کشور اوکراین به عنوان یکی از کشورهای اروپایی که کمتر مورد استقبال گردشگران واقع شده است. این کشور در دریای سیاه قرار گرفته و پر از سواحل ناهموار، جنگل های بکر و کوه های بلند است.
در کشور اوکراین پیست های اسکی، شهرهای مدرن و روستاهای قدیمی وجود دارد که آثار تاریخی محسوب شده و جز میراث فرهنگی یونسکو به شمار می روند.
کشور اوکراین، کشوری پر از فرهنگ ها و سنت های مختلف می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه های توریستی کشور اوکراین بپردازیم.

جاذبه های توریستی کشور اوکراین
جاذبه های توریستی کشور اوکراین

این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

12 تا از جاذبه های توریستی کشور اوکراین

1. شهر کی یف در کشور اوکراین

شهر کی یف، پایتخت کشور اوکراین یکی از مکان های دیدنی و تفریحی این کشور محسوب می شود.

2. پارک ملی کارپاتیان در کشور اوکراین (Carpathian National Park)

پارک ملی کارپاتیان، یکی از جاذبه ‌های مهم شهر کیف می باشد که مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار در طبیعت محسوب می شود . این پارک 55 کیلومتر طول و 20 کیلومتر عرض دارد و بزرگترین، وسیع‌ ترین و طولانی‌ ترین پارک ملی کشور اوکراین است. چند خانوار در این پارک زندگی می‌کنند و خانه‌ هایی به سبک مدرن، در کنار خانه‌ های قدیمی موجود نیز در پارک ساخته شده است. گردشگران برای ورود به پارک باید هزینه اندکی را به عنوان ورودی پرداخت کنند. این پارک به 4 منطقه متفاوت تقسیم شده است و به همین دلیل ترافیک این منطقه زیبای گردشگری را می‌ توان به آسانی کنترل کرد.

با توجه به پهناور بودن پارک ملی کارپاتیان و وجود مراکز اقامتی در آن، گردشگران می ‌توانند چند روزی را در آپارتمان‌ هایی که به همین منظور ساخته شده سپری کنند و با خیال آسوده از بخش ‌های مختلف پارک بازدید به عمل آورند. برای محافظت گردشگران و بازدیدکنندگان از خطرات نا خواسته و حوادث طبیعی، ورود به بخش ‌هایی از پارک ممنوع می باشد اما با این حال، کوهنوردان و افرادی که به پیاده روی در ارتفاعات پایین می‌ پردازند از این قانون معاف بوده و می ‌توانند به مناطق ورود ممنوع پارک دسترسی داشته باشند. 
در پارک ملی کارپاتیان 2 شهر کوچک و در عین حال بسیار زیبا به نام‌ های یارمچا و ووروژتا وجود دارد که در شیب کوه قرار گرفته و توسط درختان بلند محاصره شده است.

پارک ملی کارپاتیان در کشور اوکراین
پارک ملی کارپاتیان در کشور اوکراین

3. باغ ملی گیاه شناسی در کشور اوکراین

باغ ملی گیاه شناسی، مکانی مناسب برای تجربه قدم زدن در طبیعت آن هم در فاصله ‌ای کم از بقیه جاذبه‌ های داخل شهر می باشد. بنابراین فرصت دیدن و عکاسی از 13000 گونه گیاهی شامل گل ها و درختان را نباید از دست داد.

4. پل عشاق در کشور اوکراین

پیاده روی رمانتیک، نماد عشق و روابط متقابل، همگی را می توان بر روی پل عشاق در شهر کی اف روز به روز مشاهده کرد. اما این پل نام های دیگر مرموز دارد که می توان به پل خودکشی، پل شیطان اشاره کرد ولی نام معمولی آن پل پارک است.
این پل، یک پل چوبی بود و تنها مسیری بود که دامنه های پایین تر از دنیپرو و خرشاتیک  را متصل می کرد. در طول سال ها بر اثر بادهای قوی پل تاب می خورد، بنابراین مردم از راه رفتن بر روی آن ترس داشتند و به آن “پل شیطان” می گفتند.

5. موزه ملی تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم

این موزه در حومه جنوبی منطقه پیچسکی کیف، پایتخت اوکراین، در تپه های زیبا در سمت راست رودخانه دنیپر قرار گرفته است و دو بار قبل از انتقال به محل فعلی منتقل شده بود که در 9 می 1981 (روز پیروزی) به طور رسمی افتتاح شد.
لازم به ذکر است که این موزه یکی از بزرگترین موزه های اوکراین (بیش از 300 هزار نمایشگاه) می باشد که در مجسمه 62 متری مادربزرگ مشهور قرار دارد که یکی از مشهورترین نشانه های کیف است و با بیش از 21 میلیون بازدید کننده حضور دارد.

