مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید برای ثبت شرکت در نروژ اقدام کنید، احتمالا سوالاتی مشابه این سوالات برای شما ایجاد می شود. آیا می توان با ثبت شرکت در نروژ اقامت این کشور را به دست آورد؟ با چه مقدار سرمایه می توان برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ اقدام کرد؟ برای ثبت شرکت در نروژ چه مدارکی مورد نیاز است؟ شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ چیست؟ برای ثبت شرکت در نروژ باید چه مراحلی را طی کرد؟

امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برای شما مفید باشد. در صورتی که پاسخ سوالات خود را در این مقاله پیدا نکردید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته تا از طریق مشاوره رایگان تلفنی شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ برای شما توضیح داده شود. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت نروژ 🔊 

ثبت شرکت در نروژ و شرایط عمومی آن

نروژ کشوری در شمال اسکاندیناوی است. جمعیت نروژ بیش از 5 میلیون نفر است. پرجمعیت ترین شهر نروژ شهر اسلو می باشد. این شهر پایتخت نروژ است و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. از شهرهای مهم دیگر نروژ می توان به برگن، تروندهیم، تروما و استاوانگر اشاره کرد. همسایه های نروژ کشورهای روسیه، سوئد و فنلاند هستند.
نروژ کشوری با سطح بالای استانداردهای زندگی است. بیشتر مردم نروژ از رفاه بالای زندگی برخوردار هستند. این کشور در همسایگی سوئد قرار دارد و همین همسایگی باعث تاثیر مثبت سوئد بر نروژ شده است. سطح فرهنگ و تحصیلات در نروژ بالا است و بیش از 30 % افراد تحصیلات تکمیلی را طی کرده اند. زبان رسمی این کشور زبان نروژی است و بیش از 90 در صد مردم به این زبان صحبت می کنند. حدود 86% از مردم نروژ مسیحی بوده و تنها 1 در صد مسلمان هستند.

واحد پول کشور نروژ کرون می باشد. در کشور نروژ شرایط اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد. بیشتر اقتصاد نروژ به منابع طبیعی وابسته است. نروژ در صادرات نفت و گاز و صنایع پتروشیمی جایگاه خوبی دارد. این کشور با توجه به جمعیت کم بزرگترین صادر کننده نفت و گاز طبیعی خارج از خاورمیانه است. علاوه بر صادرات نفت نروژ در صادرات گوشت گاو و محصولات دامی نیز جایگاه خوبی دارد. این کشور از لحاظ آزادی های سرمایه گذاری برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ بسیار مناسب بوده و با وجود اقتصاد قوی شانس سوددهی شرکت بالا می رود. نروژ در بخش خدمات و صادرات تجهیزات و ماشین آلات نیز موفق عمل کرده است.
همچنین سیستم بهداشت و درمان نروژ و آموزش های دانشگاهی در سطح خوبی بوده و برای مهاجرت و زندگی انتخاب بسیار مناسبی می تواند باشد.

ثبت شرکت در نروژ و شرایط عمومی آن
ثبت شرکت در نروژ و شرایط عمومی آن

شرایط مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ ابتدا باید برای مصاحبه با سفارت نروژ درخواست داده تا وقت برای شما تعیین شود. برای دریافت ویزا باید مدارکی مانند پاسپورت معتبرو مدارک شناسایی را ارائه دهید.
همچنین لازم است مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه به سفارت تحویل داده شود.

در صورتی که شما دارای سن قانونی باشید و حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در نروژ و تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده داشته باشید، می توانید برای ثبت شرکت در نروژ اقدام کنید. مسئله مهم دیگری که در این روند تاثیرگذار است، ارائه طرح تجاری می باشد.
این موضوع بسیار مهم بوده و بسیاری از افراد به دلیل ضعیف بودن بیزینس پلن نمی توانند شرایط لازم برای مهاجرت را کسب کنند. بهتر است برای نوشتن طرح تجاری از افراد متخصص مشاوره بگیرید و طرح تجاری قوی و نوآوری را ارائه دهید.

