جاذبه های توریستی کشور ایرلند

کشور ایرلند یکی از جزایری می باشد که در آتلانتیک شمالی واقع شده و به عنوان سومین جزیره بزرگی شناخته می شود که در قاره اروپا وجود دارد . بریتانیا ، همسایه شرقی کشور ایرلند می باشد که توسط دریای ایرلند از این کشور جدا شده است . این کشور در منطقه ای غنی از تاریخ ساخته شده است که تاریخ آن به 8000 سال قبل از میلاد بر می گردد یعنی زمانی که شکارچیان از قاره اروپا وارد ایرلند شدند . شواهد و مدارک زیادی از تاریخ غنی این جزیره در مکان های تاریخی و باستانی ، قلعه ها و غیره هنوز قابل مشاهده می باشد که همه اینها نقش بزرگی در داستان تاریخی کشور ایرلند ایفا می کنند . در ادامه مطلب قصد داریم به مهمترین جاذبه های توریستی کشور ایرلند اشاره کنیم .

برای اقامت و تابعیت در ایرلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایرلند ” را مطالعه فرمایید .

برخی از جاذبه های توریستی کشور ایرلند به شرح زیر می باشد :

  • تپه تارا در کشور ایرلند

تپه تارا یکی از جاذبه های گردشگری کشور ایرلند می باشد که یک محلی باستانی و دارای چندین بخش است . در واقع این محل تخت و بارگاه شاه بزرگ ایرلند بوده است. در واقع این محل ، تپه گروگان ها که قدمتش به ۲۵۰۰ سال قبل از مسیح می رسد یکی از مهم ترین بخش های این محل است. این تپه ۵۰۰ فوت بلندی دارد و دارای منظره ی چشم نوازی می باشد .

  • عمارت نیوگرانج در کشور ایرلند

عمارت نیوگرانج یکی از جاذبه های توریستی کشور ایرلند می باشد و قدمتی طولانی دارد که به ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح (ع) بر می گردد یعنی این مرکز از اهرام ثلاثه مصر هم قدیمی تر است . در زیر این محل اجساد مردگانی می باشد که می توان از طریق یک راهرو به زیارت آن ها رفت. لازم به ذکر است که در ۲۱ دسامبر هر سال، که کوتاه ترین روز هر سال است آفتاب به این راه رو مستقیما وارد می شود.

  • مزارع سید در کشور ایرلند

مزارع سید دارای قدمتی طولانی به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردند که از قدیمی ترین مزارع محسوب می شوند. تپه های سر صاف از جمله کلمات توصیفی می باشد که برای این مزارع به کار می برند.

  • صخره کاشل در کشور ایرلند

صخره کاشل یکی از جاذبه های توریستی ایرلند می باشد که در قرن ۴ در واقع به عنوان یک قلعه شناخته شده بود. از جمله مکان های این عمارت می توان به نمازخانه کوناک، برج گرد، کلیسای جامع و تالار ویکارز کورال اشاره کرد . از آن جا که در نقشه این مکان به صورت صخره دیده می شود گردشگران به آن به اشتباه صخره می گویند که در واقع اصلا اینگونه نیست. قدمت این ساختمان به قرن ۱۲ و ۱۳ بر می گردد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ایرلند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ایرلند ” را مطالعه نمایید.

  • صومعه کلون مکنویز در کشور ایرلند

صومعه کلون مکنویز که در سال ۵۴۵ ساخته شده است و از مهم ترین صومعه های ایرلند به حساب می آید که در روخانه شانون قرار دارد. این محل دارای ارزش سیاسی بوده است و دانشمندان و افراد معروف به آن ارادت خاصی داشته اند.

جاذبه های توریستی کشور ایرلند

جاذبه های توریستی کشور ایرلند

  • سنگ بلارنی و قلعه بلارنی در کشور ایرلند

سنگ بلارنی و قلعه بلارنی در 6 مایلی از شمال کانتی کورک قرار گرفته است. برای این مکان یک سری افسانه ها وجود دارد  که از جمله آن ها می توان به بوسیدن سنگ  و گرفتن هدیه روانی کلام اشاره کرد .

