جاذبه های توریستی کشور اسپانیا

توصیف کشور اسپانیا کمی سخت و در عین حال آسان می باشد . اسپانیا ، کشوری نه چندان پهناور ولی زیبا است که شهرتش را مرهون مردم، فرهنگ ،هنر و غذاها و آداب و رسوم خاص خودش است . این کشور اروپایی به خاطر مردم پرشور خود ، سواحل آفتابی و تاریخ باور نکردنی معروف و شناخته شده است . اگرچه هیچ سفری به این کشور بدون بازدید از شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا تکمیل نمی شود اما شهرهای کوچک که دارای زیبایی و شگفتی فراوانی هستند ، نباید از دست داد . در اکثر موارد این شهرهای کوچک در اسپانیا نسبت به شهرهای بزرگ ارزان می باشند و مکان های زیبایی را در اختیار گردشگران قرار می دهند . از جمله دلایل گردشگران به این کشور می توان به عظمت کاخ های خلیفه ، کلیساها و بناهای قدیمی ، سواحل زیبای مدیترانه ، صدای پاشنه کفش یک رقصنده فلامنکو و بازدید از کلیسای جامع و با شکوه در سانتیاگو د کامپوستلا اشاره کرد . روح کشور اسپانیا در جاذبه های توریستی آن نهفته است . جاذبه های توریستی کشور اسپانیا نشان دهنده تاریخ پرسروصدا و فرهنگ غنی این کشور می باشد بنابراین اسپانیا کشوری است که هر چه در آن اقامت داشته باشید بازهم کم است . در ادامه با همراه باشید تا با برخی از جاذبه های توریستی کشور اسپانیا آشنا شوید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید .

از جمله جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاخ الحمرا گرانادا در کشور اسپانیا (The Alhambra and Generalife Gardens)

کاخ الحمرا گرانادا یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا می باشد که اولین بار با دیدن این کاخ در شمال آفریقا نفس در سینه حبس خواهد شد. این کاخ ، کاخ سلطنتی دودمان نصریان نمونه برجسته هنری معماری اسلامی می باشد که مجموعه ای شامل چندین ساختمان، برج ها، دیوار ها، باغ ها، و یک مسجد می باشد و محل اقامت خلفای مسلمان شهر غرناطه (گرانادا) در جنوب اسپانیا بوده است. تاریخچه اصل بنای کاخ الحمرا به سده ۱۳ برمی‌گردد. این قصر در منطقه تاریخی آندلس اسپانیا است و یکی از بناهای تاریخی ثبت ‌شده‌ این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو محسوب می شود .

  • کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا در کشور اسپانیا (Barcelona’s Sagrada Familia and Gaudi Sites)

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا ، بزرگترین شاهکار گائودی می باشد و گائودی یکی از معماران مشهور در جهان است که به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصیش معروف است و کار بر روی این بنا را در سال ۱۸۸۴میلادی آغاز کرد و تا زمان مرگش در ۱۹۲۶ دست از آن برنداشت. در آن زمان فقط بخش کوچکی از کلیسا ساخته شده بود و روند تکمیل ساختمان به دلیل کمبود بودجه در سال ۱۹۵۰ میلادی کند شد اما قرار است در سال ۲۰۲۶ میلادی به پایان برسد. این کلیسا در شهر زیبای بارسلونا واقع شده است و از جمله بناهای تاریخی مشهور دنیاست که در اصل یک کلیسای قدیمی است. همین کلیسا با طراحی خاص و معماری فوق العاده سالانه افراد بسیاری را به اسپانیا جذب کرده است . این کلیسا، علاوه بر این که مکانی برای عبادت و برپا داشتن مراسم مذهبی است از جمله جاذبه های بسیار مشهور گردشگری شهر بارسلونا نیز می باشد .

  • مسجد بزرگ قرطبه در کشور اسپانیا (The Great Mosque of Cordoba)

