جاذبه های توریستی کشور لیتوانی

کشور لیتوانی ، کشوری در نزدیکی دریای بالتیک در شمال شرق اروپا و یکی از 3 کشور محدوده بالتیک می باشد . این کشور به خاطر داشتن پارک های ملی ماجراجویانه و روستاهای تماشایی ساحلی ، بهشتی برای دوستداران طبیعت است و از زمان استقلال ، صنعت گردشگری این کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است . مجموعه های فرهنگی ، قلعه های جادویی و شهرهای ما قبل تاریخی جذاب ، تاریخ و سنت کشور لیتوانی را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده اند . در ادامه قصد داریم بیشتر با جاذبه های توریستی کشور لیتوانی آشنا شویم .

برای اقامت و تابعیت در لیتوانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور لیتوانی به شرح زیر می باشد :

  • شهر تراکای در کشور لیتوانی (Trakai)

شهر تراکای یکی از جاذبه های کشور لیتوانی می باشد که قلعه ای تاریخی و پارکی ملی را در خود جای داده است . این قلعه در میان آب ها قرار گرفته و با آجرهای نارنجی و پنجره های رنگی از دور می درخشد.

  • محله قدیمی ویلنیوس در کشور لیتوانی (Vilnius Old Town)

محله قدیمی ویلنیوس ، یکی از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کشور لیتوانی می باشد ، مکانی در کنار تلاقی دو رودخانه مهم شهر و مملوء از گنجینه های قرون وسطایی بناهای گوتیک و نئوکلاسیک است . محله قدیمی ویلنیوس در سایت میراث جهانی قرار دارد و در دنیا به دلیل داشتن بناهای تاریخی، میدان های سنگ فرش شده، قلعه ها و کلیساهای جذاب معروف است. در این محله هتل ها و رستوران های مجلل در کنار کافه ها و غذاخوری ها ترکیبی از مدرنیته و جهان کلاسیک وجود دارد . از دیگر مهمترین جاذبه های این محله می توان به قصر ریاست جمهوری و کلیسای سنت آن اشاره کرد .

  • کلیسای سنت آن در کشور لیتوانی ( Anne’s Church)

یکی از جذاب ترین بناهای محله قدیمی ویلنیوس کلیسای سنت آن می باشد که شاهکاری از اواخر دوره گوتیک به شمار می رود و بیش از ۵۰ سال است که بدون ذره ای تغییر پابرجا مانده و به نماد ویلنیوس تبدیل شده است. در کنار این کلیسا برج ناقوسی به سبک گوتیک وجود دارد که در قرن ۱۹ ساخته شده است.

  • موزه ملی لیتوانی (National Museum of Lithuania)

موزه ملی لیتوانی ، در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد از آن زمان میلیون ها گردشگر از این موزه دیدن کرده اند . این موزه بزرگ ترین میراث فرهنگی تاریخی در کشور می باشد و علاقمندان به تاریخ را حتما راضی می کند.

  • قلعه کایوناس در کشور لیتوانی (Kaunas Castle)

قلعه کایوناس یکی از پربازدید کننده ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور لیتوانی می باشد که اولین بار در قرن ۱۴ و به شیوه گوتیک ساخته شد . این قلعه در کنار تلاقی دو رودخانه قرار گرفته و در آن زمان نقش مهمی در حفاظت از شهر داشته است. در برج دایره ای این قلعه یک گالری هنری وجود دارد . از سال ۱۹۳۰ میلادی تا به حال پروژه های نوسازی زیادی روی این قلعه انجام شده و حفاری های باستان شناسی زیادی هم در حال انجام است .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی توضیح دادیم .

جاذبه های توریستی کشور لیتوانی

جاذبه های توریستی کشور لیتوانی

  • پارک ملی Dzukija در کشور لیتوانی

با اینکه پارک ملی Aukstaitija معروف ترین پارک کشور می باشد اما در واقع پارک ملی Dzukija بزرگ ترین منطقه حفاظتی لیتوانی است که هر سال حدود ۳۰۰ هزار نفر به بازدید از این پارک می روند تا کوهنوردی و در میان گونه های گیاهی و جانوری آن گشت و گذار کنند. پارک ملی  Dzukija در سال ۱۹۹۱ میلادی تاسیس شد تا از جنگل های کاج، چشم اندازها و روستاهای منطقه محافظت کند.

