جاذبه های توریستی کشور هند

سفر به کشور هند می تواند یکی تجربه هیجان انگیز و در عین حال طاقت فرسا باشد که به دلیل تعداد زیاد مکان های دیدنی و جاذبه های توریستی کشور هند ، برنامه ریزی در مدیریت زمان و هزینه در هند بسیار سخت است . وجود معابد زیبای مختلف  ، بازارهای خرید ، غذاهای محلی ، تفریحات ساحلی و کوهپیمایی و غیره موجب می شود که در بسیاری از مواقع امکان تصیمیم گیری را برای این که از کدام جاذبه گردشگری دیدن کرد و یا حتی چند شب را در کدام شهر کشور هند سپری کند ، بسیار دشوار می کند . در ادامه این مطلب سعی شده است تعدادی از جاذبه های توریستی کشور هند معرفی شود .

شما می توانید برای مهاجرت به هند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به هند ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور هند به شرح زیر می باشد :

  • تاج محل در کشور هند

تاج محل یک آرامگاه بسیار عظیمی از مرمر سفید در شهر آگرا می باشد که بین سال‌ های ۱۶۳۲ و ۱۶۵۳ به فرمان امپراتور موقال، شاه جهان و به یادبود همسر مورد علاقه ‌اش ساخته شده است. این بنا که به عنوان “قطره اشکی بر گونه‌ ابدیت” نامیده می ‌شود، یکی از شاهکارهای معماری موقال و یکی از بزرگترین جاذبه ‌های توریستی کشور هند به شمار می ‌رود. در تاج محل علاوه بر آرامگاه گنبدی مرمر سفید، چندین ساختمان زیبای دیگر، حوض ‌های بزرگ و باغ ‌های وسیع زینتی با درختان و بوته ‌های گل‌ دار وجود دارد .

  • شهر واراناسی در کشور هند

شهر واراناسی که در سواحل رود گَنگ واقع شده، برای هندوها، بودایی ‌ها و جین ‌ها مقدس و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مداوم مسکونی دنیا می باشد . این شهر از بسیاری جهات متجلی بهترین و بدترین جنبه ‌های هند بوده و می‌ تواند کمی خسته کننده باشد. شاید می توان گفت که صحنه‌ ادای قربانی زائران در رود گَنگ در هنگام طلوع در کنار پس ‌زمینه‌ معابد چند صدساله تاثیرگذارترین صحنه‌ دنیا باشد.

  • شهر طلایی جایزالمر در کشور هند

شهر طلایی جایزالمر بر گرفته از سنگ ماسه زردی می باشد که به صورت عمده در ساختمان های آن مورد استفاده واقع شده است، این شهر  با معماری قدیمی باشکوه که از تپه های شنی صحرای «تهار» قامت کشیده است. در حال حاضر شهر با عمارات بزرگ تاریخی، دروازه های معروف و قلعه بزرگ جایزالمر همچینین معروف به قلعه طلایی- یک قلعه وحشت برانگیز با معماری قرن دوازدهم که به بالای شهر قامت کشیده، تکمیل شده است .

  • شهر دارامسلا در کشور هند

شهر دارامسلا مکانی برای محل تبعید دولت تبت می باشد. این شهر به معنی یک محل معنوی است و به عنوان مکانی برای استراحت زائران مناسب است، زیرا اکثریت از تبتی ‌ها در این مکان زندگی می ‌کنند. با برنامه ‌ریزی خوب، امکان دارد بتوانید در یکی از جلسات آموزشی عمومی دالایی لاما شرکت کنید . شهر دارامسلا، برای علاقه مندان به گردش و پیاده روی و مسافران علاقه‌ مند به یوگا و مشتاقان به یادگیری درس‌ های آشپزی هند، محبوب و معروف می باشد.

  • کاخ ماهاراجا در کشور هند

بنای کاخ ماهاراجا در اوایل قرن شانزدهم میلادی توسط حاکمان پیروزمند آغاز و به قلعه پیوست و تا قرن نوزدهم میلادی تکمیل شد . قسمت هایی از کاخ برای مشاهده عموم آزاد می باشد و قسمت هایی از آن به همراه تزیینات زیبای کاشی های ایتالیایی و چینی، درهای سنگی پیچیده تراش کاری شده است .

  • غارهای آژانتا در کشور هند

غارهای آژانتا یکی از جاذبه های گردشگری کشور هند می باشند که آثار تاریخی حجاری شده درون سنگ و مربوط به قرن دوم پیش از میلاد هستند. این غارها حدود سال ۶۵۰ پیش از میلاد رها و تا سال ۱۸۱۹ فراموش شدند تا اینکه گروهی از شکارچیان انگلیسی به آنها برخورد کردند. انزوای این غارها زمینه‌ ساز چنان شرایط محافظت شده‌ ای شد که برخی از نقاشی ‌های درون این غارها تا کنون باقی مانده ‌اند. نقاشی های دیواری محافظت شده نمایش دهنده همه چیز از میدان جنگ تا کشتی، خیابان‌ های شهر و جنگل‌های پر از حیوانات پرتکاپو تا کوه‌های پوشیده از برف می باشد . شهر آئورانگ آباد دروازه‌ غارهای آژانتا و همچنین غارهای شگفت‌انگیز اِلورا می باشد .

جاذبه های توریستی کشور هند

جاذبه های توریستی کشور هند

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هند توضیح دادیم .