نکاتی درباره ویزای ثبت شرکت در نروژ

کشور نروژ ، یکی از کشورهایی می باشد که از لحاظ سطح کیفیت زندگی در شرایط ایده آلی قرار دارد . این کشور سومین کشور بزرگ جهان از لحاظ صادرات می باشد که با توجه به سرمایه گذاری هایی که در زمینه صنعت و اقتصاد انجام می دهد ، کشوری ثروتمند با درآمد سالانه بالا محسوب می شود.

از آنجا که کشور نروژ از لحاظ سیاسی و امنیتی نیز در سطح خوبی و از لحاظ سرمایه گذاری در شرایط مطمئنی قرار دارد . بسیاری از افراد که علاقه مند به اقامت در نروژ هستند راه های مختلفی را امتحان می کنند . یکی از راه های اقامت در نروژ ، ثبت شرکت در نروژ است.

انجام فعالیت تجاری در کشور نروژ می تواند آغاز یک تجارت سودآور و مطمئن باشد . موسسه آتیه آفرینان ایرانیان با فراهم کردن این مقاله اطلاعات لازم راجع به ثبت شرکت در نروژ را در اختیار شما قرار می دهد و افراد می توانند جهت دریافت هر گونه اطلاعات در این زمینه حتی تحصیل در نروژ به مشاوران موسسه مراجعه کرده و تمام امور مهاجرتی خود را به این موسسه بسپارند.

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

هزینه مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ به طور دقیق قابل محاسبه نیست. اما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ( که متداول ترین نوع ثبت شرکت در نروژ می باشد.) باید حداقل 100 هزار کرون سرمایه داشت. علاوه بر سرمایه ای که برای سپرده گذاری در حساب بانکی شرکت باید در نظر گرفت، هزینه هایی برای ثبت شرکت و انجام مراحل آن وجود دارد. به عنوان مثال مدارک و بیزینس پلن شرکت باید به زبان نروژی و انگلیسی ترجمه شود.

این ترجمه یک موضوع تخصصی بوده و هزینه ای برای شما در بر دارد. از آن جایی که مهاجرت اقامت ثبت شرکت نروژ یک مسئله تخصصی می باشد، مشاوره با وکیل مهاجرت و وکیل ثبت شرکت در نروژ باید در لیست کارها قرار بگیرد. هزینه استخدام حسابدار شرکت نیز مسئله دیگری است، که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

هزینه ثبت شرکت در نروژ در سال 2022

احتمالا یکی از سوالاتی که برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ از خود می پرسید، این است که اگر شهروند نروژ نباشم، می توانم برای ثبت شرکت در نروژ اقدام کنم؟ برای ثبت شرکت در نروژ نیازی نیست حتما شهروند یا مقیم نروژ باشید. شما تنها باید قوانین و مقررات شرکت های نروژی را رعایت کنید. همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت باید پاسپورت معتبر داشته باشند. برای ثبت شرکت نیاز به یک آدرس به عنوان آدرس شرکت دارید.

برای انجام پروسه ثبت شرکت می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت ثبت شرکت اقدام کنید. مدارکی که قرار است ارائه دهید، باید به زبان نروژی ترجمه کنید. با انجام مراحل ثبت شرکت در نروژ می توانید فعالیت خود را شروع کنید و هزینه ها و درآمد خود را ثبت کنید.

مهاجرت اقامت ثبت شرکت نروژ | قوانین هزینه مهاجرت اقامت از طریق ثبت شرکت در نروژ | شرایط مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نروژ
هزینه ثبت شرکت در نروژ

با توجه به داده های به دست آمده از سایت ثبت شرکت های تجاری در نروژ تعداد شرکت های تجاری در سال 2020 به شرح زیر است:

  • 363.6 هزار شرکت سهامی
  • 15.6 هزار شرکت معروف به مشارکت عمومی
  • 1.7 هزار شرکت با مسئولیت محدود
  • 270 مشارکت محدود
  • 218 شرکت سهامی عام
  • 446 هزار نفر اشخاص حقیقی کارآفرین (انحصاری)

به عنوان یک قاعده کلی مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ بین 5 تا 7 هفته طول می کشد. کارهای مربوط به افتتاح حساب شرکت حدود 4 هفته زمان می برد.

