جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، کشور کوچکی با کمتر از 1650 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی در حدود 500 هزار نفر است اما تنوع جالب توجهی دارد . اصلی ترین جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ در شهر لوکزامبورگ واقع شده است که ربع قدیمی آن به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است ولی با این حال سایر شهرهای این کشور نیز جاذبه هایی را در خود قرار داده اند . لازم است بدانید که کشور لوکزامبورگ کشوری برای گردش و تفریح است چه با پای پیاده در پایتخت بگردید یا با قطار از میان شهرهای کوچک عبور کرد . دژه های نظامی قدیمی و قلعه های زیبا به زیبایی این کشور اضافه شده اند و آن را به مقصد مشهور گردشگری تبدیل کرده است که در کنارهای مجاور مانند بلژیک و هلند شهرت گردشگری زیادی دارد . در این مقاله قصد داریم  بیشتر به جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ آشنا شویم .

در مقاله ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ اطلاعات کسب کنید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ به شرح زیر می باشد :

  • ربع قدیمی در کشور لوکزامبورگ (The Old Quarter)

ربع قدیمی یکی از جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ می باشد که در شهر زیبای لوکزامبورگ ‌سیتی واقع شده و در سال 1994 به عنوان میراث گردشگری یونسکو به ثبت جهانی رسید . برج و باروی باستانی شهر ، این مکان را به یکی از مهمترین مکان‌ های گردشگری در اروپا تبدیل کرده است. این استحکامات چنان رسوخ ناپذیر ساخته شده ‌اند که آن را «جبل‌الطارق شمال» نامگذاری کردند . اگرچه دژ اصلی بین سال‌ های 1867 تا 1883 میلادی تخلیه شد و کاربری خود را از دست داد، اما همچنان تأثیر آن بر ربع قدیمی در سراسر منطقه هویداست. امروزه برج قدیمی مکانی است که می ‌توان از آن به پارک ‌ها و باغ‌ های زیبا دسترسی داشت و در این مسیر از میان خیابان ‌های سنگ ‌فرش و ردیف خانه‌ ها و بناهای قدیمی و جذاب عبور کرد. برای قدم زدن بر پل ‌های متعدد و عبور از میان گذرگاه‌ های فراوان این بخش از شهر، نیاز به هیچ نقشه نیست و کافی است مسیر پیشِ روی را دنبال کرد .

  • دیوارهای کورنیش در کشور لوکزامبورگ (The Walls of the Corniche)

دیوارهای کورنیش یکی از جاذبه های گردشگری کشور لوکزامبورگ می باشد که در شهر لوکزامبورگ ‌سیتی واقع شده است و آن را زیباترین بالکن اروپا می‌ نامند که گرداگرد شهر قدیمی را در دره رودخانه‌ پایین ‌دست فرا گرفته است . این دروازه‌ی عظیم متعلق به سال 1632 می باشد . خاک ‌ریزهای آن نشان از خانه ‌ها و پناهگاه‌ های متعدد اشراف و همین ‌طور دِیر باستانی دومینیکن ‌ها و کلیسای سن‌ مایکلز دارد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ

جاذبه های توریستی کشور لوکزامبورگ

  • صخره باک و روزنه ‌های شهر در کشور لوکزامبورگ (The Bock and the City Casements)

صخره‌ باک در شهر لوکزامبورگ با استحکامات نظامی و سوراخ ‌های دیده‌ بانی‌ آن ، مکانی است که در آن راه ورود به روزنه‌ های معروف شهر را می توان یافت و یک شبکه‌ 21 کیلومتری از گذرگاه ‌ها و دالان‌ های زیرزمینی که در داخل کوهِ سنگی تراشیده شده ‌اند که این روزنه‌ ها قادر به جای دادن هزاران سرباز، تجهیزات، اسب ‌ها، کارگاه‌ ها، آشپزخانه ‌ها و قصابی ‌ها بوده است . این صخره مساحتی به بزرگی 40 هزار مترمربع را پوشش می‌ دهد و امروزه اغلب استحکامات جالب این مکان را می ‌توان با پای پیاده جستجو کرد. روی خود زمین مسطح و فلات مانند باک، می توان بقایای قلعه‌ قدیمی را یافت که در سال 1963 میلادی کشف شده است.

