جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگفت انگیزی است و دارای فرهنگی مرکب از اروپا و ترکیه است . بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است و در شرق جمهوری دریای سیاه قرار دارد. شمال کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.از این رو جاذبه های توریستی کشور بلغارستان مورد توجه افراد و گردشگران علاقه مند به بلغارستان را شرح می دهیم.در این کشور رود دانوب از شمال کشور جریان دارد و در مسیر خود زیبایی های را پدید آورده است . رود ماریتسا نیز از رشته کوه های رودوپ در غرب بلغارستان سرچشمه گرفته است و به جنوب این کشور می رود . توجه شما را به برخی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جلب می نماییم.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در بلغارستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه نمایید.

  • صومعه ریلا در بلغارستان

صومعه ریلا از جنوب شهر صوفیه تنها 2 ساعت فاصله دارد این صومعه زیبا در کوه های جنگلی قرار دارد و به بیت المقدس بلغارستان مشهور می باشد .این صومعه نامش را از زاهد گوشه نشین قرن دهم که در نزدیکی این صومعه در یک غار زندگی می کرده گرفته است، این صومعه بعد از اینکه یکبار سوخت ، در طول قرن ها دوباره بازسازی شد که آخرین قدمت ساخت و ساز آن به دهه ۱۸۰۰ باز می گردد. با ورود به حیاط صومعه از هماهنگی کامل کلیسا با طاق های زیبا ، سقف های کاشی کاری شده و پنج گنبد که به آسمان رسیده اند بسیار شگفت زده خواهید شد .این مکان یکی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان است.

  • سواحل دریای سیاه در بلغارستان

سواحل دریای سیاه یکی از بهترین مکان هایی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را مشاهده نمود ، در تمامی نقاط  این ساحل های زیبا دیدنی ها و جاذبه های فوق العاده ای نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به هتل های لوکس ، امکانات تفریحی و ورزشی و مناطق ماهی گیری سنتی اشاره نمود که همین امر سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می نماید . در امتداد این ساحل زیبا و آرام ،  گردشگران را می بینید که در حال تفریح و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل هستند .

  • هفت دریاچه در بلغارستان

هفت دریاچه از جاذبه های گردشگری در کشور بلغارستان است که در ارتفاعات کوه ریلا قرار گرفته اند . هفت دریاچه، دارای  طبیعتی بکر برای علاقمندان به تور های طبیعت گردی است . بهترین زمان سفر به هفت دریاچه بلغارستان در تابستان می باشد.از جمله امکانات تفریحی این منطقه که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب می نماید ، تله کابین، اسکی ، دو رستوران کوچک با غذاهای محلی و مسیر های کوه پیمایی و … است .مردم محلی  این دریاچه ، افسانه های زیادی را در خصوص آن نقل میکنند مثلأ برخی مردم محلی معتقدند که این دریاچه از اشک یک غول عاشق که در کوه می زیسته به وجود آمده است. هر یک از دریاچه ها نام مخصوص به خود را دارند .

  • سالزاتا یا “اشک چشم” با 2500 مترارتفاع از سطح دریا، مرتفع ترین دریاچه می باشد .
  • دریاچه دوم اکوتو یا “چشم” نام دارد که عمیق ترین دریاچه است.
  • بلیزناکا “دوقلو” که عنوان بزرگترین دریاچه از بین هفت دریاچه را به خود اختصاص داده است.
  • تریلیستنیکا “سه گوش” به عنوان دریاچه مثلثی شکل شناخته می شود.
  • کم عمق ترین دریاچه ریب نتو ارزو “چشم ماهی” است.
  • کوچک ترین دریاچه با نام دولنوتو ارزو می باشد.

شما می توانید برای مهاجرت به بلغارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

  • بلوگراد چیک در بلغارستان

شهر بلوگراد چیک صوفیا بین دو کوه ودرنیک و ونستا واقع شده است که در 182 کیلومتری شمال غرب صوفیا واقع است ، قلعه های بلوگرادچیک ، سازه های دست بشر هستند که در برابر مجموعه ای از صخره های خیره کننده قرار گرفته اند . این  ترکیب و هماهنگی بسیار منحصر به فرد و شگفت انگیز می باشد . مناطق اطراف قلعه حتی بیشتر از خود قلعه زیبا و خیره کننده است . صخره های بلوگراد چیک در بلغارستان با قرارگیری خیره کننده ای از هماهنگی سنگ ماسه ها و صخره های عجیب و غریب نامزد یکی از عجایب هفتگانه در طبیعت انتخاب شدند. یکی از مناطقی که گردشگران از آن به عنوان جاذبه های گردشگری بلغارستان یاد می کنند است.

  • میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ در بلغارستان

میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ که با نام باتنبرگ نیز شناخته شده است، یکی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان و بزرگ ترین میدان صوفیه، پایتخت بلغارستان است که نام آن برگرفته شده از الکساندر جوزف باتنبرگ، نخستین شاهزاده بلغارستان مدرن می باشد. این میدان مناسب ترین محل در صوفیه برای برگزاری کنسرت های بزرگ در هوای آزاد و تظاهرات، راهپیمایی ها است . در حال حاضر گالری ملی هنر، در این مکان قرار دارد.

