مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را در این مطلب می خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه با کمترین هزینه اقدام کنید. بدون شک زمان مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی سوالاتی برای شما به وجود می آید. بهترین روش برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت اسلواکی کدام است؟ قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی چیست؟ در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اسلواکی و مراحلی که باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی طی کنید، به شما ارائه می دهیم. این مقاله توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان گردآوری شده است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید باشد.

اگر قصد مهاجرت به اسلواکی را دارید، روش آسان برای دریافت ویزا اسلواکی اقدام برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی  است. شما می توانید با ثبت شرکت در اسلواکی اقامت این کشور را به دست آورید و به هر کدام از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید، و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در اسلواکی 🔊 

ثبت شرکت در اسلواکی و شرایط عمومی آن

اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی می باشد که با کشورهای چک، اتریش، اوکراین و لهستان همسایه است. در سال 1993 کشور چکسلواکی به دو کشور تقسیم شد. یکی کشور چک و دیگری اسلواکی. اسلواکی از سال 2004 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیوست و از آن زمان مهاجران زیادی تمایل پیدا کردند به اسلواکی مهاجرت کنند.

جمعیت کشور اسلواکی بیش از 5 میلیون نفر می باشد و پایتخت آن براتیسلاوا با جمعیت حدود 420 هزار نفر است. براتیسلاوا بزرگترین شهر اسلواکی است و در جنوب غربی این کشور واقع است. این شهر با دو کشور مجارستان و اتریش هم مرز است. اسلواکی دارای 8 استان است، که عبارتند از:

  • استان براتیسلاوا با مرکزیت براتیسلاوا
  • استان کوشیتسه با مرکزیت کوشیتسه
  • استان ترناسکای با مرکزیت پیه شتانی
  • استان بانسکا بیستریتسا با مرکزیت بانسکا بیستریستا
  • استان ترنچین با مرکزیت ترنچین
  • استان نیترا با مرکزیت نیترا
  • استان پرشوف با مرکزیت پرشوف
  • استان ژیلینا با مرکزیت ژیلینا

زبان رسمی در کشور اسلواکی زبانی از خانواده زبان اسلاوی است، اما بیشتر مردم در این کشور انگلیسی صحبت می کنند. واحد پول اسلواکی تا قبل از سال 2009 کرونای اسلواکی بود که با علامت SKK مشخص می شد. اما از سال 2009 به بعد واحد پول به یورو تغییر کرد. با واحد پول یورو به راحتی می توانید در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خرید کنید.

شرایط اخذ قوانین ثبت شرکت در اسلواکی
شرایط اخذ قوانین ثبت شرکت در اسلواکی

کشور اسلواکی جاذبه های گردشگری زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای گردشگری به این کشور سفر می کنند. از آن جایی که اسلواکی در حوادث تاریخی زیادی دستخوش دگرگونی ها قرار گرفته آثار تاریخی و فرهنگ های متعددی دارد که برای گردشگران جالب است.

وضعیت اقتصادی اسلواکی رو به رشد است و در صنایعی مثل خودروسازی و الکترونیک پیشرفت های زیادی داشته است. البته اقامت اسلواکی از طریق کار یکی از راه های مشکل می باشد. نرخ بیکاری در این کشور حدود 6.5 در صد است و در صورت پیدا نشدن نیروی کار در میان شهروندان اسلواکی و شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان دریافت ویزای کار برای مهاجران وجود خواهد داشت، که احتمال همچنین موردی بسیار کم است. اما برای افرادی که می خواهند اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت را به دست آورند، مسیر هموارتر می باشد.

ثبت شرکت در اسلواکی ویزای ثبت شرکت اسلواکی

شما می توانید با مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشید. همچنین اعضای خانواده شما می توانند در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحصیل یا کار بپردازند. از آن جایی که اقامت سایر کشورهای اروپا از طریق ثبت شرکت محدودیت ها و پیچیدگی های زیادی دارد، می توان با مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی به همان اهداف رسید. البته مشکلی که در رابطه با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی وجود دارد، تقاضای بالای ایرانیان برای دریافت اقامت از این روش می باشد. به همین دلیل پروسه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی طولانی می باشد. برخی افراد برای کوتاه شدن زمان مورد نیاز و جلو افتادن وقت مصاحبه سفارت اسلواکی از طریق سفارت اسلواکی در ترکیه اقدام می کنند.

برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی و دریافت اقامت اسلواکی باید سن متقاضی بالای 18 سال باشد و بتواند بیزینس پلن خوبی به اداره مهاجرت ارائه دهد. برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی نیازی به مدارک تحصیلی، مدرک زبان و ارائه سابقه شغلی نیست. همین مورد مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را آسان می کند. شما با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی ویزای 1 ساله یا دو ساله دریافت می کنید. این ویزا قابلیت تمدید دارد. با تمدید ویزا و اقامت به مدت 5 سال در اسلواکی می توانید اقامت دائم اسلواکی را به دست آورید. در مدت این 5 سال باید تمام مالیات ها پرداخت شده و هیچ جرم کیفری نداشته باشید تا به شما و خانوادتان اقامت دائم تعلق بگیرد. در همه ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تمام روش های اقامت از ابتدا اقامت دائم به شخص تعلق نمی گیرد. ابتدا اقامت موقت یا TRP برای شخص صادر می شود و بعد از 5 سال در صورت اخذ شرایط لازم می توان اقامت دائم یا PR دریافت کرد.

شرایط مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

کشور اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط ثبت شرکت و اخذ اقامت را برای متقاضیان راحت تر کرده است. شما برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی مانند بسیاری از کشورها نیازی به ارائه مدارک بالای تحصیلی و تسلط به زبان رسمی اسلواکی ندارید. همچنین سابقه کاری بالا و مدیریت شرکتی بزرگ برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی نیاز نیست و همین موضوع باعث تمایل بالای بسیاری از افراد برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی شده است.

شرایط مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی
شرایط مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

  • سن شخص متقاضی باید حداقل 18 سال باشد.
  • نداشتن سوء پیشینه
  • تنها با ثبت شرکت در اسلواکی نمی توان اقامت این کشور را به دست آورد، بلکه باید بیزینس پلن شما مورد تایید قرار گیرد و هم سو با نیازهای بازار اسلواکی باشد.
  • نیازی به سرمایه گذاری برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی نیست.
  • برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی باید به سفارت اسلواکی در کشور ایران و یا در کشور ترکیه مراجعه کنید.
  • بعد از این که مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی انجام شد، می توانید اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال را همراه خود ببرید.

انواع مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

برای انجام پروسه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی و دریافت اقامت اسلواکی از این طریق باید ابتدا نوع شرکت خود را مشخص کنید. در اسلواکی چندین نوع شرکت وجود دارد که قوانین ثبت شرکت در هر نوع متفاوت بوده و ساختار حقوقی مخصوص به خود را دارند. در ادامه انواع شرکت ها را به شما توضیح می دهیم. فرقی ندارد شما چه نوع شرکتی در اسلواکی ثبت کنید، در هر صورت به شما اقامت یک ساله اسلواکی داده می شود که می توان برای سال های بعد این ویزا را تمدید کرد.

انواع شرکت در اسلواکی
انواع شرکت در اسلواکی

1. شرکت با مسئولیت محدود (S.R.O)

شرکت با مسئولیت محدود یکی از بهترین راه ها برای ثبت شرکت است. در واقع اگر شخصی بخواهد به صورت حرفه ای کار خود را شروع کند باید شرکت با مسئولیت محدود ثبت کند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود می تواند با 2 سهامدار انجام شده و تعداد سهامداران نباید بیشتر از 50 نفر شود. در این نوع شرکت مدیر یا سهامدار می تواند شخص خارجی باشد اما مدیر عامل شرکت باید حتما شهروند اتحادیه اروپا باشد.در این نوع شرکت به حداقل سرمایه 5 هزار یورو برای ثبت شرکت نیاز است. سهامداران در شرکت با مسئولیت محدود باید رئیس اجرایی و هیئت نظارت را انتخاب کنند. در اسلواکی هزینه درخواست برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 429 یورو می باشد.

2. شرکت سهامی خاص (A.S)

شرکت های سهامی به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. در شرکت های سهامی حداقل سرمایه مورد نیاز 25 هزار یورو می باشد. اگر به دنبال تجارت آزاد در اسلواکی هستید از طریق شرکت های سهامی خصوصی اجازه این کار را ندارید و فقط توسط شرکت هاس سهامی عمومی می توانید این کار را انجام دهید. سهامداران شرکت های سهامی عمومی می توانند تصمیم بگیرند تا شرکت را به شرکت سهامی خصوصی تبدیل کنند. در شرکت سهامی خصوصی نقل و انتقالات آزادانه انجام می شود.

