جاذبه های توریستی کشور سوئیس

کشور سوئیس ، کشوری که به زیبایی های طبیعی بی همتای خود می بالد و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان محسوب می شود . درست است که کشوری گران است ولی دیدن جاذبه های توریستی کشور سوئیس این ارزش را دارد . این کشور در زمینه کوه ها ، ساعت ها ، شکلات و پنیر و بی طرفی سیاسی خود شناخته شده است. این کشور برخی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد مثلا این کشور سه زبان ملی رسمی دارد و بسته به هر منطقه ای از کشور سوئیس ، گردشگران زبان های فرانسوی ، ایتالیایی و آلمانی را پیدا خواهند کرد . کشور سوئیس را می توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا ، مجموعه شگفت انگیزی از چشم اندازهای طبیعی زیبا و پر شکوه و مجلل زندگی شهری می باشد و به دلیل طبیعتی که دارد از جاذبه های دیدنی بی نظیر طبیعی و مناظر بهره می برد . کشور سوئیس یکی از مقاصد مورد علاقه مشتاقان سفر و گردشگری می باشد زیرا برای هر نوع سلیقه ، تجربه شگفت انگیزی برای ارائه دارد . برای افرادی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه مند هستند ، این کشور چیزی از بهشت کم ندارد و برای علاقه مندان به هیجان و ماجراجویی مقصد مناسبی ، برای عکاسان بهترین نقطه روی زمین و برای عاشقان شکلات ، شیرین ترین سفر زندگی خواهد بود . به طور خلاصه می توان گفت که کشور سوئیس با داشتن طبیعت زیبا و بکر ، مناطق تاریخی و فرهنگی بی نظیر یکی از زیباترین کشورهای دنیا می باشد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد علاقه مندان به سفر و گردشگری می باشد . در این مقاله قصد داریم جاذبه های توریستی کشور سوئیس را برای شما معرفی نماییم .

در مقاله ” مهاجرت به سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به سوئیس اطلاعات کسب کنید .

برخی از جاذبه های توریستی در کشور سوئیس به شرح زیر می باشد :

  • دریاچه‌ ژنو در کشور سوئیس

دریاچه‌ ژنو یکی از بزرگ‌ ترین دریاچه‌ های اروپا و یکی از جاذبه های توریستی کشور سوئیس می باشد و زیبایی مسحور کننده‌ ای دارد. از کرانه‌ های غربی این دریاچه در ژنو تا کرانه ‌های شرقی آن در مونترو چشم ‌انداز فوق‌ العاده زیبای آلپ وجود دارد که انعکاس شکوهمندش نیز در آب‌ های آرام دریاچه پیدا می باشد . در فصل تابستان امکان ورزش‌ های آبی در دریاچه‌ ژنو وجود دارد.

  • فواره ژنو در کشور سوئیس

فواره ژنو یکی از معروف‌ ترین نقاط دیدنی ژنو می باشد و با پرتاب ۱۴۰ متر آب در هوا، در جایی قرار دارد که در آن دریاچه ژنو در رود رون خالی می ‌شود و آنقدر بزرگ است که می‌ توان آن را از مایل‌ ها دورتر مشاهده کرد. این فواره در هر بار ۷ تن آب در هوا پرتاب می‌شود و بسیاری از آن به تماشاگران در پایین اسکله پاشیده می‌ شود . فواره ژنو دو یا سه بار در سال با رنگ‌ های صورتی، آبی یا رنگ دیگری به خاطر مناسبت‌ های بشردوستانه روشن می ‌شود.

  • کوه پیلاتوس در کشور سوئیس

کوه پیلاتوس در منطقه دریاچه لوسرن سرشار از افسانه ‌ها می باشد که فرماندار معروف رومی پونتیوس پیلاطس ممکن است در این مکان به خاک سپرده شده باشد و اروپایی‌ ها در قرون وسطی اعتقاد داشتند که این کوه به عنوان یک صخره اژدهایی که از آسمان افتاده، شکل گرفته است. در قله ۲۱۰۰ متری می توان مناظری از رشته کوه‌ های آلپ سوئیس و فرانسه و همچنین دریاچه لوسرن را مشاهده کرد. در فصل زمستان بازار کریسمس در ارتفاعات بالا را دارد و در تابستان فرصت ‌های پیاده روی بسیار را ارائه می ‌دهد.

  • راه آهن ریشن در کشور سوئیس

راه آهن ریشن ، کشور را از میان کوه‌ های گرابوندِن به ایتالیا وصل می‌ کند و از شاهکارهای مهندسی سوئیس در یکی از خوش‌ عکس‌ ترین مناطق کشور می باشد که ۱۳۰ کیلومتر طول دارد و در مسیرش از ۱۹۶ پل و ۵۵ تونل عبور می‌ کند. پل پیچ‌ دار لَندواسِر وایاداکت هم از جالب‌ توجه‌ ترین نقاط مسیرش می باشد که قطعا تجربه ‌ای به‌ یادماندنی را رقم خواهد زد.

  • آبشارهای تروملباخ در کشور سوئیس

آبشارهای ترومِلباخ یکی از جاذبه های گردشگری کشور سوئیس می باشد که در دره‌ لاتِربرونِن معروف به دره‌۷۲ آبشار واقع‌ شده اند و بزرگ‌ ترین مجموعه‌ آبشارهای زیرزمینی اروپا محسوب می ‌شوند. این آبشار ذوب آب ‌ها را از قله‌ یونگ‌ فرا به پایین دره هدایت می‌کنند و برای بازدید دسترسی دارند.

