کشور مجارستان، کشوری زیبا، حاصل خیز و سرسبز با طبیعت ویژه خود در اروپای مرکزی می باشد که پایتخت آن شهر بوداپست است . بازدیدکنندگان با ورود به این کشور به سرعت متوجه می شوند که کشور مجارستان، کشور معماری ها و تاریخ و فرهنگ قرون بسیار دور می باشد.

بقایای استحکامات رومی ار که از قرون وسطی به جا مانده اند، می تواند یه عنوان یکی از مقاصد زیبای گردشگری این کشور تلقی کرد.
همچنین کشور مجارستان، سرزمین زیبایی از رودخانه دانوب می شود و هیچ سفری در این جا بدون سوار شدن به قایق کامل نخواهد شد. در ادامه به جاذبه های توربستی کشور مجارستان بیشتر اشاره خواهیم کرد.

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مجارستان، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مجارستان ” است.

برخی از جاذبه های توریستی کشور مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • رودخانه دانوب در کشور مجارستان (Danube River)

رودخانه دانوب یکی از محبوب ‌ترین تفرجگاه‌ های شهر بوداپست می باشد که در سرتاسر شهر بوداپست از شمال تا جنوب امتداد دارد و هر مسیر آن می‌تواند تفرجگاه و مکانی زیبا برای گشت و گذار محلیان و گردشگران باشد.
در اطراف این رود با ساختمان و معماری‌های جالب مجارستانی وجود دارد که حسی به یادماندنی را به ارمغان می آورد.

رودخانه دانوب در کشور مجارستان (Danube River)
  •  میدان قهرمانان در کشور مجارستان (Heroes’ Square)

میدان قهرمانان با تندیسی زیبا به نام یادبود هزاره توسط آلبرت اسکیکدانز ساخته شده است. همچنین در کناره‌ های پایه‌ این ستون می توان گروهی از اسب‌ سواران برنزی را مشاهده کرد که یادآور پیروزی شاهزاده مجارستان است و نمایی شگفت انگیز را به سطح شهر بخشیده است.

میدان قهرمانان در کشور مجارستان (Heroes’ Square)
  • جزیره مارگارت در کشور مجارستان (Margaret Island)

جزیره مارگارت، یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی کشور مجارستان و همچنین شهر بوداپست می باشد که گردشگران و محلیان زیادی برای تفریح و آب‌ درمانی به آنجا می روند.

در این جزیره علاوه بر آب‌های گرم، باغ، ساختمان های تاریخی و غیره وجود دارد. لازم به ذکر است که این جزیره بیشتر به خاطر حمام‌ های آب معدنی بزرگ معروف است که مساحت آن به ۱۷ هکتار می رسد.

جزیره مارگارت در کشور مجارستان (Margaret Island)
  •  پل مارگارت در کشور مجارستان (Margaret Bridge)

پل مارگارت دو بخش از شهر بوداپست را به هم متصل می کند و در دیکی این پل، حمام‌ های آب معدنی متنوعی قرار دارد که محلیان و گردشگران به خاطر خواص درمانی به آنجا می روند. یکی از مشهورترین آنها császár thermal bath نام دارد که برای تجربه جدید بهترین مکان می باشد.

پل مارگارت در کشور مجارستان (Margaret Bridge)
  • چشمه آب گرم هویز در کشور مجارستان

چشمه آب گرم هویز یکی از چشمه ‌های آب گرم معروف کشور مجارستان می باشد که دمای آب آن بین ۲۴ تا ۳۷ درجه است که آن را برای شنا کردن مناسب می ‌سازد و جریان آب دریاچه به حدی است که آب را همواره تمیز و شفاف نگاه می‌دارد. در این مکان علاوه بر پارک، موزه، زمین بازی و محوطه باز برای گشت و گذار نیز وجود دارد.

چشمه آب گرم هویز در کشور مجارستان
  • پارک سیتی وودلند در کشور مجارستان (City Woodland Park)

پارک سیتی وودلند یکی از جاذبه های توریستی کشور مجارستان می باشد که از مشهورترین پارک های شهر بوداپست و جز پررفت و آمدترین مکان‌های این شهر به حساب می‌ آید.

این پارک در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده که در آن با موزه‌ های متنوعی مانند موزه‌ های هنری، گیاه ‌شناسی و جانورشناسی وجود دارد و همچنین یکی از جذاب ‌ترین موزه ‌های مجارستان که در زمینه اتومبیل است در این پارک یافت می شود . لازم به ذکر است که این پارک برای کودکان و نوجوانان نیز مکانی مناسب خواهد بود.

در مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مجارستان اطلاعات کسب کنید.

  • پارک های ماجراجویی مجارستان

در مجارستان، پارک‌ های مختلفی خواهید دید که می‌تواند ماجراجویی‌ های فراوانی برای گردشگران را فراهم کند. ۳ مورد از این پارک‌ ها عبارتند از:

  1. پارک  Csillebrc در کشور مجارستان
  2. پارک ماجراجویی Orczy در کشور مجارستان
  3. پارک Romai در کشور مجارستان

این پارک‌ ها بیشتر مکان‌ های جنگلی می باشند و انواع تفریحات طبیعی را فراهم کرده ‌اند.

