ثبت شرکت در گرجستان

کشور گرجستان ، گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند دارای کسب و کار بسیاری است .بانک جهانی ، گرجستان را به عنوان یکی از پیشتازترین کشورها در اصلاحات اقتصادی معرفی کرده است و این کشور در سال 2010 میلادی از نظر سهولت در سرمایه گذاری در رتبه یازدهم قرار گرفته است . مالکیت خارجی شرکت های گرجستان آزاد بوده و برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی وجود ندارد . در حال حاضر این امکان فراهم شده است که شرکت های خارجی در گرجستان حساب های دارای سوددهی افتتاح کنند و سرمایه گذاران از عوارض واردات و مالیات های کمرگی معاف باشند . به طور کلی دولت گرجستان با تدوین فعالیت های سرمایه گذاری و حفظ ساختارهای اقتصادی خدماتی را فراهم کرده تا شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران جهت ثبت شرکت های خصوصی ایجاد کند . سیستم اقتصادی کشور گرجستان در جهت آزادسازی اقتصادی حرکت کرده و سرمایه گذاری برای اتباع خارجی آزاد می باشد و اتباع کشورهای خارجی حق مالکیت بر اموال منقول و غیر منقول را دارند و در صورت ارائه اسناد مثبته ، انتقال هر مقدار ارز حاصل از فعالیت های اقتصادی امکان پذیر است . یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور ، ثبت شرکت در گرجستان می باشد و نامی که جهت ثبت شرکت در گرجستان انتخاب می شود نشان دهنده موضوع فعالیت آن می باشد . امتیاز اخذ اقامت و ثبت شرکت در گرجستان به هیچ فرد یا شرکتی واگذار نشده است ، به همین دلیل هر فردی می تواند به راحتی و با کمک یک مترجم خوب کارهای خود را انجام دهد اما از آنجایی که هر برنامه ریزی اقتصادی و پولی نیازمند مدیریت بهینه است حضور یک مشاور یا وکیل که اطلاعات کامل و صحیحی در چارچوب قوانین حقوقی ثبت شرکت ها داشته باشد می تواند کمک موثری باشد .

ثبت شرکت در گرجستان انواع ثبت شرکت در گرجستان

انواع ثبت شرکت در گرجستان عبارتند از :

  • شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان (Limited Liability company) LLC : شرکت با مسئولیت محدود یک نهاد بازرگانی قانونی است و تعهدات این شرکت به بستکاران و دارایی موجود آن محدود می باشد. این نوع شرکت ممکن است توسط یک فرد تأسیس شود، همچنین صاحب این شرکت می تواند برای خود شریکی را انتخاب کند. اکثر شرکت های ثبت شده در گرجستان از نوع شرکت با مسئولیت محدود هستند که فرد با داشتن پروانه کسب قادر خواهد بود تمامی شغل ها را راه اندازی کند و همچنین می تواند در سطح کشور شعبه های مختلف تأسیس کند. فرد با داشتن چنین شرکتی قادر خواهد بود یک هتل، کارواش، کافی نت یا کافی شاپ در این کشور دایر کند . اغلب شرکت های ثبتی در کشور گرجستان از این نوع می باشند و این نوع ثبت شرکت در گرجستان عمومیت دارد.
  • شرکت مشارکت عمومی در گرجستان (General Participation) GP : یکی از انواع شرکت قابل ثبت در گرجستان شرکت مشارکت عمومی است که در آن چند شریک تحت نام شرکت فعالیت های مستمر و مستقل کارآفرینی را انجام می دهند و در برابر بدهی های این نوع شرکت تمامی بنیانگذاران مسئول می باشند .
  • شرکت مشارکت محدود در گرجستان (Limited Partnership) LP : مشارکت محدود شرکتی می باشد که در آن چندین فرد به صورت مشترک فعالیت های کارآفرینی مستقلی را تحت نام یک شرکت اجرا می کنند. در این کشور تعهدات یک یا چندین شریک در قبال بستانکاران این شرکت محدود به سرمایه های آنان در شرکت است (شرکای محدود) در حالی که سایر شرکا شخصاً در قبال بدهی شرکت مسئولیت دارند. تعهدات هر فرد در مقابل بستانکاران این نوع شرکت به سرمایه فرد در آن شرکت بستگی دارد.
  • شرکت تعاونی در گرجستان (Cooperative) CO: شرکت تعاونی ، یک شرکتی می باشد که با هدف توسعه کسب و کار مشترک و افزایش سود از اعضای آن تأسیس شده است. هدف از این شرکت انجام علایق اعضای آن می باشد . این نوع شرکت به این صورت عمل می کند که اصولاً برای به دست آوردن سود تشکیل نشده است بلکه جهت انجام یک کار تیمی بیشتر با هدف اشتغال زایی می باشد و به بستانکاران خود تنها به اندازه دارایی خود متعهد است .
  • مشارکت یا شراکت تجاری در گرجستان (Business Partner) BP : این نوع شرکت تجمعی از دو نفر یا بیشتر (شخصیت های حقیقی یا حقوقی) بوده که مسئولیت را در قبال بستانکاران به صورت بدهکاران مشترک تقسیم کرده و تعهدات شخصی نامحدودی دارند و میزان مسئولیت هر شریک در قبال دیگری در قالب یک تفاهم نامه شراکت تنظیم شده است. این نوع ثبت شرکت در گرجستان به صورت یک شخص حقوقی نیست.
  • شرکت سهامی در گرجستان (Joint stock company) JSC : یکی از انواع شرکت قابل ثبت در گرجستان شرکت سهامی است که نوعی نهاد قانونی می باشد که سرمایه آن بر اساس مقادیر اسمی به صورت مساوی تقسیم می شود. این سهام به عنوان یک وثیقه در نظر گرفته می شود که مطالبات سهامدار را در رابطه با دارایی شرکت سهامی تضمین می نماید. سهامداران شرکت سهامی با یکدیگر تعهداتی را تنظیم می کنند و همگی آن ها موظف می باشند این حقوق و تعهدات را رعایت کنند . بدهی است که یک شرکت سهامی به دارایی آن محدود می شود .
  • کارآفرین فردی در گرجستان (Individual entrepreneur) IE: به عنوان مالک یک موسسه ، یک کارآفرین فردی یک شخص حقیقی می باشد که فعالیت کارآفرینی را بایستی به یک شیوه کارآفرینی انجام دهد. در روابط قانونی چنین فردی بایستی از طرف خود عمل کند. کارآفرین فردی یک نهاد نمی باشد و از حقوق خود استفاده کرده و به تعهدات خود به عنوان یک شخص حقیقی عمل کرده و شخصاً در قبال بستانکاران برای کلیه تعهدات ناشی از فعالیت های کارآفرینی خود مسئول می باشد.

