جاذبه های توریستی کشور اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی قرار گرفته و با کشورهای جمهوری چک ، لهستان ، مجارستان ، اتریش و اوکراین همسایه است . این کشور از سال 1993 میلادی از کشور چکسلواکی جدا شد و به عنوان جمهوری اسلواکی و کشوری مستقل شناخته شد . این کشور پر از کافه ، خیابان های پر پیچ و خم ، شهرهای زیبا با قلعه های مختلف ، کلیساهای گوتیک و جنگل های سرسبز می باشد و به خاطر آبگرم های معدنی اش شهرت دارد و به توریست ها اجازه می دهد که از آنها استفاده کرده ،در کوه های کارپات گردش کرده و یا در ورزش های زمستانی شرکت کنند . بهترین و معروف ترین جاذبه های توریستی کشور اسلواکی در شهر براتیسلاوا ، پایتخت این کشور قرار دارند که در بین گردشگران بسیار محبوب هستند .

برای اقامت و تابعیت در اسلواکی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

از جمله مکان های دیدنی در شهر براتیسلاوا اسلواکی می توان به قلعه براتیسلاوا، کلیسای جامع سنت مارتین، کاخ پریمات، کلیسای کوچک آبی براتیسلاوا، کاخ سفید اسلواکی، قلعه دوین، تالار شهر قدیمی، تئاتر ملی اسلواکی، خیابان و دروازه سنت میکایل و نوی مست (برج جدید) اشاره کرد . برخی از جاذبه های توریستی کشور اسلواکی به شرح زیر می باشد :

  • قلعه براتیسلاوا در کشور اسلواکی (Bratislava Castle)

بدون شک یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور اسلواکی ، قلعه براتیسلاوا می باشد که در کناره رود دانوب و بر فراز تپه و در بخش قدیمی و تاریخی شهر قرار گرفته است . این قلعه دارای شکلی مستطیلی و چهارگوش است و در هر گوشه برجی بلند ساخته شده است و چشم انداز زیبایی به رود دانوب دارد. قلعه براتیسلاوا به دلیل عظمت و وسعت ساختمانش قرن هاست که بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز شهر براتیسلاوا بوده است. جالب است بدانید که از بالای تپه و از این قلعه می توان چشم انداز خوبی به شهر، اتریش و حتی در مواقعی که هوا کاملا صاف باشد به مجارستان داشت . این قلعه روزگاری محل اقامت و فرمانروایی حاکمان منطقه بوده و امروزه سمبل شهر براتیسلاوا و یکی از دیدنی های شهر به شمار می آید .

  • تالار شهر قدیم در کشور اسلواکی (Old Town Hall)

تالار شهر قدیم ، به مجموعه ساختمان هایی تاریخی و قدیمی متعلق به قرن ۱۴ گفته می شود که در بخش قدیمی شهر براتیسلاوا واقع شده است . این منطقه قدیمی ترین تالار شهر در کل کشور اسلواکی می باشد یکی از قدیمی ترین ساختمان های سنگی در براتیسلاوا هم به شمار می آید . برج مشهور این قسمت در حدود سال ۱۳۷۰ میلادی ساخته و یکی از بناهای تاریخی شهر محسوب می شود . به طور کلی تالار شهر در قرن ۱۵ به وجود آمده و در طول قرن ها ساختمان های متعددی به آن اضافه شده است. قدیمی ترین موزه براتیسلاوا یعنی موزه شهر براتیسلاوا که در سال ۱۸۶۸ تاسیس شده در همین محدوده قرار دارد .

  • کلیسای آبی در کشور اسلواکی (Blue Church)

یکی از جاذبه های توریستی کشور اسلواکی ، کلیسای آبی است که با ظاهر و رنگ زیبایی که دارد شهرتی جهانی پیدا کرده است و به خاطر رنگ آبی نمای بیرونی به کلیسای آبی شهرت دارد . این کلیسا ، کلیسای کاتولیک می باشد که در بخش شرقی شهر قدیمی براتیسلاوا قرار گرفته است و برای الیزابت مجارستان، دختر شاه اندرو دوم که در قلعه پرسبرگ بزرگ شده ساخته شده است. کلیسای آبی در اوایل قرن سده ۱۹۰۰ ساخته شده و بدون شک یکی از زیباترین و چشم نوازترین جاذبه های گردشگری شهر براتیسلاوا محسوب می شود. معماری جالب و زیبای کلیسای آبی بیشتر آن را شبیه به قلعه ها و ساختمان های پریان کرده و حالتی رویایی به آن بخشیده است.

  • کلیسای سنت مارتین در کشور اسلواکی ( Martin’s Cathedral)

یکی از دیدنی ها و جاذبه های توریستی کشور اسلواکی ، کلیسای سنت مارتین می باشد که در مرز غربی شهر قدیم و پایین تر از قلعه براتیسلاوا قرار گرفته و یکی از دیدنی های معروف شهر به شمار می آید. این کلیسا بزرگ ترین و قدیمی ترین کلیسای شهر براتیسلاوا می باشد و بیش از همه به این دلیل شهرت دارد که در بین سال های ۱۵۶۳ و ۱۸۳۰ محل تاجگذاری پادشاهی مجارستان به حساب می آمده است. این کلیسای در قرن پانزدهم به سبک گوتیک ساخته شده و در کنار قلعه براتیسلاوا چشم انداز زیبای شهر را تشکیل می دهند. برج مرتفع این کلیسا در چشم انداز شهر براتیسلاوا کاملا مشخص است و احتمالا اولین چیزی است که متوجه آن خواهید شد. نمای بیرونی کلیسا ترکیبی از سبک نئو گوتیک و طراحی های باروک می باشد و مجسمه ها و تندیس های متعددی هم در نمای بیرون دیده می شد. این برج بخشی از استحکامات شهر محسوب می شود با این تفاوت که داخل حصارهای شهر ساخته شده اند.