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ دارای قوانینی است. برای ثبت شرکت باید با قوانین نروژ آشنایی کامل داشته باشید. در این زمینه بهتر است با وکیل مهاجرت و یا افراد متخصص مشورت کنید. در صورتی که گردش مالی سالانه شرکت بیشتر از 50 هزار کرون باشد، باید در اداره ثبت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرد و این مالیات پرداخت شود. همچنین لازم است مشخصات کارمندان به طور کامل ثبت شود. فرقی ندارد کارمندان در نروژ استخدام شده و یا به این کشور اعزام شده باشند. باید گزارش حقوق کارمندان ثبت شود.

همچنین اکثر شرکت ها موظف هستند، سالانه حساب های شرکت را ثبت کنند و در دسترس عموم قرار دهند. شما با ثبت شرکت در نروژ و انجام مراحل مهاجرت اقامت ثبت شرکت نروژ شرکت خود را در سایت ثبت شرکت های تجاری ثبت می کنید. در این سایت اطلاعات زیر در مورد شرکت ها وجود دارد، که بسیاری از افراد با توجه به این اطلاعات برای همکاری و عقد قرارداد با شرکت ها تصمیم می گیرند.

  • شماره شرکت (شماره شناسایی 9 رقمی در نروژ)
  • نام شرکت
  • شماره ثبت کشور مبدا (در صورت وجود شرکت مادر در کشوری دیگر)
  • وضعیت تجاری شرکت (فعال یا غیر فعال)
  • نوع فرم قانونی و کد آن
  • نحوه نمایندگی شرکت
  • کد بخش نهادی
  • شرح دامنه تجارت
  • شماره های SIC (نوع اصلی ، ثانویه و ثالث فعالیت تجاری)
  • تعداد کارکنان
  • تاریخ ادغام و تاریخ شروع به کار شرکت
  • تاریخ مالکیت
  • تاریخ انحلال
  • تأیید و اثبات وجود نهاد اقتصادی در لیست پرداخت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده
  • اطلاعات مربوط به ورشکستگی و تسویه (اجباری یا اختیاری)
  • آدرس اصلی و آدرس پستی
  • وب سایت شرکت
  • آخرین سال ارائه حساب های مالی
  • اهداف قانونی شرکت
  • اطلاعات رئیس و اعضای هیئت مدیره (نام ، نام خانوادگی ، نقش)
  • اطلاعات مربوط به شرکت های مرتبط با نهاد اقتصادی (نوع ارتباط تجاری، نام شرکت، آدرس)

کارفرمایان به عنوان بخشی از طرح بیمه ملی نروژ موظف هستند، بیمه کارمندان را پرداخت کنند. این بیمه حدود 14% از حقوق کارمندان را شامل می شود. همچنین کارفرمایان باید در شرایط زیر برنامه بازنشستگی کارمندان را اجرایی کنند.

  • این شرکت حداقل دو کارمند دارد که حقوق و زمان کار هر دوی آن ها معادل حداقل 75٪ از کار تمام وقت است.
  • این شرکت حداقل یک کارمند بدون سهام مالکیت در مشاغل دارد. حقوق و زمان کار وی باید حداقل معادل 75٪ از کار تمام وقت باشد.
  • این شرکت تعدادی کارمند دارد که حقوق و زمان کار آن ها معادل حداقل 20٪ از کار تمام وقت است.

قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ
قوانین مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

مالیات مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ باید نرخ مالیات در نروژ را بررسی کنید. با بررسی مالیات در کشورهای مختلف می توان برای ثبت شرکت بهتر تصمیم گرفت. در نروژ شرکت ها موظف هستند، سالانه 23% از سود خود را به عنوان مالیات بر درآمد پرداخت کنند. البته برخی شرکت های بزرگ و مشاغل خاص باید مالیات خود را با نرخ 25% پرداخت کنند.
مالیات بر ارزش افزوده برای کالاها و خدمات در نروژ 25% می باشد. در نروژ برای کالاهایی مثل مواد غذایی و نوشیدنی مالیات بر ارزش افزوده به میزان 15% تعیین شده است. برای برخی کالاها و خدمات مثل خدمات پزشکی مالیات بر ارزش افزوده تعیین نشده است.

نرخ مالیات شرکت در نروژ
نرخ مالیات شرکت در نروژ

علاوه بر این مالیات ها برای موارد زیر نیز در نروژ مالیات پرداخت می شود.

