جاذبه های توریستی کشور سنگاپور

کشور سنگاپور یکی از تمیزترین و امن ترین کشورهای دنیا می باشد و نظم و ترتیب در این کشور اهمیت خاصی دارد به طوری که حتی درختانی که در خیابان اصلی هستند همگی در فاصله 6 متری از هم کاشته شده اند . مردم در کشور سنگاپور معمولا اوقات فراغت خود یا مشغول خرید هستند و یا به رستوران می روند به همین خاطر در شب ها خیابان ها خیلی شلوغ می شود . برای افرادی که علاقه به خرید دارند سنگاپور مانند بهشت می ماند زیرا پر از مغاره های کوچک ، بزرگ و لوکس می باشد که تمام اجناس مورد نیاز را می توان در این مغازه ها پیدا کرد . کشور سنگاپور شکوه خاصی از ثروت را نشان می دهد اما این تمام آن چیزی نیست که این سرزمین برای عرضه دارد . جدای از مراکز خرید پیشرفته ، هتل های لوکس و رستوران های مدرن ، کشور سنگاپور تاریخی غنی دارد و فضاهای عمومی و طبیعت آن بسیار دوست داشتنی می باشد . از آنجایی که تقریبا مردم کشور سنگاپور به آسانی انگلیسی صحبت می کنند و نشانه های شهری نیز انگلیسی است و می تواند یک مقصد آسان برای گردشگران باشد . با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه های توریستی کشور سنگاپور آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سنگاپور می توانید مقاله ” تحصیل در سنگاپور ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور سنگاپور به شرح زیر می باشد :

  • مجسمه مرلیون در سنگاپور

مجسمه مرلیون که در پارک مرلیون قرار دارد و به عنوان سمبل سنگاپور شناخته می شود که شکل یک شیر با بدن ماهی است. این مجسمه نمایانگر تلفیقی از نام قدیمی و نام جدید سنگاپور می باشد که نام قدیم این کشور “تماسک (Temasek)”به معنی شهر دریایی و نام جدید این کشور “سنگاپور” به معنای شهر شیرها است . ارتفاع مجسمه سیمانی مرلیون 8.6 متر و وزن آن حدود 40 تن می باشد که با صفحات چینی سفید رنگ پوشیده شده است. این مجسمه ابتدا در دهانه رود سنگاپور قرار داشت ولی پس از ساخت پل اسپلانید در سال 1997 و از بین رفتن دید مناسب مجسمه، در سال 2002 آن را به محل فعلی اش یعنی در کنار خلیج مارینا انتقال دادند. در حال حاضر در مجموع 5 مجسمه مرلیون در کشور سنگاپور قرار دارد که اولین نمونه آن درست در پشت همین مجسمه اصلی و با ارتفاع 2 متر است و بزرگترین نمونه این مجسمه ها نیز در جزیره سنتوزا قرار دارد که 37 متر ارتفاع دارد. فضای کلی پارک مرلیون که به عنوان یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری کشور سنگاپور شناخته می شود که با توجه به قرار گیری اش در کنار خلیج مارینا منظره زیبایی را تحت پوشش خود قرار داده است. بازدید از این پارک رایگان می باشد که می توان در هر ساعت از شبانه روز به آن مراجعه کرد .

  • سنگاپور فلایر در کشور سنگاپور

سنگاپور فلایر ، بزرگترین چرخ و فلک جهان می باشد که برای خرید بلیت این چرخ و فلک بسته های مختلف گردشگری وجود دارد که این جاذبه را همراه جاذبه های دیگر شهر به طور ترکیبی عرضه خواهد کرد. این چرخ و فلک از صبح تا میانه های شب روشن است و فرد می تواند حسب سلیقه خود، نور روز یا درخشش شب را برای گردش انتخاب کند . در طول 30 دقیقه چرخش این چرخ و فلک می توان از تماشای چشم اندازهای بکر لذت برد .