ثبت شرکت در گرجستان – مزایای ثبت شرکت در گرجستان

از جمله مزایای ثبت شرکت در گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خدمات در کشور گرجستان نسبت به کشورهای دیگر بسیار ارزان تر و سریع تر می باشد .
  • ثبت شرکت در گرجستان بسیار آسان و در زمان کم است .
  • میزان مالیات در کشور گرجستان بسیار کمتر می باشد .
  • از طریق ثبت شرکت در کشور گرجستان می توان تورم را کنترل کرد.
  • به راحتی می توان به کشورهای اروپایی دسترسی داشت.
  • از طریق ثبت شرکت می توان صاحب وسایل نقلیه ای مانند کشتی و هواپیما شد.
  • ثبت شرکت در گرجستان سبب اخذ اقامت در گرجستان می شود .
ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان – شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در گرجستان عبارتند از :

  • ثبت شرکت در گرجستان باید از 2 نفر که حداقل دارای سن ۱۸ سال می باشند، تشکیل شود.
  • کلیه سرمایه را باید یکجا به حساب بانکی واریز کرد.
  • برای سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ثبت شرکت حداقل سرمایه ای که مورد نیاز می باشد ۳۰۰ هزار لاری می باشد و به افرادی که با مبلغ کمتر از این هزینه وارد گرجستان می شوند کار آفرین گفته می شود که البته لازم به ذکر است این کار توصیه نمی شود زیرا ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهند .

 

ثبت شرکت در گرجستان – هزینه های ثبت شرکت در گرجستان

هزینه ثبت شرکت در گرجستان به عوامل متعددی مانند نوع شرکت، تعداد شریکان، نوع فعالیت، میزان سرمایه اولیه و شرایط مربوط می باشد. به طور کلی هزینه های ثبت شرکت در گرجستان به صورت زیر برآورده شده است :

  • برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در گرجستان و جنرال تریدینگ باید ۱۱۱ لاری هزینه کرد که هزینه ترجمه آن به زبان انگلیسی معادل ۲۰ لار به آن اضافه خواهد شد.
  • جهت ثبت شرکت در گرجستان باید یک آدرس قانونی خریداری کرد. از آنجا که در کشور گرجستان صاحبان واحدهای تجاری و اداری از ارائه آدرس برای شرکت افرادی با تابعیت های خارجی خودداری می کنند باید برای شرکت خود آدرس آزاد و متفاوت از آدرس دقیق شرکت خود به مبلغ ۲۰ تا ۱۰۰ لار خریداری کرد.
  • یکی از مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در گرجستان ترجمه پاسپورت متقاضی به زبان گرجی می باشد که باید با تائید محضر رسمی همراه باشد. برای این کار بسته به دستمزد مترجم باید بین ۱۰ تا ۲۰ لاری هزینه کرد .

 

ثبت شرکت در گرجستان مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در گرجستان

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در گرجستان عبارتند از :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
  • 2 نسخه شرکت نامه رسمی
  • 2 نسخه تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود به همراه امضاء سهامداران
  • ارائه مجوز در صورت نیاز به داشتن مجوز
  • صورت جلسه مجمع عمومی به همراه امضاء سهامداران

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button