3. شرکت سهامی عام

در شرکت های سهامی عام می توان با 250 یورو سهامدار شرکت شد. در این نوع شرکت سهامداران در مورد بدهی های شرکت مسئول هستند و می توانند در تصمیم گیری های شرکت مشارکت داشته باشند. مگر این که در اساسنامه شرکت تصمیم گیری توسط سهامداران محدود شده باشد.

4. شرکت تضامنی

در شرکت های تضامنی یک یا دو سهامدار می توانند سهم داشته باشند و مسئولیت سهامداران محدود است.

5. دفتر شعبه شرکت

اگر خارج از اسلواکی شرکتی دارید می توانید دفتر شعبه شرکت اصلی را در اسلواکی راه اندازی کنید. پروسه ثبت دفتر شعبه بسیار راحت تر از ثبت شرکت جداگانه می باشد. در این صورت بدهی ها شرکت متوجه شرکت اصلی می شود و حدود 10 تا 14 روز زمان نیاز دارد تا دفتر شعبه در اسلواکی ثبت شود. برای ثبت دفتر شعبه عموما باید شرکت اصلی خارج از اتحادیه اروپا باشد و سرمایه اولیه ای برای ثبت شعبه شرکت در اسلواکی نیاز نیست. تنها برای درخواست ثبت شعبه شرکت باید 680 یورو پرداخت کنید. در این نوع شرکت باید مدیر عامل شهروند اتحادیه اروپا باشد. اما مدیر شعبه می تواند فردی خارجی باشد.

6. شرکت آماده

شرکت های آماده در واقع تنها برای این موضوع تاسیس می شوند که به مشتری فروخته شوند و شخص متقاضی می تواند در مدت چند ساعت کارهای اداری را انجام داده و با امضای قرارداد صاحب شرکت شود. این شرکت ها در ابتدا سرمایه و یا بدهی ندارند.

انواع مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی
انواع مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی و مراحل آن

در مرحله اول شخص متقاضی یا وکیل آن شخص باید با ویزای سرمایه گذاری یا ویزای ثبت شرکت به اسلواکی برود و اقدامات لازم برای ثبت شرکت را انجام دهد و به کشور مبدا بازگردد. در ادامه مطلب مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را برای شما بیان می کنیم.
در مرحله بعد باید از سفارت وقت مصاحبه گرفته شود. تا قبل از رسیدن زمان مصاحبه باید مدارک مورد نیاز برای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی را جمع آوری کرده و به زبان انگلیسی ترجمه کنید تا به سفارت اسلواکی ارائه دهید. اگر تمام مدارک و اسناد توسط سفارت اسلواکی تایید شود، برای شما ویزای تایپ D صادر می شود. با این ویزا می توانید به اسلواکی مهاجرت کنید و 90 روز در اسلواکی اقامت داشته باشید. بعد از ورود به اسلواکی تست سلامت و انگشت نگاری از شما انجام می شود. مطالب ذکر شده توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و هرگونه کپی برداری از مطالب خلاف قانون می باشد.

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی

برای انجام مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی باید مدارکی را به سفارت اسلواکی ارائه دهید، تا بتوانید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی اقدام کنید.
حتما قبل از انجام کارهای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی با وکیل مهاجرت مشورت کرده تا مدارک را به طور کامل جمع آوری کنید.

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 18 ماه
  • دو عدد کپی پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • سه قطعه عکس
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ازدواج
  • آدرس فرد متقاضی در ایران
  • اثبات تمکن مالی با ارائه گردش مالی حساب در 3 ماه آخر
  • ارائه بیزینس پلن و طرح تجاری کسب و کار

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت اسلواکی

شما از هر روشی که به اسلوکی مهاجرت کرده باشید باید برای اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت اسلواکی 8 سال از اقامت شما گذشته باشد و برای انجام پروسه اخذ تابعیت مدارکی را تحویل دهید. صورتی که شما جرم و محکومیت قضایی در زمان اقامت خود در اسلواکی نداشته باشید و مالیات خود را طبق قوانین به درستی پرداخت کرده باشید می توانید با ارائه مدارک زیر پاسپورت اسلواکی را دریافت کنید.