  • قلعه فورت کانن پارک در کشور سنگاپور (Fort Canning Park)

قلعه فورت کانن پارک سال ها به عنوان یک پایگاه نظامی شناخته می شد که در سال 1859 ساخته شد و برای دفاع از سنگاپور اهمیت بسیاری داشت. امروز این قلعه تغییر کاربری داده و نمایشی از آثار هنری مدرن در آن برپا است . پارک قلعه مکان ایده آلی برای برگزاری پیک نیک، کنسرت، نمایش های تئاتر و جشنواره های سراسری می باشد .

  • موزه چانگی چاپل یا موزه جنگ در کشور سنگاپور

کشور سنگاپور ترس ناشی از جنگ جهانی دوم را فراموش نکرده و موزه «چانگی چاپل» داستان انسان هایی را که تحت اشغال ژاپن، درد و رنج بسیاری را متحمل شدند بازگو می کند. این موزه نامه ها، عکس ها و آثار بیش از 50 هزار شهروند و همچنین نظامیانی را که در این جنگ درگیر بودند ، روایت می کند . در این موزه می توان احساسی را که زندانیان جنگ جهانی داشتند از نزدیک درک کرد.

  • باغ وحش شهر سنگاپور

باغ وحش شهر سنگاپور یکی از بهترین باغ وحش ها در جهان می باشد که با مساحت 90 هکتار در برگیرنده بیش از 2.000 حیوان از سراسر جهان است . بسیاری از حیوانات باغ وحش آزاد هستند و تنها با حفاظ های طبیعی از قبیل آب یا بوته ها نگهداری می شوند .

  • محله چینی ها در کشور سنگاپور

با قدم زدن در محله چینی ها در کشور سنگاپور می توان ادعا کرد که حال و هوای آن سرزمین را تجربه کرد. از رستوران های کوچک گرفته تا غذاهای چینی، فانوس های قرمز روشن و هیجان و شلوغی که در منطقه وجود دارد ، همگی فرد را به چین خواهد برد. معبد هندوها و معبد دندان بودا از مکان های دیدنی این بخش شهر می باشد و نشانگرهای این منطقه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان های ژاپنی و چینی نوشته شده است بنابراین برای گردش در منطقه دچار مشکل نخواهد بود.

جاذبه های توریستی کشور سنگاپور

جاذبه های توریستی کشور سنگاپور

  • محله های هیجان انگیز در کشور سنگاپور

یکی از جاذبه های هیجان انگیز کشور سنگاپور تنوع محله های آن می باشد . با وجود پیشرفت های بسیار این کشور اما می توان با سنت های غنی و شخصیت های کهن هر محله به خوبی آشنا شد. محله های «هند کوچک» و «خیابان اعراب» دو محله دیدنی کشور سنگاپور هستند که بیش از  200 سال قدمت دارند.

یکی از روش های مهاجرت به سنگاپور از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سنگاپور ” اطلاعات کسب کنید .

  • باغ گیاه شناسی در کشور سنگاپور

کشور سنگاپور نخستین نامزدی میراث جهانی یونسکو برای باغ گیاه شناسی را از آن خود کرده است . این باغ میراث طبیعی این سرزمین را به نمایش می گذارد و با پیاده روی در میان درختان انبوه سر به فلک کشیده از طبیعت این شهر می توان لذت برد . در باغ گیاه شناسی از باغ ارکیده، باغ اکو، دریاچه اکو و باغ بونسای بازدید کنید .این باغ توسط سه دریاچه های احاطه شده است و در “دریاچه اکو” ، گونه هایی از حواصیل ، مرغان دریایی و اردک ها زندگی می کنند. ” دریاچه قو”  نیز یکی از چشمگیرترین قسمت از باغ گیاه شناسی سنگاپور می باشد که آب مورد نیاز باغ را فراهم می کند و اطراف آن مملو است از نخل های کمیاب است . در وسط این دریاچه مجسمه ای ابه شکل قو قرار دارد که در سال 1950  میلادی ساخته شده و در سال 2001 به این مکان منتقل شده است.