جاذبه های توریستی کشور سوئیس

جاذبه های توریستی کشور سوئیس

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

  • خیابان بانهوف در کشور سوئیس

خیابان بانهوف یکی از مکان های دیدنی کشور سوئیس می باشد که از یکی از خوش ‌ساخت‌ ترین و گران‌ ترین خیابان ‌های اروپاست که نمی ‌توان در سفر به زوریخ از دیدنش گذشت . حتی اگر فردی قصد خرید از برندهای معروف را داشته باشد صرفا قدم‌ زدن در این خیابان نیز خودش تجربه لذت ‌بخشی خواهد بود.

  • کاپل بروک در کشور سوئیس

کاپِل بروک قدیمی‌ ترین پل چوبی سرپوشیده‌ اروپا می باشد که روی دریاچه‌ لوسرن ساخته شده و قدمت سازه‌ آن به قرن چهاردهم می ‌رسد. البته بازسازی مدرنی این پل پس از تخریب بر اثر آتش ‌سوزی در دهه‌ ۱۹۹۰ ساخته شد. این پول مجموعه ‌ای از آثار هنری قرن هفدهمی است که رویدادهای تاریخی مهم سوئیس را به ‌تصویر می‌ کشند.

  • صومعه‌ سنت گال در کشور سوئیس

صومعه‌ی سِنت گال یکی از جاذبه های دیدنی کشور سوئیس می باشد که در میراث جهانی یونسکو هم به ‌ثبت رسیده است و یکی از قدیمی ‌ترین کتابخانه ‌های قرون ‌وسطایی دنیا را دارد و از قرن هشتم تا نوزدهم نیز مهم ‌ترین صومعه‌ اروپا بود. آنچه مشاهده می شود حاصل هشت قرن بازسازی است.

  • پل چپل در کشور سوئیس

پل چپل ، یک پل طولانی ۲۰۴ متری بر روی رودخانه رئوس در شهر لوسرن می باشد که قدیمی‌ترین پل چوبی سر پوشیده در اروپا است و یکی از جاذبه‌ های توریستی در سوئیس می باشد . این پل سر پوشیده در سال ۱۳۳۳ برای کمک به حفاظت از شهر لوسرن در مقابل حملات طراحی و ساخته شد. در داخل پل یک سری از نقاشی‌ های مربوط به قرن ۱۷ وجود دارد که حوادث تاریخ لوسرن را به تصویر می‌ کشند. بخش عمده‌ای از پل و اکثر این نقاشی‌ ها در یک آتش سوزی در سال ۱۹۹۳ نابود شدند ولی هر چند که پل به سرعت بازسازی شد.

  • آبشار راین در کشور سوئیس

آبشار راین در نزدیکی شفوزان، بزرگترین آبشار در اروپا می باشد که این منظره شگفت انگیز می ‌تواند از طریق یک تور با قایق قابل دسترسی باشد، همچنین یک جایگاه دیدنی وجود دارد که به بالای آبشار می‌ رسد و به مهمان به احساسی شبیه پرواز مستقیم به بالای آبشار را می‌ دهد.

  • دروازه برج ساعت در برن یا زایتگلوگه در کشور سوئیس

دروازه برج ساعت در برن یا زایتگلوگه یکی از جاذبه های توریستی کشور سوئیس می باشد که قدیمی‌ترین دروازه شهر و یک محل تاریخی بزرگ است. این دروازه در سال ۱۱۰۰ ساخته شده است و ساعت که به برج زیبایی بخشیده است یکی از تماشایی ‌ترین و قدیمی ‌ترین ساعت ‌هایی است که می تواند در هر نقطه جهان دیده شود و این ساعت در سال ۱۵۳۰ ساخته شد . این بنا دارای یک ساعت نجومی، تندیسک‌ ها، ناقوس ساعت و دو برج ساعت می باشد که همه توسط یک مکانیسم واحد مرکزی هدایت می ‌شوند

  • قطار برنینا اکسپرس در کشور سوئیس

قطار برنینا اکسپرس ، یک قطار با رنگ قرمز می باشد که از رشته کوه‌ های آلپ می‌گذرد و از شهر شور آغاز می‌ شود و در شهر تیرانو درست آن طرف مرز در شمال ایتالیا به پایان می ‌رسد. مسیر در دیدنی‌ ترین سواری قطار سوئیس حدود ۴ ساعت به طول می انجامد و از بیش از ۱۹۶ پل و ۵۵ تونل عبور می ‌کند. مناظر یخچال‌ های طبیعی و قله‌ ها و شهرهای کوهستانی، پل ‌هایی با ۶۰ متر ارتفاع و بسیاری از مناظر نفس گیر در خارج از قطار قابل مشاهده هستند .

برای اقامت و تابعیت در سوئیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئیس ” را مطالعه فرمایید .

  • ماترهورن در کشور سوئیس

ماترهورن ، یک نماد برجسته از رشته کوه‌ های آلپ سوئیس می باشد که ارتفاع آن  ۴۴۷۸ متر است و در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است که یکی بلندترین قله‌ ها در رشته کوه‌های آلپ است. همچنین این قله یکی از کشنده ‌ترین قله ‌ها در رشته کوه ‌های آلپ است به طوری که از اولین باری که این کوه در سال ۱۸۶۵فتح شد تا سال ۱۹۹۵، ۵۰۰ نفر از کوهنوردان بر روی آن درگذشتند. ماتِرهورن کوهی است که رکورددار بیشترین تعداد عکس در جهان می باشد و از جمله محبوب ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری این ناحیه می ‌توان به دهکده‌ تفریحی زِرمات اشاره کرد. ماترهورن برای کوهنوردی و اسکی نیز جای شناخته‌ شده ‌ای می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button