌سواری گسترده با خطوط مشخص شده برای پیاده‌روها و دوچرخه‌سواران است. از دیوار دریا منظره‌ای زیبا از شهر و کوه‌ها به چشم می‌خورد. یک رانندگی خوش‌منظره نیز در پارک استنلی با مسیرهای بیرون‌کشی متعدد می‌پیچد.

در داخل پارک، آکواریوم ونکوور، دریاچه زیبای بیور، و غرفه پارک استانلی و باغ رز قرار دارند. همچنین قطب های توتم متعددی که برخی از آنها بیش از 100 سال پیش برپا شده اند، مورد توجه ویژه هستند. در بهار، درختان گیلاس در یک نمایش شگفت انگیز شکوفا شدند.

18. کلگری (Calgary Stampede Calgary Stampede)

این ماجرای 10 روزه یکی از رویدادهای مورد انتظار در غرب کانادا است که بسیاری از مردم محلی و مسافران تابستانی برای تعطیلات خود در اطراف کلگری برنامه ریزی می کنند. برای این هفته در ماه جولای، شهر کلگری به یک شهر واقعی غربی تبدیل می‌شود، جایی که افرادی که در غیر این صورت ممکن است برای کار کت و شلوار بپوشند، به جای شلوار جین و چکمه‌های کابویی.

در Stampede Grounds رویدادهای روزانه‌ی سوارکاری با شرکت‌کنندگان از سراسر آمریکای شمالی برگزار می‌شود، سواری‌های هیجان‌انگیز، بازی‌ها، غذا، و نمایش شبانه Grandstand. در اطراف شهر، «Stampede Breakfasts» رایگان توسط مؤسسات متعددی در مکان‌های سرپوشیده یا بیرونی میزبانی می‌شود و معمولاً از پنکیک تشکیل می‌شود. بسیاری از نوازندگان معروف موسیقی کانتری نیز معمولاً برای این رویداد به شهر می آیند.

19. دره اوکاناگان (The Okanagan Valley)

مردم محلی که در پنتیکتون و کلونا زندگی می کنند دوست دارند بگویند که دره اوکاناگان در سمت گرم کوه های همسایه آلبرتا واقع شده است.

دریاچه های عظیمی بر کف دره غالب هستند و برخی از بهترین سواحل بریتیش کلمبیا را می توان در اینجا یافت. در خارج از ساحل از شهرهای پرجنب‌وجوش، قایق‌رانی، قایق‌رانی تفریحی و قایقرانی همگی از فعالیت‌های محبوب هستند و هر روز آفتابی تابستان، دریاچه‌ها مملو از مردمی خندان و خنده‌دار می‌شوند که در حال تفریح ​​هستند.

در امتداد شیب‌های ملایم منتهی به دریاچه‌ها، مزارع پرورش برخی از بهترین میوه‌های کانادا، از جمله گیلاس، هلو، گلابی و آلو را خواهید یافت. مکان های اقامت متعدد است. محل اقامت با کیفیت را می توان در پنتیکتون و کلونا یافت.

در زمستان، Okanagan تا حدودی آرام می شود، اما وقتی برف می بارد، مردم محلی به Big White، Apex، Silver Star یا Sun Peaks، برخی از بهترین استراحتگاه های اسکی بریتیش کلمبیا می روند.

20. Cypress Hills Interprovincial Park

استان ساسکاچوان و به ویژه پارک بین استانی Cypress Hills اغلب به عنوان مکان هایی برای بازدید در کانادا نادیده گرفته می شوند. کمی دور از راه، آنها گردشگران کمتری را جذب می کنند، اما کسانی که تلاش می کنند تا به اینجا برسند، پاداش زیادی دریافت می کنند.

فضاهای باز، آسمان های بزرگ و حیات وحش فراوان (و کمیاب) در اینجا هنجار هستند، همانطور که احساس آرامش و سکوت وجود دارد. یک قایق کرایه کنید و در یکی از دریاچه‌های متعدد پارو بزنید، برای پیاده‌روی طولانی در علفزارها بروید، یا اگر در زمستان اینجا هستید، اسکی خود را در سراشیبی ببندید . برای کمی در مکان تاریخی ملی فورت والش بچرخید و یاد بگیرید که زندگی در اینجا در اواخر قرن نوزدهم چگونه بوده است.

21. موزه های دایناسورهای جهان Royal Tyrrell Museum in Drumheller

یکی از برترین موزه های دایناسورهای جهان، رویال تایرل را نباید از دست داد. نمایش‌های باورنکردنی از دایناسورهایی که در این نزدیکی یافت می‌شوند به طرز چشمگیری در محیطی در سطح جهانی به نمایش گذاشته می‌شوند. همانطور که در 13 گالری پرسه می زنید، به 3.9 میلیارد سال پیش به زمانی که دایناسورها در جهان پرسه می زدند منتقل خواهید شد. ایستادن در کنار این غول‌ها واقعاً به شما احساس بی‌اهمیتی می‌دهد.

بازدید از اینجا فقط در داخل ساختمان نیست. مطمئن شوید که برای کاوش در مسیرهای پیاده روی تفسیری واقع در ملک موزه وقت بگذارید.

22. داوسون سیتی (Dawson City)

داوسون سیتی که خانه هجوم طلای قرن نوزدهمی بود، امروز طلای خود را در جیب بازدیدکنندگان خوشحالی می‌یابد که می‌آیند تا ببینند زندگی در آن روزهای دیوانه چگونه بوده است. این شهر در حفظ معماری تاریخی آن زمان بسیار عالی عمل کرده است. در واقع هسته مرکزی شهر که مجموعه تاریخی داوسون نام دارد، یک مکان تاریخی ملی است.

رودخانه یوکان درست در کنار شهر می گذرد، و برای یک تجربه تاریخی واقعی، حتما سوار یک چرخ دستی رودخانه شوید.

23. Rideau Canal

کانال تاریخی Rideau یک زمین بازی دوست داشتنی چهار فصل برای ساکنان و بازدیدکنندگان شرق انتاریو است. این مکان تاریخی ملی که از کینگستون، در دریاچه انتاریو، به طول 202 کیلومتر تا اتاوا امتداد دارد، از سال 1832 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در تابستان، قایق‌های تفریحی پر از خانواده‌هایی که از آفتاب تابستانی لذت می‌برند، از قفل‌ها عبور می‌کنند و به آرامی مسیر خود را طی می‌کنند و در شهرهای کوچک در طول مسیر برای بستنی و تنقلات توقف می‌کنند.

بخشی از کانال در اتاوا در زمستان به یک پیست اسکیت روی یخ به طول 7.8 کیلومتر تبدیل می شود. در تمام طول مسیر کلبه‌های گرم‌کن، شیرینی‌فروشی‌ها (حتماً Beaver Tail را امتحان کنید)، فروشندگان قهوه و شکلات داغ، اتاق‌های تعویض و دستشویی وجود دارد. فصل اسکیت معمولاً بسته به آب و هوا از ژانویه تا اوایل مارس ادامه دارد و ورودی رایگان است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button