  • تأمین اجتماعی – مالیاتی که بر حقوق کارمندان شرکت تحمیل می شود و بسته به منطقه ای که شرکت در آن جا فعالیت می کند ، می تواند بین 0 تا 14.1 درصد متغیر باشد.
  • مالیات بر دارایی (املاک و مستغلات) – صاحبان املاک و مستغلات در نروژ موظف به پرداخت مالیات بر دارایی می باشند، که در حدود 0.2٪  تا 0.7٪ است. لازم با ذکر است که در برخی مناطق نروژی این مالیات وجود ندارد.
  • مالیات بر سود سهام
  • شرکت ها همچنین موظف به پرداخت مالیات سود سرمایه ، حق تمبر ، مالیات بر درآمد نفت و تناژ هستند.

مراحل ثبت شرکت در نروژ

در ابتدا فرد باید در کشور نروژ یک پرونده تشکیل دهد و تاییدیه لازم را از دولت دریافت نماید و پس از دریافت تاییدیه باید از سفارت وقت دریافت ویزای مربوط را بگیرد. این ویزا که برای فرد و افراد خانواده وی به مدت 1 سال صادر می شود ویزای D نام دارد و هر سال با پرداخت مالیات مشخص و ارائه گزارش می توان ثبت شرکت خود را تمدید کرد و پس از 3 سال به اقامت برسد.

میزان مالیات در کشور نروژ برای شرکت ها از میزان مالیات دریافتی از افراد کمتر و در حدود 28 درصد می باشد. کشور نروژ از نظر دریافت مالیات در سطح پایینی قرار دارد و به همین دلیل شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.
دولت نروژ شرایط یکسانی را برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی و داخلی فراهم می کند و میزان سود و سهام هر شرکت می تواند آزادانه به کشور مبدا بازگردانده شود.

برای انجام کارهای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ لازم است مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم طی شود.

مراحل ثبت شرکت در نروژ
مراحل ثبت شرکت در نروژ

سپرده گذاری سرمایه اولیه در بانک

شرکای شرکت موظف هستند، حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت (حداقل 30 هزار کرون) را در حساب بانکی شرکت واریز کنند. این کار از طریق بستر الکترونیکی و به صورت آنلاین انجام می شود. بعد از واریز مبلغ مورد نظر حساب شرکت مسدود شده و زمانی که کارهای ثبت شرکت انجام شد، حساب باز می شود.

ثبت شرکت و ثبت نام برای پرداخت مالیات

ثبت شرکت و ارائه مدارک به طور آنلاین انجام می شود. سیستم بایگانی امکان امضای الکترونیکی فرم ثبت نام و بارگذاری تمام پیوست ها (کپی نسخه های امضا شده حسابرسی، تفاهم نامه و سایر مدارک) را به طور آنلاین فراهم می کند. اگر بخواهید می توانید این مراحل را به صورت فیزیکی انجام دهید. در صورتی که گردش مالی سالانه شرکت بیش از 50 هزار کرون باشد، باید ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده انجام شود. در صورتی که ثبت نام به اتمام نرسد، مالیات بر ارزش افزوده برای کالاها و خدمات شرکت اعمال نمی شود. افراد می توانند همزمان با ثبت درخواست شرکت برای ثبت مالیات بر ارزش افزوده نیز اقدام کنند.

ثبت نام برای بیمه کارکنان شرکت

هر کارفرمایی در نروژ موظف است، برای کارکنان شرکت بیمه آسیب دیدگی تهیه کند. این بیمه برای تامین هزینه های آسیب دیدگی در زمان کار مورد نیاز است. این نوع بیمه همچنین در زمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لازم است برنامه بازنشستگی شغلی برای کارمندان ترتیب داده شود.

ثبت شرکت در نروژ و طرح تجاری (بیزینس پلن)

ثبت شرکت در نروژ نیاز به ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری دارد. این بیزینس پلن باید دولت نروژ را متقاعد کند، که شما می توانید با ثبت شرکت در این کشور برای خودتان و کشور نروژ سوددهی ایجاد کنید.
بیزینس پلن شما باید خلاقیت داشته و برای اقتصاد نروژ مفید باشد. لازم است در طرح تجاری در مورد خودتان توضیحاتی ارائه دهید. از سوابق کاری و موفقیت های تجاری خود بنویسید.

