جاذبه های توریستی کشور روسیه

جاذبه های توریستی و مکان های گردشگری هر کشوری مانند نشان از تاریخ طولانی و قدرتمند و از سوی دیگر اهمیت ویژه آن کشور به کسب درآمد از طریق جذب توریست می باشد . کشور روسیه به ویژه شهر مسکوی آن ، جاذبه های توریستی و گردشگری و همچنین مکان های تاریخی و دیدنی بسیار زیادی دارد که این مکان های جذاب و دیدنی سالانه هزاران توریست را از سراسر جهان به این کشور جذب می کند . از جمله جاذبه های توریستی کشور روسیه می توان به کلیسای جامع سنت باسیل ، کاخ بزرگ کرملین و میدان سرخ اشاره کرد که هر سه در شهر مسکو ، پایتخت این کشور واقع شده اند .

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور روسیه به قرار زیر می باشد :

  • میدان سرخ در کشور روسیه

میدان سرخ یکی از جاذبه های توریستی کشور روسیه می باشد و در شهر مسکو واقع شده است که در این میدان ، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل قرار دارد . بسیاری از خیابان های اصلی شهر مسکو به این میدان ختم می شوند زیرا میدان سرخ ، میدان مرکزی و گاهی کل کشور روسیه نیز به حساب می آید . علاوه بر جاذبه گردشگری ، این میدان محل برگزاری کنسرت های بسیار بزرگ است که خوانندگانی مانند تتو (گروه موسیقی) ، پل مک کارتنی ، شکیرا ، راجر واترز ، رد هات چیلی پپرز و دیگران خوانندگان در این میدان کنسرت خود را اجرا می کنند .

  • کلیسای جامع سنت باسیل در کشور روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از مورد توجه ترین جاذبه های گردشگری کشور روسیه می باشد که در میدان سرخ به دستور ایوان مخوف ساخته شده است . این کلیسا در مرکز شهر مسکو قرار دارد و بلندترین بنای شهر مسکو تا سال 1600 میلادی محسوب می شود که در سال 1929 میلادی در راستای سکولاریزاسیون به طور کامل تبدیل به موزه شد .

  • کاخ مرکلین در کشور روسیه

کاخ بزرگ مرکلین از سال 1837 تا 1849 میلادی روی جایگاه عمارت شاهزادگان بزرگ قرن چهاردهم روسیه ساخته شد . گروهی از معماران به رهبری کنستانتین تون طراحی این کاخ را بر عهده داشتند در حال حاضر این کاخ اقامت گاه رسمی رئیس جمهور کشور روسیه می باشد . از سال 1990 میلادی این بنا به همراه کلیسای جامع سنت باسیل و میدان سرخ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده اند .

  • موزه آرمیتاژ در کشور روسیه  (State Hermitage Museum)

موزه آرمیتاژ از جمله جاذبه های گردشگری کشور روسیه می باشد که یکی از بزرگترین موزه‌ های جهان است که در شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است. این موزه یکی از قدیمی‌ ترین و معروف‌ ترین موزه‌ های جهان می باشد که بیش از 3 میلیون اثر هنری در آن وجود دارد. در این موزه کاخ‌ ها و اتاق‌ های مجلل و با شکوهی وجود دارند که در زمان‌ های مختلف و توسط معماران معروف ساخته شده ‌اند که یکی از بناهای اصلی این موزه «کاخ زمستانی» نام دارد که زمانی محل زندکی تزارهای روسیه بوده است. گردشگران زیادی در سفر به روسیه و شهر سن پترزبورگ از این موزه بازدید می‌ کنند و از جمله آثاری که در این موزه وجود دارند می‌ توان به آثار «میکل‌ آنژ»، «لئوناردو دا وینچی»، «پیتر پل روبنس» ، «آنتونی فان دیک»، «رامبرانت»، «آگوست رودن»، «کلود مونه»، «پل سزان» ، «ونسان ون گوگ»، «پل گوگن» و «پابلو پیکاسو» اشاره کرد. البته آثار هنری و گرانبهای موزه آرمیتاژ تنها به این آثار محدود نمی‌ شود و از جمله آثار گرانبهای دیگر این مجموعه می ‌توان به مجموعه‌ ای از نشان ‌ها، لباس ‌ها و جواهرات سلطنتی و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی اشاره کرد.

یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به روسیه ” اطلاعات کسب کنید .

  • دریاچه بایکال در کشور روسیه

دریاچه بایکال دریاچه ‌ای در جنوب سیبری در کشور روسیه می باشد که میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا قرار دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.  این دریاچه قدیمی‌ ترین و عمیق‌ ترین دریاچه ی آب شیرین جهان است که در روسیه قرار دارد و از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌ است، دارای جانورانی می باشد که فقط در این دریاچه یافت می ‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌ مهرگان، چندین گونه از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال هستند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان می باشد و دائماً در آب شیرین زندگی می‌ کند . لازم است بدانید که دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان محسوب می شود و تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. دریاچه بایکال ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع پهناوری دارد .

جاذبه های توریستی کشور روسیه

جاذبه های توریستی کشور روسیه

  • دره آب فشان ها در کشور روسیه

دره آب فشان‌ ها یکی از جاذبه های گردشگری کشور روسیه می باشد که دره ‌ای دارای آب ‌فشان‌های متعدد در شبه ‌جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. در این دره تنها دشت آب‌ فشانی در اوراسیا وجود دارد و دومین آب ‌فشان های بزرگ در جهان است. حوزه آبخیز این دره ۶ کیلومتر طول دارد و در حدود ۹۰ آب‌ فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره وجود دارد . دسترسی به این دره دشوار می باشد و راه اصلی رسیدن به آن با بالگرد صورت می گیرد.  آب‌ فشان‌ های این دره در سال ۱۹۴۱ میلادی توسط تاتیانا اوستینووا کشف شد.

  • مجسمه یادبود مادر میهن در کشور روسیه

مجسمه یادبود مادر میهن یکی از جاذبه های دیدنی کشور روسیه می باشد که یک مجسمه غول‌ آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود کشته ‌شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده ‌است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود دنیا می باشد .

  • کاخ پترگوف در کشور روسیه

شهر پترگوف یکی از شهرهای منطقه ی فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل جنوبی خلیج فنلاند می باشد و جمعیت این شهر در سرشماری سال ۱۹۸۹ بالغ بر ۸۱٬۵۲۵ نفر بوده که در سرشماری سال ۲۰۰۲ به ۶۴٬۷۹۱ نفر کاهش یافته ‌است. این کاخ در اوایل قرن هفدهم به دستور پتر کبیر پادشاه روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شد و در کل روسیه پرطرفدارترین مکان‌ برای گردشگران می باشد .

  • ستون های سنگی در کشور روسیه

ستون های سنگی یکی از عجایب طبیعی روسیه می باشد که در منطقه کومی واقع شده است. قدمت برآورد شده برای این ستون ها 200 میلیون است و بلندترین آن ها 42 متر ارتفاع دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در روسیه می توانید مقاله ” تحصیل در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

  • کوه البروس در کشور روسیه

کوه البروس ، قله‌ای در غرب رشته کوه قفقاز در کاباردینو- بالکاریا و کاراچای- چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان می باشد که نام این قله، با نام قله البرز هم‌ ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند. این کوه بلندترین نقطه در روسیه می باشد و برخی از مردم معتقدند که بلندترین نقطه در اروپا است. این کوه با راتفاع 5600 متر هر ساله میزبان توریست‌های زیادی است که برای اسکی و اسنوبرد به آنجا می‌ روند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button