کشور آلمان دارای بسیار متنوعی از جاذبه های توریستی برای گردشگران می باشد و شاید بهترین توصیف برای جاذبه های توریستی کشور آلمان ، تاریخ ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی باشد . شهرهای تاریخی کشور آلمان ، روستاهای کوچک در کنار رودها و جنگل های بی شمار ، انتخاب های زیادی برای توریست هایی که به کشور آلمان سفر می کنند ، فراهم می آورد . برای گردشگرانی که می خواهند از هنرهای زیبا لذت ببرند شهرهای بزرگ به همراه ساختمان های و تزیینات شهری زیبا مکان مناسبی برای گذراندن اوقات می باشد اما آن دسته از عزیزانی که علاقه به برنامه های تفریحی دارند باید به مکان های دیدنی مانند کوه های آلپ در ایالت باواریا ، جنگل سیاه و دره موسل بروند . در کنار این موارد کلیساهای قدیمی و بناهای با شکوه باستانی بسیار زیادی در سراسر کشور آلمان برای گردشگران وجود دارد . در پایتخت کشور آلمان ، شهر برلین نیز موزه ها و گالری های هنری فراوانی برای بازدید کنندگان وجود دارد . در ادامه قصد داریم بیشتر به معرفی جاذبه های توریستی کشور آلمان بپردازیم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در آلمان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در آلمان توضیح دادیم .

از جمله جاذبه های گردشگری کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دروازه براندنبورگ برلین آلمان

دروازه براندنبورگ برلین یکی از جاذبه های توریستی کشور آلمان می باشد که در سال ۱۷۹۱ به دستور فردریک ویلیام دوم ساخته شده است. این بنا اولین ساختمان نئوکلاسیک شهر برلین بود و دارای ارتفاع ۲۶ متر و عرض ۱۱ متر می باشد که  ۱۲ ستون دارد یعنی ۶ ستون در هر سمت وجود دارد . در پشت دروازه چهار ارابه اسب پر زرق و برق وجود دارد که جلوه ای خاص به دروازه داده است . بدون شک این دروازه برترین ساختار آکادمیک است و برای چند دهه نماد تقسیم برلین به شرق و غرب بود .

جاذبه های توریستی کشور آلمان | دروازه براندنبورگ برلین آلمان
جاذبه های توریستی کشور آلمان | دروازه براندنبورگ برلین آلمان

  • پارک اروپایی کشور آلمان (Berlin’s Brandenburg Gate)

پارک اروپای کشور آلمان در جنوب غربی آلمان در نزدیکی فرایبورگ ، یکی از بزرگترین شهربازی های آلمان و قاره اروپا محسوب می شود که چندین سال لقب پربازدید کننده ترین مکان دنیا را به دست آورده است و در مساحتی حدود 95 هکتار انواع سرگرمی ها را در خود جای داده است . وسایل بازی هیجان انگیز ، طراحی های خلاقانه ، پارک های زیبا ، برنامه های مختلف مانند تئاترهای کودکان ، نمایش های روی یخ و غیره تنها قسمتی از برنامه های تفریحی این پارک هستند . ترن هوایی سیلور استار که دومین ترن هوایی مرتفع در قاره اروپا می باشد که از کلیومتر دورتر مشاهده می شود .چهره پارک از اواخر نوامبر تا ژانویه تغییر می کند و به محلی جذاب و فوق العاده برای تفریحات زمستانی و جشن های سال نو تبدیل می شود .

  • کلیسای جامع کلن آلمان (Cologne Cathedral)

کلیسای جامع کلن یا کلیسای جامع سنت پیتر و سنت ماری آلمان ، از برجسته ترین بناهای شهر می باشد که یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا است که ساخت آن در سال ۱۲۴۸ میلادی آغاز شد و بلند پروازانه ترین پروژه دوره قرون وسطی بود . نمایشگاه های پانوراما از برجهای جنوبی ، شیشه های رنگارنگ قرن دوازدهم و سیزدهم ، اسکلت سه پادشاه مقدس و یا موبدان اشکانی و خزانه داری با اشیاء با ارزش از علل معروفیت کلیسای جامع کلن می باشد .

