جاذبه های توریستی کشور مکزیک

کشور مکزیک به دلیل وجود سواحل زیبا ، یکی از بزرگترین صخره های مانع در جهان ، فرهنگی شاد و تاریخ باستان مایاها به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است . برخی از سواحل کشور مکزیک شامل خلیج مکزیک و دریای کارائیب در شرق و اقیانوس آرام در غرب می باشد و برای افرادی که علاقه به ساحل و فضای آرامش بخش هستند ، سواحل خود به نهایی می تواند یک دلیل کافی برای بازدید از کشور مکزیک باشد . اما با این حال برخی از سواحل در طول سالها توانسته اند توریست های زیادی را به خود جذب می کند اما برخی دیگر مورد توجه افراد قرار نمی گرفته اند . تمامی این سواحل زیبا دارای آب های شفاف ، کریستالی و زلال می باشند که می تواند برای همه جذاب و چشم نواز باشد . این کشور ، سرزمین رنگ و کنتراست ها می باشد . در ادامه قصد داریم به مهمترین جاذبه های توریستی کشور مکزیک اشاره کنیم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مکزیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مکزیک ” است .

برخی از جاذبه های توریستی کشور مکزیک به شرح زیر می باشد :

  • شهر مکزیکو سیتی در کشور مکزیک

شهر مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک می باشد که دارای گرو‌ه های قومی از سراسر جهان است. این شهر نه تنها مرکز آموزشی، فرهنگی و سیاسی کشور مکزیک می باشد بلکه یکی از مهمترین مراکز تجاری و مالی در آمریکای لاتین است . در حالی که هیچ ساحلی در مکزیکو سیتی وجود ندارد، توریست ‌ها می ‌توانند از کارها و موارد جالب و شگفت انگیزی بازدید کنند. مراکز تاریخی در مناطق برجسته‌ تاریخی همچون Plaza de la Constitucion ، کلیسای جامع متروپولیتن ، قصر ملی و خرابه‌ های معبد آزتک باستان بسیار پر جنب و جوش می باشد .

  • معبد Catedral de Puebla در کشور مکزیک

معبد Catedral de Puebla یکی از جاذبه های توریستی کشور مکزیک می باشد که دارای مجسمه ‌های عقیق و سقف گنبدی شکلی است که از سنت پیتر روم الگو گرفته است. این معبد در شهر پوئبلا واقع شده است و دارای اهرام بزرگی است که تا به حال ساخته شده است و این ساختار در طول قرن ها نادیده گرفته شده است.

  • میدان El Zocalo در کشور مکزیک

در میدان El Zocalo ، بسیاری از ساختارهای تاریخی همچون کلیسای جامع قرن شانزدهم ، کاخ فرماندار و تالار قدیمی شهر مریدا قرار دارد . خیابان ‌های درخت کاری شده در El Pasea Montejo با قصرهای زیبایش ، نشانگر شکوه سابق شهر به عنوان پایتخت ساخت طناب در جهان می باشد و این خیابان بعد از گذارندن یک روز گرم ،می‌تواند مکان زیبایی برای قدم زدن باشد.

  • تنگه مس در کشور مکزیک

تنگه مس یکی از جاذبه های گردشگری مکزیک می باشد که در ایالت چیهواهوا واقع شده است . این تنگه یک سری از دره‌ های باریکی می باشد که بزرگ ‌تر و عمیق ‌تر از گراند کانیون در ایالات متحده می باشد . تنگه مس در کوه Tarahumara قرار گرفته و نام خود را از رنگ مسی مایل به سبز خود گرفته است. متداول ‌ترین روش برای کاوش این تنگه ، مسیری به نام Chihuahua al Pacifico می باشد که این مسیر از ۳۷ پل و ۸۶ تونل عبور می‌ کند و دارای ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریاست، به همین خاطر منظره‌ زیبایی از تنگه دیده می ‌شود. اکثر ماجراجویان از پل‌ های معلق، صخره نوردی و پیاده روی در این محل لذت می برند .

جاذبه های توریستی کشور مکزیک

جاذبه های توریستی کشور مکزیک

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

  • شهر گوآناخوآتو در کشور مکزیک

شهر گوآناخوآتو پایتخت ایالتی به همین نام بوده و بسیار جذاب و شگفت انگیز می باشد و خطوط سنگ فرش، کافه‌ های کنار خیابان و برخی از معماری‌ های خیره کننده سبک باروک در شمال آمریکا، به این شهر حس اروپایی بخشیده است . همچنین این شهر دارای تونل‌ های زیر زمینی می باشد که به عنوان جاده به کار می ‌رود و همین امر نیز موجب منحصر به فرد شدن آن در جهان شده است. این شهر در سال ۱۵۵۹ بنا نهاده شد و خیلی زود به خاطر معادن طلا و نقره‌ی خود مشهور شد و می‌ توان از برخی از معادن دیدن کرد که عدن La Valencia از جمله‌ این معادن است که غنی‌ترین معدن نقره در جهان می ‌باشد که با طلا و نقره به خوبی تزیین شده است . شهر گوآناخوآتو بهترین مکان برای لذت بردن از موسیقی ماریاچی سنتی می باشد .