پارک های ماجراجویی مجارستان
  • تپه گلرت در کشور مجارستان (Gellért Hill)

زیباترین مکان منظره ‌ای پانورمایی از شهر بوداپست می باشد که دارای ۲۳۵ متر ارتفاع است و در دامنه آن هم، رود دانوب قرار گرفته است. این تپه برای چشمه ‌های آب گرمش معروف است و افراد بسیاری برای خواص آب‌ درمانی به این تپه می ‌روند.

تپه گلرت در کشور مجارستان (Gellért Hill)
  • تپه قلعه در کشور مجارستان (Castle Hill)

تپه قلعه بر بالای رود دانوب قرار دارد و نیمی از بناهای تاریخی و مهم بوداپست در آنجا واقع است. در این قلعه ۲۰۰ اتاق وجود دارد که در هنگام شب چراغ های آن روشن شده و نمای زیبایی را هم به رود و هم به این منطقه می بخشد. 
این قلعه در مکانی قرار گرفته است که ماهیگیران محلی برای تفریح و ماهیگیری به آنجا می آمدند و رو به روی آن اوقات خوشی را تجربه می کردند.

تپه قلعه در کشور مجارستان (Castle Hill)

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید.

  • قلعه بودا در کشور مجارستان (Buda Castle)

قلعه بودا، یک ساختمان بزرگ و تاریخی می باشد که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد و از لحاظ بازدید و طراحی فوق ‌العاده در کنار کاخ ورسای پاریس قرار می‌گیرد.
بنای اولیه این کاخ هنگام محاصره سال 1686 از بین رفت و در قرن هجدهم، هنگام حکومت هابزبورگ، بنای جدیدی در این مکان ساخته شد که دارای 200 اتاق بود.

این قلعه امروزی همان بنای ساخته در دوران حکومت هابزبورگ می باشد. لازم به ذکر است که برخی از قسمت‌ های کاخ از قبیل نیز برج بوزوگانی (Buzogány Tower) و برج جنوبی (South Tower) مانند قبل بازسازی شدند. منظره‌ فوق‌ العاده‌ ای از رود دانوب در طبقه بالای این کاخ قابل مشاهده است.

قلعه بودا در کشور مجارستان (Buda Castle)

دریاچه بالاتون در کشور مجارستان (Lake Balaton)

دریاچه بالاتون یکی از جاذبه های توریستی مجارستان می باشد که بزرگترین دریاچه آب شیرین اروپا و محبوب‌ ترین استراحتگاه تابستانی میان مسافران است. این دریاچه آنقدر بزرگ است که گاهی اوقات به آن دریای مجارستان (Hungarian Sea) می گویند .

برای کشوری که دسترسی به آب‌های آزاد ندارد، این دریاچه می تواند یکی از نعمت ‌های خدادای آن محسوب ‌شود. ساحل این دریاچه از علف پوشیده شده و در بعضی نقاط نیز برای القای حس واقعی ساحل‌ های دریایی، ساحل‌ های شنی مصنوعی ساخته شده است.
ناحیه دریاچه بالاتون دارای تاکستان، شهرک‌ های دارای چشمه آب و گرم و قلعه‌ های متعددی نیز می باشد و یکی از استراحتگاه‌ های معروف دریاچه بالاتون، تیهانی (Tihany) است.

دریاچه بالاتون در کشور مجارستان (Lake Balaton)
  • پل زنجیر در کشور مجارستان (Chain Bridge)

پل زنجیر یکی از جاذبه های توریستی کشور مجارستان می باشد که دو بخش بودا و پِست شهر را به یکدیگر متصل می کند و یکی از نمادهای بارز شهر به حساب می آید.
این پل به دلیل اهمیت تاریخی و همین طور معماری زیبا و هنرمندانه اش بسیار حائز اهمیت است.

همچنین بازدیدکنندگان می توانند در قسمت پیاده روی این پل قدم بزنند و از چشم انداز بی نظیر و زیبای رود دانوب و تماشای دو بخش شهر لذت ببرند. این پل از اواخر ۲۰۱۷ تا اوایل سال ۲۰۱۹ برای نوسازی و پاره ای از تعمیرات به طور موقت بسته شد.

پل زنجیر در کشور مجارستان (Chain Bridge)
  • حمام های آب گرم سیچینی در کشور مجارستان (Széchenyi Thermal Baths)

در شهر بوداپست حمام های آبگرم و درمانی متعددی وجود دارد، تا جایی که لقب «شهر آبگرم» را به آن داده اند اما بدون شک مشهورترین آن ها حمام های سیچینی می باشد و به خاطر معماری بی نظیر و منحصربه فرد و حمام های روبازش شهرت پیدا کرده اند.
بازدیدکنندگان می توانند در دو حمام درمانی روباز سیچینی که با ساختمان های سبک نئو-باروک و نئو-رنسانس احاطه شده اند، ریلکس کنید.

