جاذبه های توریستی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی با موقعیت خیره کننده و با محیطی زیبا در قلب اروپا واقع شده است که توسط رشته کوه آلپ شرقی ، دریای آدریاتیک ، بالکان ها ، ایتالیا ، کرواسی و لهستان محدود شده است و باعث شده از بعضی مناطق اروپا قابل دسترس باشد . سفر به کشور اسلوونی فرصتی است تا با تنوع مقاصد گردشگری مانند شهرهای پرجنب و جوش ، روستاهای جذاب ، کوه های پوشیده از برف و سواحل خیره کننده آشنا شد . لذا در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه های توریستی کشور اسلوونی بپردازیم . لازم به ذکر است که افرادی که به ورزش های زمستانی علاقه دارند می توانند از ماه دسامبر تا می به این کشور سفر کنند زیرا در این زمان برف ها پودری شکل هستند .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلوونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلوونی ” است .

  • شهر لیوبلیانا در کشور اسلوونی

با گشت‌ و گذار در شهر لیوبلیانا و و تماشای مجسمه ‌های بی ‌شمار اژدها در خیابان‌ ها احساس خوبی به فرد دست می ‌دهد. در اسطوره‌ های یونان، آرگونات ها همراه با جیسون اژدهای مشابه ای را در لیوبلیانا سلاخی کردند و گذشته از اژدها این شهر پر از معماری زیبا می باشد که به دوره باروک باز می‌گردد . این شهر علاوه بر مجسمه‌ ها و آثار هنری، به دلیل میدان‌ های کوچک شهر قدیمی معروف است . در قصر لیوبلیانا می توان چشم ‌انداز شهر را پیش روی خود داشت و می توان پیاده به بالای قصر رفت و یا از طناب استفاده کرد . همچنین می توان به بالای برج ساعت رفته و چشم‌انداز شهر را مشاهده کرد .

  • شهر بلد در کشور اسلوونی (Bled)

 کشور اسلوونی مانند قصه‌ های پریان است و در آنجا قصرها و جنگل‌ های بسیاری وجود دارد، بلد نیز به همین صورت است. در این شهر یک دریاچه زلال وجود دارد که با قایق می توان به جزیره کوچک وسط آن رفت که در آنجا یک کلیسا وجود دارد . همچنین می توان در اطراف دریاچه دوچرخه‌ سواری و پیاده ‌روی کرد و سپس از کلیسای گوتیک که بر روی تپه ‌ای روبه روی شهر قرار گرفته، دیدن کرد .در خارج از شهر بلد پیست ‌های اسکی مختلفی وجود دارد که به ‌وسیله تله سی یژ فرد را به قله اسکی استرازا می ‌برند و می توان اسکی کرد یا به ‌وسیله سورتمه پایین آمد .

  • شهر ماریبور در کشور اسلوونی

شهر ماریبور ، دومین شهر بزرگ اسلوونی می باشد که در سال ۲۰۱۲ میلادی به‌ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و با رفتن به آنجا می توان درباره فرهنگ و شراب آنجا اطلاعاتی کسب کرد . بهترین تاکستان ‌های جهان در این منطقه وجود دارد که به ‌وسیله آن شراب خوبی تولید می ‌شود . در این شهر سالانه فستیوال شراب برگزار می‌ شود و اگر فرد عاشق شراب می باشد می‌ تواند مراحل آماده ‌سازی شراب را مشاهده کند .

  • شهر پیران در کشور اسلوونی

کشور اسلوونی در دریای آدریاتیک قرار دارد و شهر پیران یکی از شهرهای زیبای ساحلی آن می باشد که با معماری ونیزی ساخته شده و می توان در کوچه ‌های پرپیچ‌ و خم آن قدم زد . همچنین می توان از کلیسای سنت جرج که بر روی تپه واقع ‌شده دیدن کرده و چشم‌ انداز زیبای شهر را مشاهده کرد .

  • غارهای شکوجان در کشور اسلوونی

غارهای شکوجان یکی از جاذبه های توریستی کشور اسلوونی می باشد که در میراث یونسکو ثبت شده و همچنین مرتفع ‌ترین غار اروپا می باشد . این غارها در یک دره بزرگ تشکیل شده و با کمک یک پل می توان از یک‌ سو به‌ سوی دیگر رفته و مقیاس غار را خوب درک کرد . گردشگران نیز می توانند از ستون‌ های زیبای استالاکتاتی و استالاگمیت بازدید کنند و مطمئن باشند که در آنجا تنها نیستند و در اطرافشان و در تاریکی ۱۵ گونه خفاش وجود دارد.

جاذبه های توریستی کشور اسلوونی

جاذبه های توریستی کشور اسلوونی

یکی از روش های مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسلوونی ” اطلاعات کسب کنید .

  • چشمه‌ های آب گرم شهر لاشکو در کشور اسلوونی

چشمه‌ های آب گرم شهر لاشکو یکی از جاذبه های گردشگری کشور اسلوونی می باشند که خواص درمانی داشته و قرن‌ هاست که گردشگران برای حمام در این چشمه‌ ها به آنجا می ‌روند.

  • موزه فضای باز رگاتک در کشور اسلوونی

موزه فضای باز رگاتک کشور اسلوونی در یک مزرعه قرار دارد که درباره رسوم و سنت‌ های اسلوونی اطلاعاتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و صنایع ‌دستی و کارگاه ‌هایی وجود دارد که می‌توان در آنجا پختن نان ، بافتن سبد و حتی ساخت زیورآلات را امتحان کرد . در آنجا یک عمارت قدیمی وجود دارد که به دوره رنسانس باز می‌ گردد که با بازدید از آن می توان با شیوه زندگی قرن ۱۸ و دوره ‌های نزدیک به آن آشنا شد .

