جاذبه های توریستی کشور نیوزلند

کشور نیوزلند ، کشوری بسیار زیبا است که امکانات زیادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد . این کشور خانه جنگل های بومی ، کوه ها ، سواحل ، یخچال های طبیعی ، مناطق حرارتی و آب دره هایی می باشد که توسط دولت و فرهنگ دوستدار طبیعت محیط زیست به خوبی محافظت شده اند .  نیوزلند ،کشوری است که در آن فرهنگ سنتی مائوری با مدرنیته در شهرهای بزرگ ، روستاهای زیبا و سطوح وسیعی از حیات وحش دست نخورده ترکیب شده است .  این کشور با طبیعت شگفت انگیزه اش و زیبایی سورئالی که تنها در فیلم های سینمایی یافت می شود ، یکی از زیباترین کشورهای دنیا محسوب می شود و جز معدود کشورهایی در جهان است که این تعداد شگفتی های طبیعی خیره کننده را در یک مساحت کوچک به صورت یک جا ، داشته باشد . قله های پوشیده از برف ،خلیج های کوچک درخشان ، یخچال های طبیعی ساحلی ، جنگل های انبوه ، آب دره های زیبا و رود خانه های پر از ماهی ، تنها برخی از جاذبه های طبیعی کشور نیوزلند هستند . به هر حال اگر تمایل دارید که به این کشور زیبا سفر کنید بهتر است با جاذبه های توریستی کشور نیوزلند آشنا شوید . جاذبه های توریستی کشور نیوزلند بسیار زیبا و بکر هستند و همین جاذبه ها باعث شده است که بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند . پس می توان گفت که این کشور با جمیعت کم و جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده اش می تواند از بهترین مقاصد گردشگری باشد . مکان ها دیدنی کشور نیوزلند ترکیبی از طبیعت و سازه های دست بشری می باشد . در این کشور و شهرهای آن به قدری از نظر تفریحی تنوع وجود دارد که تمام سلیقه ها از خردسالی تا پیر را راضی می کند . بنابراین جاذبه های توریستی کشور نیوزلند را باید حتما تماشا کرد و از آنها لذت برد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور نیوزلند به شرح زیر می باشد :

  • پارک ملی فیوردلند در کشور نیوزلند

پارک ملی فیوردلند ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند و یکی از خارق العاده ترین زیبایی های جاذبه های طبیعی نیوزلند می باشد که جزو میراث جهانی یونسکو است و یخچال های طبیعی که آب دره های مشهور میلفورد Milford، داسکی Dusky و داوت فول Doubtful را پوشانیده اند تشکیل شده اند. بازدید کنندگان این منطقه می توانند در میان آبشار های خیره کننده، سواحل جزایر مختلف، جنگل های انبوه بکر، دریاچه های وسیع و قله های ناهموار به تفریح بپردازند.

  • شهر کویینز تاون در کشور نیوزلند (Queenstown)

کویینز تاون ، یکی از برترین مقاصد گردشگری و جاذبه های طبیعی کشور نیوزلند برای بازدیدکنندگان بین المللی به شمار می آید که مابین سواحل دریاچه درخشان واکاتیپو و قله های برف اندود  واقع شده است . از جمله ورزش هایی که در این منطقه می توان انجام داد عبارتند از :  بانجی جامپینگ، سواری روی قایق های پر سرعت، قایق سواری در آب های خروشان، پاراگلایدر سواری، صخره نوردی، دوچرخه سواری کوهستان و اسکی روی تپه . این شهر علاوه بر ورزش های ماجراجویانه، امکانات و مکان های رفاهی مانند هتل های درجه یک، اسپاها، رستوران ها، گالری ها و فروشگاه های عالی را نیز به میهمانان خود ارائه می دهد و مچنین محل اقامت عالی برای سفر به منطقه اوتاگوی مرکزی محسوب می شود؛ منطقه ای که بازدید کنندگان می توانند از شهر های دارای معادن طلا و مناظر زیبای فیلم های “ارباب حلقه ها” بازدید کنند.

  • خلیج جزیره ها در کشور نیوزلند (Bay of Islands)

خلیج جزیره ها ، یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات و جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند می باشد که دارای بیش از 144 جزیره کوچک می باشد و  آن را به بهترین مکان و پاتوقی برای انواع قایق رانی تبدیل کرده اند. این خلیج مکانی محبوب برای ماهی گیری محسوب می شود و در آب های پر برکت آن، پنگوئن ها، دلفین ها، نهنگ ها و نیزه ماهی های بزرگ زندگی و زاد و ولد می کنند.

  • دریاچه تاپو در کشور نیوزلند

دریاچه تاپو یکی از جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند می باشد که در مرکز جزیره شمالی قرار دارد . این دریاچه بزرگ ترین دریاچه نیوزلند که در پارک ملی تونگاریرو واقع شده است و به خاطر ویژگی های آتشفشانی فوق العاده و اهمیت آن در فرهنگ مائوری، از دو جهت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

  • پارک ملی تونگاریرو در کشور نیوزلند

پارک ملی تونگاریرو یکی از قدیمی ترین پارک های ملی جهان و جاذبه های گردشگری نیوزلند محسوب می شود که با کوه های آتشفشان بلند، دریاچه های سبزآبی زیبا و دشت های آلپی و چشمه های آب گرم، سرزمین زیبایی محض به شمار می رود. یکی از مهم ترین و جالب ترین بخش های پارک، مسیر Tongariro Alpine Crossingمی باشد که یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی و جاذبه های طبیعی نیوزلند است .

