جاذبه های توریستی کشور ژاپن

کشور ژاپن ، ترکیبی منحصر به فرد از قشر سنتی و مدرن می باشد که دارای معابد و ساختمان های قدیمی با دستاوردهای موجود مدرن در معماری و فناوری است . این کشور یکی مقاصد بسیار محبوب گردشگری در جهان می باشد . بازدید کنندگان می توانند در تاریخ و هنر قدیمی کشور ژاپن غوطه ور شوند و در آن نگاهی اجمالی نیز به پیشرفت های آینده داشته باشند . طبیعت زیبای کشور ژاپن در طول سال قابل مشاهده می باشد . کشور ژاپن یکی از کشورهای دنیاست که نرخ جنایت بسیار کمی دارد که این عمل رضایت خاطر گردشگران را به همراه دارد و به همین دلیل این مقاله به موضوع جاذبه های توریستی کشور ژاپن اختصاص داده شده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ژاپن ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ژاپن ” است .

برخی از جاذبه های توریستی کشور ژاپن به شرح زیر می باشد :

  • کاخ سلطنتی ژاپن

کاخ سلطنتی ژاپن یکی از جاذبه های گردشگری کشور ژاپن می باشد و برای خانه امپراطور ژاپن بنا شده است . همچنین این کاخ یک مرکز مدیریتی و موزه می باشد که نمایان گر هنر و تاریخ کشور ژاپن است. کاخ سلطنتی ژاپن بر روی ویرانه به جا مانده از کاخ قبلی که توسط آتش نابود شد ساخته شده است و معماران افتخار می کنند که در ساخت آن از ترکیب گذشته و مدرنیته استفاده کرده اند. در محوطه این کاخ باغ های سنتی ژاپنی مشاهده می شود و دارای قسمت های پذیرش زیادی برای خوش آمد گویی به مهمانان است.

  • مجسمه بودای بزرگ کاماکورا در کشور ژاپن

مجسمه بودای بزرگ کاماکورا یک مجسمه عظیم الجثه به نمایندگی از آرمیدا بودا است و مشهورترین بودای ژاپنی طبق اعداد و ارقام می باشد. این مجسمه برنزی با قدی به طول ۱۳ متر و وزنی حدود ۹۳ تن ایستاده است و از سال ۱۲۵۲ میلادی پا برجا مانده است . با این که قرار بود یک معبد چوبی کوچک ساخته شود ولی بودای بزرگ در فضای باز اکنون پابرجاست یعنی معبد اصلی در قرن ۱۵ بر اثر سونامی از بین رفته است.

  • عمارت طلایی (کین کاکو جی) در کشور ژاپن

عمارت طلایی (کین کاکو جی) ، محبوبترین و پر بازدیدترین جاذبه گردشگری ژاپن و کیوتو به شمار می آید که در یک ویلا برای دوره بازنشستگی یکی از شوگان ها در اواخر قرن ۱۴ بوده است. متاسفانه این معبد در سال ۱۹۵۰ میلادی توسط یک راهب جوان به آتش کشیده شد که خود نیز در آن سوخت و ۵ سال بعد دوباره معبد را عین طرح اصلی ساختند. وجود باغ های زیبا در اطراف آن یک زیبایی خاصی و منحصر به فردی را به وجود آورده است. کین کاکو جی با پوشش طلایی خود بازتاب زیبایی در حوضچه به وجود می آورد.

  • برج توکیو در کشور ژاپن

برج توکیو که تبلوری از تکنولوژی و زندگی مدرنیته می باشد . در ساخت این برج از برج ایفل فرانسه الهام گرفته شده است که همانند آن یه یکی از جاذبه های توریستی کشور ژاپن تبدیل شده است. این برج دومین سازه بلندی می باشد که به دست انسان در ژاپن ساخته شده است و بیشتر مصرف مخابراتی و توریستی دارد. بازدیدکنندگان می توانند از این برج بالا رفته و تماشای از شهر توکیو لذت ببرند . همچنین در اطراف برج توکیو فروشگاه ها و رستوران های خوبی وجود دارد.

  • کوه فوجی در کشور ژاپن

کوه فوجی یکی از مکان های دیدنی کشور ژاپن می باشد که بلندترین کوه ژاپن به ارتفاع ۳۷۷۶ متر است. آتش فشان مخروطی شکل کوه فوجی به عنوان یک سمبل مکررا در هنر و عکاسی مورد استفاده قرار گرفته و به یک جاذبه پر طرفدار برای علاقه مندان به کوه نوردی تبدیل شده است. سالانه حدود ۲۰۰.۰۰۰ کوهنورد از کوه فوجی بالا می روند که ۳۰ درصد آنها خارجی هستند صعود به آن حدود ۳ تا ۸ ساعت و پایین آمدن از آن ۲ تا ۵ ساعت زمان می برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

  • معبد تودای جی در کشور ژاپن

معبد تودای جی یکی از مکان های دیدنی کشور ژاپن می باشد که یک شاهکار مهندسی محسوب می شود و در نارا واقع شده است . این معبد نه تنها بزرگترین سازه چوبی در جهان است بلکه خانه بزرگترین مجسمه بودای برنزی نیز می باشد که  توسط باغ های زیبا و حیات وحش احاطه شده است و مدرسه بودایی کیگون در وسط آن قرار گرفته است . گوزن ها می توانند آزادنه در باغ پرسه بزنند چرا که اعتقاد دارند آنها پیام رسانان خدایان شینتو هستند.

