جاذبه های توریستی کشور قبرس

کشور قبرس مانند نگینی میان آب های زلال مدیترانه می درخشد که از جاذبه های توریستی و گردشگری منحصر به فردی برخوردار است . جاذبه های توریستی کشور قبرس برخلاف تصورعام به سواحل شنی و صخره ای و مناظر زیبای دریای مدیترانه خلاصه نمی شود . لازم به ذکر است که این کشور با داشتن سابقه تاریخی کهن ، در طول تاریخ بارها مورد توجه امپراطوری های بزرگ جهان قرار گرفته و از آن دوران یادگاری های بسیاری در دل خود جای داده است که امروزه به عنوان جاذبه های تاریخی کشور قبرس ، یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به این جزیره محسوب می شوند. جاذبیت های کشور قبرس تنها به جاذبه طبیعی و تاریخی آن خلاصه نمی شود بلکه تفرجگاه های شهری و هتل های مجللی در این کشور وجود دارد . در این مقاله با برخی از مهمترین جاذبه های توریستی کشور قبرس آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت قبرس مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه بفرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور قبرس به شرح زیر می باشد :

  • شهر لارناکا در کشور قبرس

شهر لارناکا در جنوب شرقی جزیره قبرس واقع شده است و یک تفریحگاه ساحلی بی نظیر می باشد و تا کنون اصلی ترین اقامتگاه گردشگران تور قبرس بوده است . محله ترکیش (به نام اسکالا) و آگیوس لازاروس (کلیسای سنت لازاروس) منظره های تاریخی جالبی به این شهر بخشیده است. البته اگر به مرکز شهر لارناکا بروید، یک شهر پر جنب و جوش و فراتر از یک تفریحگاه ساحلی را مشاهده خواهید کرد و اما دریاچه نمک درست در غرب لارناکا درفصل بهار پر از فلامینگوهای صورتی زیبا می شود. همچنین لازم است بدانید که روستاهای سر سبز و جاذبه های گردشگری فرهنگی قبرس که در شهرهای اطراف لارناکا قرار دارند .

  • کوریون باستان در کشور قبرس

کوریون باستان قبرس یکی از مهمترین آثار تاریخی این کشور می باشد که موقعیتی رمانتیک در صخره های ساحلی دارد و با نمایی خیره کننده از شهر و مدیترانه به مکانی جادویی تبدیل شده است . مکانی بزرگ و وسیع که معروف ترین بخش آن تئاتر و مجلس اوستولیوس است .

  • قلعه سنت هیلاریون در کشور قبرس

قلعه سنت هیلاریون یکی از زیباترین خرابه های مدیترانه می باشد که در روزگاران قدیم سنگر جنگ های صلیبی و خانه اسطوره های افسانه ای زیادی بوده است . در این قلعه اتاقک های زیادی داخل کوه ها ساخته شده که اگر از مسیر مارپیچ آن بالا بروید، می توانید نمای فوق العاده ای از جزیره را مشاهده کنید و اگر تصمیم دارید فقط از یک قلعه در قبرس دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم قلعه سنت هیلاریون را انتخاب کنید.

  • شبه جزیره کارپاس در کشور

شبه جزیره کارپاس ، زیباترین منطقه در قبرس می باشد که یک شبه جزیره ناهموار و دورافتاده است و در امتداد سواحل طلایی پشت تپه های ناهموار شمال شرقی جزیره (قبرس شمالی) واقع شده است . اگر میخواهید جاهای دیدنی بکر و دست نیافتنی را تجربه کنید، شبه جزیره کارپاس را پیشنهاد می کنیم که یک ماشین کرایه کنید و از موزاییک های آگیا تریادا در روستای سپاهی دیدن کنید و بعد از آن به روستای دورافتاده دیپکارپاز در شمال شرقی بروید و از خرابه های کلیسای آگیوس فیلون دیدن کنید و در آخر به ساحل طلایی سری بزنید.

  • سالامیس باستان در کشور قبرس

سالامیس باستان در قبرس شمالی واقع شده است و محل خرابه های مرمرین و کوریون باستان از مکانهای تاریخی برتر کشور قبرس محسوب می شود که پرسه زدن در بین خرابه های سالامیس، تاریخ غنی قبرس را جلوی چشم می آورد . مجسمه های بدون سر بزرگ هلنی که توسط مسیحیان متعصب به این روز افتاده اند، در مرکز ویرانه های سالامیس واقع شده است و دو خرابه از کلیساهای بیزانس در میان رازیانه های وحشی و علف های هرز خودنمایی می کند.