  • منطقه روتوروئا در کشور نیوزلند

منطقه روتوروئا یکی از جاذبه های توریستی کشور نیوزلند می باشد که در منطقه آتشفشانی حلقه آتش در اقیانوس آرام Pacific Ring of Fire  واقع شده است و یکی از فعال ترین مناطق زمین گرمایی جهان می باشد. در این منطقه، گویی زمین با شما صحبت می کند. استخر های گلی جوشان، آب فشان های جوشان و پر سر و صدا، دهانه های آتشفشانی و چشمه های آب گرم نیروهای قدرتمند و قابل توجه زمین شناسی این منطقه می باشند . ماهی گیری (شکار ماهی قزل آلا) نیز در این منطقه بسیار محبوب است و همچنین دروازه مسیرهای اسکی Mt. Ruapehu به شمار می آید . منطقه Wai-O-Tapu در نزدیکی روتوروئا Rotorua نیز با چشمه های آب گرم رنگارنگ و نقاط مشهوری مانند Champagne Pool و Lady Knox Geyser یک جاذبه های توریستی کشور نیوزلند به شمار می آید .

جاذبه های توریستی کشور نیوزلند

جاذبه های توریستی کشور نیوزلند

شما می توانید برای مهاجرت به نیوزلند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به نیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

  • موزه یادبود جنگ در کشور نیوزلند

«پارک دومین» قدیمی ترین پارک شهر اوکلند می باشد که در بالاترین قسمت آن موزه ای به اسم موزه یادبود جنگ وجود دارد که ین موزه در داخل ساختمان نئوکلاسیک در سال ۱۹۲۹ ساخته شده و اولین بار برای این درست شد تا یاد سربازان نیوزلند که در جنگ جهانی اول کشته شدند را گرامی بدارد. امروز این موزه مجموعه های ارزشمندی از آثار هنری و تاریخی کشور نیوزلند را نمایش می گذارد و بر میراث طبیعی شهر تاکید دارد.

  • بندر وایتماتا در کشور نیوزلند

بندر وایتماتا یکی از جاذبه های توریستی کشور نیوزلند می باشد که شهر اوکلند را به دو قسمت تقسیم می کند و از جاذبه های دینی می باشد. ویژگی اصلی این بندر ، کشتی های سراسر کشور است که به راحتی می توانند در آن رفت و آمد کنند و همین ویژگی خارق العاده این بندر بود که باعث شد شهر آوکلند در سال ۱۸۴۰ پایتخت نیوزلند شود. در وسط این بندر پلی زیبا قرار دارد که با ۴۳ متر ارتفاع و طول بیش از ۱ کیلومتر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده تا قسمت های پایین شهر را به نواحی شمالی متصل کند . خیابان Quay در منطقه مرکزی شهر در امتداد این بندر واقع شده است و به اسکله پرنس و ترمینال قایق ها دسترسی دارد.

  • یخچال های طبیعی فاکس و فرانتس جوزف در کشور نیوزلند

یخچال های طبیعی فاکس Fox و فرانتس جوزف Franz Josef جز قابل دسترس ترین یخچال های طبیعی جهان هستند هر دو این رودخانه های یخ از برخی از بلندترین قله های آلپ جنوبی سرچشمه می گیرند و تا نزدیکی سطح دریا، جایی که آب و هوای ساحلی ملایم، گشت و گذار با پای پیاده را در آنها ممکن می کند ، جریان می یابند. در نزدیکی این یخچال ها، قار های یخی و قله های نوک تیز و کم ارتفاع وجود دارد و برای تماشای نمای هوایی از این یخچال ها، کشتی های هوایی و هلی کوپتر هایی وجود دارند که بازدید کنندگان را به بالای این توده های یخ می برند.

  • برج آسمان در کشور نیوزلند

برج آسمان یکی از جاذبه های توریستی کشور نیوزلند می باشد که برجسته ترین جاذبه و بلندترین ساختمان شهر اوکلند است و شکلی شبیه سوزن دارد و ارتفاع آن ۳۲۸ متر است . البته فقط دیدن چشم انداز ت(حتی ۸۰ کیلومتر آنطرف تر) نیست که این برج را پرطرفدار کرده بلکه ماجراجویی های هیجان انگیز آن است

  • پارک آلبرت در کشور نیوزلند

پارک آلبرت سرسبزترین نقطه ای که در مرکز شهر است و در این پارک فواره های ویکتوریایی، گل های رنگارنگ و مجسمه تماشایی دیده می شود. در این پارک مجموعه ای از سرامیک ها و ساعت ها را می توان مشاهده کرد ، ساعت گلی که در سال ۱۹۵۳ ساخته شده در ورودی پارک در سمت خیابان پرنس قرار دارد. در بالاترین نقطه پارک یک رصدخانه هواشناسی وجود دارد که از سال ۱۹۰۹ وضعیت آب و هوایی شهر را اندازه می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت نیوزلند مقاله ” اقامت در نیوزلند ” را مطالعه بفرمایید .

  • آکواریوم کلی تارلون در کشور نیوزلند

آکواریوم کلی تارلون یکی از بهترین قسمت های شهر اوکلند برای تفریح و گشت و گذر خانوادگی و یکی از جاذبه های گردشگری کشور نیوزلند است. در این پارک کاملا از نزدیک زندگی ماهیان رنگارنگ و دیگر موجودات دریایی و همچنین ماهی های استوایی و نهنگ ها را می توان تماشا کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button