  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • کپی و اسکن پاسپورت
  • مدارک عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت به همراه نامه پزشک مربوطه
  • ارائه مدارک مربوط به بیمه
  • ارائه مدارک و سند ازدواج

مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی
مدارک مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی

مدارک مورد نیاز شرکت ثبت شده جهت تمدید اقامت اسلواکی

شما باید در زمان ثبت شرکت در اداره مالیات ثبت نام کنید و یک شناسه مالیاتی دریافت کنید. بعد از دریافت این شناسه لازم است هر ماه گزارش فعالیت خود را در سایت اداره مالیات وارد کرده تا مورد بررسی  قرار گیرد. علاوه بر گزارش ماهانه شما موظف هستید، گزارش فصلی از فعالیت خود در سایت اداره مالیات وارد کنید. اظهار نامه مالیاتی که افراد باید سالانه پر کنند، به دولت ارائه می شود. برای پرداخت مالیات شرکت باید دو اظهارنامه ارائه دهید. یک اظهارنامه مالیاتی مربوط به مالیات بر درآمد و دیگری مربوط به مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

مورد دیگر مربوط به دفاتر و اسناد حسابداری می باشد که باید جهت تمدید اقامت این مدارک را همراه با صورت های مالی ارائه دهید. در زمان اقدام برای تمدید اقامت اسلواکی حتما باید امور بانکی مربوط به شرکت را انجام دهید و مدارک مربوطه را جمع آوری کنید.

مدارک مورد نیاز شخصی جهت تمدید اقامت اسلواکی

در ابتدا برای تمدید اقامت اسلواکی باید درخواستی به وزارت دادگستری ارسال کنید. بعد از این مرحله باید درخواست خود را به پلیس شینگن اسلواکی ارائه دهید. مدارکی که باید برای تمدید اقامت همراه داشته باشید، مدارک مربوط به پرداخت مالیات و سند یا اجاره نامه خانه است. بعد از جمع آوری مدارک باید زمانی را برای ملاقات با پلیس اسلواکی هماهنگ کنید و به همراه خانواده به آن جا مراجعه کرده و کارت اقامت خود را دریافت کنید.

ثبت شرکت در اسلواکی و مراحل ثبت آن

زمانی که با ویزای ثبت شرکت یا ویزای سرمایه گذاری به اسلواکی سفر کردید در اولین قدم باید نام تجاری که برای شرکت انتخاب کرده اید، بررسی شود و در صورت تایید گواهی با نام تجاری شما صادر می شود. این گواهی در دفتر مرکزی ثبت می شود تا شما بتوانید برای دریافت مجوزهای تجاری، ثبت مالیات بر درآمد و بیمه درمانی کارکنان شرکت اقدام کنید.
ثبت مالیات جز مراحل مهم مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی می باشد. شما باید شماره مالیاتی و شماره مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنید تا بتوانید فعالیت اقتصادی خود را شروع کنید و معاملات تجاری انجام دهید. بعد از دریافت مجوزها باید سرمایه مورد نیاز برای شرکت در بانک سپرده گذاری شود.

اسناد مربوط به سپرده گذاری به همراه مجوزها به دادگاه منطقه ارائه می شود و شما می توانید بعد از 5 روز فرم ثبت نام شرکت را دریافت و پر کنید. با انجام تمام این مراحل شما یک شماره شناسایی کسب وکار دریافت می کنید. در پروسه ثبت شرکت در اسلواکی لازم است که حساب بانکی به نام شرکت در اسلواکی افتتاح کنید. این موضوع یکی از معضلات افراد مهاجر در کشور اسلواکی است. افتتاح حساب در اسلواکی به خصوص برای ایرانیان بسیار مشکل است و در برخی موارد ممکن است حتی شخص متقاضی نتواند حساب بانکی در اسلواکی افتتاح کند.

ثبت شرکت در اسلواکی و مراحل ثبت آن
ثبت شرکت در اسلواکی و مراحل ثبت آن

ثبت شرکت در اسلواکی و طرح تجاری (بیزینس پلن)

یکی از موارد مهم هنگام ارائه مدارک در سفارت اسلواکی مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه بیزینس پلن کسب و کارتان می باشد. این بیزینس پلن باید اداره مهاجرت را قانع کند که کسب وکار شما هم برای خودتان سودآور است و هم برای اقتصاد اسلواکی مفید می باشد. در واقع بیزینس پلن شما باید با نیاز بازار اسلواکی هماهنگ باشد. بهتر است برای نوشتن این بیزینس پلن از افراد متخصص مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین بیزینس پلن را ارائه دهید.