جاذبه های توریستی کشور قبرس

جاذبه های توریستی کشور قبرس

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

  • قلعه کولوسی در کشور قبرس

قلعه کولوسی ، یک قلعه کوچک در بیرون از لیماسول می باشد و یک مقر صلیبی قدیمی و یادآور اهمیت قبرس برای اروپایی ها در طول جنگ های صلیبی است . این قلعه با موقعیت عالی در مرزهای ساحلی، اولین بار توسط شوالیه سنت جان به عنوان فرمانداری انتخاب شد .

  • پارک ملی کیپ گرکو در کشور قبرس

کیپ گرکو یک پارک ملی ساحلی بی نهایت زیبا در جنوب قبرس می باشد که مسیرهای پیاده روی زیادی دارد و از شرق تفریحگاه آگیا ناپا آغاز می شود. در این پارک پوشش گیاهی فوق العاده حیرت انگیزی خواهید دید مثل ارکیده های وحشی که در اوایل بهار شکوفه می زند. ویژگی منحصر به فرد کیپ گرکو کشور قبرس، مناظر باشکوه ساحلی و دریای آبی لاجوردی می باشد .

  • کوهستان ترودوس در کشور قبرس

کوهستان ترودوس در تپه های جنوب غربی، پر از روستاهای زیبا با خانه های سنتی سنگی و کوچه های سنگفرش شده است که در این جا می توان شگفت انگیزترین کلیساهای قبرس و صومعه ها را دید که با نقاشی های دیواری قرون وسطی تزیین شده اند .  کلیساهای ترودوس از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارند و 9 تای آنها جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شوند . حتما کلیسای آرخانگلوس میخائیل در روستای زیبای پدولاس را از دست ندهید.

  • خانه دیونیسوس قبرس

خانه دیونیسوس ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی کشور قبرس می باشد که کلکسیونی باورنکردنی از کفپوشهای موزاییکی با رنگهایی درخشان را به نمایش می گذارد . این خانه نمونه ای فوق العاده از هنر پیچیده دوران باستان می باشد .

  • موزه قبرس

کشور قبرس پر از موزه و آثار باستانی می باشد ولی موزه قبرس در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس مکانی است که در آن می توان قدم به قدم با تاریخ جزیره آشنا شد. این موزه با استفاده از جلوه های مصنوعی، شما را از عصر نوسنگی تا دوران عثمانی می برد تا هنر پیچیده آن دوران را تجسم کنید . موزه قبرس مجموعه ای عظیم از مجسمه های تراکوتا متعلق به قرن هفتم قبل از میلاد می باشد .

  • ساحل نیسی در کشور قبرس

ساحل نیسی یکی از معروف ترین نوارهای ساحلی قبرس است که در فصل تابستان بسیار شلوغ می شود ولی با این وجود نمی توان زیبایی آن را انکار کرد . این ساحل آب کم عمقی دارد و همین مسئله آن را به یک مکان تفریحی خانوادگی در قبرس تبدیل می کند.

  • پارک آبی آفرودیت در کشور قبرس

پارک آبی آفرودیت یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور قبرس می باشد که به علت وجود مجسمه ها  و تندیس های بسیاری که به اسطوره های یونان بر می گردد شهرت پیدا کرده است . اگر به دنبال سرسره های آبی با اندازه های متفاوت هستید می توانید آن را در پارک آبی آفرودیت پیدا کنید. شما می توانید یک روز تفریحی خود را کامل در این مکان سپری کنید .

  • خیابان فینیگوودس در کشور قبرس

خیابان فینیگوودس یک محل دنج و آرام و زیبا برای اهالی شهر و توریست ها می باشد که به خیابان نخل هم مشهور است.یک عصر بهاری یا تابستانی یا زمستانی فرقی نمی کند می توان در یکی از این کافه ها استراحت کرد و با نوشیدنی خاص و مورد علاقه خود روز خود را رویایی تر کرد.مهمترین نوشیدنی های کافه های این مکان، لیمو و قهوه می باشد که طعم عالی دارد . اگر قصد خرید دارید عصر را در کافه سپری کنید و در زمان رو به شب به مراکز خرید موجود در همین خیابان بروید .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در قبرس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه نمایید.

  • غار دریایی در کشور قبرس

یکی از جاذبه های طبیعی کشور قبرس غار دریایی می باشد که بسیاری از توریست ها و مردم و اهالی ساکن در آن جا علاقه به دیدن و بازدید از آن دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button