کشور کره جنوبی مقصد مناسبی برای افرادی می باشد که می خواهند در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند . سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی یکی از رایج  ترین روش های مهاجرت به کره جنوبی می باشد که اصولا متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف آسیا برای ثبت شرکت در کره جنوبی اقدام می کنند . برای آنکه بتوان ثبت شرکت در کره جنوبی را انجام داد باید دانست که ثبت شرکت در کره جنوبی نسبت به سایر کشورهای آسیایی شرایط پیچیده تری را دارد و به همین خاطر بهتر آن است که قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی در خصوص شرایط ثبت شرکت در کره جنوبی به دست آورد تا در آن به مشکل خاصی برنخورد .

بر اساس قوانینی که در چند سال اخیر در کشور کره جنوبی برای سرمایه گذاران خارجی  وضع شد شرایط مناسبی و امکانات ویژه ای برای افرادی که می خواهند سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کره جنوبی را انجام دهند فراهم آمده است که از جمله امکانات و شرایط ویژه می توان به معافیت های مالیاتی و کمک های مالی نیز اشاره کرد که این امکانات جهت جذب سرمایه های خارجی و ایجاد کسب و کار در کره جنوبی نیز می باشد . قبل از اینکه فرد بخواهد برای ثبت شرکت در کره جنوبی اقدام کند ابتدا باید نهاد های شرکتی این کشور را بشناسد تا با توجه به شرایط کار و تجارت خود یکی از آنها را به عنوان ساختار شرکت خود انتخاب کند که در این قسمت به انواع ثبت شرکت در کره جنوبی خواهیم پرداخت .

انواع ثبت شرکت در کره جنوبی

انواع ثبت شرکت در کره جنوبی عبارتند از :

  • ثبت شرکت در کره جنوبی با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در کره جنوبی به صورت سهامی
  • ثبت شرکت در کره جنوبی به صورت مشارکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت در کره جنوبی از طریق دفتر نمایندگی
  • ثبت شرکت در کره جنوبی به روش مشارکت عمومی
  • ثبت شرکت در کره جنوبی از طریق تاسیس شعبه

از میان انواع ثبت شرکت ذکر شده ، دو نوع آخر ثبت شرکت درکره جنوبی (یعنی از طریق تاسیس شعبه و شرکت با مسئولیت محدود) جز رایج ترین نوع ساختار شرکتی در کره جنوبی محسوب می شود که اکثر سرمایه گذاران خارجی از این نهادها استفاده می کنند .

ثبت شرکت در کره جنوبی از طریق تاسیس شعبه به این صورت است که فردی که در کشور دیگر و یا کشور خود زمانی که فعالیت تجاری داشته باشد و تمایل به رونق فعالیت تجاری خود در کشور کره جنوبی نیز باشد می تواند با تاسیس شعبه ای از شرکت اصلی و یا شرکت مادر در کره جنوبی این فعالیت تجاری را در آن کشور نیز رونق بخشد ولی طبق قوانین شرکت شعبه هیچ گونه مسئولیتی بابت خرید و فروش خدمات نخواهد داشت و در تمام این موارد تمام اختیارات بر عهده شرکت مادر و یا همان شرکت اصلی نیز می باشد .

در ساختار شرکت با مسئولیت محدود که مناسب برای شرکت های کوچک و کسب و کارهای کوچک است و تعداد سهامداران حداقل 2 نفر نیز می باشد . در این نوع ساختار باید تیم مدیریتی نیز مشخص شود و هر سهامدار با توجه به میزان سرمایه ای که وارد شرکت می کند دارای تعهدات نیز می باشد .

ثبت شرکت در کره جنوبی – مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی

از جمله مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بهره مندی از معافیت های مالیاتی در برخی مناطق آزاد کشور کره جنوبی
  • انجام واردات و صادرات در بازار تجارت جهانی
  • انجام مراحل ثبت شرکت در کشور کره جنوبی به صورت غیر حضوری
  • انجام فرآیند ثبت شرکت در کره جنوبی با مسئولیت محدود در مدت 2 ماه
  • امکان بازگشت دادن سود، سرمایه و حساب ارزی خارجی
  • دارا بودن کشور کره جنوبی از مناطق آزاد اقتصادی
  • پس از گذشت 5 سال می توان از طریق ثبت شرکت درکره جنوبی اقامت دائم این کشور به دست آورد .
  • فرد می توان با ثبت شرکت درکره جنوبی از نیروی کار تحصیل کرده و ماهر برخوردار کرد .
 مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی
مزایای ثبت شرکت در کره جنوبی

معایب ثبت شرکت در کره جنوبی

معایب ثبت شرکت در کره جنوبی عبارتند از :