همچنین اگر مدارک تحصیلی مربوط به حوزه فعالیتتان دارید، آن را قید کنید. در طرح تجاری لازم است، میزان هزینه ها و درآمدهای شرکت پیشبینی شود و  برنامه دقیقی برای انجام مراحل مختلف پروژه ارائه شود. شما باید به طور مختصر در مورد فعالیت شرکت و نحوه سوددهی آن توضیح دهید. همچنین یادآور شوید، که با استخدام شهروندان نروژ به اشتغال زایی در این کشور کمک می کنید.

برای نوشتن بیزینس پلن بهتر است، از افراد متخصص کمک بگیرید، تا طرح تجاری به شکل کاملا حرفه ای نوشته و ارائه شود. در پایان باید بیزینس پلن به زبان نروژی و انگلیسی ترجمه شده، تا مورد قبول واقع شود.

ثبت شرکت در نروژ و طرح تجاری (بیزینس پلن)
ثبت شرکت در نروژ و طرح تجاری (بیزینس پلن)

مدارک مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در نروژ به شرح زیر می باشد:

  • تعیین نام مشخص برای شرکت در نروژ
  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت در نروژ
  • ارائه طرح توجیهی از فعالیت شرکت در نروژ
  • انتقال سرمایه مورد نیاز به حساب و معرفی مدیران
  • گذرنامه و کلیه مدارک شناسایی
  • تهیه و تدوین اساسنامه جهت ثبت شرکت در نروژ
  • پرداخت هزینه های مربوط به ثبت شرکت در کشور نروژ

فرد متقاضی برای ثبت شرکت در نروژ می تواند شخصا اقدام کرده و یا از طریق یک وکیل رسمی کارهای خود را پیگیری کند . هزینه ثبت شرکت متناسب با دولتی و یا خصوصی بودن آن متفاوت می باشد. هزینه ایجاد طرح اقتصادی و وکیل از جمله هزینه های اصلی می باشد که باید در نظر گرفته شود .

انواع ثبت شرکت در نروژ

برای ثبت شرکت در نروژ لازم است در ابتدا نوع شرکت خود را تعیین کنید. شما باید با توجه به بزرگی شرکت و نوع فعالیت تجاری از میان انواع مختلف شرکت مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع ثبت شرکت در نروژ عبارتند از :

انواع روش های ثبت شرکت در نروژ
انواع روش های ثبت شرکت در نروژ

  • ثبت شرکت خصوصی در نروژ با مسئولیت محدود (AS)

 برای ثبت این نوع شرکت ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و نیاز به سرمایه ای بیش از 100 هزار کرون نروژ  دارد . این شرکت بهترین نوع سرمایه گذاری برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد.
امکان داشتن یک و یا تعداد بیشتر سرمایه گذار وجود دارد و باید نیمی از سرمایه گذاران مقیم کشور نروژ باشند. در شرکت با مسئولیت محدود اعضای شرکت به اندازه سهام خود در تعهدات و بدهی های شرکت مسئول هستند. در این نوع شرکت نمی توان سهام را به مردم عرضه و یا به طور آزادانه منتقل کرد.

  • ثبت شرکت سهامی عام در نروژ (ASA)

شرکت سهامی عام در واقع نوعی شرکت محدود است و مسئولیت اعضای شرکت به میزان سهم آن ها در شرکت بستگی دارد. این نوع سرمایه گذاری مناسب شرکت های بزرگ است و جنبه خصوصی ندارد.
در ثبت شرکت محدود عمومی 2 نفر و یا بیشتر می توانند به عنوان سهامدار معرفی شوند. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس این شرکت به صورت مشارکتی است و داشتن هیئت سرپرستی نیز الزامی می باشد. شرکت های سهامی عام می توانند سهام خود را برای خرید به مردم عرضه کنند و وارد بورس شوند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام یک میلیون کرون نروژ می باشد.

  • ثبت شرکت مشارکت عمومی در نروژ (ANS)

 این نوع شرکت احتیاج به چند نفر سهامدار دارد و با یک یا 2 نفر نمی توان این نوع شرکت را به ثبت رساند . مشارکت در نروژ طبق قانون مشارکت نروژ و قرارداد همکاری تنظیم می شود.
تمام شرکای عمومی شرکت شرکای فعال بوده و در قبال تعهدات و بدهی های شرکت مسئول هستند. مشارکت عمومی در نروژ برای شروع کار به حداقل سرمایه نیازی ندارد.