  • جنگل سیاه در کشور آلمان (The Black Forest)

جنگل سیاه یا شوارتزوالد یکی از پر طرفدارترین مناطق اروپایی می باشد که در حاشیه جنوب غربی کشور آلمان واقع شده است که به خاطر این که درختان با شاخ و برگ های آنها سایه بان تاریکی ایجاد کرده اند، جنگل سیاه نامیده شده است . این جنگل ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و زیباترین چشم اندازها را دارد و بزرگترین ذخیره طبیعی آلمان می باشد . جنگل سیاه آلمان پوشیده از ماسه سنگ های gneiss و granites می باشد و همین سنگ ها علت به وجود آمدن رنگ تیره جنگل است . جنگل سیاه بهشت دوستداران تفریحات خارج از خانه می باشد و پیاده روی، شنا در دریاچه های خنک آلپ و کوهنوردی از ورزش های محبوب در جنگل سیاه هستند. در داخل جنگل سیاه تعدادی شهر و شهرک وجود دارد که معروف ترین آنها بادن می باشد که آب گرم آن در دنیا معروف است. از دیگر شهرهای داخل و اطراف جنگل سیاه می توان به شهر دانشگاهی فرایبورگ اشاره کرد که دارای غذاها و تفریحات شبانه فوق العاده ای است.

  • قلعه نئوشوانشتاین آلمان (Neuschwanstein Castle)

قلعه نئوشوانشتاین آلمان ، یکی از معروف ترین قلعه های سلطنتی اروپا می باشد که از سال ۱۸۶۹ تا ۱۸۸۶، توسط پادشاه لودویگ دوم بایرن ساخته شده است . این قلعه برای استراحت شخصی و به آرامش رسیدن پادشاه بود که بعد از مرگ وی به روی عموم باز شد و در حال حاضر یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری کشور آلمان می باشد . این قلعه روی تپه ‌ای در نزدیکی فوسن (Füssen) قرار دارد .

  • سرزمین مینیاتوری آلمان (Miniatur Wunderland)

سرزمین مینیاتوری آلمان ، بزرگترین مدل راه آهن جهان می باشد که در قلب بندر تاریخی هامبورگ قرار دارد . این مکان هم مورد علاقه جوانان و هم پیران است و با داشتن بیش از ۱۲،۰۰۰ متر مسیر ، شامل بخش هایی است که به ایالات متحده و اسکاندیناوی (و همچنین هامبورگ) اختصاص دارد و شامل ۸۹۰ قطار، بیش از ۳۰۰،۰۰۰ چراغ و بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت است . شهرهای شلوغ ، صحنه های عجیب و غریب روستایی و شلوغی بندرگاه ها همه در این مدل می باشد .

  • دره راین در کشور آلمان (The Rhine Valley)

دره راین مهم ترین آبراه اروپایی می باشد و در عین حال زیباترین است. این رودخانه با طول کل ۱۳۲۰ کیلومتر ، از سوی سوئیس از طریق آلمان به هلند می رسد . در مسیر رود راین مکان های زیبای باشکوهی وجود داردکه به لذت بردن بیشتر کمک می کند . در مسیر رودخانه دارای بیش از ۴۰ قلعه و حدود ۶۰ شهر زیبا و قرون وسطایی وجود دارد که فقط انتظار دارند به وسیله رودخانه کروز و یا با ماشین بازدید شوند .

دره راین در کشور آلمان
دره راین در کشور آلمان

  • جزیره موزه برلین آلمان (Museum Island in Berlin)

در واقع جزیره موزه برلین آلمان یک کانال ۴۰۰ متری در کنار رودخانه است که شامل پنج تا از قدیمی ترین و مهم ترین موزه های برلین می باشد و این 5 ساختمان که عبارتند از : موزه پرگامون ، موزه آلتز ، موزه بود ، گالری ملی آلتی و موزه نویزه ، بین سال های ۱۸۳۰ تا ۱۹۳۰ توسط معماران معروف پروس ساخته شدند . مرکز این ناحیه عابر پیاده، موزه قدیمی است که در سال ۱۸۳۰ به عنوان مکان برای نمایش گنجینه های سلطنتی ساخته شده است . نمی توان از این موزه های شگفت انگیز تنها در یک روز بازدید کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به آلمان ” بیاندازید.