این مسجد ، سومین بنای بزرگ جهان اسلام به شمار می رود که برای مدت سه قرن متوالی اهمیت و جایگاه خود را به عنوان یکی از شاهکارهای معماری اسلامی حفظ کرده است و جزو آثار به ثبت رسیده توسط سازمان جهانی یونسکو است. مسجد بزرگ قرطبه در قسمت جنوب غربى شهر قرطبه اسپانیا و در نزدیکى رود بزرگ الوادى واقع شده است که ۴ کوچه باریک از چهار جهت آن را در برگرفته ‌اند. این مسجد در سال ۹۲ هجری در زمان خلافت بنی‌امیه ساخته شد . بنای اصلی مسجد طرقبه ، در واقع کلیساى مسیحیان قرطبه بود که به دو نیمه تقسیم شد و مسلمانان نیمه ‌اى که متعلق به خودشان بود، را در آن مسجدى بنا کردند و نیمه دیگر این کلیسا براى امپراطورى روم باقی ماند. لازم به ذکر است که شباهت معماری این مسجد به معماری «مسجد جامع دمشق» است، آن هم به دلیل اینکه «عبد الرحمن» از مسجد «جامع دمشق» به عنوان مدلی برای ساخت این مسجد استفاده کرده است.

  • موزه پرادو مادرید در کشور اسپانیا (The Prado and Paseo del Artes Madrid)

موزه پرادو مادرید ، یکی از ثروتمندترین موزه هنری جهان می باشد که در محله «پاسئو دل پرادو» در مادرید، پایتخت کشور اسپانیا واقع شده است. این موزه که به قله رفیع نئوکلاسیسیزم اسپانیایی معروف می باشد به دستور چارلز سوم و به دنبال اصلاحات فرهنگی صورت گرفته در کشور ساخته شد. این پروژه عظیم جوآن دی ویلانئوا بود و موزه دل پرادو معروفترین اثر او در سالهای عمر کاری خود محسوب می شود. کارهای جمع آوری شده در این موزه از قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم را شامل می شود. موزه پرادو ، با ۲۱۳۲ سال سابقه تاریخی و با بیش از ۵۰۰۰ نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و مدال و ۷۰۰ مجسمه قرن ۱۲ تا قرن ۱۹ و تقریبا ۲۰۰۰ شی زینتی قرن دوازدهم تا نوزدهم میلادی از جمله شاهکارهای نقاشی نقاش برجسته دنیا مثل رامبراند ، بوتیچلی ، فرانسیسکو گویا و غیره یکی از مهمترین دیدنی های شهر مادرید است .

جاذبه های توریستی کشور اسپانیا

جاذبه های توریستی کشور اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید .

  • موزه گوگنهایم بیلبائو در کشور اسپانیا (Guggenheim Museum Bilbao)

موزه گوگنهایم بیلبائو در کشور اسپانیا ، یکی از بهترین و زیباترین ساختمان ها در جهان است که شکل اصلی این بنا شبیه یک کشتی می باشد که شیشه های به کار رفته در این بنا شبیه فلس ماهی است که بازتاب نور را به دلیل وجود درخشندگی تیتانیوم در این بنا است. این موزه یکی از معروف‌ ترین موزه‌ های جهان است و در شهر بیلبائو کشور اسپانیا واقع شده است و توسط فرانک گه ری طراحی شده است. موزه گوگنهایم بیلبائو دارای شکل خاص و عجیب به صوت منحنی‌ هایی مختلف طراحی شده که در نوع خود یکی از بهترین طراحی‌ های ساختمان در جهان می باشد و منحنی‌ های این ساختمان بنا بر گفته معمار آن به دلیل بازتاب نور به این شکل طراحی شده ‌اند. وقتی این موزه در سال ۱۹۹۷ میلادی به روی عموم مردم باز شد به دلیل سبک طراحی خاص خود سر و صدا زیادی در جهان به عنوان یک ساختمان تماشایی در جهان به پا کرد.

  • کاخ ال اسکوریال در کشور اسپانیا (San Lorenzo de El Escorial)

کاخ ال اسکوریال در کشور اسپانیا ، در حدود ۴۵ کیلومتری شمال غرب مادرید قرار دارد که کاخ تابستانی پادشاهان اسپانیا بوده است . این کاخ در سال ۱۵۶۳ میلادی به بعد از آن به عنوان صومعه،قصر سلطنتی، موزه و مدرسه استفاده شد و به دستور پادشاه فیلیپ ساخته شد و در واقع مرکز سیاسی امپراطوری اسپانیایی در زمان حکومت شاه فیلیپ دوم بوده است. فلیپ در سال ۱۵۵۹ باتیستا د تولدو را به عنوان معمار انتخاب شد و به همراه یگدیگر این بنا را به عنوان یک بنای سیاسی در دنیای مسحیت ساختند . کاخ ال اسکوریال مانند یک اثر تاریخی در نقش اسپانیا به عنوان یک مرکز جهان مسیحیت طراحی شده است. كاخ ال اسكوريال يكي از گنجينه هاي اسپانيا به شمار می رود و در سال ۱۹۸۴ میلادی در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.

  • کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در کشور اسپانیا (Santiago de Compostela Cathedral)

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در کشور اسپانیا ، محل دفن سنت جیمز بزرگ، یکی از حواریون عیسی مسیح می باشد بنا به روایات، بقایای پیکر این قدیس در آن زمان به اسپانیا آورده شده و در محلی که امروزه کلیسای جامع شهر سانتیاگو د کمپوستلا در آن واقع شده است ، دفن شد. این کلیسا در قرون یازده و دوازده میلادی به سبک «رومانسک» بنا شد که البته ویژگی‌ هایی از سبک «گوتیک» و «باروک» نیز به آن افزوده شد. امروزه این کلیسا ، علاوه بر یک مکان زیارتی مهم ،  از نقاط دیدنی این شهر است و به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

  • سواحل کوستا دل سول در کشور اسپانیا (Costa del Sol Beaches)

سواحل کوستا دل سول در جنوب کشور اسپانیا با کسب عنوان پر آفتاب ترین مکان در اروپا، جای تجب نیست که مقصد تمام افرادی باشد که می خواهند تعطیلات را در کنار آفتاب و شن و ماسه بگذرانند و در طول این ساحل آفتابی شهرهای متعدد و جذاب، سواحل گسترده، و مناظر زیبا وجود دارد. این منطقه به سواحل خورشید معروف است، از جمله مکان هایی است که مورد علاقه گردشگران برای سفر به کشور اسپانیا می باشد .

  • خیابان لارامبلا بارسلونا در کشور اسپانیا (La Rambla Barcelona)

قدم زدن در خیابان لارامبلا در شهر بارسلونا اسپانیا در یک شب تابستانی، می تواند بسیار رویایی باشد. بلوار پهنی مخصوص پیاده‌ ها که پنجره‌ ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان می باشد که در دو طرف آن مراکز فرهنگی، سالن ‌های تئاتر و ساختمان‌ هایی مشاهده می شود که معماری آنها خیره ‌کننده است . این خیابان ، خیابانی شلوغ و دیدنی و در مرکز شهر بارسلونا می باشد که پر از دست فروش، نقاش و دکه های سوغاتی و گل فروشی است. نوازندگان دوره گرد گیتار به دست دیده می شود . در این خیابان کلیساها و ساختمان های قدیمی زیبا، خیابان های باریک و سنگ فرش شده و مغازه ها و رستوران های محلی و توریست ها مشاهده می شود . در طرف دیگر خیابان لارامبلا ، به منظره زیبای قایق های پارک شده در آبی مدیترانه می رسد . این خیابان از آن دسته خیابانی هایی می باشد که روز‌ها شلوغ و شب ‌ها زنده و بیدار هستند و پر از دکه ‌های سوغاتی ‌فروشی، نقاش ‌های خیابانی، پانتومیست ‌های دوره‌ گرد و البته کلی رستوران و کافه‌ جور‌واجور که شب‌ ها پر از جمعیت می‌ شوند و بهتر است از غذاهای دریایی خوشمزه لذت برد .

در مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسپانیا اطلاعات کسب کنید .

  • پلازا مایور مادرید در کشور اسپانیا (Plaza Mayor Madrid)

پلازا مایور مادرید ، میدانی وسیع در کشور اسپانیا است که ساختمانهایی قدیمی به سبک معماری گوتیک و اطراف آن رستوران‌ ها، کافه ‌ها و مغازه ‌ها می باشد و در طول تاریخ نام های گوناگونی داشته است اما امروزه با نام پلازا مایور به معنای میدان شهرداری در میان مردم محلی و دیگر نقاط جهان شهرت دارد. ساخت پلازا مایور در قرن هفده و به دستور پادشاه فیلیپ سوم آغاز شد و امروز با حضور مجسمه فیلیپ سوم در وسط میدان ، محل اصلی جشنواره ‌ها و گردهمایی ‌های مردم شهر مادرید می باشد . این میدان ، یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین میدان های شهر است و بنای آن مربعی شکل و بسیار بزرگ می باشد و طول این میدان حدود ۱۲۹ متر و عرض آن ۹۴ متر است . این بنا در سه طبقه ساخته شده است و در مجموع دارای ۲۳۷ بالکن می باشد . این ساختمان با این عرض و طول رو به میدان شهرداری ساخته شده است و برای بازدید از میدان، ۹ درب ورودی مجزا وجود دارد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button