  • دروازه سپیده ‌دم در کشور لیتوانی

دروازه سپیده ‌دم ، مهمترین و برجسته‌ ترین آثا‌ر تاریخی در کشور لیتوانی می باشد که بنای شگفت ‌انگیز و مذهبی است که افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می ‌کند. این دروازه یکی از ۹ مکان دفاعی در ویلنیوس (۱۵۲۲-۱۵۰۳) می باشد و از بلندترین دروازه‌‌ ویلنیوس است که در خطرناک‌ترین مکان در صورت حمله ساخته شد. در سال ۱۷۹۹ میلادی کشور روسیه تمامی مکان ‌های دفاعی لیتوانی به جز دروازه سپیده‌دم را با خاک یکسان کرد زیرا این طور تصور می شود که کشور روسیه از نابودی دروازه به علت آن نقاشی مقدسی که بر روی وجود دارد، ترسیده است.

  • قصر دوک اعظم در کشور لیتوانی

قصر دوک اعظم از قرن چهارم میلادی، در پایتخت لیتوانی، ویلنیوس بنا شده است. این قصر به تازگی بازسازی شده است، شامل آثار تاریخی به جا مانده منحصر به فردی است که نماد اقتدار، پویاسازی و استقلال کشور لیتوانی می باشد. امروزه مرمت بسیار دقیق این قصر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد که براساس معماری باروک برای دوک ها، در قرن هفدهم میلادی ساخته شده اند.

  • موزه قربانی های نسل کشی در کشور لیتوانی

موزه قربانی های نسل کشی متعلق به هزاران لیتوانیایی می باشد که در طول جنگ جهانی دوم تا سال 1960 توسط اتحادیه شوروی، به قتل رسیده اند، و یا به زندان و تبعید فرستاده شده بودند. در قسمت بیرونی ساختمان، یادبودهایی به منظور ادای احترام به این قربانیان، به چشم می خورد و در داخل ساختمان،طبقات متعدد، از حقایق تلخ فعالیت های فجیع شوروی، پوشیده شده است . لازم به ذکر است که این موزه در پایتخت کشور لیتوانی بنا شده است.

  • قلعه و موزه گدیمیناس در کشور لیتوانی

قلعه و موزه گدیمیناس یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی کشور لیتوانی می باشد که در موقعیت منحصر به فرد و مرکزی، در بالاترین نقطه تپه ، در تقاطع رودهای ویلنیا و ونریس و در پایتخت کشور لیتوانی واقع شده است . دید 360 ای ارائه شده از شهر ویلنیوس و نیز نمایشگاهی تاریخی به همراه مدل سازی های انجام شده، از دیگر دلایل بازدید قلعه گدیمیناس می باشد.

دانشگاه ویلینیوس لیتوانی، نه تنها قدیمی ترین دانشگاه در لیتوانی بلکه قدیمی ترین دانشگاه در سرتاسر اروپا می باشد که اهمیت این دانشگاه تنها به علت تحصیل علوم نیست بلکه به علت تاریخ کهن و ظاهر خارق ‌العاده ‌اش می باشد . لازم به ذکر است که این دانشگاه یکی از جاذبه های گردشگری لیتوانی می باشد که در سال ۱۵۷۹ ساخته شد و تا مدت‌ ها تنها دانشگاه لیتوانی بود.این دانشگاه تأثیری ژرف در فرهنگ و اجتماع لیتوانی داشته است و امروزه این دانشگاه ۳۰۰۰ کارمند، ۱۹ دانشکده زیر مجموعه و بیش از ۲۳۷۰۰ دانشجو دارد. لازم به ذکر است که این دانشگاه ۴۰۰ ساله از مهمترین دانشگاه‌ های لیتوانی به حساب می‌آید که در بافت قدیمی شهر واقع شده است .

شما می توانید برای مهاجرت به لیتوانی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

  • کلیسای جامع ویلنیوس در کشور لیتوانی

کلیسای جامع ویلنیوس یکی از جاذبه های توریستی کشور لیتوانی می باشد که از زیباترین شاهکارهای معماری با استایل کلاسیک در پایتخت لیتوانی است که در صدر ‌مهمترین آثار تاریخی لیتوانی قرار دارد. شهرت کلیسای جامع ویلنیوس تنها به علت معماری‌ منحصر به فردش که یادآور معابد یونانی ‌ست و یا گذشته غیرقابل پیش‌بینی و مبهمش و یا ظاهر باشکوهش نیست، بلکه شهرت او در مغناطیسی عظیمی می باشد که در جذب گردشگر دارد. بنا به نظر بازدیدکنندگان بین کلیسای جامع ویلنیوس و برج بل (Bell Tower) که روبروی آن واقع شده است ، کاشی ‌های سحرآمیزی وجود دارند که این حس خارق ‌العاده را القا می‌ کنند، که تنها چشم ها را بست و آرزو کرد و آرزوهایی که به سرعت رنگ واقعیت به خود می‌ گیرند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button