  • غار پستوینا در کشور اسلوونی

غار پستوینا یکی از جاذبه های توریستی کشور اسلوونی می باشد که در خارج از شهر پستوینا قرار دارد و یک غار کارست که به دلیل حل شدن سنگ ‌آهک در آب رودخانه پیوکا و ایجاد کارست، حباب و کف در آنجا مشاهده می شود . این غار طولانی ترین غار در کشور اسلوونی می باشد و استالاگمیت معروف آن نماد این غار است. از دیگر دیدنی‌ های این غار می توان به راه ‌آهن زیرزمینی آن اشاره کرد که فرد بازدیدکننده را به اندرون غار، تالار کنسرت (که در حقیقت یک غار بزرگ است و به دلیل آکوستیک جالبش معروف است)، و تالار ماکارونی که به دلیل شکل تونل مانندش به این نام معرفی می‌ شود، می ‌برد.

  • دره لوگارسکا دولینا در کشور اسلوونی (Logarska Dolina)

دره لوگارسکا دولینا ، دره ‌ای در کوه‌ های آلپ می باشد که در اطراف آن جنگل ‌هایی وجود دارد که قرن ‌ها پا بر جا مانده است و از عصر یخبندان به‌ جا مانده و بر روی یک یخچال طبیعی قرار دارد که در نتیجه آن حوضی به وجود آمده است. افرادی که می‌ خواهند به قله کامنیک ساوینجا در کوه‌ های آلپ بروند می ‌توانند از این مکان به‌ عنوان کمپ استفاده کنند. این دره به قسمت ‌های پایینی، میانی و بالایی تقسیم می‌ شود که قسمت‌ های پایینی و میانی آن دارای چمنزارهایی می باشد که می توان در آنجا گشت‌ و گذار کرد و در قسمت بالایی دره جنگل‌هایی وجود دارد که به یک پارک محلی تبدیل شده و می توان از طبیعت بکر و حیات‌ وحش آن دیدن کرد .

  • قلعه پریجاما در کشور اسلوونی

قلعه پریجاما ، یک اثر معماری می باشد که در دهانه یک غار صخره‌ ای که بیش از ۱۲۰ متر ارتفاع دارد، ساخته شده است و قدمت ۷۰۰ ساله دارد . این قلعه در گذشته خانه یک شخصیت معروف اسلوونی به نام ارازم لوگر بود، یک شوالیه و بارون شریف است که از ثروتمندان دزدی کرده و آن را در اختیار فقرا قرار می ‌داد و شخصیت رابین‌ هودی را ایفا می‌کرد. اغلب در این قلعه نمایش ‌هایی مانند مسابقه قرون‌ وسطایی در جولای اجرا می ‌شود.

  • پارک ملی تریگلاو در کشور اسلوونی

پارک ملی تریگلاو یکی از جاذبه های گردشگری اسلوونی می باشد که نام خود را از مرتفع‌ ترین قله اسلوونی، تریگلاو (Triglav) گرفته و تنها پارک ملی کشور است که در منطقه شمال غربی جولیان آلپ قرار گرفته است. این پارک از ساختمان‌ های دیگر مجزا شده تا زیبایی طبیعی منطقه، دریاچه ‌های یخچالی تریگلاو و کوه تریگلاو، حفاظت گردد .

  • دره سوچا در کشور اسلوونی

دره سوچا بسیار زیبا بوده و برای گردشگران زیبایی‌ های بی‌ شماری دارد، اما اگر فردی به دنبال ماجراجویی ‌های دیگری است می ‌تواند در آنجا به فعالیت ‌های دیگری بپردازد مثلا می‌تواند در رودخانه قایق‌ سواری کند و از مناظر لذت ببرد و یا پاراگلایدر سواری کند . اما اگر به دنبال تفریحات آرام‌ تری می باشد می‌تواند در مسیرهای کوه اسب‌ سواری کرده و یا در نواحی اطراف پیاده‌ روی کند و به پیک ‌نیک بپردازد. دوچرخه ‌سواری و کوه‌ پیمایی نیز از جمله فعالیت‌ های محبوب مردم کشور اسلوونی در این منطقه است.

  • گذرگاه ورشیک در کشور اسلوونی

گذرگاه ورشیک با بیش از ۱۵۰۰ متر ارتفاع مرتفع ‌ترین گذرگاه کوهی در جولیان آلپ اسلوونی می باشد که تا دره سوچا وسعت داشته و جاده روسی نامیده می ‌شود و قدمت آن به اوایل قرن بیستم باز می ‌گردد. این مسیر یک مسیر ایده آل برای کوه ‌نوردانی می باشد که می‌خواهند از یکی از مرتفع‌ ترین قله ‌ها بالا بروند، ارتفاع برخی از این کوه‌ ها به بیش از ۲ کیلومتر می ‌رسد. اگر فردی بخواهد در این مناطق اقامت داشته باشد باید بداند که در آنجا کلبه‌ های کوهستانی هم وجود دارد که با اقامت در آنجا می توان با فرهنگ محلی منطقه آشنا شد.

در مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلوونی اطلاعات کسب کنید .

  • منطقه بلشکی وینتگار در کشور اسلوونی

منطقه بلشکی وینتگار ، یکی از مهمترین جاذبه‌ های گردشگری اسلوونی است که در خارج از شهر بلد و نزدیک روستای پودهم قرار دارد. این منطقه توسط رودخانه رادونا به دو قسمت تقسیم شده و در آنجا پل، مسیرهای مختلف و نقاط دیدنی وجود دارد که گردشگران می ‌توانند در آنجا گردش کرده و از دیدنی‌ های این منطقه لذت ببرند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button