جاذبه های توریستی کشور فرانسه

کشور فرانسه یکی از توریستی ترین کشورهای اروپایی می باشد که با جاذبه های گردشگری بی نظیری که دارد ، محبوب ترین مقصد گردشگری دنیا است . سالانه این کشور میزبان 82 میلیون توریست خارجی می باشد . از این رو کشور فرانسه را باید سومین کشور پردآمد در صنعت گردشگری دانست . لازم به ذکر است که بسیاری از جاذبه های توریستی کشور فرانسه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند و شهرهای پاریس ، کن ، نیس ، لیون ، بوردو و استراسبورگ ، بیشترین بازدیدکنندگان خارجی را دارند .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

کشور فرانسه دارای آب و هوایی است که همه آن را دوست دارند و همچنین تعدادی ساحل عالی دارد که بهترین آنها از لحاظ زیبایی و شکوه، به ترتیب فرنچ ریویرا، سواحل آتلانتیک و جزیره کورس یا کورسیکا می باشد. همچنین در این کشور امکانات زیادی برای ورزش های زمستانی مهیاست که قابل توجه ترین و برجسته ترین آن کوه های آلپ و پیرنه می باشد و کشور فرانسه دارای فرهنگی غنی با غذاها و نوشیدنی های خوشمزه است که از این لحاظ نیز در دنیا معروف می باشد . در ادامه قصد داریم به برخی از جاذبه های توریستی کشور فرانسه اشاره کنیم که عبارتند از :

  • برج ایفل فرانسه

برج ایفل سمبل شهر پاریس و یکی از اولین جاذبه های توریستی کشور فرانسه می باشد. این برج توسط گوستاو ایفل به عنوان بنای افتتاحیه نمایشگاه بین المللی معماری شهر پاریس در سال 1889 ساخته شد. ارتفاع برج ایفل 324 متر می باشد که هنوز هم بلند ترین ساختمان پاریس می باشد و از بالای برج ایفل نمای خیره کننده ای از شهر پاریس را می توان مشاهده کرد که در زیر بازدید کننده قرار گرفته است. از زمان ساخت ایفل تا کنون حدود 200 میلیون نفر از این برج دیدن کرده اند. لازم به ذکر است که حجم زیاد توریستی که برای دیدن ایفل به پاریس می آیند، برج ایفل را به یکی از پول ساز ترین جاذبه های توریستی دنیا تبدیل کرده است.

  • فستیوال کن فرانسه

هر ساله در ماه می، برترین ها و نخبگان صنعت فیلم سازی دنیا برای شرکت در فستیوال بین المللی کن به این شهر ساحلی واقع در ساحل زیبای فرنچ ریویرا مهاجرت می کنند در حالی که نمایش فیلم های جشنواره برای عموم آزاد نمی باشند اما طرفداران برای دیدن ستاره های مورد علاقه خود هنگام ورود و خروج به سالن های نمایش فیلم، در حین خرید یا تماشای یکی از سواحل زیبای کن، به این شهر می آیند.

  • قلعه چنانسی در کشور فرانسه (Chateau de Chenonceau)

قلعه چنانسی معروف ترین قلعه در لویر ولی باشد که در قرن شانزدهم در عرض رود چر ساخته شد و در زیر قلعه، گذرگاه هایی برای عبور قایق ها وجود دارد. بعد از قلعه ورسایلس، چنانسی پربازدید ترین قلعه در کشور فرانسه می باشد که به خاطر باغ های دوست داشتنی اش مورد توجه قرار گرفته است. این قلعه بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل آسیب هایی که دید، مرمت و تعمیر شد.

  • منطقه لی پوی ان ولای در کشور فرانسه (Le Puy-en-Velay)

منطقه لی پوی ان ولای در جنوب فرانسه به خاطر سه دلیل معروف شده است که عبارتند از : کلیسای جامع، عدس و درست کردن قیطان و بند کفش. از جاذبه های مورد توجه منطقه لی پوی، معبد مریم مقدس در بالای کوه مونس آنیسیوس است  که زائران را قبل از قرون وسطی به سمت خود می کشاند. کلیسای جامع نتردام مشهور ترین جاذبه توریستی منطقه لی پوی ان ولای می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فرانسه مقاله ” مهاجرت به فرانسه ”  را مطالعه بفرمایید .