  1. قبل از انجام روند ثبت شرکت در کره جنوبی می بایست محلی برای شرکت اجاره شود. اجاره شرکت در کره جنوبی بسیار گران می باشد و به طوری که اجاره یک دفتر برای شرکت حداقل ماهیانه 60 دلار برای هر متر مربع است.
  2. هزینه ها و دستمزدها در کره جنوبی بسیار بالا است ، به طوری که حقوق یک کارگر ماهر به طور متوسط ماهیانه 3700 دلار آمریکا می باشد .
  3. اجاره فضای صنعتی در مناطق کلیدی کسب و کار کره جنوبی بسیار گران می باشد و متوسط اجاری یک فضای صنعتی در مناطق کسب و کار کره جنوبی ماهیانه برای هر متر مربع 55 دلار است.
  4. تنها 10 درصد از افراد در کره جنوبی به زبان انگلیسی مسلط هستند و این یک مانع برای کسب و کار سرمایه گذاران خارجی خواهد بود. زبان رسمی و محلی کره جنوبی زبان کره ای است . در نتیجه تمامی اسناد برای ثبت شرکت می بایست به زبان کره ای ترجمه شود .
  5. دولت کشور کره جنوبی سرمایه گذاری خارجی را در برخی از بخش های خاصی مانند تولید برق، صنایع کشاورزی خاص، رادیو و تلوزیون ممنوع کرده است و شرکت ثبت شده در کره جنوبی در مناقصه دولتی فقط مخصوص به اتباع کره جنوبی و شرکت های تبعه کره جنوبی خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت در کره جنوبی

برای ثبت شرکت در کره جنوبی متقاضیان باید مراحل زیر را طی کرد :

  1. در مرحله اول باید یک طرح توجیهی اقتصادی آماده و تنظیم کرد و در این طرح باید فعالیت تجاری خود را معرفی کرد . اهداف شرکت را در آن مطرح و برنامه آینده را در آن ذکر کرد . لازم به ذکر است که در طرح توجیهی باید انتظاراتی که از فعالیت تجاری و ثبت شرکت درکره جنوبی می رود ، بیان کرد و به گونه ای که دولت کره جنوبی قانع شود که این فعالیت تجاری برای دولت سود آور خواهد بود .
  2. در مرحله بعدی باید تمام گذرنامه های افراد به همراه آدرس دقیق محل زندگی آنها که توسط دفتر اسناد رسمی به ثبت رسیده است ، ترجمه کرد و به تایید کنسولگری کره جنوبی رسید .
  3. سپس باید یک دفتر در کشور کره جنوبی اجاره و یا خریداری کرد ، مکانی که در آن باید فعالیت تجاری آغاز شود . بعد از آن باید نام شرکت را انتخاب کرد و فقط باید دقت کرد که این نام به هیچ عنوان نباید تکراری باشد و از شرکت دیگر تقلید نکرده باشد .
  4. بعد از انتخاب نام مناسب باید اساسنامه شرکت را تنظیم و ارائه داد که در این اساسنامه باید تعداد سهامداران و میزان سهام آنها و همچنین آدرس شرکت و شماره تلفن و فکس ذکر شود .

زمانی که تمام مراحل بالا را انجام شد باید در اداره مالیات کره جنوبی ثبت نام کرد و کد شناسایی از آن دریافت کرد زیرا این کد شناسایی مجوز کسب و کار را برای فرد به همراه خواهد داشت . بعد از دریافت کد شناسایی از اداره مالیات کره جنوبی فرد باید برای افتتاح حساب در یکی از بانک های این کشور به نام خود و یا حساب شرکتی افتتاح کند .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • گواهی شرکت ثبت شده در کره جنوبی
  • پاسپورت و یا همان گذرنامه متقاضی که معتبر بوده باشد
  • کد شناسایی مالیاتی
  • اجاره نامه دفتری که قرار است در آن فعالیت تجاری را آغاز کرد
  • تمکن مالی جهت ثبت شرکت در کره جنوبی

پس از تهیه مدارک فوق ، فرد باید از سفارت یک وقت بگیرد و در تاریخ مشخص شده با مدارک تکمیل شده به آنجا برود و درخواست ویزا دهد . پس از بررسی مدارک و تایید نهایی آن برای فرد یک ویزای موقت صادر می شود که این ویزا به منزله ویزای دائم کره جنوبی نیست و تنها به فرد اجازه اقامت ۶ ماهه در کره جنوبی را داده می شود ولی می توان این ۶ ماه را براساس گزارش مثبت از عملکرد شرکت تمدید کرد  .پس از گذشت ۵ سال از اقامت درکره جنوبی و پرداخت به موقع مالیات های وضع شده , می توان برای اقامت دائم خود و همراهان اقدام کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
Call Now Button