  • جزیره روگن آلمان (The Island of Rügen)

جزیره روگن آلمان ، بزرگترین و زیباترین جزایر آلمانی بالتیک می باشد که توسط استراسلاند از سرزمین اصلی جدا شده و با یک جاده به شهر اصلی  Stralsundوصل شد . زیبایی این جزیره و تنوع چشم انداز آن ، از جمله زمین های مسکونی و تپه های جنگلی تا سواحل شنی گسترده ، تالاب ها و شبه جزیره های آن از عوامل محبوبیت این جزیره هستند . جزیره جاسمونود با ارتفاع ۱۶۱ متر و جنگل های با شکوه و زیبای راکو که در انتهای کوه نگشتهل واقع شده اند از مناطق محبوب این جزیره نیز می باشند .

  • پارک و قصر سانسوسی پوتسدام آلمان (Sanssouci Park and Palace)

پارک سانسوسی باغ گل دوست داشتنی باروک ، با بیش از ۳۰۰۰ درخت میوه و گلخانه های متعدد می باشد که از هر دو طرف با حصارهایی از چمن های کامل و باغ های زرق و برق دار احاطه شده است . در این پارک تعدادی ساختمان وجود دارد که مهمترین آنها کاخ سانسوسی می باشد که یک ساختمان ویلایی یک طبقه ای با ده اتاق درون آن است و برای کارهای اصلی مورد استفاده قرار می گیرد . لازم به ذکر است که پارک و قصر سانسوسی یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور آلمان به شمار می روند .

  • دیوار برلین آلمان (The Berlin Wall)

دیوار برلین آلمان یکی از جاذبه های کشور آلمان می باشد که هر فرد برای اولین بار به برلین برود باید حتما آن را در لیست بازدیدهای خودش قرار می دهد . این دیوار در سال ۱۹۶۱ میلادی ساخته شده است و مظهر جنگ سرد می باشد و برای جدایی آلمان شرق و غرب ساخته شد و حدود ۱۵۵ کیلومتر گسترش یافت ولی در سال ۱۹۸۹ میلادی این دیوار توسط مردم خراب شد و امروزه بخش های به جا مانده آن با نقاشی هایی تزئین شده است و به یکی از جاذبه های گردشگری برلین تبدیل شده است .

  • رودخانه کنستانس آلمان (Constance)

رودخانه کنستانس در جنوب غربی آلمان و در مرز سوئیس و اتریش قرار دارد و بزرگترین رودخانه‌ آب تازه در آلمان می باشد . منطقه‌ اطراف این رودخانه تا پایین دره‌ راین، آب و هوایی معتدل و دل‌ پذیر دارد . زمین ‌های حاصلخیز، این منطقه را به مهمترین ناحیه‌ تولید میوه در کشور آلمان تبدیل کرده است .

  • پارک ملی برشتسگادن آلمان (Berchtesgaden National Park)

پارک ملی برشتسگادن یکی از جاذبه های توریستی کشور آلمان می باشد که بهشتی در منطقه‌ آلپ با جنگل‌ های با‌شکوه، سراشیب‌ های سنگی، رودخانه ‌های کریستالی، روستا‌های زیبا و چمنزار‌های سرسبز است . که گردشگر با وجود صدای آواز پرندگان، زنگوله‌ گاو‌ ها احساس تنهایی نمی کند و در این مناظر زیبا می تواند پیاده روی یا دوچرخه سواری کند .

  • پارک المپیک مونیخ کشور آلمان

این ورزشگاه بزرگ در شهر مونیخ واقع شده است و در ابتدا برای برگزاری بازی ‌های المپیک در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شد. در بالای این ورزشگاه، بزرگ‌ ترین سقف جهان قرار دارد که بیش از ۷۰۰۰۰۰ فوت می باشد رستورانی فوق ‌العاده در این‌جا وجود دارد و بازدید از این پارک بسیار عالی می باشند . همچنین موزه‌ بی . ام . دبلیو در نزدیکی این ورزشگاه وجود دارد .