  • کاخ پریمات در کشور اسلواکی (Primate’s Palace)

کاخ پریمات نام قصری به سبک نئوکلاسیک می باشد که در شهر قدیمی براتیسلاوا قرار گرفته است و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر براتیسلاوا به حساب می آید. این کاخ در بین سال های ۱۷۷۸ تا ۱۷۸۱ و بر اساس طراحی معماری شهیر آن زمان یعنی Melchior Hefele ساخته شده است و با معماری و نمای باشکوه و زیبایی که دارد نگینی خوشرنگ در شهر براتیسلاوا محسوب می شود. این کاخ تاریخچه جالب و شنیدنی ای دارد به طوری که ناپلئون و فرانتس یکم در این قصر با یکدیگر دیدار کردند و پیمان صلح بستند. برای سفر به شهر براتیسلاوا حتما پیشنهاد می شود که از این کاخ بازدید شود و از نمای باشکوه بیرونی و همین طور محیط آرام و باشکوه داخلی دیدن کرد و از مجسمه باشکوه سنت جرج که در حال کشتن اژدهاست بازدید به عمل آورد . فضای داخلی کاخ پریمات، به اندازه نمای بیرونی اش شکوه و عظمت دارد و پرتره ها و نقاشی های متعددی از رهبران قدیم منطقه به دیوارها آویخته شده است و همچنین چلچراغ بزرگ و پرتلالو و ستون های خیره کننده و باشکوهی هم در قسمت های مختلف وجود دارد.

در مقاله ” مهاجرت به اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اسلواکی اطلاعات کسب کنید .

  • ساختمان تاریخی تئاتر ملی اسلواکی (Old Building Of the Slovak National Theatre)

ساختمان تاریخی تئاتر ملی اسلواکی که با معماری باشکوه و زیبایی که دارد یکی از دیدنی های معروف شهر محسوب می شود. اگر وقت کافی دارید پیشنهاد می شود به تماشای اپرا، باله و اجراهای تئاتر در این ساختمان باشکوه بروید و از فضای هنری و دل انگیزش لذت ببرید. در غیر این صورت مشاهده و بازدید از این ساختمان قدیمی که تاریخ ساختش به سال ۱۸۸۶ بر می گردد نیز لطف خاص خود را  دارد. لازم به ذکر است که این ساختمان تا حدود زیادی شبیه به ساختمان و تالار اجراهای وین می باشد زیرا هر دو توسط معماران وینی و به سبک نئوکلاسیک طراحی و ساخته شده اند. اگر اهل هنر و تئاتر هستید و از حضور در فضاهای هنری لذت می برید پیشنهاد می شود حتما از این ساختمان باشکوه و اجراهای آن دیدن کنید.

جاذبه های توریستی کشور اسلواکی

جاذبه های توریستی کشور اسلواکی

  • دروازه مایکل در کشور اسلواکی (Michael’s Gate)

دروازه مایکل تنها دروازه شهر می باشد که از استحکامات و برج و باروهای قرون وسطایی به جا مانده و یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر است و در حدود سده ۱۳۰۰ ساخته شده و شکل کنونی آن حاصل بازسازی و نوسازی های سبک باروک می باشد که در سال ۱۷۵۸ میلادی انجام شده است. تراس این ساختمان که در ارتفاع ۵۱ متری قرار گرفته چشم اندازی بی نظیر به قلعه براتیسلاوا و شهر قدیم دارد. همچنین موزه اسلحه های شهر نیز در همین برج قرار گرفته است.

  • منطقه تاتراس و لیپوتوف در کشور اسلواکی

اسکی در پیست های این منطقه از جاذبه های گردشگری کشور اسلواکی می باشد . پیاده روی در کوها های آلپ در فصل تابستان، پارک های آبی و اقامت در هتل هایی با چشم اندازهای بی نظیر کوه ها از دیدنی های دیگر این منطقه است.

  • کلیسای سنت الیزابت در کشور اسلواکی

کلیسای سنت الیزابت بزرگترین کلیسای اسلواکی در شهر کوشیتسه قرار دارد که دومین شهر بزرگ اسلواکی است.

  • کاخ اسپیس در کشور اسلواکی

کاخ اسپیس در سمت شرق کشور اسلواکی قرار دارد و جز فهرست یونسکو است .

  • پارک ملی بهشت اسلواکی

زیبایی بی نظیر پارک ملی بهشت اسلواکی حس آرامشی به دور از هیاهوی شهر را به دست می دهد. این منطقه یکی دیگر از شهرهای اسلواکی خانه های این شهر ترکیبی از سبک های رنسانس و گوتیگ می باشد و کلیسای سنت اگیدیوس از دیدنی های دیگر این شهر است .

  • شهر باردیو در کشور اسلواکی

شهر باردیو ، یکی از شهرهای کشور اسلواکی می باشد به دلیل میدان مستطیلی بزرگ آن که جز آثار یونسکو است، شهرت دارد.

  • کلیساهای چوبی کارپات در کشور اسلواکی

چند کلیسای پروتستان و کاتولیک و ارتدکس با معماری منحصر به فرد نیز جزو فهرست یونسکو قرار دارند.

  • غارهای کراست در کشور اسلواکی

غارهای یخی، سازه های سنگی، دیواره های کریستالی آراگونیت از زیبایی های اسلواکی می باشد که در هیچ کجای اروپا پیدا نمی شود.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور اسلواکی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” را مطالعه نمایید.

  • آب گرم پیستانی در کشور اسلواکی

لجن درمانی و آب درمانی در یکی از 30 آبگرم کشور اسلواکی نیز هر گردشگری را به خود جذب می کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button