حمام های آب گرم سیچینی در کشور مجارستان (Széchenyi Thermal Baths)
  • خانه اپرای مجارستان (Hungarian State Opera House)

خانه اپرای مجارستان یکی از از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان و شهر بوداپست می باشد که در خیابان تاریخی آندراسی قرار گرفته و یکی از زیباترین ساختمان های اپرا در جهان است. این ساختمان از بدو تاسیس تاکنون میزبان اجراهای اپرای سطح بالا و معتبر جهانی و همین طور اجراهای باله، کنسرت ها و غیره بوده است.

البته سوای اجراهای زیبایی که در این مکان برگزار می شود، خودِ ساختمان هم از جنبه تاریخی و زیبایی شناختی حائز اهمیت می باشد. بازدیدکنندگان می توانند در تورهای ویژه که همه روزه برگزار می شود شرکت کنند و از بخش های مختلف خانه اپرا بازدید کنند.

  • پارک ملی هورتوباگ در کشور مجارستان (Hortobagy National Park)

پارک ملی هورتوباگ یکی از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان می باشد که در سال 1373 تأسیس شد. این پارک بزرگترین منطقه محافظت ‌شده در مجارستان بوده و بزرگترین استپ قلیایی و نیمه ‌طبیعی در اروپا را داراست که قدمت آن به ده هزار سال پیش باز می‌ گردد.
در این پارک حیوانات بسیاری مانند اسب ‌های وحشی از زمان عصر یخبندان در این استپ می ‌زیستند و همچنین علاوه بر اسب ها گاو و گاومیش‌ هایی در این منطقه به چرا مشغول هستند.

از آنجاییکه 342 نوع پرنده در این پارک زندگی می‌ کنند برای آن دسته از مسافرانی که به تماشای پرنده‌ ها علاقه دارند، مکان فوق ‌العاده ‌ای می باشد.
مهم‌ترین جاذبه گردشگری پارک ملی هورتوباگ می توان به پل 9 طاق (Nine-Arch Bridge) که اواسط قرن 19 ساخته شد و آسیاب بادی کارئاگ (Kareag Windmill) که تقریباً در همان دوران ساخته شد، اشاره کرد.

  • قلعه فیشرمن در کشور مجارستان (Fisherman’s Bastion)

قلعه فیشرمن یا باستیون فیشرمن در بخش غربی بوداپست قرار گرفته است و چشم انداز بی نظیری به رود دانوب و ساختمان پارلمان مجارستان دارد.

این قلعه در سال ۱۹۰۲ و به سبک نئو-گوتیک و نئو-رمانسک ساخته شده است و با ظاهر افسانه ای و رویایی اش برای عکاسی بسیار ایده آل می باشد و به همین دلیل هم یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر بوداپست محسوب می شود.  
از دلایل محبوبیت این بنا این است که بازدید از آن رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست.

پارک ملی هورتوباگ در کشور مجارستان (Hortobagy National Park)
  • ساختمان پارلمان مجارستان (Hungarian Parliament Building)

ساختمان پارلمان مجارستان یکی از جاذبه های توریستی کشور مجارستان و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر بوداپست می باشد که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده و سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان به شمار می رود.

این ساختمان باشکوه و زیبا در کناره رود دانوب قرار گرفته و شاهکاری بی نظیر از سبک گوتیک است. از این رو، این بنا هم از لحاظ معماری و هم از جنبه سیاسی حائز اهمیت می باشد و ارزش بازدید را دارد.

ساختمان پارلمان مجارستان (Hungarian Parliament Building)
  • بازار بزرگ سرپوشیده در کشور مجارستان

بازار سرپوشیده بوداپست یکی از جاذبه های گردشگری مجارستان می باشد که در سه طبقه بنا شده و غرفه های متعددی دارد که به فروش مواد غذایی و محصولاتی مثل سبزیجات و میوه های تازه و باکیفیت، ماهی و ادویه می پردازند.

این بازار در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر و یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری بوداپست می باشد. این بازار همه روزه به جز یکشنبه ها باز می باشد و از لحاظ وسعت و معماری و فضای خاصش اهمیت دارد.

  • کلیسای باسیلیکا سنت استفان در کشور مجارستان (St Stephen’s Basilica)

کلیسای باسیلیکا سنت استفان یکی از جاذبه های توریستی کشور مجارستان و شهر بوداپست می باشد که در امتداد ساختمان پارلمان مجارستان قرار گرفته است و با ۹۶ متر ارتفاع بلندترین ساختمان این شهر است.
این کلیسا به سبک نئوکلاسیک و مانند کلیساهای کاتولیک رومی ساخته شده و مراحل ساخت آن در سال ۱۹۰۵ میلادی تکمیل شده است.

بازدید از فضای داخل کلیسا رایگان می باشد اما برای وارد شدن به گنبد مرکزی که چشم انداز ۳۶۰ درجه به شهر دارد باید مبلغ اندکی به عنوان ورودی پرداخت.
این کلیسا استفان با معماری بارز و قابل توجه اش به نماد و سمبل شهر بوداپست تبدیل شده و بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بوداپست می باشد.

کلیسای باسیلیکا سنت استفان در کشور مجارستان (St Stephen’s Basilica)
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
Call Now Button