  • شهر اوآخاکا در کشور مکزیک

شهر اوآخاکا نیز پایتخت ایالتی به همین نام است و در دره ‌ای زیر کوه‌ های Sierra Madre واقع شده است. معماری استعماری، سایت‌ های باستان شناسی ، یک فضای آرام و یک روز خوب در فستیوال مرده ‌ها سبب شده که این شهر را به یک مقصد توریستی خوب در مکزیک تبدیل کند . در مرکز شهر اوآخاکا میدان زیبا و جذاب آن به نام زوکالو قرار گرفته است که توریست‌ ها می‌ توانند نشانه‌ های تاریخی استعماری زیبا مانند کلیسای سانتو دومینگو، موزه تور ، فروشگاه سوغاتی را تحسین کنند و بازدید کنندگان می ‌توانند دره‌ه ای زیبایی را در مونت آلبان مشاهده کنند.

  • صحرای باخا در کشور مکزیک

صحرای باخای کالیفرنیا روی شبه جزیره‌ی شگفت ‌انگیزی به همین نام واقع شده است که اطراف آن را اقیانوس فراگرفته ‌است، بنابراین با وجود بارندگی کم، مقداری رطوبت در آن به چشم می ‌خورد. پدیده‌ منحصر به ‌فرد رودخانه‌ های خارق ‌العاده‌ کویری که از تالاب سان ایگناسیو جریان می ‌یابند ساختارهایی را شکل می‌ دهند که از بالا مانند درخت‌ های غول‌ پیکر به نظر می ‌رسند این منطقه اکولوژیکی دارای تنوع قابل توجهی از حیوانات، قورباغه ‌ها، پرندگان و تعدادی از جانوران کمیاب می باشد . گردشگران از شبه جزیره بازدید و طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ آن را تحسین می کنند .

  • پارک لاس پوزاس در کشور مکزیک

یکی از محبوب ‌ترین نقاط دنیا پارک لاس پوزاس می باشد که مانند خرابه‌ ای باستانی به نظر می ‌رسد. ادوارد جیمز، هنرمند نامتعارف انگلیسی، این پارک سورئال را در جنگلی بارانی واقع در مکزیک ساخت . مجسمه‌ های سورئال که مانند خرابه‌ های یک عمارت به نظر می ‌رسند، با طبیعت زیبای منطقه ترکیب و برداشتی از یک سرزمین عجایب خالی از سکنه را به وجود آورده اند .

  • موزه‌ زیر آب کانکون در کشور مکزیک

موزه‌ زیر آب کانکون یکی از مشهورترین جاذبه‌ های زیرآبی دنیا می باشد که در ساحل شهر آفتابی کانکون قرار دارد. فردی به نام جیسون تیلور، تعدادی مجسمه‌ انسانی ساخته و آن‌ ها را در زیر آب نصب کرده‌ است . هدف از ساخت این موزه حفاظت از صخره‌ های دریایی (ریف ‌ها) می باشد و این مجسمه‌ ها از مواد طبیعی استفاده شده و هر کدام از آن‌ ها سرانجام به ریف‌ های مصنوعی تبدیل خواهند شد. این موزه را می توان از درون قایق ‌های کف شیشه‌ ای، توسط شنا با لوله‌ی تنفسی یا غواصی اسکوبا (با تجهیزات) مشاهده کرد. همچنین گردشگران می ‌توانند به تماشای صخره ‌های طبیعی مرجانی بپردازند.

در مقاله ” مهاجرت به مکزیک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مکزیک اطلاعات کسب کنید .

  • آتشفشان پوپوکاتپتل در کشور مکزیک

آتشفشان پوپوکاتپتل ، یکی از فعال ‌ترین آتشفشان‌ های مکزیک می باشد که در فاصله ۷۰ کیلومتر از مکزیکو سیتی قرار دارند . با وجود این واقعیت که یکی از فعال‌ ترین آتشفشان ‌های این کشور می باشد راهبان شجاع در طول قرن شاهزدهم، صومعه ‌هایی را در شیب ‌های آن ساخته ‌اند که امروزه این صومعه‌ ها توسط سازمان یونسکو محافظت می ‌شوند . توریست ها معمولا برای گشت و گذار در این منطقه و آشنایی با این کوه باشکوه تاریخی و فرهنگی، در تورهایی یک روزه از مکزیکوسیتی شرکت می‌کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button