موزه ملی تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم
موزه ملی تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم

6. دروازه طلایی کی یف در کشور اوکراین

دروازه طلایی کی یف، یکی از دیدنی های کیف اکراین و از جاذبه های توریستی کشور اوکراین می باشد . نقطه عطف بزرگ کیف باستان و دروازه تاریخی در شهرستان قلعه باستانی، واقع در پایتخت کشور اوکراین است.
این دروازه در حال حاضر به عنوان یک موزه عمل می کند و در خیابان ولدیمیر واقع شده است. لازم به ذکر است که در نزدیکی این دروازه یک سالن تئاتر و یک ایستگاه مترو قرار دارد.

7. کلیسا پانتلیمون در کشور اوکراین

کلیسا پانتلیمون با معماری چشم گیر و پارک وسیع و زیبایی که در اطرافش قرار گرفته است. این روزها یکی از پرطرفدارترین جاذبه ‌های کشور اوکراین محسوب می ‌شود. بنابراین فرد نیز باید یک بعد از ظهر را برای بازدید و عکاسی از این کلیسای جامع و تفریح در پارک آن اختصاص دهد و از معماری و طبیعت زیبای این مکان لذت ببرد.

8. کلیسا سنت سوفیا در کشور اوکراین

کلیسای سنت سوفیا با 13 گنبدهای طلایی یکی از تاثیر گذارترین مناطق و قدیمی ترین کلیساهای شهر کی یف می باشد که در سال 1037 توسط پرنس Yaroslav حکیم و رهبر قدرتمند اوکراین بنا شد.
13 گنبد طلایی بر روی مجموعه ای از برج های سفید منظره ای بسیار زیبا را ایجاد کرده است و موزائیک های قدیمی و نقاشی های دیواری این کلیسا نیز بسیار معروف و دیدنی می باشند. این کلیسا و بناهای اطرافش در سال 1990 میلادی به عنوان آثار جهانی یونسکو ثبت شدند.
در بیرون دروازه های این مجموعه، مجسمه ای در گرامیداشت بوگدان ملنیتسکی که در قرن هفدهم کیف را آزاد کرد و به امپراطوری روسیه داد، خودنمایی می کند.
بر طبق یک سنت قدیمی کلیسای جامع سنت سوفیا کی ­یف اوکراین به عنوان عروس و کلیسای جامع سنت سوفیا نووگورود روسیه به عنوان جنگجو انتخاب شده اند. کلیسای سنت سوفیا در میدان سوفیسکایا قرار دارد.

کلیسا سنت سوفیا در کشور اوکراین
کلیسا سنت سوفیا در کشور اوکراین

9. خانه اپرای ملی در کشور اوکراین

این ساختمان با معماری عالی خود، یک شاهکار و بهترین اثر هنری کشور اوکراین محسوب می شود و بسیاری از گردشگران و افرادی که از این بنا دیدن می کنند معاری این ساختمان را از برنامه های داخلش جالب تر می دانستند.

10. کاخ وورونتسوف در کشور اوکراین

کاخ وورونتسوف در پارک ملی «آلپوکا» واقع شده است و دارای 150 اتاق است و یکی از نمادهای تاریخی کشور اوکراین به شمار می ‌رود. ساخت این بنا از سال 1830 تا 1848 میلادی طول کشید و از سال 1921 به عنوان موزه تاریخی شروع به کار کرد.
بلیط ورودی به این عمارت 210 گریونا می باشد. این کاخ یکی از جاذبه های گردشگری کشور اوکراین می باشد.

11. قلعه لوتسک در کشور اوکراین

قلعه لوتسک یکی از زیباترین جاذبه های توریستی اوکراین می باشد که متعلق به قرن 14 میلادی است، 13 متر ارتفاع دارد و در آن 3 برج بلند وجود دارد. در این قلعه یک ناقوس زیبا ، کتابخانه و موزه کوچکی وجود دارد که آثاری از قرن دوازدهم در آن به چشم می‌خورد.

قلعه لوتسک در کشور اوکراین
قلعه لوتسک در کشور اوکراین

12. دانشگاه چرنیوستی در کشور اوکراین

دانشگاه چرنیوستی به طرز خارق ‌العاده ‌ای زیبا است و از آن به عنوان یکی از جاذبه ‌های اصلی گردشگری در اوکراین یاد می‌شود در طراحی این دانشگاه زیبا از معماری ‌های مراکشی، چینی، مصری و بیزانسی الهام گرفته شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button