  • هتل رافلز در کشور سنگاپور

هتل رافلز یکی از بزرگترین هتل های قرن نوزدهم در جهان می باشد که میزبان افراد مشهوری مانند جوزف کنراد، رودیارد کیپیلینگ و چارلی چاپلین بوده است . هتل رافلز در سال 1887 میلادی ساخته شده و بیش از یک قرن به عنوان نقطه عطفی در معماری سنگاپور شناخته می شد. معماری کلاسیک هتل در کنار باغ های گرمسیری نمایانگر تاریخ غنی و هنر ارزشمند این سرزمین می باشد .

  • جزیره سنتوزا در کشور سنگاپور

جزیره سنتوزا به عنوان یک مکان گردشگری در جنوب کشور سنگاپور ، سالیانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند . این جزیره ابتدا روستایی برای ماهیگیری بوده است و از آن به عنوان بن بست مرگ یا جزیره مردگان یاد می کردند و کشور انگلیس تا سال 1967 از این جزیره با عنوان پایگاه نظامی استفاده می کرده است ولی  امروز سنتوزا یکی از زیباترین تفریحگاه های کشور سنگاپور محسوب می شود . از امکانات این جزیره می توان به ساحل و آفتاب ، اماکن دیدنی و تاریخی ، شهر بازی ، سینمای چهار بعدی ، پارک های ماجراجویی ، پارک پروانه ها ، فواره موزیکال و … اشاره کرد تا این مکان را به یک تفریحگاه فوق العاده تبدیل کند .این جزیره یکی از تفریحگاه های معروف سنگاپور می باشد و بهترین شکل رسیدن به این مکان استفاده از تورهای هتل است . دقت کنید زمان شروع فواره موزیکال سنتوزا ساعت ده شب می باشد پس سعی کنید زمان خود را طوری تنظیم کنید که بزرگترین رقص آب موزیکال در جهان را از دست ندهید .

  • کلیسای سنت ژوزف در کشور سنگاپور

کلیسای سنت ژوزف در اوایل دهه سال 1800 میلادی توسط فرانسیسکو دوسیلوا ماله تاسیس شد و بعد از اینکه در سال 1906 فرسوده شد مدیران آن زمان تصمیم گرفتند در این مکان کلیسای جدید بسازند ، ساخت و ساز که در سال 1912 کامل و تمام شد. این کلیسا یک گنبد اصلی با 8 گوشه و 2 گنبد در مجاورت آن دارد . لازم است بدانید که حیاط کلیسا در روزهای جمعه مملو از عبادت کنندگان میشود و حتی ممکن است برخی به علت کمبود جا به بالکن بلوک های آپارتمانی اطراف بروند.

  • فرودگاه بین الملیل چانگی سنگاپور

فرودگاه بین الملیل چانگی از بهترین فرودگاه های دنیاست و پروازهای بی شماری دارد که به خاطر کیفیت خدمات صدها جایزه گرفته است. از جمله خدمات و امکانات این فرودگاه می توان به زمین بازی، باغ، باشگاه، هتل ترانزیت، اینترنت، اداره پست، کلینیک پزشکی، داروخانه، رستوران، استخر و … اشاره کرد . فرودگاه سه ترمینال دارد که “اسکای ترین” مسافران را به صورت رایگان بین این سه ترمینال جابه جا می نماید و برای حمل و نقل مسافران به بیرون و یا داخل فرودگاه هم قطار، اتوبوس عمومی، تاکسی، اتوبوس دربست وجود دارد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سنگاپور ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سنگاپور ” است .

  • اسکله کلارک و اسکله قایق در کشور سنگاپور

در کنار رودخانه سنگاپور دو اسکله زیبای کلارک و قایق قرار دارند که برای گردش شبانه بسیار مکان جذابی هستند و مغازه ها و رستوران های زیادی دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button