در بیزینس پلن باید هدف خود از راه اندازی کسب و کار در اسلواکی بیان کنید و خلاصه ای از روند کار شرکت را توضیح دهید. اگر قرار است محصولاتی ارائه دهید باید در بیزینس پلن از فواید محصولات در بازار اسلواکی بگویید.

علاوه بر این موارد شما باید در طرح تجاری شرکت اعضای هیئت مدیره و همه ی مدیران شرکت را به طور کامل معرفی کنید و هزینه هایی که برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی و راه اندازی شرکت قرار است پرداخت کنید، توضیح دهید و این اطمینان را به مسئول مربوطه بدهید که تمکن مالی برای پرداخت این هزینه ها را دارید.

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی

یکی از مهمترین اقدامات برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی این است که باید حتما مقررات و اسناد مربوط به شرکت به صورت فرمی تهیه شود و برای ثبت شرکت ارائه شود.
موارد زیر باید در این فرم گنجانده شود:

  • اطلاعات سهامداران شرکت ( این سهامداران می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. )
  • اطلاعات مدیران شرکت که همگی اشخاص حقیقی هستند.
  • اطلاعات در مورد میزان سرمایه شرکت و نحوه تقسیم سهام بین سهامداران
  • ارزش سهام شرکت
  • آدرس دقیق شرکت
  • هدف از راه اندازی کسب و کار
  • قوانین بیشتر که ممکن است هر شرکتی برای خود تعیین کند.

مدت زمان پروسه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی

مدت زمان پروسه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی بستگی به این دارد، که شما از طریق سفارت اسلواکی در ایران اقدام کرده باشید و یا از طریق سفارت اسلواکی در ترکیه. اگر از طریق سفارت اسلواکی در ترکیه اقدام کنید، مراحل مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی سریع تر انجام می شود. مدت زمان حدودی از 4 تا 6 ماه ممکن است طول بکشد.

اما اگر از طریق سفارت اسلواکی در ایران اقدام کنید، حدود 13 تا 15 ماه این فرآیند طول می کشد. دلیل آن هم شلوغ بودن سفارت برای ایرانیان و تقاضای زیاد ایرانیان برای دریافت اقامت اسلواکی از روش های مختلف است.

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی

یکی از مزیت های مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی این است که نیازی به سرمایه گذاری برای ثبت شرکت نیست. در صورتی که در کشورهای دیگر برای ثبت شرکت حداقل سرمایه ای تعیین می شود. البته شما باید برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی به مدت 3 روز 22 هزار یورو در حساب شرکت در اسلواکی سپرده گذاری کنید و بعد از این مدت زمان می توانید مبلغ سپرده را از حساب بردارید.

درست است که در قوانین سرمایه گذاری در اسلواکی و ثبت شرکت در اسلواکی حداقل سرمایه ای تعیین نشده است، اما برای راه اندازی شرکتی مثل شرکت با مسئولیت محدود باید حدود 5 هزار یورو هزینه کنید. نیازی نیست که این مقدار سرمایه را در اول مسیر داشته باشید و باید در طول 5 سال اقامت خود آن را تامین کنید. به طور کلی در اسلواکی برای ثبت و راه اندازی شرکت باید بین 4 هزار تا 6 هزار یورو هزینه کنید.

هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی
هزینه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی

علاوه بر هزینه های ثبت شرکت شما برای ترجمه مدارک خود و همچنین حق الوکاله وکیل پرونده باید مبالغی را در نظر بگیرید.

شرایط تمدید اقامت از طریق ثبت شرکت

اقامتی که در ابتدا برای شما صادر می شود، اقامت موقت اسلواکی بوده و برای دریافت اقامت دائم اسلواکی باید تا 5 سال این اقامت را تمدید کنید. برای این که با تمدید اقامت شما موافقت شود، باید شرکتی که در اسلواکی ثبت کرده اید، در طول یک سال حداقل 16 هزار یورو سود خالص داشته باشد. از این مقدار سود شما باید سالانه 21.8 در صد را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنید. این میزان مالیات هر ساله حداقل 3500 یورو می باشد. شما باید برای تمدید اقامت اثبات کنید که شرکت شما برای اعضای شرکت و برای اقتصاد اسلواکی مفید بوده و از زمان ثبت شرکت اقدامات لازم برای بیمه را انجام داده اید.