  • ثبت دفتر شعبه شرکت در نروژ (NUF)

شرکت های خارجی می توانند برای گسترش فعالیت خود شعبه ای از شرکت را در نروژ افتتاح کنند. شعبه شرکت می تواند نام تجاری مستقلی داشته و یا از نام تجاری شرکت مادر استفاده کند.
دفتر شعبه به شرکت مادر وابسته بوده و تمام تصمیمات را شرکت اصلی می گیرد. در همان ابتدای ثبت شرکت نیز باید تصمیم کتبی شرکت خارجی برای ثبت دفتر شعبه ارائه شود.

برای راه اندازی کارهایی از قبیل فروشگاه، نمایشگاه یا رستوران احتیاجی به ثبت شرکت نیست و تنها با دریافت مجوز از دولت نروژ می توان اقدام کرد. شرکت های خارجی که در سایر کشورها فعالیت دارند می توانند یکی از شعب خود را در این کشور به ثبت رسانده و به فعالیت بپردازند.

  • مشارکت محدود در نروژ (KS)

مشارکت محدود در نروژ توسط دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی ایجاد می شود. این افراد می توانند مقیم نروژ و یا افراد خارجی باشند. حداقل سرمایه برای شرکت های تضامنی تعریف نشده است.
2 نوع شریک در این نوع شرکت وجود دارند. شرکای عمومی و شرکای محدود. شرکای عمومی به میزان دارایی شخصی مسئولیت کامل داشته و حق مدیریت شرکت و رسیدگی به ضررهای آن را دارند. شرکای محدود فقط به مشارکت در سرمایه گذاری می پردازند و هیچ گونه مداخله ای در مدیریت شرکت و تصمیم گیری ها ندارند.

  • مالکیت انفرادی در نروژ (ENK)

این نوع شرکت تنها توسط یک فرد و به صورت کاملا انحصاری ثبت می شود. موسس شرکت مسئول تمام بدهی ها و تعهدات شرکت است. همچنین سود سرمایه گذاری نیز تنها برای شخص موسس می باشد.

نحوه سرمایه گذاری در نروژ به عنوان یک تاجر خارجی 

تجار خارجی که قصد تاسیس شرکت در نروژ یا سرمایه گذاری در مشاغل محلی را دارند، می توانند ویزای تجاری دریافت کنند . این ویزا تنها در صورت دارا بودن برخی از شرایط قانونی قابل دستیابی است.
یکی از این موارد اثبات وجود حداقل سرمایه برای ثبت شرکت توسط تاجر خارجی در این کشور است. کمترین میزان سرمایه 100000 یورو تعیین شده است (این مقدار حداقل میزان سرمایه است.
شما باید هزینه های جانبی را نیز در نظر بگیرید) لازم است بدانید که صدور ویزا به سرمایه گذاری در چندین بخش اقتصادی مانند حمل و نقل ، نفت و گاز ، مراکز داده IT ، صنعت غذاهای دریایی یا بخش انرژی سبز محدود می شود.

این سند به خارجی ها اجازه می دهد در نروژ زندگی کنند و برای اقامت دائم اقدام کنند. تنها در صورتی که شخص حداقل 3 سال در نروژ زندگی کند ، می تواند توسط مقامات محلی اقامت دائم نروژ را به دست آورد. بازرگانان خارجی می توانند پس از 7 سال زندگی مستمر در نروژ درخواست تابعیت نروژ را بدهند.

نحوه سرمایه گذاری در نروژ به عنوان یک تاجر خارجی 
نحوه سرمایه گذاری در نروژ به عنوان یک تاجر خارجی 

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در نروژ

قبل از مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ خوب است وضعیت اقتصادی این کشور و شاخص های اقتصادی تاثیرگذار را بررسی کنید. از آن جایی که با ثبت شرکت در نروژ دارایی خود را در این کشور سرمایه گذاری می کنید، باید بدانید احتمال سوددهی شرکت چقدر است و با شرایط موجود در آن کشور می توان به راحتی کار کرد.

