جاذبه های توریستی کشور سریلانکا

کشور سریلانکا علی رغم جنگ اخیر و بحران های اقتصادی بین المللی و همین طور تهاجم از سوی کشور هند ، توانسته بحران را به خوبی پشت سر بگذارد . همچنین این کشور دارای سواحل زیبا با شن های طلایی و ساحل منحصر به فردی می باشد که در آن جمعیت های مختلف سینهالی ، تامیلی و مسلمانان محلی سکونت دارند که آماده خوش آمد گویی به بازدید کنندگان هستند .در سریلانکا ، جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوانی وجود دارد با ما همراه باشید تا برخی از بهترین جاذبه های توریستی کشور سریلانکا را برای شما معرفی کنیم .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور سریلانکا به شرح زیر می باشد :

  • معبد توث رلیک در کشور سریلانکا

معبد توث رلیک یا دندان متعلق به به بودای مقدس هر 6 سال یک بار، به نمایش در می آید و جزو آثار تاریخی کشور سریلانکا به شمار می آید . حمله سال 1998 میلادی به معبد، خسارت قابل توجهی به گنبد 8 ضلعی آن وارد کرد، ولی دوباره تعمیر شد. این معبد در جعبه ای به نام چدی نگه داری می شود که از طلا ساخته شده است. لازم به ذکر است که معبد توت جزء آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

  • شهر مقدس آنیوراداپورا در کشور سریلانکا

شهر مقدس آنیوراداپورا یکی از جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا می باشد که این اثر نیز جزو آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است . این شهر به خاطر ویرانه های حفاظت شده و آثار باقی مانده از دوران باستان، شهری معروف و شناخته شده است که در استان شمال مرکزی سریلانکا واقع شده است و تقریبا 205 کیلومتر تا شمال شهر کلمبو فاصله دارد. این شهر توسط رود اویا مالواتیو احاطه شده است .

  • شهر ساحلی هیکادوآ در کشور سریلانکا

شهر ساحلی هیکادوآ یکی از جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا می باشد که در ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده است و یک شهر ساحلی تفریحی می باشد. شهر ساحلی هیکادوآ تقریبا در 20 کیلومتری شمال شهر گاله و تقریبا 100 کیلومتر دورتر از شهر کلمبو واقع شده است. این ساحل یکی از اولین سواحل کشف شده در سریلانکا می باشد که در سال 1960 توسط توریست ها کشف شد و در واقع در اطراف جاده اصلی که کلمبو را به گاله وصل می کند، قرار گرفته است.

  • شهر باستانی سیگیریا در کشور سریلانکا

ویرانه های شهر باستانی سیگیریا از جاذبه های توریستی محبوب گردشگران برای سفر به کشور سریلانکا می باشد که در شمال مرکزی واقع شده است. جاذبه اصلی این شهر باستانی قلعه ای است که در از چند باغ و کاخ های مختلف تشکیل شده که همگی در قرن پنجم میلادی ساخته شده اند. شهر باستانی سیگیریا در سال 1982 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

جاذبه های توریستی کشور سریلانکا

جاذبه های توریستی کشور سریلانکا

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سریلانکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سریلانکا ” است .

  • جنگل حفاظت شده سینهاراجا در کشور سریلانکا

جنگل حفاظت شده سینهاراجا یکی از جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا می باشد که آخرین جنگل بارانی استوایی سریلانکا است و در منطقه مرطوب نزدیک زمین های پست جنوب شرقی جزیره قرار گرفته است. این جنگل نیز در سال 1988 میلادی در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. جنگل سینهاراجا سریلانکا محل قرار گرفتن بیش از 60% از گونه های درختی و 50% از حیات وحش سریلانکا می باشد.

  • شهر باستانی پولوناروآ در کشور سریلانکا

شهر باستانی پولوناروآ  یکی از جاذبه های توریستی کشور سریلانکا می باشد که در شمال سریلانکا واقع شده است و دومین شهر قدیمی این جزیره محسوب می شود . این شهر در اواخر قرن دهم وقتی پایتخت قبلی بعد از یک حمله وحشیانه ویران شد، به پایتخت کشور سریلانکا تبدیل شد. نزدیکی پولوناروآ به ساحل شرقی نیز یکی از عوامل مهم در پیشرفت این شهر بوده است.

  • معبد غار دامبولا در کشور سریلانکا

معبد غار دامبولا در کشور سریلانکا تاثیر گذارترین معبد از نمونه معابد ساخته شده در کشور سریلانکا می باشد که این معبد در شهر دامبولا، 150 کیلومتری شرق کلمبو و در دشت های خشک شمالی، واقع شده است و یکی از بهترین معبد های حفاظت شده و بزرگترین مجموعه معبد غاری در آسیا می باشد.

  • ارتفاعات مرکزی کشور سریلانکا

ارتفاعات مرکزی سریلانکا از برترین جاذبه های گردشگری کشور سریلانکا و و یکی از آخرین موارد اضافه شده به فهرست آثار برگزیده میراث جهانی یونسکو می باشد. ارتفاعات مرکزی سریلانکا به ترتیب پارک ملی هورتون پلینز، منطقه حفاظت شده  Peak Widerness و جنگل حفاظت شده Knuckles را شامل می شود .

شما می توانید برای مهاجرت به سریلانکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به سریلانکا ” را مطالعه فرمایید .

  • صخره Sigiriya در کشور سریلانکا

قلعه صخره ای تماشایی Sigiriya یکی از اصلی ترین جاذبه های کشور سریلانکا محسوب می شود که توسط پادشاه کاساپای اول ساخته شد. پادشاه کاساپای اول یک صخره طبیعی را به مکانی روحانی با باغ ها، خندق ها، دیوارها و نقاشی های فرسکو تبدیل کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button