علاوه بر موارد ذکر شده برای تمدید اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید حداقل 6 ماه در سال در اسلواکی حضور داشته و در طول مدت اقامت خود هیچ گونه جرم و محکومیت کیفری نداشته باشید.

جهت انجام کارهای تمدید اقامت اسلواکی باید اقداماتی را انجام داده و مدارکی را ارائه دهید. این اقدامات به دو دسته تقسیم می شود. یک دسته مدارک و مستندات مربوط به شرکت ثبت شده در اسلواکی است و دیگری مدارک شخصی شما که در روش های مختلف مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی برای تمدید اقامت از افراد دریافت می شود.

مزایای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی برای افراد مهاجر مزایای زیادی دارد، که در ادامه این مزایا را برای شما عنوان می کنیم.

  • با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی می توانید در کلیه کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشید.
  • امکان دریافت اقامت اسلواکی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای خانواده شما نیز وجود دارد.
  • شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آسان تر است.
  • مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هزینه کمتری دارد.
  • امکان مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی بدون سرمایه گذاری وجود دارد.
  • نیازی به استخدام کارمند در شرکت نیست.
  • نیازی به ارائه مدارک تحصیلی و تسلط بالا به زبان انگلیسی نیست.
  • نیازی به ارائه مدارک سابقه کار و فعالیت های اقتصادی نیست.
  • امکان افتتاح حساب بانکی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد.
  • هزینه زندگی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر است.
  • امکان خرید خانه و اتومبیل در کل کشورهای اتحادیه اروپا به صورت نقد و اقساطی وجود دارد.
  • در اسلواکی امکان مالکیت ملک به طور صد در صد برای افراد خارجی وجود دارد.
  • امکان دریافت گواهی نامه رانندگی 15 ساله اروپا با داشتن گواهی نامه رانندگی در ایران وجود دارد.
  • قیمت خانه در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است.
  • با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی کارت اقامت اروپا را دریافت می کنید، که با این داشتن این کارت اخذ ویزای کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و استرالیا راحت تر می شود.
  • با مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی امکان پیشرفت در کسب و کار بسیار بالا است. زیرا رشد اقتصادی اسلواکی خوب بوده و نرخ تورم در این کشور پایین می باشد.
  • واحد پول یورو امکان معاملات تجاری در سطح منطقه را ساده می کند.

مزایای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی
مزایای مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی

معایب مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی

در کنار مزایای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی باید معایب آن را نیز در نظر گرفت، تا بتوان به درستی برای مهاجرت به اسلواکی و ثبت شرکت در اسلواکی تصمیم گرفت.

  • شما باید در مدت اقامت موقت خود یعنی تا 5 سال هر ساله حداقل 3500 یورو مالیات پرداخت کنید. البته ممکن است این قانون برای شرکت های کوچک تغییر کند و به 1800 یورو در سال برسد.
  • به دلیل شلوغی سفارت اسلواکی در ایران وقت تعیین شده برای مصاحبه به حدود یک سال و نیم بعد موکول می شود.
  • افتتاح حساب بانکی در اسلواکی بسیار سخت است و در مواقعی نمی توان حساب بانکی افتتاح کرد.
  • باید حداقل 6 ماه در سال در کشور اسلواکی حضور داشته باشید.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی و بررسی وضعیت اقتصادی اسلواکی

اسلواکی کشوری است که برای بسیاری از سرمایه گذاران جذاب می باشد. این کشور از لحاظ سرمایه گذاری بین المللی دارای رتبه 20 می باشد و شرکت های مهمی مثل سامسونگ در این کشور سرمایه گذاری کرده اند. اسلواکی پیشرفت اقتصادی خوبی داشته و هر ساله از میزان بدهی های آن کم می شود. در اسلواکی صنایعی مثل صنایع خودرو، مهندسی مکانیک، الکترونیک و صنایع شیمیایی رونق بسیاری پیدا کرده اند و برای سرمایه گذاری مناسب می باشند.