  • قصر دریاچه در کشور هند

قصر دریاچه یکی از جاذبه های توریستی کشور هند می باشد که در دریاچه‌ی پیچولا در شهر اودایپور واقع شده است و به عنوان قصر سلطنتی تابستانی در قرن ۱۸ ساخته شد. امروزه این قصر به یک هتل ۵ ستاره تبدیل شده است که تحت نام “مناطق تفریحی و قصرهای راج” فعالیت می‌ کند. هتل قصر دریاچه دارای قایقی می باشد که مهمانان را از یک اسکله در قصر شهری واقع در ساحل شرقی پیچولا به هتل منتقل می‌ کند. این قصر در سال ۱۹۸۳ و با فیلمبرداری فیلم جیمزباند در آن مشهور شد .

  • مرداب‌ های کِرالا در کشور هند

مرداب ‌های کِرالا زنجیره ‌ای از مرداب و دریاچه ‌هایی می باشد که در ایالت کِرالا و به موازات دریای عرب قرار دارند. این مرداب ها خانه‌ بسیاری از گونه‌ های منحصر به فرد آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیواناتی مانند سمور دریایی و لاک ‌پشت است. امروزه، قایق سواری، با استفاده از کِتووالام (قایقی سنتی که از برنج ساخته می ‌شود که امروزه تبدیل به هتل ‌های معلق شده است) به همراه امواج آب، پرطرفدارترین فعالیت توریستی در این مرداب‌ ها به شمار می‌ رود.

  • معبد ویروپاکشا در کشور هند

معبد ویروپاکشا یکی از جاذبه های توریستی هند می باشد که در شهر هامپی واقع شده است و به عنوان یک مقبره‌ کوچک ساخته شد و تحت سلطه‌ ویجایاناگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ شد. اعتقاد بر آن است که این معبد از زمان ساخت مقبر کوچک در قرن ۷ پیش از میلاد تا کنون به طور بی‌ وقفه مورد استفاده بوده که آن را به قدیمی ‌ترین معبد هندو در هند تبدیل می ‌کند.

  • معبد رانا کپور در کشور هند

معبدراناکپور یکی از جاذبه های گردشگری هند می باشد که بسیار معروف و پر از تزئین از معابد دین جین است و برای هنر و معماری آن معروف می باشد و جز نمونه ‌های شاخص معبد در دنیا به شمار می رود. این معبد در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و ساخت آن بیش از ۵۰ سال طول کشید . معبد راناکپور یکی از بزرگترین معابد در هند می باشد که ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد را در خود داراست، اما شهرت اصلی آن به خاطر ۱۴۴۴ ستون معروفش است که هر یک از آنها منحصر به فرد می باشد . مجسمه ‌های خدایان در هر گنبدی واقع شده است. حکاکی بسیار با ابهام، سبب جلوه بیشتر طراحی داخلی این معبد شده است و از بهترین دیدنی های کشور هند می باشد.

  • ساحل پالولِم در کشور هند

ساحل پالولِم زیباترین و همچنین جنوبی ‌ترین ساحل توسعه یافته‌ گوآ می باشد و بندری طبیعی احاطه شده با پرتگاه‌های بلند در هر طرف است که به دریایی آرام و ساکن دارای بستری با شیب آرام منتهی شده‌ است. برای افرادی که معتقدند که ساحل بدون مجموعه ‌ای از رستوران‌های ارزان قیمت و هتل ‌های مناسب، زندگی شبانه و اهالی محلی خونگرم معنا ندارد، پالولِم بهترین مکان می باشد .

  • معبد طلایی آمریتسار در کشور هند

معبد طلایی آمریتسار قطب مهمی در تاریخ و فرهنگ هندوستان به شمار می رود که در سال 1577 میلادی تاسیس شد . جاذبه اصلی آن «هرمندیر صاحیب» است که در سال 1604 بازگشایی شده و برخی اوقات به دلیل تزیینات زیبای طلاییش معبد طلایی معروف است. یکی از مقدس ترین زیارتگاه های کشور هند برای بسیاری از هندوها و مردم با مذاهب دیگر محسوب می شود . این معبد به صورت ترکیبی از سبک های هندو و اسلامی تشکیل شده است، قسمت مرمرین پایینی معبد از جلوه هایی با تزیینات داخلی گلدار و اشکال حیوانات شکل گرفته است . در حالی که گنبد بزرگ طلایی یک گل نیلوفر آبی را نمایش می دهد که نمادی از پاکی در بین «سیک» ها می باشد . علاوه بر طراحی با شکوه معبد، بازدیدکنندگان، به طور همتراز، با حس و حال معنوی آن تحت تاثیر قرار می گیرند، تاثیری که با سرود مداوم عبادت کنندگان از کتاب مقدس «سیک» افزایش می یابد و در سرتاسر مجتمع پخش می شود .

برای اقامت و تابعیت در هند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هند ” را مطالعه فرمایید .

  • پارک ملی کانها در کشور هند

پارک ملی کانها در زمره زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا و یکی از بهترین مکان‌ ها برای دیدن ببر در هند است. جنگل‌ های باشکوه بامبو و سال، دشت ‌های پر از چمن و دره‌ های کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش “کتاب جنگل” بوده و اینجا را تبدیل به یکی از برترین جاذبه ‌های تویستی کشور هند کرده‌ است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button