  • قلعه‌ کلدیتز آلمان (Schloss Colditz)

قلعه‌ کلدیتز ، در دوره رنسانس، تاریخی طولانی و عجیب دارد و از این قلعه در دوره های مختلف تاریخی به عنوان مکان ‌های مختلف مثل محل شکار، گداخانه و حتی بیمارستان روانی استفاده شده است و در دوران جنگ جهانی دوم به‌ عنوان زندان استفاده می ‌شد و همین دلیل اصلی شهرت آن می باشد . همچنین موزه ‌ای درون این قلعه وجود دارد.

قلعه‌ کلدیتز آلمان
قلعه‌ کلدیتز آلمان

  • باغ وحش هاگن ‌بک آلمان (Tierpark Hagenbeck)

باغ وحش هاگن ‌بک در شهر هامبورگ واقع شده است و با مساحت ۲۴۲۰۰۰ متر مربع، بیش از ۲۵۰۰ حیوان زندگی می‌کند که علاوه ‌بر جاذبه ‌های کلاسیک، خانه‌حیوانات خانگی و اهلی نیز می باشد و خط آهن مینیاتوری، اسب‌ های کوچک، زمین بازی فوق ‌العاده مخصوص کودکان و باغی ژاپنی برای بزرگسالان از جمله جاذبه ‌های این باغ وحش می باشند .

  • کوه های هارز آلمان

رشته کوه های هارز یکی از بلند ترین کوهها در آلمان می باشد که در منطقه ای با خانه های سنتی و زیبا، مناظر خیره کننده، قله های پوشیده از برف و رودخانه های آرام، قرار دارد. برادران گریم (Grimm) که به دلیل نوشتن تعداد زیادی از معروف ترین قصه های دنیا مشهور شده اند، بسیاری از قصه های خود را از این کوهها شروع کرده اند. این کوه به خاطر تعداد توریست های محدودی که به اینجا می آیند، مسیر بکر و کم رفت و آمدی دارد که برای کوهپیمایی و صعود به قله مرتفع Sumit of Brocken، یا سواری با قطار بخار قدیمی دیدنی و عبور از میان کوهها و دره های زیبا، بسیار مناسب می باشد .

  • کلیسای جامع آخن آلمان

کلیسای جامع آخن واقع در مرز بلژیک و هلند، قدیمی ترین کلیسای جامع شمال اروپا و از دیگر جاذبه های توریستی آلمان می باشد که ساخت آن در قرن هشتم شروع شد و طراحی آن ترکیبی از سبک های گوتیک و کارولینجی می باشد. این کلیسا به دستور پادشاه شارلمان ساخته شد و همچنین در اینجا تاجگذاری های زیادی انجام شد. درهای برنزی مربوط به قرن نهم و کاشی کاری های طلایی این کلیسا بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است .

برای اقامت و تابعیت در آلمان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در آلمان ” را مطالعه فرمایید .

  • جزیره سیلت آلمان

در دورترین ساحل شمالی آلمان، جزایری به نام جزایر فریزی شمالی قرار دارند که جزیره سیلت یکی از معروف ترین آنها است و علیرغم موقعیت دور از دسترس، از جاذبه های طبیعی توریستی آلمان به شمار می آید . این جزیره دارای سواحل بیکران، تپه های زیبای شنی و فانوس های دریایی می باشد. در این جزیره پس از عبور از کلبه هایی با سقف کاهگلی به ساحل آن می رسید که در ساحل می توانید تنی به آب بزنید و بعد در یکی از هتل های راحت اتاقی بگیرید. هچنین از تفریحات محبوب در جزیره سیلت می توان به کرایه دوچرخه و گشت زدن در دور و اطراف جزیره اشاره کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
جاذبه های توریستی کشور بلژیک جاذبه های توریستی کشور بلژیک

جاذبه های توریستی کشور بلژیک کشور بلژیک یکی از کشور های اروپایی پر بازدید است که با مکان ها...

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان جاذبه های توریستی کشور بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان کشور بلغارستان از جمله کشور هایی است که دارای کوه های شگف...

جاذبه های توریستی کشور رومانی جاذبه های توریستی کشور رومانی

جاذبه های توریستی کشور رومانی کشور رومانی مناظر و چشم ‌اندازهای فوق ‌العاده زیبایی دارد ک...

نظرات کاربران
Call Now Button