صنایع برای سرمایه گذاری در اسلواکی
صنایع برای سرمایه گذاری در اسلواکی

اگر قصد مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را دارید، باید بدانید علاوه بر صنایع سنگین شرکت های خدماتی نیز در اسلواکی شرایط مطلوبی دارند. امروزه حدود 70% افرادی که در اسلواکی مشغول به کار هستند، مشاغل خدماتی را انتخاب کرده اند.

از آن جایی که در اسلواکی هزینه تولید پایین بوده و نیروی متخصص به راحتی پیدا می شود برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت اسلواکی مورد پسند بسیاری از سرمایه گذاران است. به ویژه افرادی که می خواهند محصولات و خدمات خود را در اروپا به فروش برسانند، می توانند با مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند.

اقتصاد اسلواکی در حال رشد بوده و در میان کشورهای اروپایی سومین کشور رو به رشد در منطقه می باشد و اصلاحات اقتصادی زیادی از سال 1998 در اسلواکی انجام شده است.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در اسلواکی و هزینه های زندگی

شاید بتوان گفت اسلواکی ارزان ترین کشور در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. در این کشور یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود 1000 یورو هزینه دارند. البته این مقدار هزینه به جز هزینه اجاره خانه می باشد. خانواده 2 نفره در اسلواکی ماهانه حدود 500 تا 700 یورو هزینه دارند. میانگین درآمد در کشور اسلواکی 1100 یورو می باشد. میانگین حقوق دریافتی در پایتخت اسلواکی براتیسلاوا 1600 یورو بوده و هزینه زندگی خانواده 4 نفره که در براتیسلاوا زندگی می کنند، حدود 1200 یورو به صورت ماهانه می باشد. همان طور که گفتیم هزینه های زندگی در اسلواکی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین می باشد و افرادی که درآمد کمی هم دارند می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

برخی هزینه های روزمره در اسلواکی در جدول زیر برای شما آورده شده است تا با ریز هزینه ها در زمان مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی آشنا شوید.

غذا در رستوران ارزان قیمت5 یوروغذا در رستوران متوسط برای دو نفر30 یورو
بطری 0.33 لیتری آب1.08 یورویک بطری 0.33 لیتری نوشابه1.35 یورو
یک لیتر شیر0.73 یورویک قرص نان سفید0.94 یورو
یک کیلو گرم برنج سفید1.15 یورو12 عدد تخم مرغ1.88 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی7.63 یورویک کیلو گرم فیله مرغ4.91 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو7.98 یورویک کیلو گرم سیب1.45 یورو
یک کیلو گرم موز1.52 یورویک کیلو گرم پرتقال1.59 یورو
یک کیلو گرم گوجه فرنگی2.26 یورویک کیلو گرم سیب زمینی0.79 یورو

برای حمل و نقل در کشور اسلواکی اگر خودروی شخصی داشته باشید باید بدانید هزینه هر لیتر بنزین 1.29 یورو می باشد و در صورتی که بخواهید با تاکسی رفت و آمد کنید، حداقل کرایه تاکسی در اسلواکی 3 یورو می باشد و شما باید برای هر کیلومتری که توسط تاکسی طی می شود 0.99 یورو پرداخت کنید. اگر بخواهید در اسلواکی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید باید برای بلیط یک طرفه 0.8 یورو و ماهانه 25 یورو هزینه در نظر بگیرید.

دریافت تابعیت و پاسپورت اسلواکی

شما با مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در اسلواکی می توانید در صورت پرداخت مالیات و عدم جرایم کیفری بعد از 5 سال اقامت دائم اسلواکی را برای خودتان و خانوادتان دریافت کنید. اگر شرایط لازم برای اخذ تابعیت اسلواکی را داشته باشید می توانید بعد از 3 سال پاسپورت کشور اسلواکی را دریافت کنید. برای اخذ تابعیت اسلواکی باید بر زبان اسلواک تسلط داشته و اطلاعات کافی در مورد کشور اسلواکی داشته باشید. همچنین لازم است در طول 8 سالی که در اسلواکی اقامت داشته اید، 30 میلیون یورو سود به دست آورده باشید.

شما با دریافت پاسپورت اسلواکی می توانید به 169 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. پاسپورت اسلواکی در جهان از لحاظ ارزش دارای رتبه پنجم است و با پاسپورت کشورهایی مثل انگلستان، کانادا، مجارستان و لهستان هم رده است.