رشد اقتصادی در نروژ

یکی از شاخص های مهم در وضعیت اقتصادی هر کشوری رشد اقتصادی آن می باشد. رشد اقتصادی در واقع میزان تغییرات تولید ناخالص داخلی آن کشور را نسبت به سال گذشته آن نشان می دهد. در بیشتر کشورها میانگین رشد اقتصادی سالانه 2 تا 3 در صد می باشد. در نروژ میانگین رشد اقتصادی از سال 1961 تا 2019 عدد 3.09 ثبت شده است.
کمترین رشد اقتصادی نروژ مربوط به سال 2009 می باشد. در این سال برای شاخص رشد عدد 1.73- ثبت شد. اما به طور کلی نروژ در بیشتر سال ها رشد مثبت داشته و در سال 2019 به رشد اقتصادی 1.15 رسید.

میزان تورم در نروژ

با ثبت شرکت در نروژ بسیاری از افراد خانواده خود را نیز همراه می برند. در این شرایط تورم کشور مقصد بسیار مهم می باشد. تورم در واقع قدرت خرید مصرف کننده نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. اگر تورم کشور مقصد زیاد باشد، هم بر روی هزینه های زندگی و هم بر روی فعالیت شرکت تاثیر زیادی می گذارد.
میانگین تورم از سال 1960 تا سال 2019 در نروژ 4.5% ثبت شده است. در ده سال گذشته بیشترین میزان تورم مربوط به سال 2016 می باشد. در این سال تورم به 3.5 رسید. در سال 2019 میزان تورم 2.2 ثبت شد.

میزان تورم در نروژ
میزان تورم در نروژ

مشاوره مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ لازم است با وکیل مهاجرت به نروژ مشاوره داشته و از قوانین و شرایط به روز نروژ مطلع شوید. از آن جایی که ثبت شرکت در نروژ نیاز به اطلاعات دقیق و تخصصی دارد، دریافت مشاوره می تواند زمان انجام پروسه ثبت شرکت در نروژ را کوتاه تر کرده و شانس شما را برای مهاجرت افزایش دهد.
شما می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد مهاجرت به نروژ و ثبت شرکت در این کشور با کارشناسان حرفه ای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان مشاوره داشته و اطلاعات کاملی در مورد هزینه های ثبت شرکت در نروژ و مدارک مورد نیاز دریافت کنید.

مزایای ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ دارای مزایای مهمی می باشد و به همین دلیل بسیاری از افرادی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند و در آن اقامت داشته باشند، به دنبال ثبت شرکت در نروژ هستند.

از جمله مهم ترین مزایای ثبت شرکت در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور نروژ از کشورهایی عضو پیمان شنگن می باشد و اگر بتوان به وسیله ثبت شرکت در نروژ ویزای این کشور را اخذ کرد می توان به راحتی به 26 کشور عضو پیمان شنگن رفت و آمد داشت .
  • زمانی که فرد در نروژ ثبت شرکت را انجام دهد اقامت یک ساله برای وی و خانواده اش اخذ می شود و بعد از این که 3 سال از ثبت شرکت گذشت، اقامت دائم نروژ را می تواند دریافت کند.
  • فرد پس از آن که 5 سال در نروژ اقامت دائم داشت، می تواند پاسپورت نروژ را دریافت کند.
  • از آن جا که قوانین گمرکی و تجاری در بین کشورهای اتحادیه اروپا آزاد می باشد ، ثبت شرکت در نروژ می تواند برای رونق کسب و کار فرد مفید باشد.
  • زمانی که فرد ثبت شرکت در نروژ را انجام داد می تواند برای خود حساب بانکی افتتاح کند.
  • می توان با برند اروپایی ثبت شرکت در نروژ را انجام داد و از مزایای آن برخوردار شد.
  • نیروی کار در نروژ شایستگی زیادی دارد. (نروژ در شاخص توسعه انسانی رتبه بالایی از نظر افراد ماهر و چند زبانه دارد.)
  • سطح بالای سازمان دهی بخش دولتی
  • زیرساخت مناسب در نروژ
  • حمایت دولت نروژ از سرمایه گذاران خارجی
  • اقتصاد مدرن و پیشرفته
  • وفور منابع مختلف
  • سیاست و قانون شفاف در رابطه با شرکت ها

