کشور انگلیس یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان می باشد که امکانات و شرایط ویژه و بی پایانی را برای گردشگران فراهم آورده تا همگی بتوانند مکان هایی را می خواهند ، ببینند و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند . این کشور ، بخشی از جزایر زیبای بریتانیا می باشد که تاریخی جذاب ، شهرهای هیجان انگیز ، سنت و فرهنگ قدیمی دارد . مکان های تاریخی این کشور مربوط به قبل از تاریخ در کشور انگلستان و مکان های تاریخی روم باستان و قلعه های موجود که مربوط به دوران قرون وسطی می شود ، همگی نشان دهنده وجود تاریخی قدیمی و ماندگار می باشد . کشور انگلیس جاذبه های تاریخی و غیر تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه های توریستی کشور انگلیس بپردازیم و با آنها آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه بفرمایید .

برخی از جاذبه های گردشگری کشور انگلیس به شرح زیر می باشد :

  • استون هنج در کشور انگلیس (Stonehenge)

استون هنج ، یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین جاذبه های توریستی کشور انگلیس به شمار می رود که سالانه گردشگران زیادی را از تمامی نقاط دنیا به سوی خود می کشاند .این بنای بسیار جالب در دشت سالیسبری قرار دارد. باستان شناسان سالانه تلاش های زیادی انجام می دهند تا بتوانند راز های استون هنج را کشف کنند، اما سال ها بررسی و تحقیق بر روی این بنای عظیم، محققان را به این نتیجه رسانده که استون هنج، هنوز حرفهای زیاد و تازه ای برای گفتن دارد، زیرا هر بار چیز جدیدی درآن کشف می کنند. با قدم زدن در اطراف استون هنج ، می توان سنگ های عظیم و کاربردی از یک نوع زندگی در دوران نوسنگی را مشاهده کرد .

  • موزه بریتانیا در کشور انگلیس (British Museum)

موزه بریتانیا ، یکی از بهترین موزه های جهان می باشد که بیش از 13 میلیون آثار هنری از آشور، بابل، مصر، یونان، امپراتوری روم، چین و اروپا را در خود جای داده است. در این موزه معروفترین آثار تاریخی که درآن نگهداری می شود که می توان به آثار تاریخی”الگین ماربلز” از پارتنون در شهر آتن و آثار تاریخی رزا استون اشاره کرد . آثار بسیار زیاد دیگری از سایر نقاط دنیا نیز در موزه وجود دارد که مجموعه های باستانی مصر باستان بزرگترین کلکسیون موجود در موزه است . همچنین ذخیره ای از نقره های رومی که قدمت آن ها به قرن چهارم میلادی بر می گردد به عنوان شناخته شده ترین مجموعه ها در موزه بریتانیا است .

  • برج لندن در کشور انگلیس (Tower of London)

برج لندن یا قصر سلطنتی و قلعه نظامی حدود 18 هکتار را پوشش می دهد و در مرکز لندن قرار دارد. این برج در سال 1078 میلادی توسط “ویلیام فاتح” ساخته شده و به مرور زمان قسمت های دیگر آن در سال های 1216 تا 1272به آن اضافه شد. برج لندن از ترسناک ترین ساختمان های ساخته شده در دنیا می باشد که این اندازه ترس و وحشت از این بنا به خاطر تعداد زیاد قتل ها، اعدام ها و شکنجه هایی است که در آن دوران، در آنجا انجام می شده است. این برج عظیم چیزی حدود 911 ساختمان و بنا دارد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.  جواهرات و طلای عجیب و غریب وکلاسیک خاندان سلطنتی که شامل بیش از 23500  نوع جواهر می باشد و ارزش آن 20 میلیون پوند تخمین زده شده است ، می توان مشاهده کرد .

  • کلیسای کانتربری در کشور انگلیس (Canterbury Cathedral)

کلیسای کانتربری به اسقف اعظم کانتربری تعلق دارد و آن را گهواره مسیحیت انگلیسی می دانند. این جریان از زمانی آغاز شد که سنت آگوستین، زمانی که اولین اسقف در کلیسا بود، آنگلو ساکسون های مشرک و بت پرست را به مسیحیان خداپرست تبدیل کرد. کلیسای کانتربری، یک مقصد فرهنگی، سرگرمی و دیدنی مشهور در انگلستان می باشد که می توان علاوه بر بازدید از آن ، با خریدی عالی و همچنین دیدن گالری ها و مراکز دیگری که در نزدیکی آن است، از این مکان زیبا لذت برد. زمانی که گردشگر در این مکان زیبا قدم می زند، می تواند این احساس در او ایجاد شود که پا به انگلستان قرون وسطی گذاشته و از نزدیک با آن دوران روبرو می شود . لازم به ذکر است که کلیسای کانتربری در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است .

  • روستای کاتسوود در کشور انگلیس (Cotswolds)

روستای کاتسوود حدود 787مایل مربع مساحت دارد و بخش هایی از زیباترین جوامع انگلیس را به خود اختصاص داده است. این روستا ، زیستگاه علف های زینتی، گیاهان راش و نوعی سنگ آهک ناشناخته است که اکوسیستم این منطقه را تشکیل داده است. برای بازدید از این روستا می توان در یک مسیر ده مایلی قدم زد و دره زیبای Severn و Vale of Evesham را در مسیر پیاده روی خود مشاهده کرد .

