کشور لهستان مقصدی دوست داشتنی برای توریست ها و گردشگران است. هر فصل لهستان دیدنی است و دارای جاذبه های منحصر به فرد است. کشور لهستان فرهنگی غنی دارد و در آنجا شاهد مناظر زیبا و مکان های تاریخی خواهید بود.

جاذبه های توریستی کشور لهستان زیادند و شما می توانید برای این سفر برنامه ریزی کنید تا به برترین مکان های این کشور سرکشی داشته باشید. در اینجا نیز می توانید برخی از بهترین جاذبه های توریستی کشور لهستان را بشناسید.

جاذبه های توریستی کشور لهستان

تپه های شنی اسلووینسکی در لهستان

این تپه های شنی در شمال لهستان در بخشی از پارک ملی به همین نام قرار دارند و در ساحل دریای بالتیکند. دارای یک موزه سر باز است و گاهی ارتفاع این تپه های شنی به سی متر می رسر و برای گردشگران می تواند تفریح جالبی باشد. تپه ها با باد جا به جا می شوند و شکل ثابتی در تمام سال ندارند.

  • میدان بازار اصلی در لهستان

    بزرگترین میدان شهری قرون وسطایی در اروپا و یکی از جاذبه های توریستی کشور لهستان میدان بازار اصلی در کارگو است.
    در اطراف این میدان کاخ ها و کلیساها و ساخمان های تاریخی وجود دارد. رفت و آمد و شلوغی این منطقه برای توریست ها بسیار جذاب خواهد بود.
میدان بازار اصلی در لهستان
  • کلیسای جامع سنت جان در لهستان

از ارزشمندترین بناهای تاریخی لهستان و یکی از برترین جاذبه های گردشگری لهستان همین کلیسا می باشد. مناره های قرینه این کلیسا بسیار چشم نوازند و محراب مرکزی آن در سال 1522 نقاشی شده است. فراموش نکنید که حتما از این کلیسا دیدن کنید.

کلیسای جامع سنت جان در لهستان
  • پارک  Szczytnicki در لهستان

این پارک به عنوان باغ خصوصی در ایتدا درست شد و بعد به پارک شهر تبدیل شد. از جذاب ترین بخش های این پارک باغ ژاپنی است و هر فصل سال زیبایی منحصر به فرد را دارد. این پارک دارای باغ های میوه و رز و… است و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های توریستی کشور لهستان است.

پارک  Szczytnicki در لهستان
  • باغ وحش وروتسواف در لهستان

اگر علاقه مند به دیدن باغ وحش و گونه های مختلف حیوانات باشید این باغ وحش برای شما بسیار جذاب خواهد بود. این باغ ووحش از بزرگترین باغ وحش های لهستان و حتی قدیمی ترین می باشد.

این باغ وحش دارای آلاچیق هایی است و گونه های آبزی و متنوعی را به نمایش می گذارد. دارای بناهای تاریخی برج خرس و خانه میمون و خانه فیل نیز می باشد که می توانید از آنها دیدن نمایید.

باغ وحش وروتسواف در لهستان
  • سالن سنتنیال در لهستان

این بنا که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد از جذاب ترین بناهای تاریخی شهر است. این بنا برای برگزاری جشن بین المللی یادبود جنگ ملت ها بنا شد .
در این مکان نمایشگاه های زیادی برگزار می شود. در طراحی این بنا سنت و مدرنیته باهم آمیخته شده اند. در اطراف آن نیز فواره مولتی مدیا زیبایی دو چندانی به آن داده است.

سالن سنتنیال در لهستان
  • معدن نمک در لهستان

این معدن نمک در حومه شهر کراکف قرار دارد و از قرن 13 تا اکنون از این معدن نمک استخراج می کردند. این معدن بسیار زیبا مانند شهری زیر زمینی است و دارای مجسمه های قدیمی ساخته شده از سنگ نمک است.
اما مجسمه های جدیدی نیز در آن ساخته شده است. بی شک یکی از جاذبه های توریستی کشور لهستان این معدن نمک می باشد.

معدن نمک در لهستان
  • قلعه مالبورک در لهستان

قلعه مالبورک در سال 1274 توسط شوالیه های تتونیک ساخته شده است، آنها از این قلعه به عنوان پایگاهی برای مبارزه با دشمنان لهستانی ‏و حکمرانی به مناطق شمالی بالتیک استفاده می نمودند.

با توجه به زیادتر شدن شوالیه هایی که در این قلعه اقامت داشتند، ‏مالبورک بارها گسترده تر شد. هرچند این قلعه در جریان جنگ جهانی دوم تقریبا نیمه ویران شد اما همچنان یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی کشور لهستان و شهر مالبورک به شمار می رود که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. ‏ ‏‏‏

قلعه مالبورک در لهستان
  • دریاچه ماسوریان در لهستان

‏ این منطقه که شامل 2000 دریاچه است که توسط کانال های آب رودخانه بهم متصل شده اند در نزدیکی مرز لیتوانی قرار دارد. این منطقه از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری در لهستان و حتی در اروپا می باشد.
هتل ها و یا خانه هایی که برای ‏اقامت وجود دارند اکثرا در روستاهای اطراف این دریاچه ها واقع شده اند و گردشگران این منطقه اکثرا برای گشتن اطراف دریاچه از ‏دوچرخه یا قایق استفاده می کنند. ‏‏‏حتما برای دیدن این دریاچه وقت بگذارید تا از نزدیک شاهد یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور لهستان با این همه زیبایی باشید.

دریاچه ماسوریان در لهستان
  • قلعه واول در لهستان

این قلعه در قرن چهاردهم ساخته شد این ‏قلعه امروزه خانه تنها جواهر سلطنتی باقیمانده در لهستان، یعنی شمشیر تاجگذاری، است.
این قلعه از لحاظ قدمت و بخاطر ‏شمشیر قدیمی که در آن نگهداری می شود و یکی از مراکز توریستی و در واقع جاذبه های توریستی کشور لهستان است.

قلعه واول در لهستان
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در لهستان تحصیل پزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی در لهستان و شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان در این مطلب مورد بررسی قرار...

انواع کالج های کشور لهستان انواع کالج های کشور لهستان

توسعه و پیشرفت کشور لهستان در زمینه آموزشی باعث شده تا هر ساله افراد بسیاری متقاضی تحصیل د...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی لهستان و شاغل شدن در این زمینه دارای شرایط خاصی برای متقاضیان بین ...

نظرات کاربران
Call Now Button