مزایای ثبت شرکت در نروژ
مزایای ثبت شرکت در نروژ

سخن پایانی ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در نروژ و شرایط لازم برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت نروژ بیان شد. همچنین انواع شرکت های قابل ثبت در نروژ و نرخ مالیات شرکت ها در نروژ توضیح داده شد. شما می توانید با داشتن حداقل سرمایه مورد نیاز و ارائه بیزینس پلن نوآور شانس خود را برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت نروژ امتحان کنید. نروژ کشوری با استاندارهای بالای سرمایه گذاری و زندگی است. به همین دلیل با ثبت شرکت در نروژ می توان پیشرفت چشمگیری در حوزه های تجاری داشت.
همچنین امکان استفاده از بازارهای اروپا و همکاری با شرکت های بزرگ اروپایی تمایل افراد برای مهاجرت به نروژ را بالا می برد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت و اقامت ثبت شرکت نروژ با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. همچنین در پایین همین بخش در قسمت دیدگاه ها امکان ارسال سوالات وجود دارد. ما در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را ارسال می کنیم.

سوالات متداول در زمینه ثبت شرکت در نروژ

✳️ طرح بیزینس پلن چگونه است؟

این بیزینس پلن باید دولت نروژ را متقاعد کند، که شما می توانید با ثبت شرکت در این کشور برای خودتان و کشور نروژ سوددهی ایجاد کنید. بیزینس پلن شما باید خلاقیت داشته و برای اقتصاد نروژ مفید باشد.

✳️ هزینه ثبت شرکت در نروژ چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت نروژ به طور دقیق قابل محاسبه نیست. اما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ( که متداول ترین نوع ثبت شرکت در نروژ می باشد.) باید حداقل 100 هزار کرون سرمایه داشت

✳️ مزایای ثبت شرکت در نروژ چیست؟

فرد پس از آن که 5 سال در نروژ اقامت دائم داشت، می تواند پاسپورت نروژ را دریافت کند. از آن جا که قوانین گمرکی و تجاری در بین کشورهای اتحادیه اروپا آزاد می باشد، ثبت شرکت در نروژ می تواند برای رونق کسب و کار فرد مفید باشد و…

✳️ مراحل ثبت شرکت در نروژ چیست؟

در ابتدا فرد باید در کشور نروژ یک پرونده تشکیل دهد و تاییدیه لازم را از دولت دریافت نماید و پس از دریافت تاییدیه باید از سفارت وقت دریافت ویزای مربوط را بگیرد

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
ثبت شرکت در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت ترکیه جز پر طرفدارترین ویزاهای ترکیه می باشد. در این مطلب می خواهیم شرایط ثبت شرکت ...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال مهاجرت اقامت ثبت شرکت در پرتغال

مهاجرت اقامت ثبت شرکت پرتغال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم  و مدارک، قوانین، هز...

مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات مهاجرت اقامت ثبت شرکت در امارات

قوانین مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات و دبی مهاجرت اقامت ثبت شرکت امارات یکی از روش های مهاجر...

نظرات کاربران
مریم

با سلام ایا در حال حاضر ویزای ثبت شرکت نروژ صادر میشود؟ مدت انتظار چقدر است؟

آتیه آفرینان

با سلام در حال حاضر کشورهای لهستان، اسلواکی، مجارستان و... در اروپا را پیشنهاد می کنیم.

بهار

سلام روز بخیر من هفته پیش انگشت نگاری نروژ برای ثبت شرکت انجام دادم تقریبا چند روزه جواب انگشت نگاری میاد

آتیه آفرینان

سلام، با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

نیما

با سلام ممنون از مطالب کامل و سایت خوبتون

آتیه آفرینان

با سلام، سپاسگذاریم.

نسترن

سلام وقتتون بخیر به غیر از اقامت ثبت شرکت نروژ چه شیوه دیگری را برای اقامت در نروژ پیشنهاد می کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام یکی از مناسب ترین و سریع ترین را های مهاجرت به نروژ، تحصیل است.

الهامی

سلام برای ثبت شرکت در نروژ میشه از ایران اقدام کرد یا باید بریم اونجا؟

آتیه آفرینان

سلام،بله می توانید از ایران اقدام کنید.

محمد

سلام شرایط ویزای همراه برای ثبت شرکت در نروژ چگونه است؟

آتیه آفرینان

با سلام ویزای همراه به همسر و فرزند زیر 18 سال تعلق میگیرد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button