جاذبه های توریستی کشور مالتا

با وجود این که کشور مالتا جزیره ای کوچک می باشد ولی سرشار از گنجینه های شگفت انگیز است به طوری که مجموعه های باستانی هیجان انگیز ، شهرهای دلربا و سواحل زیبا تنها بخش کوچکی از شگفتی های این کشور است . این کشور برای قرن ها میزبان افراد ماجراجو بوده است و گردشگران امروزی نیز فرصت های بسیاری دارند تا در این مکان خارق العاده خاطرات ماندگار خلق کنند . فرقی نمی کند که گردشگران بخوانند در کنار دریا بمانند ، غذاهای مدیترانه ای بخورند یا قسمتی از گذشته رماتیک را کشف کنند زیرا جاذبه های توریستی کشور مالتا برای همه سلیقه ها پیشنهادی خواهد داشت .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا می توانید مقاله ” تحصیل در مالتا ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور مالتا به شرح زیر می باشد :

  • خلیج ملیها یا خلیج قدیرا در کشور مالتا

خلیج ملیها یکی از جاذبه های توریستی کشور مالتا می باشد که طولانی ترین و محبوب ترین ساحل شنی در جزایر مالتا است. جاذبه های گردشگری نزدیک به این منطقه می توان به روستای پاپای (روستایی که برای صحنه فیلمبرداری در سال 1980 ساخته شد) و برج مرمت شده سنت آگسا اشاره کرد .

  • خلیج بلو لاگون در کشور مالتا

خلیج بلو لاگون که در جزیره کوچک کمینو و بین دو جزیره اصلی مالتا و گزو واقع شده است، محل خوبی برای استراحت های آخرهفته ای می باشد و به قدری کوچک است که هیچ ماشینی اجازه ورود به اینجا را ندارد. همین طور می توان گفت کسی ساکن اینجا نیست و تنها یک هتل در این جزیره فعالیت می کند. بیشتر مردم با قایق های موتوری پرسرعت به این خلیج می آیند تا در بخشی از ساحل شنی اینجا روزشان را سپری کنند. آب های شفاف فیروزه ای و شن های سفید این خلیج را تبدیل به محلی دوست داشتنی برای حمام آفتاب گرفتن، شنا کردن، غواصی و یا لذت بردن از مناظر زیبا کرده است.

  • معبد سرداب در کشور مالتا

معبد سرداب یکی از جاذبه های گردشگری کشور مالتا می باشد که در شهر پائولا قرار دارد و تنها معبد زیرزمینی ماقبل تاریخ در دنیاست. این معبد شامل تالارها، اتاق ها و راهروهایی می باشد که از سنگ تراشیده شده اند. این مجموعه به سه سطح تقسیم شده است که عبارتند از : سطح بالا (3600 تا 3300 قبل میلاد)، سطح وسط (3300 تا 3000 قبل میلاد) و سطح پایین (3150 تا 2500 قبل میلاد). عمیق ترین اتاق در پایین ترین سطح، 10.6 متر زیرزمین می باشد و تنها عده محدودی از بازدیدکنندگان اجازه ورود به اینجا را دارند و باید 2 تا 3 هفته برای گرفتن بلیط در صف انتظار ماند .

جاذبه های توریستی کشور مالتا

جاذبه های توریستی کشور مالتا

یکی از روش های مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مالتا ” اطلاعات کسب کنید .

  • قلعه سیتادلا در کشور مالتا

قلعه سیتادلا نمونه ای از معماری باستانی بی نظیر در جزیره گزو و شهر ویکتوریا می باشد که برای قرن ها، سنگر اصلی ساکنین شهر بوده است. این قلعه اولین بار در 1500 پیش از میلاد بنا شد و فنیقی ها نیز این قلعه را توسعه دادند و در نهایت در زمان رومی ها، تبدیل به قلعه شهری پیچیده شد. بقایای این ساختمان پذیرای افرادی با سنین مختلف می باشد است تا برج و باروها، انبارها و تونل ها را بگردند و کشف کنند. حتما از بالای قلعه سیتادلا، منظره شهر را تماشا کنید ولی از آن تماشایی تر، منظره خود سیتادلا در زمان غروب آفتاب می باشد .

  • خلیج گلدن در کشور مالتا

خلیج گلدن یکی از معدود سواحل شنی شمال غربی مالتا می باشد و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین سواحل نیز است. برای لذت بردن از این ساحل شنی، تخت های مخصوص حمام آفتاب و چتر از قبل مهیا می باشد و چندین کلاب ساحلی و یک هتل بزرگ در نزدیکی این ساحل قرار گرفته اند. چون ساحل معروفی است و تعداد زیادی گردشگر به خود جذب می کند، دست فروشان زیادی در این منطقه هستند که انواع تجهیزات لازم برای ورزش های آبی را اجاره می دهند. دیدن غروب آفتاب در این ساحل، یکی از بهترین کارهایی می باشد که می توان در اینجا انجام داد و لذت برد چرا که غروب آفتاب در این محل،تداعی گر معنای اسم خلیج می باشد .

  • کلیسای جامع سنت جان در کشور مالتا

کلیسای جامع سنت جان یکی از جاذبه های توریستی کشور مالتا می باشد که والتا واقع شده است و نمونه فوق العاده ای از معماری سبک باروک می باشد . نمای بیرونی این کلیسا ترسناک و گول زننده است و بیشتر شبیه یک قلعه می باشد ولی در داخل آن با تزئینات پر زرق و برق و انواع هنرهای ارزشمند آراسته شده است . مشهورترین اثر اینجا تابلوی گردن زدن سنت جان غسل تعمید دهنده می باشد . این کلیسا در سال 1572 میلادی شروع به فعالیت کرد و قرار بود تا کلیسایی صومعه مانند برای شوالیه های سنت جان باشد، که متشکل از گروهی اصیل از پسرانی بود که از خانواده های برجسته اروپا بودند .  این شوالیه ها از کشوزر مالتا در برابر ترک های غارتگر محافظت می کردند و بعدا، والتا و کلیسای جامع را ساختند.

در مقاله ” اقامت در مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در مالتا اطلاعات کسب کنید .

  • معابد هاگارکیم و منایدرا در کشور مالتا

معابد هاگارکیم و منایدرا یکی از جاذبه های گردشگری کشور مالتا می باشد که در ساحل جنوبی مالتا و بر روی صخره ای مشرف به جزیره ی کوچک فلفلا قرار گرفته است. قدمت این معابد به 3600 تا 3200 سال قبل از میلاد برمی گردد و متشکل از تعدادی اتاق بیضی شکل متصل به هم است که چینش یکدستی ندارند و برخلاف سایر معابد مالتا، نقشه سه پری منظمی ندارند. معبد منایدرا که در فاصله 700 متری از هاگارکیم واقع شده است و جزئیات بیشتری دارد اما سه معبد در کنار یکدیگر واقع شده اند که نقشه سه پری و تزئیناتی متفاوت دارند. مرکز گردشگری فوق العاده ای در این معابد وجود دارد که نمایش های تعاملی زیادی اجرا می کند و این نمایش ها روش مناسبی برای شروع گشت وگذار در این معابد هستند. چشم انداز دریا در پس زمینه این معابد، تماشایی می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button