دریافت تابعیت و پاسپورت اسلواکی
دریافت تابعیت و پاسپورت اسلواکی

طبق قوانین اسلواکی اگر کودکی در خاک اسلواکی به دنیا بیاید که پدر یا مادر و یا هر دو والدین تابعیت اسلاکی را داشته باشند کودک نیز تابعیت و پاسپورت اسلواکی را دریافت می کند. همچنین اگر کودکی در خاک اسلواکی به دنیا بیاید که پدر و مادر او اقامت دائم اسلواکی را داشته باشند، در صورتی که کودک تابعیت والدین را کسب نکند می تواند تابعیت و پاسپورت اسلواکی را دریافت کند.

سخن پایانی ثبت شرکت در اسلواکی

قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی در مورد وضعیت اقتصادی این کشور تحقیق کنید و روش های مختلف مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی را بررسی کنید. برای انجام کارهای ثبت شرکت در اسلواکی از وکیل مهاجرت به اسلواکی مشاوره گرفته تا در طول این پروسه با مشکلی مواجه نشوید.
همان طور که در این مطلب اشاره کردیم باید برای پرداخت مالیات در اسلواکی طبق قوانین عمل کرده و برای دریافت اقامت دائم و تابعیت اسلواکی نشان دهید تمام پرداخت های مالیاتی شما شامل مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده به درستی انجام شده است.
جهت اخذ شرایط ثبت شرکت در اسلواکی می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. همچنین می توانید در قسمت دیدگاه ها که پایین همین مطلب قرار دارد، سوالات خود را عنوان کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول ثبت شرکت در اسلواکی

✳️ مدت زمان پروسه ثبت شرکت در اسلواکی چقدر است؟

مدت زمان حدودی از 4 تا 6 ماه ممکن است طول بکشد. اما اگر از طریق سفارت اسلواکی در ایران اقدام کنید، حدود 13 تا 15 ماه این فرآیند طول می کشد.

✳️ چه صنایعی برای مهاجرت اقامت اسلواکی مناسب است؟

در اسلواکی صنایعی مثل صنایع خودرو، مهندسی مکانیک، الکترونیک و صنایع شیمیایی رونق بسیاری پیدا کرده اند و برای سرمایه گذاری مناسب می باشند.

5/5 - (4 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Mohammad

سلام وقتتون بخیر من دیپلمه هستم. میخواستم بدونم میتونم از طریق کار به اسلواکی مهاجرت کنم؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر، برای مهاجرت کاری بایستی تخصص و سابقه ی کاری نشان دهید،پیشنهاد بنده برای شما این است که ابتدا برای تحصیل اقدام کنید و سپس بعد از تحصیل مشغول به کار شوید.

محمدی

سلام وقتتون بخیر شما چه شیوه دیگری به غیر از ثبت شرکت برای اقامت اسلواکی پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ،در حال حاضر پروسه ی تحصیل و سرمایه گذاری (ثبت شرکت) گزینه های مناسبی برای اقدام هستند.جهت بررسی شرایطتان و انتخاب مناسب ترین گزینه برای شما با شماره ی 02172207 تماس داشته باشید.

نیلوفر

برای ثبت شرکت اسلواکی چه مدارکی مورد نیازه؟

آتیه آفرینان

با سلام. مدارک ثبت شرکت اسلواکی در مقاله ذکر شده است.

مصطفی

سلام وقتتون بخیر به غیر از اقامت ثبت شرکت اسلواکی چه شیوه دیگری را برای اقامت اسلواکی پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام. شرایطتون باید بررسی شود. از طریق کار و تحصیل هم میتوانید اقدام کنید.

ستايش

سلام روزتون بخير. ممنون از سايت و اطلاعات كامل و مفيدتون

آتیه آفرینان

سپاسگزارم از دیدگاهتون.

امینی

باسلام وعرض ادب ایا موسسه شما فعالیت ثبت شرکت برای کشوراسلواکی انجام وی دهد؟واینکه هزینه صفرتا صدثبت شرکت وهزینه موسسه شما به تفکیک چقدره البته از طریق کشورترکیه . لطفا از طریق شماره موبایل 09166301356اعلام بفرمائید.ممنون

آتیه آفرینان

سلام. بله ما در این زمینه فعالیت داریم. همکارانم با شما تماس میگیرند و اطلاعات کافی رو بهتون میدن.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button