جاذبه های توریستی کشور انگلیس
جاذبه های توریستی کشور انگلیس
  • پارک هاید در کشور انگلیس (Hyde Park)

پارک هاید ، یکی از معروف ‌ترین و بزرگ‌ت رین پارک‌ های شهر لندن می باشد که پیشینه‌ تاریخی مهمی دارد و تظاهرات و اعتراضات متعددی ازجمله تظاهرات سافرجت (طرفداری از حق رأی زنان) را در خود دیده است. دریاچه‌ی سرپنتاین که یکی از زیباترین جاهای دیدنی لندن، محسوب می شود در پارک هاید قرار گرفته و به دو نیم تقسیم شده است.

یکی از روش های مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به انگلیس ” اطلاعات کسب کنید .

  • کاخ کنزینگتون در کشور انگلیس (Kensington‌ Palace)

کاخ کنزینگتون ، یکی از خیره کننده ‌ترین کاخ‌ های سلطنتی تاریخ انگلیس می باشد که در اینجا می‌توان داستان ‌هایی از زندگی ملکه ویکتوریا را که در نمایشگاه ویکتوریا در اتاق کودکی او گردآورده شده تماشا کرد و اطلاعاتی درباره مراحل مختلف زندگیش به عنوان همسر، مادر و ملکه به دست آورد. اتاق ‌های مخصوص امور دولتی را مشاهده کرد و یا در نمایشگاهی که از لباس ‌های شاهزاده دیانا برپا شده، در حیرت غرق شد.

  • کمدن تاون در کشور انگلیس (Camden Town)

کمدن تاون ، یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر لندن می باشد که در شمال شهر واقع شده است و به داشتن فرهنگی متنوع معروف است و جمعیت آن را گوت ‌ها، پانک ‌ها، راکابیلی ‌ها (سبک موسیقی راک اند رول) و توریست ‌هایی از این دست تشکیل می ‌دهد. این مکان معروف فرهنگی شهر لندن است و این محل کمدن محله ‌ای پرجنب‌ و جوش و زنده می باشد و مغازه ‌های ارائه ‌دهنده خدمات تاتو و پیرسینگ زیادی در اینجا پیدا می‌شود. در بازار کمدن مغازه‌های متنوعی وجود دارد و می‌توان غذاهای خیابانی بین ‌المللی بسیاری را در کنار مغازه‌ های هنری خاص پیدا کرد.

  • چشم لندن یا چرخ هزاره در کشور انگلیس (London Eye)

چشم لندن، یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر لندن که احتمالا نام آن را زیاد شنیده ‌اید یا در برخی فیلم ‌ها و سریال‌ ها آن را دیده ‌اید، چشم لندن یا چرخ هزاره است. اگر به شهر لندن سفر کنید و این جاذبه‌ توریستی را نبینید، سفرتان ناقص خواهد ماند. در اصل، این چرخ ‌و فلک غول‌ آسا به پاس گرامی‌ داشت جشن هزاره ساخته شد و در بالای آن منظره بی ‌نظیری از سراسر شهر مشاهده می‌ شود. شب ‌ها و در مناسبت‌ های خاص، این چرخ ‌و فلک با چراغ‌ های رنگین چشم هر بیننده ‌ای را به خود جلب می نماید . پس از بازدید از این قسمت می توان به آکواریوم لندن که در مجاورت آن قرار دارد ، رفت و از دیدن گونه ‌های مختلف آبزیان مثل عروس ‌دریایی، اسب دریایی و تمساح ‌ها لذت برد.

  • ساعت بیگ بن و ساختمان پارلمان بریتانیا در کشور انگلیس

ساعت بیگ بن و ساختمان پارلمان بریتانیا  یک برج ۹۷ متری که خانه‌ی ساعت غول‌پیکر که مشهور به بیگ بن (Big Ben) است و تاور بریج در لندن مشهور است. صدای زنگ بیگ بن در سراسر جهان به عنوان زمان پخش رادیو بی بی سی (‌BBC) شناخته شده است. در زیر ساعت بیگ بن و در امتداد رود تایمز قرن‌ ها می باشد که ساختمان پارلمان محل کابینه دولت بریتانیا است. تورهای مربوط به ساختمان پارلمان یک شانس منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان می‌دهد که به صورت زنده مناظرات و بحث‌های سیاسی را از نزدیک دیدن کنند.

در مقاله ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس اطلاعات کسب کنید .

  • کلیسا وست مینستر در کشور انگلیس (Westminster)

کلیسا وست مینستر از قرن هفتم میلادی با مسحیت پیوند داشته است و به طور رسمی به عنوان کلیسا سنت پیتر (St Peter) در وست مینستر شناخته می ‌شود . این کلیسا را کشیش ادوارد در سال ۱۰۶۵  تاسیس کرد و از زمان خاکسپاری کشیش ادرواد  در سال ۱۰۶۶ تا زمان جورج دوم (George II) تقریبا ۷۰۰ سال بعد در این کلیسا نه تنها بیشتر پادشاهان تاج ‌گذاری کرده ‌اند، بلکه در اینجا دفن نیز شده‌ اند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button