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

  • پارک بورسوا گاردینا در صوفیه در بلغارستان

بورسوا گاردینا یا باغ بورسوی، یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پارک های صوفیه است و از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان است که به نام تزار بوریس سوم نامگذاری شده است . تاریخچه باغ پذیرای سه دوره متفاوت، تحت سه باغبان مشهور بوده است که همگی با توجه به طرح اولیه، به توسعه و تکمیل آن کمک بسزایی کردند. برج تلویزیونی باغ بورسوی طی سال های 1959-1958 در این باغ بنا شدند . آخرین بازسازی باغ بورسوی در سال 1986 انجام گرفت و در همان سال، این پارک به عنوان یک بنای تاریخی و باغ هنری ثبت شد.  باغ دارای دریاچه، جنگل های انبوه خانه های چوبی تزئینی و دیگر امکانات رفاهی می باشد .

  • بالچیک در بلغارستان

تفرجگاهی کوچک در شمال ساحل دریای سیاه، بنیان شده در قرن پنجم قبل از میلاد، بالچیک امروزه مشهور است به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، ملکه فقید رومانی. عمارت آن ترکیبی است از گلچین سبک های شرقی و اروپایی، با بوستان های جذاب با بیش از 600 گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر جهان.

  • کالیاکرا در بلغارستان

کالیاکرا تقریبا در حد فاصل 20 کیلومتری کشور رومانی است . دماغه کالیاکرا شامل یک ساحل سنگی با ارتفاع 200 متر در دریای سیاه، به احترام دختری به همین نام به عنوان نماد مردم مسیحی این منطقه که در جریان حمله مسلمانان عثمانی حاضر به تغییر دین خود نشدند و خود را از بالای این دماغه به دریا انداختند نامگذاری شده است. خرابه های به جا مانده از قرون وسطی و آثار باستانی واقع در موزه نمایش متنوع و بی نظیر رقص روی آتش با پاهای برهنه روی ذغال سرخ بسیار جذاب و دیدنی می باشد . بناهای دختر 40 ساله و کلیسای سنت نیکولای از بناهای مهم این ناحیه اند . در سال 1901 به دلیل زلزله ای شدید اکثر بناهای این منطقه شامل کلیسا و حمام رومی به طور کامل تخریب شده اند. کاشفان مقدونیه ای با انجام حفاری های مختلف اشیای گوناگونی را پیدا کرده اند که در یک موزه در معرض دید عموم قرار داده اند . برای افرادی که به مناطق تاریخی علاقمندند این مکان یکی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان به حساب خواهد آمد .

  • پارک آبی در بلغارستان

زیباترین پارک آبی شرق اروپا و نخستین پارک آبی در بلغارستان به سبک منحصر به فرد موریس و مدیترانه ای به جرات یکی از جاذبه های توریستی کشور بلغارستان است . این پارک آبی زیبا در بخش شمال غربی ساحل توریستی گلدن سندز است ، در جاده اصلی از سمت ساحل توریستی ریورا به سمت ساحل آلبنا واقع شده است. پارک آبی AQUAPOLIS در منطقه جنگل وارنا قرار دارد و منظر زیبای دریا و تمامی ساحل توریستی از این پارک قابل رویت است. این پارک ترکیبی از یک محیط طبیعی با عناصر مصنوعی مانند استخر، سرسره های آبی، جکوزی، جشمه، آبشار، قلعه های قدیمی و ساختمان های به ظاهر مخروبه است. صخره نوردی با هفت مسیر اختیاری در ورودی پارک قرار گرفته سالن آمفی تئاتر، آبشار و دریاچه مصنوعی و یک تنقلات فروشی به اسم Alcazar در نزدیکی صخره ها قراردارد. در این پارک همچنین امکان تیراندازی برای کودکان و بزرگسالان، صخره نوردی برای کودکان ، انیمیشن برای کودکان، بازی، مسابقه و قرعه کشی با جوایز ارزنده AXTREME ZONE با سرسره های نفس گیر برای کسانی که به دنبال هیجان و ترشح آدرنالین هستند .

برای اقامت و تابعیت در بلغارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

  • دهکده کوپریفشتیتسا در بلغارستان

این دهکده زیبا تقریبا دو ساعت از شرق صوفیه فاصله دارد . داخل خانه های رنگی، نمایانگر معماری بلغاری  قرن ۱۹ است . این دهکده سرشار از آثار تاریخی و موزه بوده که تمامی آنها  گنجینه های قومی، سلاح های قدیمی ، تجهیزات کشاورزی، لباس های ملی ، آثار هنری و جواهرات  هستند .

  • نسبار در بلغارستان

قدمت شهر تاریخی نسبار به دوران باستان می رسد ، این شهر به عنوان یک مکان تاریخی مهم توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است . از این شهر اغلب به عنوان مروارید دریای سیاه یاد میشد ، اما  از زمانی که به عنوان محل مسکونی تراکیا تاسیس شد به نام مِنِبریا شناخته می شود. یونانی ها، رومی ها، بیزانس  ها، بلغارها، صلیبیون و عثمانی ها این شهر باستانی و شبه جزیره باریکی که در آن است را گسترش و قدرت بخشیدند .در این شهر ۴۰ کلیسای آجری بسیار زیبا وجود دارد که قدمتشان به قرن ۵ باز می گردد می رساند و شما می توانید برترین جاذبه های توریستی کشور بلغارستان را مشاهده نمایید .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

جاذبه های توریستی کشور صربستان جاذبه های توریستی کشور صربستان

جاذبه های توریستی کشور صربستان کشور صربستان یکی از کشور هایی است که سالانه توریست های فراو...

نظرات کاربران
Call Now Button