جاذبه های توریستی کشور رومانی

کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد که آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. پایتخت این کشور بخارست است . جاذبه های توریستی کشور رومانی زیادند و سالانه افراد زیادی برای گردش این کشور را انتخاب می کنند . مردم این کشور نیز خون گرمند و مهمان نواز می باشند . کشور رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه می باشد . همه شهر های رومانی زیبا هستند و گردشگران نمی توانند از بین آنها یکی را انتخاب نمایند . در اینجا برخی از جاذبه های توریستی کشور رومانی  را می توانید بشناسید و از آنها دیدن کنید . سفر به این کشور می تواند تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در رومانی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در رومانی ” است .

  • کلیسا های نقاشی شده‌ در رومانی

یکی از جاذبه های رومانی کلیساها و صومعه های نقاشی شده از بوکووینا هستند و در شمال شرقی رومانی قرار دارد . دیوار های بیرونی صومعه ها و کلیسا ها با ویژگی ها و سبک هنری قرن 15 و 16 میلادی با نقاشی هایی از افراد مقدس و پیامبران مزین گشته اند . صحنه هایی از زندگی حضرت مسیح ، تصاویری از فرشته ها و شیاطین و بهشت و جهنم را می توان در نقاشی های دیواری مشاهده نمود . از کلیسا ها و صومعه های محافظت شده می توان به نمونه های هومور (Humor ) ،مالدوویتا ( Moldovita ) ،پاترااوتی ( Patrauti ) ،پروباتا ( Probota ) ،سوکیوا (Suceava ) ، سوکیویتا ( Sucevita ) و ورونت ( Voronet ) اشاره کرد و کلیسای نقاشی شده ‌مولدووا جزو میراث جهانی می باشد.

  • خیابان ویکتوری در رومانی

یکی از خیابان های اصلی در رومانی در شهر بخارست خیابان پیروزی است . محل تجمع فروشگاه ها، رستوران ها و مردم است و به همین دلیل هم در بین توریست ها محبوبیت پیدا کرده است . این خیابان همیشه شلوغ است و افراد زیادی برای گشت و گذار و دیدن فروشگاه ها و رستوران های متعددش به آن رجوع می کنند . در امتداد این خیابان بناهای تاریخی متعددی مثل قصر Cantacuzino؛ موزه ژرژ انیسکو و کلیسای Kretzulescu قرار گرفته اند. همه این موارد با هم این خیابان را به یکی از جاذبه های گردشگری رومانی تبدیل کرده اند .

  • پارک هراسترو در رومانی

یکی از پارهایی که تبدیل به یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور رومانی شده است پارک هراسترو است . این پارک بزرگ در بخارست است و در کنار دریاچه زیبایی به هم نام قرار دارد . این پارک دارای یک موزه نیز می باشد و مناسب افرادی است که می خواهند محیطی آرام و فضای سبز را توام تجربه کنند . در این پارک مسیرهای پیاده روی سنگفرش شده، امکان قایق سواری در دریاچه، سالن تئاتر روباز، باغ های ژاپنی و امکان دوچرخه سواری و کرایه دوچرخه در سرتاسر پارک وجود دارد. در اطراف این پارک رستوران ها و کافه های متعددی هم وجود دارند که افراد بسیاری را به خود مجذوب می نماید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به رومانی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به رومانی ” بیاندازید.

  • موزه دهکده دیمیتری گوستی در رومانی

یکی از بهترین جاذبه های توریستی کشور رومانی این موزه است . یک فضای باز دارد  و سبک زندگی سنتی این کشور را نشان می دهد . یکی از مکان هایی که در سفر خود به رومانی حتما باید از آن دیدن کنید این موزه است . بازدیدکنندگان در این موزه می توانند از بیش از ۳۰۰ ساختمان از کلبه های چوبی دهقانی گرفته تا کلیساها، ساختمان های اربابی و … دیدن کنند که همگی از مناطق مختلف رومانی به این مکان منتقل شده اند. هر ساختمان و خانه کاملا از بقیه جدا شده است و محوطه و حیاطی کوچک در اطرافش دارد. موزه دهکده اشیاء و ابزارآلات و لوازم زندگی سنتی مردم رومانی را به همان سبک و سیاق قدیمی در معرض نمایش گذاشته است که مطمئنا برای شما جالب و سرگرم کننده خواهد بود. لازم است شما برای دیدن آن وقت بگذارید .

جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی

  • موزه ملی تاریخ رومانی

یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور رومانی موزه ملی تاریخ رومانی است . ساختمان این موزه ابتدا برای پست ساخته شده بود و 60 اتاق داشت و اشا و آثار تاریخی بسیاری را برای نمایش دارد . هزاران شیء طلایی و ابزارآلات متعلق به دوره نئولیتیک یا نوسنگی و جواهرآلات و زیورآلاتی مربوط به دوره های Geto-Dacians از جمله گنجینه های این موزه با ارزش می باشند . در بخش موزه دائمی جواهرات گران قیمت و با ارزش تاج های سلطنتی از جمله زمرد هایی که برای ملکه ماری، همسر شاه فردیناند رومانی ساخته شده اند به نمایش گذاشته شده است . موزه ها یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی مردمان یک منطقه هستند و اگر علاقمند باشید می توانید به این موزه مراجعه کنید .

  • کلیسای استاوروپولئوس در رومانی

این کلیسا در مرکز شهر قرار دارد و توسط راهبی به نام لوانیکی استراتونیکاس ساخته شد . تزیینات این کلیسا تلفیقی از کنده کاری های چوبی و سنگی و مولفه های رومانی و بیزانس می باشد . در حیاط این کلیسا سنگ قبرهایی وجود دارند که به قرن ۱۸ بر می گردند. ورودی زیبا و چشم نواز این کلیسا با ستون ها و حکاکی های هنرمندان شما را به داخل کلیسا و حیاط پر از آرامش و دلپذیر آن جذب می نماید . این ساختمان از نظر قدمت تاریخی و همین طور سبک معماری یکی از با ارزش ترین بناها و جاذبه های گردشگری بخارست می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در رومانی توضیح دادیم .

  • میدان انقلاب در رومانی

این میدان در زمان نیکولای چائوشسکو نامگذاری شده بود . این مکان در گذشته به خاطر نزدیک بودن به قصر سلطنتی به اسم میدان قصر شناخته می شد . ساختمان های زیبایی نیز در نزدیکی میدان قرار دارند . از جمله مدرسه هنری رومانی و قصر مجلس سنا و میدان نیز به خاطر بنای یادبود تولد دوباره شناخته می شود . و ساختمان مدرسه هنری نیز دارای یکی از یاشکوه ترین تالار های رومانی می باشد . این ساختمان قرن نوزدهمی توسط معمار فرانسوی به نام آلبرت گالرون طراحی و ساخته شده است مدرسه هنری یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بخارست نیز می باشد .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور صربستان جاذبه های توریستی کشور صربستان

جاذبه های توریستی کشور صربستان کشور صربستان یکی از کشور هایی است که سالانه توریست های فراو...

نظرات کاربران
Call Now Button