  • موزه‌ ملی تاریخ و هنر در کشور لوکزامبورگ (National Museum of History and Art)

کشور لوکزامبورگ یکی از تاریخی ‌ترین مکان‌ های اروپا می باشد و شهر لوکزامبورگ‌ بر اساس کیفیت موزه ‌هایش قضاوت می شود و  قطعاً در فهرست شهرهای دیدنی دارای رتبه های بالایی می باشد . در صدر این موزه ‌ها، موزه ملی تاریخ و هنر قرار دارد که در ناحیه‌  تاریخی بازار ماهی‌فروشان (مرکز قدیمی شهر) اشیاء هنری، یافته ‌های باستان ‌شناسی، اسباب و اثاثیه، ابزارآلات، سکه، سلاح و اسنادی را در خود جای داده ‌اند که با تاریخ این کشور درآمیخته شده و در یک بنای نوساز و جذاب جمع آوری شده است . در این موزه تأکید خاصی روی دوره‌ گالیک-رومی وجود دارد و ویترین‌ ها نمایش‌ دهنده‌ زندگی هنری، اجتماعی، مذهبی و فکری اهالی لوکزامبورگ از قرون 16 و اوایل قرن بیستم است . بخش هنر معاصر نیز بسیار دیدنی می باشد ، مکانی که با آثار هنرمندان بزرگ قرن بیستم آراسته شده است.

  • قلعه والفردانژ در کشور لوکزامبورگ (Walferdange)

قلعه والفردانژ یا منزل مسکونی دوک بزرگ تا پایان قرن 19 در ورودیِ گرونوالد وود (Grunwald Wood) و در کنار یکی از توریستی‌ ترین جاده‌ های لوکزامبورگ، به فاصله‌ بسیار کوتاهی از شهر لوکزامبورگ‌ ، واقع شده است . لازم به ذکر است که امروزه این قلعه بخشی از دانشگاه لوکزامبورگ به حساب می ‌آید . روستای والفردانژ به دلیل موقعیتی که در تقاطع دره‌ آلزِت و ارتفاعات زیبای جنگلی دارد، منظره‌ زیبایی را ارائه می ‌دهد. علاوه بر نماهای چشم ‌نواز، این روستا را به دلیل گل ‌های رز آن می‌شناسند؛ همچنین دارای یک سایت وسیع باستان‌ شناسی می باشد که یک ویلای رومی و یک قنات زیرزمینی را در خود جای داده است.

  • جایگاه گیوم دوم در کشور لوکزامبورگ (Place Guillaume II)

جایگاه گیوم دوم یکی از جاذبه های توریستی لوکزامبورگ و یکی از بزرگ‌ ترین فضاهای بازِ شهری می باشد که قبل از این صومعه فرانسیسکن‌ ها در آنجا وجود داشته اما بعدها به یک محل رفت ‌و آمد تبدیل شده است. در مرکز این مجموعه، مجسمه ویلیام دوم، پادشاه هلند و دوک بزرگ لوکزامبورگ را سوار بر اسب مشاهده می شود . همچنین تالار زیبای شهر و شیرهای معروف تریمونت دیده می شود . در همان نزدیکی ، خانه‌ قرن شانزدهمی «راویل» با نمای چشم ‌نواز بیرونی ‌اش، بالکن حفاظت شده و پلکان مارپیچ خودنمایی می‌ کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت لوکزامبورگ مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” را مطالعه بفرمایید .

  • پارک ملی سور بالادر کشور لوکزامبورگ (Upper Sûre Natural Park)

پارک ملی سور بالا ، یکی از جاذبه های گردشگری کشور لوکزامبورگ می باشد که مکانی عالی برای گذران اوقات فراغت و انجام ورزش‌های آبی است و همچنین به دلیل حیات وحش و اکوتوریسم آن از اهمیت زیادی برخوردار است . گذرگاه جالبی به تازگی ایجاد شده که تور قایق‌ های خورشیدی را در امتداد سد ارائه می‌ دهد از جمله فعالیت‌ های دیگر این منطقه می توان به ماهیگیری، شنا، قایق‌ رانی و شیرجه اشاره کرد . این مکان دارای میراث فرهنگی غنی ‌ای نیز می باشد و مرکز پارک طبیعت، واقع در یک کارخانه نساجی قدیمی، موزه ‌ای را در خود جای داده است که صنایع دستی مرتبط با حوزه‌ محلی و این پارک را به نمایش می‌ گذارد . رویدادهای مهمی نیز در این محل برگزار می ‌شود، از جمله بزرگ‌ ترین آن‌ ها جشنواره‌ی دو سالانه‌  هنرِ آبی می باشد که بیش از 200 موزیسین را هر دو سال یک بار با موضوع «تلاقی موزیک راک و کلاسیک» دور هم جمع می‌ کند.

 گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button