  • پیست اسکی وال دی ایزر فرانسه

پیست اسکی وال دی ایزر ، یک پیست اسکی محبوب در جنوب شرق فرانسه نزدیک مزر ایتالیا می باشد که میزبان مسابقات اسکی مردان در دو رشته اسکی در سراشیبی و اسکی سرعت در المپیک زمستانی سال 1992 میلادی بود. همچنین این پیست اسکی به طور منظم میزبان مسابقات قهرمانی جهان می باشد. در روستای زیبای مجاور این پیست اسکی 1800 سکنه زندگی می کنند که البته در زمستان تعداد آنها به 15 کاهش می یابد.

جاذبه های توریستی کشور فرانسه

جاذبه های توریستی کشور فرانسه

  • بناهای تاریخی شهر نیمز فرانسه

یکی از مهمترین شهرهای کشور فرانسه در زمان روم باستان ، شهر نیمز می باشد که در جنوب کشور فرانسه واقع شده است و با دیدن مجموعه بناهای مربوط به زمان روم باستان در شهر نیمز، در واقع می توان به اهمیت آن در دوران باستان پی برد. این بناهای تاریخی شامل یک آمفی تئاتر حیرت آور و جالب و یک معبد رومی است که در شرایط بسیار خوبی باقی مانده اند. به همین دلیل اغلب به ریمز، روم فرانسه گفته می شود .

  • تالاب کامارگ فرانسه

کامارگ جایی بین دریای مدیترانه و دلتای رود رون می باشد که بزرگترین دلتای رودخانه در غرب اروپا محسوب می شود. تالاب های کامارگ به خاطر پرندگانی که در آن زندگی می کنند، معروف شده است. حدود 500 گونه پرنده شامل فلامینگوی صورتی در این تالاب زندگی می کنند. کامارگ را همچنین با اسب های کوچک سفیدش می شناسند که در تالاب های وسیع پرسه می زنند.

  • شهر قدیمی لیون فرانسه

بزرگترین ناحیه باقی مانده از دوران رنسانس در شهر لیون فرانسه است. همچنین این شهر قدیمی اولین ناحیه در کشور فرانسه می باشد که تحت پوشش قوانین حفاظت از بناهای فرهنگی  قرار گرفت.

  • شهر بونی فاسیو فرانسه

شهر بونی فاسیو شهری در جنوب شرقی منطقه جزیره ای کورسیکا فرانسه است که ساحل نزدیک این شهر دارای صخره های سنگ آهکی و گچی سفید می باشد که به اقیانوس یک شکل غیر عادی داده اند. فرسایش صخره ها را به عقب رانده تا جایی که ساختمان ها به نظر می رسد در حال آویزان شدن از لبه صخره هستند. یک دژ قدیمی که زمانی محل اقامت لژیون فرانسه بود نیز در شهر بونی فاسیو وجود دارد که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

  • پل میلائو در کشور فرانسه

پل میلائو در کشور فرانسه یک پل کابلی است که طولانی ترین پل دنیا به طول 343 متر می باشد. پل چهار مسیره میلائو از دره رود تارن در جنوب کشور فرانسه عبور می کند. این پل در سال 2004 میلادی افتتاح شد و یکی از شاهکارهای مهندسی فرانسه محسوب می شود .

  • کلیسای جامع ریمز فرانسه

تاجگذاری پادشاهان فرانسوی در کلیسای جامع ریمز انجام می شد و این کلیسا جای مهمی در سلطنت فرانسه به شمار می رفت. ساخت این بنای عظیم و خیره کننده به سبک گوتیک از سال 1211 تا 1375 میلادی طول کشید. کلیسای جامع ریمز سالانه یک میلیون توریست را به سمت خود جذب می کند .

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

  • قصر فونتن بلو فرانسه

قصر فونتن بلو که در 65 کیلومتری شهر پاریس قرار گرفته است و یکی از بزرگترین کاخ های ییلاقی سلطنتی فرانسه به شمار می آید. در قرن دوازدهم این قصر جایی بود که در آن ناپلئون قبل از اینکه به البا تبعید شود از امپراتوری کناره گیری کرد. مجموعه فونتن بلو پر از ساختمان های پر زرق و برقی می باشد که داخل آنها حتی از بیرون پر زرق و برق تر است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button