  • صومعه جرپوینت در کشور ایرلند

صومعه جرپوینت ، یکی از مکان های تاریخی می باشد که ارزش معنوی برای مردم ایرلند دارد. این صومعه قدمتی زیاد دارد که به قرن ۱۲ بر می گردد.

  • قلعه کیلکنی در کشور ایرلند

قلعه کیلکنی ، یکی از جاذبه های تاریخی کشور ایرلند می باشد که مدیریت امور آن امروزه بر عهده اداره امور همگانی است. ساخت این قلعه مربوط به سال ۱۱۹۱ می باشد . با آنکه بعضی از سنگ های جایگزین سنگ های اصلی توسط ویلیام مارشال ساخته شده اند، اولین ارل پمبروک کنترل آن را با عبور از رود نور به عهده گرفت .

  • موزه ملی باستان شناسی در کشور ایرلند

موزه ملی باستان شناسی ، یکی از جاذبه ­های گردشگری کشور ایرلند محسوب می ­شود که بهترین مکان برای تماشای آثار هنری این کشور اروپایی است . در این موزه آثار متعددی وجود دارد که هنر سلتیک را به نمایش گذاشته و باعث جلب توجه گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف شده است.

  • صخره های موهر در کشور ایرلند (Cliffs of Moher)

صخره های موهر یکی از جاذبه های توریستی کشور ایرلند می باشد که برای گذران وقت و لذت بردن از مناظر اقیانوس اطلس است . این صخره ها حدود 210 متر بالاتر از ساحل قرار گرفته اند و سالانه حدود 1 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کنند که همین موضوع آنها را به محبوب ترین جاذبه گردشگری ایرلند تبدیل کرده است. دسترسی به این صخره ها زمانی که باد شدید بوزد، محدود می شود. در اسکله Doolin امکان استفاده از تورهای قایق نیز وجود دارد که به بازدیدکنندگان فرصت تجربه و لذت بردن از عظمت و زیبایی این صخره ها را از دورنمایی دیگر می دهد.

  • پارک ملی بورن در کشور ایرلند

از جمله جاذبه های توریستی کشور ایرلند ، پارک ملی بورن است که به عنوان کوچک­ ترین پارک در بین دیگر پارک­ های این کشور شناخته می ­شود. این پارک قسمتی از طبیعت زیبای گلاسیو کارست را به نمایش گذاشته و قدمت آن به 350 میلیون سال قبل بازمی­ گردد و از آن به نام بورن یاد می ­شود.

  • تماشاخانه کولتورد در کشور ایرلند

تماشاخانه کولتورد ، از دیگر جاذبه­ های گردشگری ایرلند می باشد که در بلفاست و در سال 1895 میلادی تاسیس شده است. بخش قابل توجهی از فیلم ­های سینمایی و تئاترهای فرهنگی در این تماشاخانه به اجرا در می­ آید و توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند.

یکی از روش های مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایرلند ” اطلاعات کسب کنید .

  • مانستر گلندالاف در کشور ایرلند

مانستر گلندالاف از دیگر جاذبه­ های گردشگری کشور ایرلند می باشد که به عنوان گزینه ­ای متفاوت در طول سفر به ایرلند شناخته می ­شود. گردشگرانی که از این محل بازدید می­کنند می­ توانند آثار باقی مانده از حمله وایکینگ­ ها را مشاهده نمایند. در این منطقه جذاب به همراه برج قدیمی و کلیساهایی قرار دارد که معماری ویژه و باشکوهی را نشان می ­دهند. تمامی این موارد باعث شده تا مانستر گلندالاف به­ عنوان یکی از مقاصد تفریحی و توریستی خارق ­العاده شناخته شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button