جاذبه های توریستی کشور ژاپن

جاذبه های توریستی کشور ژاپن

  • معبد کیومیزو درا در کشور ژاپن

معبد کیومیزو درا یک معبد بودایی در شرق شهر کیوتو میباشد که قدمت آن به ۷۹۸ سال پیش باز می گردد و وجود یک آبشار داخلی که به صورت طبیعی از رودخانه سرچشمه می گیرد زیبایی این معبد را چندین برابر کرده است. لازم است بدانید که هیچ انسانی در ساخت این آبشار دخیل نبوده است و کاملا وجود آن طبیعی می باشد . در حالی که مردم محلی برای دعا کردن از قسمت ناهموار و لبه دره بالا می روند که به معبد برسند، گردشگران می توانند خیلی راحت از این زیارتگاه و هنرهای نمایشی آن بازدید کنند.

  • قصر هیمجی در کشور ژاپن

قصر هیمجی یکی از بهترین قصرهای موجود در ژاپن و یکی از مناطق گردشگری ژاپن می باشد که بسیار محکم در برابر دشمنان (در دوره فئودال) ساخته شده بود و مانع ورود آنها به داخل می شد اما در طول قرن ها چندین بار دوباره سازی شده است و طراحی های زیادی به خود دیده است. همچنین این قصر در برابر بمباران در زمان جنگ جهانی دوم بدون آسیب ماند و می توان مکررا این سازه را در فیلم های داخلی و خارجی ژاپن مشاهده کرد مثل فیلم جیمز باند .

  • پارک میمون جیگو کودانی در کشور ژاپن

پارک میمون جیگو کودانی یکی از جاذبه های توریستی ژاپن می باشد که یک محل چشمه آب گرم معروف در نزدیکی ناگانو است. معنی نام این پارک ، دره جهنم است که این نام به خاطر چشمه آب گرم بر روی آن گذاشته شده است. این آب گرم از زمین یخی که اطراف آن را صخره های شیب دار و جنگل های تنومند سرد احاطه کرده اند بیرون می آید. این پارک محل محبوب میمون های برفی وحشی می باشد که در فصل زمستان برای فرار از سرما به این دره می آیند . میمون ها از جنگل و صخره های شیب دار پایین می آیند و وارد آب گردم می شوند و بعد از ظهر به خاطر امنیت خود دوباره به جنگل باز می گردند.

  • قلعه اوداوارا در کشور ژاپن

قلعه اوداوارا از قرن پانزدهم در شهر اوداوار در استان کاناگاوا قرار دارد .  این قلعه زیبا برای دوره ادو است، در سال ۱۹۵۰ این قلعه را نوسازی کردند تا با موزه تاریخی و سکوی دیده بانی ای که دارد تبدیل به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور ژاپن شود. در این قلعه می توان تفنگ های قدیمی و ابزارهای سنتی ژاپنی را مشاهده کرد اما بهترین کار این است که به بالای برج قلعه رفت و به مناظر باغ های اطراف نگاه کرد . در فصل بهار این قلعه مکانی محبوب برای مسافران و گردشگران می باشد زیرا باغ های اطراف آن پر از شکوفه های گیلاس هستند.

  • جنگل بامبو آراشی یاما در کشور ژاپن

جنگل بامبو آراشی یاما در شهر کیوتو یکی از زیباترین جنگل های طبیعی جهان می باشد و که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکی از جاذبه های گردشگری کشور ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد. به ویژه در فصل شکوفه دهی درختان گیلاس در ژاپن در ماه های فروردین و اردیبهشت و نیز در فصل هزار رنگ پاییز، این جنگل به یکی از محل های محبوب گردشگران تبدیل می شود. جنگل بامبو آراشی یاما جنگل با مساحتی بالغ بر ۱۵ کیلومتر مربع، یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود. یک مسیر پیاده روی به سمت این جنگل مسحور کننده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیاده وری می توان از کیوتو به این جنگل رسید.جذابیت این جنگل نه تنها به دلیل درختان بلند و سرسبز بامبو می باشد بلکه به دلیل صدای خاصی است که با وزش باد از بین این درختان به گوش می رسد . ترکیب صدای به هم خوردن ساقه های غول پیکر بامبو و صدای زوزه باد، در کنار رقص نور و سایه یک سمفونی زیبا را پدید می آورد . اگر مسیرهای پیاده روی که از داخل این جنگل باشکوه عبور می کند، یک فضای خوب و رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اختیار گردشگران و مردم محلی قرار می دهد

  • یادبود صلح هیروشیما در کشور ژاپن

یادبود صلح هیروشیما تنها سازه ای است که بعد از بمباران اتمی هیروشیما سر پا ماند تا یادبودی برای آیندگان باشد. این بنای یادبود خاطره تلخ بمباران را زنده می کند که نشان دهنده اهمیت زندگی انسان ها و افتخار قربانیان می باشد به طوری که هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن توضیح دادیم .

  • بازار ماهی فروشان سوکیجی در کشور ژاپن

بازار ماهی فروشان سوکیجی یکی از بزرگ ترین بازارهای مشابه در جهان می باشد که دیدن این بازار هم برای مردم محلی و هم گردشگران بسیار جذاب است و البته بهتر است در ساعات اولیه روز و صبح زود به آن مراجعه کرد زیرا با نخستین ساعات صبح این بازار آغاز به کار کرده و در آن هر نوع جانور آبزی که تصور کنید به فروش می رسد. یکی از جالب ترین بخش های این بازار، بخش حراج ماهی های تن می باشد که البته بازدیدکنندگان تنها در برخی روزهای خاص اجازه حضور در آن را دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button